Mazda MX-6 (GE) – Opinie
A ja mam takie pytanie... ostatnio zastanawialem sie patrzac na moje niewdzieczne dziecko ile bylo warte tych 13 lat temu. Ile kosztowaly nowki MX-6? Orientacyjnie, ceny podobne do RX8 teraz? Oczywiscie mowie o rynkach zachodnich i USA, chcialbym zobaczyc jakie miny by ludzie mieli na widok MX6 na polskich drogach w 1993 roku 
- Od: 12 mar 2006, 22:02
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 MPS '07
regiz chcesz się dowartościowac
?,mam gdzieś w niemieckich papierach ofertę z tego czasu ale czy tam były ceny?,muszę oblukac a myslę że mx-6 spokojnie można było zobaczyc i w polsce w 1993 roku
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):spokojnie można było zobaczyc i w polsce w 1993 roku
oj nie tak spokojnie byłem na praktykach w zakładzie diagnostycznym w 1997 roku i facet który był diagnostą ładnych parę lat pierwszy raz widział takie auto na oczy, a była to zwykła 2.0. Ogolnie auto nawet dzisiaj jest rzadko spotykane w porównaniu do audi vw czy opla, choć pojawiło sie trochę egzemplarzy z zachodu.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
pawelc napisał(a):regiz chcesz się dowartościowac?
Wiem ile jest warty teraz moj samochod, wiec to nie przejdzie
Widuje na miescie samochody z felgami ktore kosztowaly wiecej niz cale moje auto (ostatnio parkowalem kolo XC90 z chromowanymi felgami 20" ze spinnerami

Tez mi sie wydaje, ze musialo byc ich niewiele. Nie wiem czy ktokolwiek w klubie ma MX-6, ktora jest od nowosci w kraju – wiekszosc przyjechala do nas z zachodu stosunkowo niedawno.
Ponawiam pytanie, jezeli ktos wie – jakie byly ceny?
- Od: 12 mar 2006, 22:02
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 MPS '07
Witam wszystkich, jestem tu nowy
Niedługo kończę zdawać egzaminy na prawo jazdy i zastanawia mnie kupno Mazdy MX-6. Strasznie spodobało mi się o autko a po za tym chciałem żeby mój pierwszy samochód był samochodem sportowym
Mam do Was parę pytań. Po pierwsze chyba lepiej jest kupić MX-6 z silnikiem 2,5 V6 170 KM niż tą z silnikiem 2,0, prawda? Zależy mi też po części na osiągach..
Zastanawiam się też czy kupić ten samochód w Polsce czy na zachodzie. Z tego co widzę w internecie ceny z Niemiec i Polski są nawet porównywalne, ale przy sprowadzeniu trzeba jeszcze doliczyć akcyzę itp.. I czy kupując samochód w kraju czy za granicą łatwiej jest trafić na zajeżdzony, w którego trzeba jeszcze wpakować kasę? I ile na dzień dzisiejszy potrzebuję pieniędzy żeby samochód kupić (jeżeli sprowadzić to jeszcze w tą cenę wliczyć opłaty) , zarejestrować, ew. przegląd... No i ile mniej więcej będzie mnie kosztować OC i w której firmie najlepiej ubezpieczyć auto (mieszkam we Wrocławiu, prawo jazdy dostanę ok. za miesiąc, a pod koniec tamtego roku skończyłem 18 lat)? Ostatnie moje pytanie dotyczy radia – przeglądając oferty dotyczące tej Mazdy widzę, że wszystkie posiadają fabryczne radio tylko na kasety, czy fabryczne radio CD z mazdy 636 będzie pasować do MX-6? Z góry dzięki za odpowiedzi 

-
Gość
W mx-6 masz na kokpicie dwie dziury. W jednej jest radio a w drugiej albo CD fabryczne (pasujace do radia Mazda Fujitsu TEN) albo zegrek. Słyszalem jak gra taki zestaw u kolegi M4rcina w cronosie i powiem ze bardzo ladnie. Radio z 626 bedzie pasowac.
Zoom zoom Zoom
Nie karćcie chłopaka ... jeszcze nic nie zrobił
Co do silnika .. to zależy głównie od Twoich możliwości psychicznych i finansowych
1) Co do psychicznych – jeśli jesteś w stanie się opanować, nie jeździsz zawsze z 'pedałem w podłodze', ale lubisz mieć zapas mocy, możliwość odskoczenia czy czasem szybszego sprintu .... to bierz 2.5 V6. Jeśli będzie Cie mocno korcic, bierz 2.0 ... Później kupisz sobie 2.5.
2) Co do finanasowych ... to tak jak pisał mbmaster. Ale dobra, nie zajechana Vałka powinna odwzięczyć się długą i bezawaryjną eksploatacją.
Najlepiej gdybyś kupił i ubezpieczył auto z kimś, kto ma już zniżki (np. Twój Ojciec), bo OC ( w dużym mieście, 18 lat – zwyżka min. 30%) zje Cie kompletnie. Być może, ze opłata za 2/3 lata dorówna wartości samochodu. 2.0 bedzie już sporo, nie mówiąc o 2.5
Ps. Pamiętaj, że co V6 to V6 ... niezapomniane doznania, osiągi ... i ten dźwięk
Co do silnika .. to zależy głównie od Twoich możliwości psychicznych i finansowych
1) Co do psychicznych – jeśli jesteś w stanie się opanować, nie jeździsz zawsze z 'pedałem w podłodze', ale lubisz mieć zapas mocy, możliwość odskoczenia czy czasem szybszego sprintu .... to bierz 2.5 V6. Jeśli będzie Cie mocno korcic, bierz 2.0 ... Później kupisz sobie 2.5.
2) Co do finanasowych ... to tak jak pisał mbmaster. Ale dobra, nie zajechana Vałka powinna odwzięczyć się długą i bezawaryjną eksploatacją.
Nitek napisał(a):No i ile mniej więcej będzie mnie kosztować OC
Najlepiej gdybyś kupił i ubezpieczył auto z kimś, kto ma już zniżki (np. Twój Ojciec), bo OC ( w dużym mieście, 18 lat – zwyżka min. 30%) zje Cie kompletnie. Być może, ze opłata za 2/3 lata dorówna wartości samochodu. 2.0 bedzie już sporo, nie mówiąc o 2.5
Ps. Pamiętaj, że co V6 to V6 ... niezapomniane doznania, osiągi ... i ten dźwięk

Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
mbmaster napisał(a):Drogi nitku. Jak juz sie uparles na MX-6 jako pierwsze autko to niech to bedzie 2.0. Napewno bedzie zdecydowanie tansze w eksploatacji i 124KM to juz nie jest malo jak na start. Pisze tak bo sam wiem co wyprawialem z 206 1.4 jak zrobilem prawko i wiem ze gdyby to bylo szybsze autko o skonczylo by sie paroma ostrymi wypadkami lub... . smutny
Pamietaj ze MX-6 to nie calibra wiec kazda ocierka lub stluczka to duze koszta. Jak chcesz kupic 2.5 to wez pod uwage stan silnika i podzespolow bo naprawa zakatowanej V6 to bezsens, koszta gigantyczne. Jak chcesz kupic 2.5v6 to szykuj sie odrazu na naprawy:
-rozrzad ok 1400zl
-zaciski (o ile da sie naprawic) min. 150zl
-uszczelki pod deklami zaworow ok.150 przod, tyl ok. 400zl
-sprzeglo ok.1300zl
i kupe innych pierdoł ktore sa ogolnie 2 razy drozsze niz w 2.0 16V
Aha tak dla checy dodam ze zadna z V6 z klubu nie trzymala normy na hamowni. czyli srednio 150KM. Co innego rzedowki ktore nawet mialy po wiecej kucykow niz fabrycznie zeby
Jak brac auto to raczej z za granicy badz niedawno sciagniete od sasiadow. Z pewnoscia mialo lepszy serwis i lepsze drogi łoł
Pozdro
Ostatnio edytowano 9 maja 2006, 19:51 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
mx-6 jako pierwsze auto w życiu raczej odradzałbym,pózniej dużo gorzej przesiąść się na coś innego a raczej będziesz zmuszony
mając 18-naście lat to raczej nie jeżdzi się wolno i temperament ma się inny ,chociaz zdarzają się rozsądni ale wątpie że jest ich wielu
co do części nie jest już tak tragicznie coraz więcej zamienników ,dużo uzywek,jak ma się gdzie naprawiać autko to koszty radykalnie spadają ,bo niestety większość mechaników nie ma bladego pojęcia o tym aucie i kasują przeważnie dwa razy drożej za tą samą usługę ,osobiście autko polecam
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
No wiesz ja nie kupuje tego auta zeby nie wiem scigac sie w nocy albo czekac na ładne drzewko przy drodze.. Jak na swoj wiek sądze że jestem rozsądny, a od dzieciaka kocham samochody a ten mi się bardzo podoba.. 
-
Gość
A ja powiem troche na przekór, osiągi mnie nie zachwyciły po mojej I generacji 2.2T, ale za to jakość prowadzenia jest niesamowita, jest multum samochodów nowych które się dużo gożej prowadzą a mają kupe elektroniki, dla mnie prowadzenie to poprostu rewelacja. Jeśli ktoś zna wawe to na ślimaku wjazdowym na trase łazienkwską osiągnełem 90km/h, na nie za dobrych kapciach.
Generalnie żeby dynamicznie jeździć to trzeba wysoko na obrotach trzymać, brakuje troche momentu obrotowego.
Można by się jeszcze przyczepić że skrzynia mało precyzyjna.
Reszte wad modelu poprzednicy wymienili.
Generalnie żeby dynamicznie jeździć to trzeba wysoko na obrotach trzymać, brakuje troche momentu obrotowego.
Można by się jeszcze przyczepić że skrzynia mało precyzyjna.
Reszte wad modelu poprzednicy wymienili.
Freak speed is all I need
- Od: 22 sie 2004, 23:40
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: 13B-MSP Renesis 6-port
2,0 jak na pierwsze auto to i tak sporo, pamiętaj że mx-6 jest bardzo lekki i tymi "tylko" 116KM mimo ich już nastoletniego wieku można zarówno na ulicy jak i w twojej głowie zamieszać
. Pozatym FSik potrafi być bardzo oszczędny a i auto z takim silnikiem wcale nie jest brzydsze od takiego samego z V6 
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Witam wszystkich fanów MX-6. Mam sprawe. Chciałbym kupić sobie taka mazde bo sie w niej zakochalem. Ale chcialbym wiedzic czy jest to auto drogie w utrzymaniu. Chodzi mi konkretnie o ceny czesci i o eksploatacje codzienna, o jazde itp.
-
rodgers
tutaj link do tematu który ja utworzyłem kiedy poszukiwałem swojego emixa http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=45
A jeśli chodzi o ceny części to sprecyzuj się czy chodzi ci o V6 czy R4 bo różnica w kosztach miedzy tymi silnikami jest całkiem spora.
A jeśli chodzi o ceny części to sprecyzuj się czy chodzi ci o V6 czy R4 bo różnica w kosztach miedzy tymi silnikami jest całkiem spora.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Obojętnie. Właśnie chciałem sie dowiedziec którą kupic. Nic nie wiem o tym samochodzie. I jeszcze miały bym pytanie czy mozna by byl dopuscic takiej profanacji i założyć w niej LPG? Czy to jest oplacalne?
-
rodgers
rodgers napisał(a):Obojętnie
...bierz 2.5
rodgers napisał(a):I jeszcze miały bym pytanie czy mozna by byl dopuscic takiej profanacji i założyć w niej LPG? Czy to jest oplacalne?
nie
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Cześć:)
Ten samochód albo kochasz albo nie! Ja już mam drugą. Najpierw była 2000 16V lecz była zasłaba, teraz sprowadziłem z Austrii 2500 V6 i jestem bardzo zadowolony:) Przy V6 trzeba sie liczyć z wiekszym spalaniem lecz ja staram się na to niezwracać uwagi i jest super! Mam co chciałem
Ten samochód albo kochasz albo nie! Ja już mam drugą. Najpierw była 2000 16V lecz była zasłaba, teraz sprowadziłem z Austrii 2500 V6 i jestem bardzo zadowolony:) Przy V6 trzeba sie liczyć z wiekszym spalaniem lecz ja staram się na to niezwracać uwagi i jest super! Mam co chciałem
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6