Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez MAYKI » 18 paź 2014, 14:58

Ładna ta szósteczka i ogólnie ciekawy profil dużo cennych informacji o modyfikacjach przeczytałem chyba cały wątek gratuluje :) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2014, 17:43
Posty: 608 (3/11)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda6 GY LF-DE '06 by MAYKI

Postprzez NIEBO! » 18 paź 2014, 22:25

A dziękuję bardzo :) Staram się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez MAYKI » 18 paź 2014, 22:27

Wysłałem Ci wiadomość PW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2014, 17:43
Posty: 608 (3/11)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda6 GY LF-DE '06 by MAYKI

Postprzez WisniaUs » 22 paź 2014, 23:57

Faken co jest z tymi waszymi europejczykami???? Wersje z usa po 2005 roku nie rdzewieja tak.Moja z 2007 roku i nigdy nie widziala konserwacji a zero rudej!!!
WisniaUs
 

Postprzez andryjan » 23 paź 2014, 06:51

Właśnie też jestem zaskoczony rozmiarem destrukcji. Moja (Europejczyk 2006) cierpi delikatnie na tylnych nadkolach (jak prawie wszystkie), ale to co się tutaj dzieje "raczej" nie występuje. Mówię na razie ostrożnie, bo też musiałbym odchylić to i owo, co nie zmienia faktu iż na wiosnę planuję zlecić generalną konserwację podwozia, profili zamkniętych itp. itd. gdyż występuje tam rudy nalot.

P.S. Chodzi legenda, że starsze Europejczyki przypłynęły statkiem z Japonii i sól z oceanów już wtedy wdała się w nie podczas podróży :D . Dlatego teraz tyle problemów z rudą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez makmarc » 23 paź 2014, 07:57

Mam to samo co Wiśnia, autko mamy praktycznie od nowości i nigdzie żadna ruda nie tańczy jak szalona. Nawet na spotach chłopaki się dziwili, że przykładowo mocowanie górne amorów przednich wyglądają jak nowe.

Niebo, co tam dalej nam pokażesz? :)
makmarc
 

Postprzez WisniaUs » 23 paź 2014, 08:13

andryjan napisał(a):P.S. Chodzi legenda, że starsze Europejczyki przypłynęły statkiem z Japonii i sól z oceanów już wtedy wdała się w nie podczas podróży . Dlatego teraz tyle problemów z rudą.


No a moją sam wysłałem statkiem przez ocean z USA i nic jej nie jest <spoko>

AAA skoro mowa o soli to tutaj na fotce tak wlasnie wygladaja auta w usa w zimie jak sypia sola przez pare miesiecy.Moja tak wygladala codziennie i jakos ruda jej nie je :P

Dopisano 23 paź 2014, 08:28:

makmarc napisał(a):Nawet na spotach chłopaki się dziwili, że przykładowo mocowanie górne amorów przednich wyglądają jak nowe.


HEh dokladnie mi tez tak mowili koledzy ze spotkan spotowych <spoko>
Załączniki
IMG_0586.JPG
Słone drogi i auta w USA
WisniaUs
 

Postprzez andryjan » 23 paź 2014, 08:45

Czyli legenda o soli (i z oceanu i z dróg) obalona :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez brodaM6 » 23 paź 2014, 08:51

Ja tez jeszcze tam rdzy nie mam :P lśniące czarne kielichy

Dopisano czwartek, 23 października 2014, 08:51:

Ja tez jeszcze tam rdzy nie mam :P lśniące czarne kielichy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez WisniaUs » 23 paź 2014, 16:47

Europa ma klimatroniki, radia Bose, zagłowki w tylnej kanapie,ksenony ze spryskiwaczami,popielniczki,zapalniczki klimatyzowane schowki,podgrzewane fotele,czujniki deszczu,domykanie szyb z pilota i słabą blache.A nasze amerykanckie tego nie maja lecz w zamian automata,sportowe pakiety ,17''alusy i dobra blache <spoko> <spoko> <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez NIEBO! » 2 lis 2014, 19:31

O klimatyzowanych schowkach nie słyszałem, ale podgrzewane fotele, czujnik deszczu i zmierzchu (zwłaszcza po dezaktywacji skandynawii) to bardzo przydatne drobiazgi. Z domykania szyb rzadko korzystam, bo przecież jest climatronic <lol> ale otwieranie z pilota w gorąc się przydaje zwłaszcza, że mam zasięg największy z jakim się spotkałem w samochodzie ... spokojnie 50-70m działa, więc dochodząc do parkingu już autko wstępnie przewietrzone. Co do słabej blachy – wiedziałem o tym przy wyborze tej marki, ale niestety jest to trochę żałosne i daje trochę psychicznego kopa ... ale kielichy jak wy mam też błyszcząco czarne :) Co do 17'' to dzisiaj je zdjąłem i na pokład powróciło bardziej komfortowe pokonywanie polskich kraterów na 16''. Zimowy setup gotowy :) :

zimowy_setup_NIEBO! _small.jpg



makmarc napisał(a):Niebo, co tam dalej nam pokażesz? :)

