Pomiar napięcia na sterowniku sądy lambda

Postprzez skodairek » 26 paź 2014, 11:19

Witam. Ostatnio moja Mazda zaczęła dużo palić tzn. ok 9l Pb/100 km jazda tylko na trasie. Więc postanowiłem sprawdzić sondę lambda multimetrem i jego wskazania były następujące: DC od 0,10-0,80 na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nie wiem jak mam to rozumieć czy sonda ok czy uwalona. Następna sprawa to taka, że postanowiłem zmierzyć napięcie przy odłączonej sondzie lambda na wtyku od strony sterownika i tu nie ma nic (powinno być 400...500 mv). Czy mógł bym prosić kogoś z forum o sprawdzenie wartości na swoim aucie? Nie wiem czy te wartości co mi wyszły są w normie, proszę o podpowiedz. Dziękuję i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 18 cze 2014, 10:58
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 16v 1999

Postprzez tinek » 26 paź 2014, 17:47

skodairek napisał(a):DC od 0,10-0,80 na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nie wiem jak mam to rozumieć czy sonda ok czy uwalona

powinna być ok, ale warto jeszcze sprawdzić czy w czasie jazdy pracuje

pomiar wtyczki od strony ecu nic Ci nie da, bo to sonda jest generatorem sygnału, a we wtyczce co najwyżej możesz sprawdzić czy jest napięcie od grzałki

na początek wyczyść przepływomierz, zrób reset ecu i sprawdź jeszcze raz spalanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: M2 DY

Postprzez skodairek » 26 paź 2014, 21:42

Jak sprawdzić czy w czasie jazdy pracuję? Dodam, że sprawdzając diodą na styku B+ i MEN w czasie pracy silnika dioda nie mruga, dlaczego nie wiem ( Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V).
Jeżdżę już kilka dni z odpiętą sondą i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika nie wiem tylko jak ze spalaniem będzie, komputer nie wygenerował nawet żadnego błędu, czy to jest normalne?
Napięcie do grzałki dochodzi sprawdzałem, przepływomierz wyczyszczę, a jak zrobić reset ecu?

Dopisano 27 paź 2014, 20:26:

Dzisiaj wy mrugałem błędy kolejno 21, 13, 14 nigdzie nie mogę znaleźć co oznaczają. Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 18 cze 2014, 10:58
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 16v 1999

Postprzez tinek » 27 paź 2014, 20:27

W czasie jazdy to musiałbyś mieć wpięty cały czas miernik, a najlepiej oscyloskop, bo przedlift nie ma obd2, żeby podejrzeć softem.
Bez sondy na pewno wywali błąd, bo ecu nie ma informacji do korekty wtrysku.
Reset robisz przez odłączenia akumulatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: M2 DY

Postprzez skodairek » 28 paź 2014, 17:01

Bez sondy na pewno wywali błąd, bo ecu nie ma informacji do korekty wtrysku.

Tak wywaliło: 21, 13, 14 może ktoś zinterpretować co znaczą?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2014, 10:58
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 16v 1999

Postprzez xedos1972 » 28 paź 2014, 19:15

błędy ECU powinieneś mieć 4-cyfrowe,ABS-u 2-cyfrowe
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez skodairek » 28 paź 2014, 21:45

błędy ECU powinieneś mieć 4-cyfrowe
?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2014, 10:58
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 16v 1999

Postprzez xedos1972 » 28 paź 2014, 22:08

sterownik silnika,błąd sondy to P0134
Załączniki
Bez tytułu.png
przykładowy błąd przepływki
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez skodairek » 29 paź 2014, 19:23

Dzięki xedos1972 za tłumaczenie, wychodzi na to że pokazuje mi błąd 0134
Początkujący
 
Od: 18 cze 2014, 10:58
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 16v 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323