Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?
Dopóki nie powiesz nam jaki masz interfejs (BT/USB China/Original wersja itp) to jakby nic nam to nie mówi poza tym, że masz nienajszybciej. 500kbps jest to prędkość pomiędzy ECU a ELM, a nie o tej prędkości rozmawiamy (w dodatku jest to prędkość maksimum protokołu przy "dobrych wiatrach" czyli brak zakłóceń).
Sam protokół w swojej specyfikacji ISO ma ograniczenie prędkości i zastosowanie iterfejsu, nawet markowego opartego na wymianie danych przez usb/wifi/bt/swiatłowodzie/czary-mary/ niczego tutaj nie zmieni.
Oryginalny interfejs za kilka tysięcy nie jest wcale dużo szybszy od chińczyka, bo protokół jest zgodny ze swoją normą, która nie przewiduje tutaj nie wiadomo jakich prędkości przesyłu danych.
Oryginalny interfejs za kilka tysięcy nie jest wcale dużo szybszy od chińczyka, bo protokół jest zgodny ze swoją normą, która nie przewiduje tutaj nie wiadomo jakich prędkości przesyłu danych.
A możesz ładnie wytłumaczyć o jakiej prędkości mówisz ? Bo sam piszesz, że jest 500kbps między ECU a ELM'em więc tego w żaden sposób nie zwiększysz, no chyba, że masz interfejs buforujący ale nikt nie będzie buforował 500kbps aby potem przyśpieszyć tego transfer bo to zupełnie nielogiczne.
Żaden z procesorów ELM nie jest ograniczony do jednego protokołu, zatem te prędkości są różne. Poza tym, sam procesor nie jest prostym połączeniem kabelków tylko pełnoprawnym scalakiem wykonującym program, co jak wiadomo trwa. Aby wszystko działało z prędkością maksymalną 500kbps, cały "przód" transmisji + przetwarzanie powinny być szybsze niż założenia protokołu po stronie tyłka
. To tak w skrócie. A poza tym, skoro coś twierdzisz, staraj się najpierw sprawdzić. Sprawdzono (np. autorzy ForScan, ja i parę innych osób), że przy użyciu chińskich klonów, nie osiągniesz prędkości protokołu. Przy użyciu zaś oryginału STN111x, prawdopodobnie tak (ja nie sprawdzałem, dlatego piszę, że prawdopodobnie). Poza tym STN zdaje się również potrafi szybciej, ale to też tylko "zdaje się", bo nie wnikałem dokładnie (kupię to sprawdzę, o ile kupię).
Witam,
mam problem ze sterownikami ELM327. Ściągnąłem takie sterowniki: http://elm327.eu/index.php?main_page=page&id=6 jednak nie wykrywa, w menadżerze urządzeń pojawiło się takie coś. Po podłączeniu ELM-a do komputera (USB) święci się czerwona dioda pierwsza po lewej stronie. Do auta nie podłączałem. Przy podłączaniu do komputera pojawia się charakterystyczny dźwięk, zaświecają się wszystkie diody, ale poźniej świeci się tylko jedna. Może nie takie sterowniki? System Win7. Z góry dzięki za pomoc
mam problem ze sterownikami ELM327. Ściągnąłem takie sterowniki: http://elm327.eu/index.php?main_page=page&id=6 jednak nie wykrywa, w menadżerze urządzeń pojawiło się takie coś. Po podłączeniu ELM-a do komputera (USB) święci się czerwona dioda pierwsza po lewej stronie. Do auta nie podłączałem. Przy podłączaniu do komputera pojawia się charakterystyczny dźwięk, zaświecają się wszystkie diody, ale poźniej świeci się tylko jedna. Może nie takie sterowniki? System Win7. Z góry dzięki za pomoc
- Od: 10 lip 2014, 22:05
- Posty: 94
- Skąd: Kraków/Częstochowa
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.
Wprawdzie na Win7 nigdy nie instalowałem wersji usb, ale na XP musiałem używać drivera FTDI (http://www.ftdichip.com/) – może Win7 też musi? (przy BT na pewno nie musi, sprawdzałem)
Zupełnie swoją drogą, ELM327 pobiera zasilanie z samochodu – nie mam pojęcia czy może sam z siebie się odpalić bez samochodu... Zdaje się, że nie. Gdzieś jest opis tych diód co oznaczają, powinieneś poczytać.