Nie mam ostatnio czasu pokazywać co robię, bo ledwo mam czas coś robić przy maździe ... najbardziej ze wszystkich ostatnich prac jestem zadowolony z czyszczenia soczewek i zmiany palników – jest extra! Jak znajdę chwilę to następnym razem pokażę różnicę. Polecam wszystkim!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Przemysław » 2 lis 2014, 20:57

NIEBO! napisał(a):O klimatyzowanych schowkach nie słyszałem,

Ktoś w swojej szóstce zrobił coś takiego i przedstawił wszystko krok po kroku.
Jakiś czas minął od rozklejania lamp. Nie parują?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez NIEBO! » 2 lis 2014, 21:36

Przemysław napisał(a):
NIEBO! napisał(a):O klimatyzowanych schowkach nie słyszałem,

Ktoś w swojej szóstce zrobił coś takiego i przedstawił wszystko krok po kroku.

Tak – tą fotorelację widziałem, ale Wiśnia miał na myśli chyba standard EU, a tego chyba jednak nigdzie nie było w fabrycznym wyposażeniu... podobnie jak kamery cofania czy białych zegarów ... o Supertones nie wspomnę :>

Przemysław napisał(a):Jakiś czas minął od rozklejania lamp. Nie parują?
Minęły już dwa miesiące. W prawej raz dostrzegłem małe kropelki, ale od tamtej pory spokój. Biorąc pod uwagę, że kleiłem na fabryczny klej, i rozklejałem po dwa razy każdą to i tak wyszło super :) Jako, że teraz robi się szaro o 16, a o 17 już ciemność to światełka doceniam prawie codziennie. Dziękuję Ci Kolego za pomoc w podjęciu decyzji o samodzielnym rozklejeniu lamp <spoko>

Apropo jeszcze zmiany czasu ... teraz dostrzegam tylko jeden plus przewagi trwania nocy nad dniem. Częściej widuję powitalne logo <glupek2> więc cieszę się, że się udało przed zimą, bo na śniegu będzie fajnie widoczne no i wreszcie wylądowało też u pasażera :)

Kolejne_starcie_NIEBO!_small.JPG

Kolejne_starcie_NIEBO!_kierowca_small_.JPG


Dla przypomnienia ...dokładnie rok temu było tak:
NIEBO!_2013_small.jpg
Ostatnio edytowano 3 lis 2014, 23:23 przez NIEBO!, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Przemysław » 2 lis 2014, 22:05

NIEBO! napisał(a):Dziękuję Ci Kolego za pomoc w podjęciu decyzji o samodzielnym rozklejeniu lamp <spoko>

Weeeeeśśśśś <zawstydzony>
Biorąc pod uwagę niektóre Twoje modyfikacje, rozklejanie lamp to jedna z łatwiejszych rzeczy, które można wykonać samemu.
Nie myślałeś, żeby zamiast napisu mazda w tym gadżecie wyświetlany był Twój nick z forum?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez NIEBO! » 2 lis 2014, 22:15

Przemysław napisał(a):Weeeeeśśśśś <zawstydzony>
Biorąc pod uwagę niektóre Twoje modyfikacje, rozklejanie lamp to jedna z łatwiejszych rzeczy, które można wykonać samemu.


To prawda – ale trzeba mieć tego świadomość :) Teraz to bułka, z masłem, a przed rozklejeniem nieźle "trząsłem gaciami"

Przemysław napisał(a):Nie myślałeś, żeby zamiast napisu mazda w tym gadżecie wyświetlany był Twój nick z forum?

:> :> :> :> Szczerze? ... nie wpadłem na to... inspirujesz :>

Jak już tu dzisiaj jestem na chwilę to wrócę jeszcze do wrześniowych prac .. robiłem też m.in. małą regenerację kierownicy :)

Przed:
Kierownica_NIEBO!_1_przed.JPG


Po:
Kierownica_NIEBO!_1_po.JPG


Przed:
Kierownica_NIEBO!_2_przed.JPG


Po:
Kierownica_NIEBO!_2_po.JPG


Zdjęcia z dużym zbliżeniem – przed nie rzucało się aż tak w oczy, ale po jest lepiej niż było i o to chodzi :)

Prace wykonane środkiem francuskiej firmy Saphir, poleconym oczywiście przez kolegę z forum :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez makmarc » 2 lis 2014, 23:24

NIEBO! napisał(a):Apropo jeszcze zmiany czasu ... teraz dostrzegam tylko jeden plus przewagi trwania nocy nad dniem. Częściej widuję powitalne logo <glupek2> więc cieszę się, że się udało przed zimą, bo na śniegu będzie fajnie widoczne no i wreszcie wylądowało też u pasażera :)

Kolejne_starcie_NIEBO!_kierowca_small_.JPG


Kolejne_starcie_NIEBO!_small.JPG



Czym się różni od poprzedniego, prócz tego, że jest chyba zdecydowanie większe? Jest też jakoś inaczej skonstruowane?
makmarc
 

Postprzez Kozub » 3 lis 2014, 00:33

Bardzo fajnie wyszła ta naprawa kierownicy:) Ja już trochę czasu ze zregenerowaną skórką pojeździłem i ani na kierownicy, ani na gałce zmiany biegów, ani na fotelach nie widać żadnego zużycia tego specyfiku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez NIEBO! » 3 lis 2014, 21:58

makmarc napisał(a):Czym się różni od poprzedniego, prócz tego, że jest chyba zdecydowanie większe?
Jest większy obraz, jest jaśniejsze, jest większe i przepaliło się po 2 tygodniach :P

Jak znajdę chwilę to napiszę do sprzedawcy o rekompensatę, bo naprawiłem sobie sam częściami z szuflady. :> Ogólnie przerobiłem już 3 typy... chyba większość dostępnych na allegro ... te które zamówiłem (zaraz po sprzedaży Tobie), od razu odesłałem... nawet nie wpadłem na to żeby zadać sprzedawcy pytanie, o to z czego są wykonane i przyszło "coś" obudowane w czarny plastik – zero odprowadzenia ciepła z diody mocy ... i w dodatku jedno świeciło inaczej jak drugie. :P To co mam teraz jest duże i masywne i daje duże możliwości do tuningu, więc mi się podoba :) Na tym zalety się kończą

makmarc napisał(a):Jest też jakoś inaczej skonstruowane?

I tak i nie :D

Tak bo: jest obudowa, źródło światła, soczewka, "przysłona", mocowanie, przetwornica
NIE-BO!: obudowa jest większa (dlatego kupiłem), odprowadzenie ciepła na pewno ma lepsze, down-step jest zintegrowany w obudowie, dioda jest "tradycyjną" diodą mocy przez co tańsza, inna ogniskowa, no...

Ale nie zgadniesz jaki tak naprawdę był powód zmiany ... przyznam się – a co tam. Podczas lakierowania auta w wolnej chwili stwierdziłem, że dorobię w końcu świecidełko pasażerce i się kuźwa pospieszyłem wiercąc "po ciemku". Efekt taki, że wywaliłem ten otwór 19mm za blisko pojemnika na kubki o dobre 4mm ... przypomniałem sobie, że są większe projektory więc stwierdziłem że otwór powiększę i wymienię projektor :) No i wszystko fajnie, ale okazało się że i tak otwór za bardzo przesunięty a i obudowa jest dużo wyższa i zaczyna ocierać o następne przetłoczenie w boczku. Jakby tego było mało z nowym logo jest jeszcze jeden problem, bo boczki idą na dole ze skosa. W przypadku starego świecidełka, nie miało to znaczenia, ale przy tym, powstający obraz był baaaardzo zniekształcony – totalne jajo. No i zaczęła się rzeźba i droga przez mękę. Nakląłem co niemiara żeby to "wyprostować" i po części się nawet udało choć idealnie nie jest. Podsumowując – moje... znaczy Twoje świecidełko jest najlepszym rozwiązaniem w każdym aspekcie: moc, jakość, cena, wymiary, plug&play... już pominę to, że moje nowe się spaliło po 2 tygodniach i znów musiałem odrywać boczki .... myślałem, że mnie krew zaleje :P Ale koniec tego mazgania – świeci i się podoba, zwłaszcza teraz gdy widuję je codziennie ... czasami latem to wcale go nie widywałem :P

Kozub napisał(a):Bardzo fajnie wyszła ta naprawa kierownicy:)
Wiem... i to dzięki Tobie <spoko> <nauka> <spoko>

W między czasie wpadł przeglądzik gwarancyjny LPG, reduktor "trzyma jak smok", czasy wtrysków OK... tylko filterek znów uje... więc stwierdziłem, że skoro i na Shellu jest brudny gazik to nie będę przepłacał za zbiornik paliwa 12zł i wracam pod skrzydła Orła :)

Tymczasem ze skromnych obliczeń wynika, że od zeszłego przeglądu w kieszeni zostało kolejne ~3000PLN <jupi> Dziękuje Ci WiśniaUS :* <lol> <lol> <lol> <lol> Jeszcze kilka lat i zwróci się koszt zakupu... auta <wow>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez mmarcis4 » 3 lis 2014, 22:42

Kurde to logo Mazdy na ziemi wygląda kapitalnie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez WisniaUs » 4 lis 2014, 19:52

NIEBO! napisał(a):Dziękuje Ci WiśniaUS

Rozumiem ze kolega zadowolony z LPG jak i ja <spoko>
WisniaUs
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy