Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 2008
Niestety nie bardzo mam porównanie do innych samochodów z tego segmentu. Na pewno jest sporo ciszej przy tej prędkości niż w moim przednim aucie (Toledo 1M VR5). Jestem pozytywnie zaskoczony dźwiękiem 2.0dCi, które nawet na wysokich obrotach nie jest męczące. Przy tych 140km/h w zasadzie bardziej słychać wiatr i opór jakie stawia auto niż sam silnik. Niestety nie wiem czy to jest norma, bo tak jak pisałem nie mam porównania na dłuższą metę do innego diesla. Jak widać po tych statystykach Laguna III z silnikiem benzynowym już nie wypada tak radośnie.
Dźwięk silnika na postoju przypomina stare mercedesy ale dużo, mocno ciszej, jest przyjemny dla ucha, od taki delikatny klekocik.
Ogólnie auto potwierdzam ciche, w mojej opinii praca zawiasu jest głośniejsza, natomiast dźwięki silnika w żaden nachalny sposób się do kabiny nie dostają.
Do 120-140 w aucie jest dobrze komfortowo, można spokojnie rozmawiać.
Ogólnie auto potwierdzam ciche, w mojej opinii praca zawiasu jest głośniejsza, natomiast dźwięki silnika w żaden nachalny sposób się do kabiny nie dostają.
Do 120-140 w aucie jest dobrze komfortowo, można spokojnie rozmawiać.
..::Born To Rise Hell::..
Cisza w temacie, pewnie nie masz czasu pisać, tylko jeździsz Laguną 
Jak możesz, opisz wrażenia, czy też jakieś techniczne aspekty, jak by nie było po prawie rocznym użytkowaniu.
Jak możesz, opisz wrażenia, czy też jakieś techniczne aspekty, jak by nie było po prawie rocznym użytkowaniu.
Nie mam czasu, bo ciągle po mechanikach jeżdżę 
Nic nie piszę, bo nie ma o czym. W aucie nie zrobiłem jeszcze nic, a wciąż jeździ. Przejechałem niewiele bo dopiero 12kkm, ale rok 2014 miałem zdecydowanie spokojniejszy pod względem niespodziewanych wyjazdów. W obecnym przebieg powinien być wyższy.
Podsumowując wydatki (tak z głowy, bo nie zapisuje) i to co zostało zrobione:
1. Olej, filtry (paliwa, powietrza, oleju, kabinowy) ~350zł
2. Naprawa klamry od pasów z tyłu – 0zł
3. Naprawa napędu w nawigacji – 33zł
4. Naprawa mechanizmu otwierania klapki paliwa – 0zł
5. Chip – 800zł
6. Komplet żarówek – 45zł
7. Przyciemnienie szyb – 400zł
8. Komplet wycieraczek i olej z filtrami (oleju, powietrza) na następna wymianę ~350zł (jeszcze nie wymienione)
9. Wygłuszenie drzwi – 200zł
10. Czyszczenie EGR – 0zł
11. Opony letnie – 1300zł
12. Opony zimowe – 1000zł
Chyba to tyle... Do zrobienia, a raczej do zdiagnozowania jest zapocenie silnika od dołu. Podejrzewam, że to obudowa od rozrządu, bo z tego co piszą w sieci ten silnik miał z nią problem. Nie cieknie, a się poci więc nie panikuje. Na jesień wyczyściłem na ile się dało, a na wiosnę trzeba będzie zdiagnozować ile tego się pojawiło. W razie czego koszt pokrywy z nową uszczelką to ok 300-400zł.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Jeździ mi się tym dobrze, po modzie dynamika jaka mi odpowiada, rodzina się mieści bez problemów. Uwagi w zasadzie mam tylko do skrzyni biegów, która jak w większości francuzów jest mało precyzyjna. Szczerze mówiąc żałuję, że w takim aucie nie zdecydowałem się na A/T.
W planach mam modernizację nawigacji na wersję z obecnej Laguny (TomTom) bo do tej, którą posiadam chyba już update map nie wyjdzie. Chociaż wciąż da się z tym jeździć, bo mapy są z 2013r. Jak się trafi w dobrej cenie, to również rozważam zakup skórzanych foteli i kanapy. Po dziecku łatwiej będzie posprzątać
Nic nie piszę, bo nie ma o czym. W aucie nie zrobiłem jeszcze nic, a wciąż jeździ. Przejechałem niewiele bo dopiero 12kkm, ale rok 2014 miałem zdecydowanie spokojniejszy pod względem niespodziewanych wyjazdów. W obecnym przebieg powinien być wyższy.
Podsumowując wydatki (tak z głowy, bo nie zapisuje) i to co zostało zrobione:
1. Olej, filtry (paliwa, powietrza, oleju, kabinowy) ~350zł
2. Naprawa klamry od pasów z tyłu – 0zł
3. Naprawa napędu w nawigacji – 33zł
4. Naprawa mechanizmu otwierania klapki paliwa – 0zł
5. Chip – 800zł
6. Komplet żarówek – 45zł
7. Przyciemnienie szyb – 400zł
8. Komplet wycieraczek i olej z filtrami (oleju, powietrza) na następna wymianę ~350zł (jeszcze nie wymienione)
9. Wygłuszenie drzwi – 200zł
10. Czyszczenie EGR – 0zł
11. Opony letnie – 1300zł
12. Opony zimowe – 1000zł
Chyba to tyle... Do zrobienia, a raczej do zdiagnozowania jest zapocenie silnika od dołu. Podejrzewam, że to obudowa od rozrządu, bo z tego co piszą w sieci ten silnik miał z nią problem. Nie cieknie, a się poci więc nie panikuje. Na jesień wyczyściłem na ile się dało, a na wiosnę trzeba będzie zdiagnozować ile tego się pojawiło. W razie czego koszt pokrywy z nową uszczelką to ok 300-400zł.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Jeździ mi się tym dobrze, po modzie dynamika jaka mi odpowiada, rodzina się mieści bez problemów. Uwagi w zasadzie mam tylko do skrzyni biegów, która jak w większości francuzów jest mało precyzyjna. Szczerze mówiąc żałuję, że w takim aucie nie zdecydowałem się na A/T.