Zupełnie swoją drogą, ELM327 pobiera zasilanie z samochodu – nie mam pojęcia czy może sam z siebie się odpalić bez samochodu... Zdaje się, że nie. Gdzieś jest opis tych diód co oznaczają, powinieneś poczytać.
Zainstalowałem sterowniki FTDI i wygląda na to, że jest ok (załącznik). Zainstalowałem FORScan i po uruchomieniu jest błąd w połączeniu, ale musi być pewnie połączony z autem. Jutro spróbuje się połączyć i zobaczymy 
Jakiś inny program polecacie do skanowania Mazdy 6 1.8?
Jakiś inny program polecacie do skanowania Mazdy 6 1.8?
- Od: 10 lip 2014, 22:05
- Posty: 94
- Skąd: Kraków/Częstochowa
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.
Wiem że to nie dział o 323F ale temat jak najbardziej odpowiedni do zadania pytania, a więc udało się komuś połączyć z 323F BA przy użyciu Torque Pro na androida? O ile forscan działa (tzn kasowanie i odczyt błędów bo live data jakoś u mnie nie chce działać) to już z Torque Pro się połączyć nie mogę a wczoraj testowałem to u znajomego w Corsie C i bardzo fajny programik i chciałbym to w efce odpalić, więc może wie ktoś jak?
Takie pytanie
Mam moduł lm327 bt + torque pro na androida wszystko działa jak trzeba
Czy mogę bez obaw korzystać z tego urządzenia bez strachu że namieszam coś w ECU ? Bardziej chodzi mi o to że ktoś niepowolany polaczy mi sie z moim modulem i cos namiesza jak sie da. Czy moduł może być wpięty w gniazdo cały czas ? Nie uszkodze w ten sposób kompa w mojej m6
Przyznam że spodobała mi się jazda z tym ustrojstwem sporo Ciekawych opcji jest w torqe no i mogę sobie sprawdzić parametry silnika kiedy mi sie podoba nie podpinajac za kazdym razem kostki chodz nie jest to jakis mega problem.
Pozdrawiam.
Mam moduł lm327 bt + torque pro na androida wszystko działa jak trzeba
Czy mogę bez obaw korzystać z tego urządzenia bez strachu że namieszam coś w ECU ? Bardziej chodzi mi o to że ktoś niepowolany polaczy mi sie z moim modulem i cos namiesza jak sie da. Czy moduł może być wpięty w gniazdo cały czas ? Nie uszkodze w ten sposób kompa w mojej m6
Pozdrawiam.
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
Taki podjarany jestem że E zgubiłem haha jasne że chodziło o ELM
Że nie działa to już zauwazylem. Ale najbardziej interesuje mnie to czy ta kostka jest jedynie do odczytu danych, czy można coś napsocić w ECU z jej pomocą 
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
Można. Ale nie Torque'm. To software jest od psocenia, hardware to czysty interfejs który sam z siebie nic nie robi. To tak jakbyś się pytał czy młotkiem można napsocić – zależy w czyich rękach. Najbardziej zaawansowany soft jak na razie to ForScan i nim można pracować nie-read-only, inne raczej nie potrafią.
No i widzisz na taką odpowiedź czekalem
To że kostka bez udziału oprpgramowania w nieporzadanych rekach krzywdy nie zrobi to jasne, chyba że się zapali i auto splonie haha bo z chinszczyzna nigdy nic nie wiadomo
Czyli nie jest to tylko odczyt danych a można też coś w ecu majstrowac. Dzięki za info.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
Ciekawe, ciekawe.
Jakiś filmik byś wrzucił jak to działa haha
Jakiś filmik byś wrzucił jak to działa haha
Ostatnio edytowano 6 paź 2014, 13:59 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
Wojcio napisał(a):To co wy macie interfejsy i soft?
U mnie jest opcja BURN ON / OFF
Zapala i gasi auto...
Chyba nie rozumiem pytania, a Twoja Mazda jest jakaś conajmniej dziwna
Żaden procesor z założenia (definicji, etc.) nie działa bez softu. Twój komputer Maździany również, tylko że jemu soft dostarczyła Mazda (i robi to co każdy upgrade).
Popieram przedmówcę, dawaj filmik, chętnie zobaczę to "cudo"
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6