Pomiar napięcia na sterowniku sądy lambda
Strona 1 z 1
Witam. Ostatnio moja Mazda zaczęła dużo palić tzn. ok 9l Pb/100 km jazda tylko na trasie. Więc postanowiłem sprawdzić sondę lambda multimetrem i jego wskazania były następujące: DC od 0,10-0,80 na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nie wiem jak mam to rozumieć czy sonda ok czy uwalona. Następna sprawa to taka, że postanowiłem zmierzyć napięcie przy odłączonej sondzie lambda na wtyku od strony sterownika i tu nie ma nic (powinno być 400...500 mv). Czy mógł bym prosić kogoś z forum o sprawdzenie wartości na swoim aucie? Nie wiem czy te wartości co mi wyszły są w normie, proszę o podpowiedz. Dziękuję i pozdrawiam.
- Od: 18 cze 2014, 10:58
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 16v 1999
skodairek napisał(a):DC od 0,10-0,80 na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nie wiem jak mam to rozumieć czy sonda ok czy uwalona
powinna być ok, ale warto jeszcze sprawdzić czy w czasie jazdy pracuje
pomiar wtyczki od strony ecu nic Ci nie da, bo to sonda jest generatorem sygnału, a we wtyczce co najwyżej możesz sprawdzić czy jest napięcie od grzałki
na początek wyczyść przepływomierz, zrób reset ecu i sprawdź jeszcze raz spalanie
Jak sprawdzić czy w czasie jazdy pracuję? Dodam, że sprawdzając diodą na styku B+ i MEN w czasie pracy silnika dioda nie mruga, dlaczego nie wiem ( Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V).
Jeżdżę już kilka dni z odpiętą sondą i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika nie wiem tylko jak ze spalaniem będzie, komputer nie wygenerował nawet żadnego błędu, czy to jest normalne?
Napięcie do grzałki dochodzi sprawdzałem, przepływomierz wyczyszczę, a jak zrobić reset ecu?
Dopisano 27 paź 2014, 20:26:
Dzisiaj wy mrugałem błędy kolejno 21, 13, 14 nigdzie nie mogę znaleźć co oznaczają. Proszę o pomoc.
Jeżdżę już kilka dni z odpiętą sondą i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika nie wiem tylko jak ze spalaniem będzie, komputer nie wygenerował nawet żadnego błędu, czy to jest normalne?
Napięcie do grzałki dochodzi sprawdzałem, przepływomierz wyczyszczę, a jak zrobić reset ecu?
Dopisano 27 paź 2014, 20:26:
Dzisiaj wy mrugałem błędy kolejno 21, 13, 14 nigdzie nie mogę znaleźć co oznaczają. Proszę o pomoc.
- Od: 18 cze 2014, 10:58
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 16v 1999
W czasie jazdy to musiałbyś mieć wpięty cały czas miernik, a najlepiej oscyloskop, bo przedlift nie ma obd2, żeby podejrzeć softem.
Bez sondy na pewno wywali błąd, bo ecu nie ma informacji do korekty wtrysku.
Reset robisz przez odłączenia akumulatora.
Bez sondy na pewno wywali błąd, bo ecu nie ma informacji do korekty wtrysku.
Reset robisz przez odłączenia akumulatora.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości