323f BJ '98 – syczenie przy dodawaniu gazu

Postprzez pjfox » 23 wrz 2014, 19:15

Witam.
Mam dokładnie taki sam problem jak opisany tu:
https://mazda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=85523

W skrócie: przy dodawaniu gazu jest najpierw syk, a potem auto wchodzi na obroty i tak cały czas przy dodawaniu gazu. Jak pogazuję szybko nieco więcej razy – to lubi lekko głucho strzelić (zakładam, że w wydech – ten zmieniany pierwszy raz od '98 – 2 lata temu).
Ogólnie jestem po wymianie rury kolektora dolotowego (ta karbowana co parcieje (przeglądałem wypasioną fotorelację z naprawy, ale przeliczając czas na kombinowanie i robotę wybrałem opcję kupna) – dałem 85zł we Wrocławiu za zamiennik) – aczkolwiek syczenie było już sporo tys. przed wymianą. Po wymianie dolotu auto odżyło – nie szarpie i przyspiesza pod górkę na piątce (–: Aczkolwiek syczenie pozostało i mnie martwi nieco.

Z wymienianych ostatnio rzeczy:
– Świece ok. 10tys km temu,
– wymiana (tak!) i ustawianie zaworów (bo były totalnie wypalone, aż jajowate gdyż mechanik mnie ściemnił, że u mnie jest automatyczne hydrauliczne ustawianie zaworów – więc przez 100tys zaworów nie ustawiałem, aż je wypaliło totalnie + wiadomo planowanie głowicy itd. – ok. 10tys temu.
– rozrząd komplet 10tys temu
– Rura dolotu + filtr powietrza – 3 dni temu (–:
– przewody WN – nigdy (a na pewno od 2007 nigdy)

Ogólnie to mam LPG ale problem dotyczy zarówno Pb jak i LPG. Po wymianie dolotu nic nie resetowałem, jeździłem na LPG trochę jak i na Pb (kilkadziesiąt kilometrów – ale nie naraz). Nie resetowałem komputera (odłączając akumulator).

Co to może być i ew. jak to zdiagnozować? ew. da się to jakoś sprawdzić bez podpinania kompa w serwisie (70zł)?

Przejrzałem wstępnie forum – wygląda to na uszczelkę kolektora dolotowego albo lambdę.

a co wy sądzicie?

P.S. mogę nagrać całe to psyczenie i wrzucić filmik tudzież mp3 (–: ale nie wiem czy jest sens...


pozdro
pj
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 19:16
Posty: 5
Auto: 323F BJ 1998 1.5

Postprzez tinek » 25 wrz 2014, 21:45

syk jest od nagle zasysanego powietrza, nie wiem czy jest to nienormalne, a moja też głucho strzela w dolot, tyle, że prawie cały czas podczas kręcenia kierownicą na biegu jałowym – olałem, bo nie mam pomysłu co to, inni co to słyszeli tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: M2 DY

Postprzez Bo_Lo » 4 paź 2014, 10:45

pjfox proszę uzupełnić avatar o dane pojazdu(jaki silnik,rocznik)co znacznie ułatwi pomoc w przyszłości a także przeniesienie wątku we właściwe miejsce.Proszę również przed założeniem kolejnego wątku zapoznać się z regulaminem(szczególnie podziały na wersje silnikowe ,nadwozie,podwozie etc).Pozdrawiam.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez pjfox » 18 paź 2014, 00:34

Hej (–:
uzupełniłem – a co do syczenia? nikt nic nie wie??
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 19:16
Posty: 5
Auto: 323F BJ 1998 1.5

Postprzez Bo_Lo » 18 paź 2014, 05:24

Syk ,psyk o inne zjawiska syczące po gwałtownym dodaniu gazu są jak najbardziej normalne.gluche pyrkanie w Sopocie podczas kręcenia kierownica na wolnych obrotach również.w/w objawy sa bardziej slyszalne na filtrze stozkowym.
Wg mnie wszystko jest ok.jezdzic nie przejmować sie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Marwis » 18 paź 2014, 15:14

Jakie miałeś objawy przy wypaleniu zaworów? Ja zrobiłem na gazie bez regulacji 60tys, Mazda osłabła, silnik zaczął nierówno pracować. Jaki miałeś koszt naprawy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 314
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez jerrylos » 18 paź 2014, 19:47

obejrz rure od kolektora ssacego do przeplywomierza. i sprawdz czy czczelne masz polaczenie przy samym filtrze powietrza
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 15:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Postprzez pjfox » 20 paź 2014, 00:39

Naprawa koło 2500. Wypalone 2 zawory i gniazda – były po prostu jajka. Planowanie głowicy, itd.
Auto śmigało na 3 garach tylko, a przy szybszej jeździe włączał się 4ty. Na krzyżówkach nie wiedziałem nigdy czy jak rusze to zgaśnie czy nie, więc dawałem dużo gazu.

P.S. Po wymianie dolotu zrestartowałem komp (akumulator odłączyłem) – auto się dopasowało. Nie wbija mi na 1200obrotów przy każdym hamowaniu (typu w korku, ruszasz i hamulec – dopóki się nie zatrzymałem, nawet toczyłem – to dostawałem 1200obr, a że mi jakaś rolka (prawdopodobnie rozrząd) huczy przy dokładnie 1200obr – to słyszałem to mocno.
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 19:16
Posty: 5
Auto: 323F BJ 1998 1.5

Postprzez Marwis » 22 lis 2014, 20:07

pjfox napisał(a):Naprawa koło 2500. Wypalone 2 zawory i gniazda – były po prostu jajka. Planowanie głowicy, itd.
Auto śmigało na 3 garach tylko, a przy szybszej jeździe włączał się 4ty. Na krzyżówkach nie wiedziałem nigdy czy jak rusze to zgaśnie czy nie, więc dawałem dużo gazu.


U mnie pewnie to samo, na trzech cylindrach ciśnienie ok 13, na jednym tylko 4/5. Po próbie olejowej troszke więcej. Trzeba poszukać warsztatu... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 314
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323