W planach mam modernizację nawigacji na wersję z obecnej Laguny (TomTom) bo do tej, którą posiadam chyba już update map nie wyjdzie. Chociaż wciąż da się z tym jeździć, bo mapy są z 2013r. Jak się trafi w dobrej cenie, to również rozważam zakup skórzanych foteli i kanapy. Po dziecku łatwiej będzie posprzątać
No to i ja pogratuluje i powiem, że nie jesteś sam, gdyż niedawno również stałem się posiadaczem tego samochodu.
Póki co muszę jeszcze zrobić trzy rzeczy z samochodem, ale odnośnie jazdy odczucia mam podobne, tzn po przejechaniu 450km jest ok, spalanie u mnie to 7.7l/100km, tylko że u mnie siedzi benzynka 2.0T 170KM w automacie – wg mnie całkiem całkiem to wyszło.
Póki co muszę jeszcze zrobić trzy rzeczy z samochodem, ale odnośnie jazdy odczucia mam podobne, tzn po przejechaniu 450km jest ok, spalanie u mnie to 7.7l/100km, tylko że u mnie siedzi benzynka 2.0T 170KM w automacie – wg mnie całkiem całkiem to wyszło.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Ciężki temat
Dzieciowóz będzie głównie autem żony więc ona wybiera skorupę. W tej chwili obracamy się w okół C4 Picasso, Grand Scenic III i Ford S-MAX, ale znalezienie tego ostatniego w benzynie graniczy chyba z cudem.
W między czasie ja szukam dla siebie czegoś na dojazdy do pracy. Póki co Clio III RS wpadło mi w oko, ale zobaczymy co z tego wyjdzie.
W między czasie ja szukam dla siebie czegoś na dojazdy do pracy. Póki co Clio III RS wpadło mi w oko, ale zobaczymy co z tego wyjdzie.
Auto do pracy kojarzy mi się z czymś mało awaryjnym i ekonomicznym (codzienne dojazd to jednak spora cześć kosztów). Raczej szukasz zabawki dla siebie z opcją dojazdów do pracy 
loockas napisał(a):10 lat dojeżdżam do tej samej pracy. Muszę sobie te drogę w końcu jakoś urozmaicić
Rozumiem że dreszczyk emocji jadąc Laguną już nie wystarczy<lol>
Ja swoją zrobiłem 80 kilka tysięcy w 1,5 roku. Bardzo sobie chwaliłem. Wygodne, sprawne i zawsze do celu. Czego chcieć więcej od daily car'u ?
Dla mnie Clio RS średnio sprawdzi się jako auto na dojazdy. Na pewno po kieszeni odczujesz różnice, przynajmniej na spalaniu. Mini się średnio sprawdza......Może RS będzie bardziej ekonomiczne
.
Przez rok dojeżdzaliśmy z kumplem razem jego Clio Sportem do pracy dziennie 100KM.....do tego wydech przelotowy......w stoperach jeździłęm
. Po 2 ygodniach w aucie zagościło LPG i jakoś to finansowo się spieło...
Dla mnie Clio RS średnio sprawdzi się jako auto na dojazdy. Na pewno po kieszeni odczujesz różnice, przynajmniej na spalaniu. Mini się średnio sprawdza......Może RS będzie bardziej ekonomiczne
Przez rok dojeżdzaliśmy z kumplem razem jego Clio Sportem do pracy dziennie 100KM.....do tego wydech przelotowy......w stoperach jeździłęm
..::Born To Rise Hell::..
mysiak napisał(a):fakt, Laguna jakakolwiek,to bardzo emocjonujące auto...
No wiesz... nigdy nie wiesz czy do domu wrócisz Laguną, czy na lawecie. To są emocje!

JohnnyB napisał(a):Na pewno po kieszeni odczujesz różnice
Jeżeli to auto faktycznie bez butowania spala 8-9l/100 to różnica miesięczna na samych dojazdach do pracy będzie wynosiła tyle co dobra flaszka. Przeboleję, bo ostatnio mniej piję
Na trasy, wyjazdy z rodziną itd. będzie jakiś wygodniejszy tapczan.
RS przy spokojnej jeździe faktycznie spala te 8 litrów
207cc z silnikim mini paliło nam dużo więcej – 11-13 litrów bez pałowania.
radzi89 napisał(a):RS przy spokojnej jeździe faktycznie spala te 8 litrów
Ty jako były posiadacz to piszesz. Brii jako posiadacz wcześniejszej generacji też o tym wspominał. Sporo ludzi tak pisze, więc chyba coś w tym jest
Tak czy siak o ile rodzinny loockasowóz kupię może na dniach, tak na RS'a będę musiał poczekać do sprzedaży Laguny
Tylko po co kupować RS i jeździć spokojnie żeby mało palił? Kup coś co pali 10L i zagazuj wtedy będzie oszczędność przy spokojnej jeździe do pracy a i przyciśnięcie nie spowoduje wyssanie portfela.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości