Nowa Mazda3 (BM) – wymiana oleju
Witam . Mam pytanie do forumowiczów – właścicieli nowej 3-BM. Kiedy planujecie pierwszą wymianę oleju ? ( przy jakim przebiegu). Wg książki 20000 lub rok, natomiast serwis proponuje między 3-5tys. Jak się do tego odnosicie ?
Ja planuję po 2k wymienić
- Od: 10 wrz 2012, 00:07
- Posty: 28
- Auto: Mazda3 BM, Hatchback, SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT, SkyENERGY, 2013 rok
Ja planuje po roku wymienić, obecnie jeżdżę mniej niż w ubiegłych latach więc tych 20 tys raczej i tak nie osiągnę 
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Jaki jest koszt wymiany oleju silnikowego w nowej maździe 3?
Ceny z kosmosu za wymianę filtra i oleju 500zł!!!
Powariowali. To z czego ten filtr ze złota??? a Olej z kosmosu?
ostatnio czytałem że do nowej Mazdy 6 GJ 2.0 165KM wymiana oleju z filtrem w ASO to 1000zł
Jeszcze lepiej
filtr góra 20-30zł , olej ELF 80-100zł , robocizna 20 zł = 130-150zł .


ostatnio czytałem że do nowej Mazdy 6 GJ 2.0 165KM wymiana oleju z filtrem w ASO to 1000zł

filtr góra 20-30zł , olej ELF 80-100zł , robocizna 20 zł = 130-150zł .

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Chcesz miec wazna gwarancje, to musisz u nich serwisowac auto... Jedynie co mozna to przywiezc swoj olej... wtedy zejdziesz z ceny... (Jak sie nie myle, to filtr juz musial byc ich)

Tapatalk
Tapatalk
Krzychu86 napisał(a):Witam . Mam pytanie do forumowiczów – właścicieli nowej 3-BM. Kiedy planujecie pierwszą wymianę oleju ? ( przy jakim przebiegu). Wg książki 20000 lub rok, natomiast serwis proponuje między 3-5tys. Jak się do tego odnosicie ?
Wiem, że producent zaleca 20000 lub rok, ja postanowiłem wymienić po 4000. Koszt 500zł, który ma się przełożyć na żywotność silnika a później może i na lepszą cenę sprzedaży auta stracił na swej wymowności
Pozdrawiam!
500zł za co?
dla przykładu olej elf 10w40 5l – 65zł , filtr oleju 25; usługa wymiany – 25 zł RAZEM 115 zł
za 500 zł to ja mam 4 wymiany oleju, nie wiem skąd mają te ceny ...
dla przykładu olej elf 10w40 5l – 65zł , filtr oleju 25; usługa wymiany – 25 zł RAZEM 115 zł
za 500 zł to ja mam 4 wymiany oleju, nie wiem skąd mają te ceny ...

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Witam,
Zamierzam wymienić olej w ASO, olej Supra 0w20, zaś proszę o radę jaki filtr oleju kupić, czy zamiennik czy oryginalny z Mazdy, gdyż słyszałem opinie że te oryginalne to robi przedstawiciel który da najniższą ofertę. A jeśli zamiennik to jakiej firmy bo jest sporo
(Mann, Bosch, Wix) ?
Samochód: Mazda 3 BM 2.0 skyactive benzyna 165KM.
Pozdrawiam!
Zamierzam wymienić olej w ASO, olej Supra 0w20, zaś proszę o radę jaki filtr oleju kupić, czy zamiennik czy oryginalny z Mazdy, gdyż słyszałem opinie że te oryginalne to robi przedstawiciel który da najniższą ofertę. A jeśli zamiennik to jakiej firmy bo jest sporo

Samochód: Mazda 3 BM 2.0 skyactive benzyna 165KM.
Pozdrawiam!
Z tego co wiem, to według obecnych przepisów nie ma obowiązku wymiany oleju w ASO. By nie utracić gwarancji musi być ona tylko odnotowana w książce gwarancyjnej przez serwis, który ją wykonał. Jeżeli to połączymy z zakupem oleju we własnym zakresie, to można spore pieniądze zaoszczędzić przy tej samej jakości.
Co do pierwszej wymiany oleju, według producentów współczesne silniki nie wymagają docierania, i dlatego w książce jest normalny interwał wymiany. Jednak niemalże wszyscy praktycy uważają że jednak warto coś takiego zrobić. Silnik później lepiej pracuje, lepiej wchodzi na obroty, jest ekonomiczniejszy, no i jego trwałość będzie większa. Wygląda to następująco, przez pierwsze 1,5-2,5 tys. km należy jeździć na ok. ¾ „mocy”, unikać maksymalnego obciążenia, ale też unikać zbyt „delikatnej” jazdy, gazu dodawać zdecydowanie, to tak w uproszczeniu by wyglądało. Po tym dystansie należy wymienić olej, a później już jeździć „normalnie”.
W przypadku wyboru oleju nie specjalnie należy kierować się marką jaka jest zalewana w ASO. Oni czasami zalewają olej, z którego importerem mają podpisaną umowę, a przyczyny dla których podpisali akurat z tym, a nie innym często są różne, np. marketingowe. Jak jestem zwolennikiem Motula, zalewałem nim swoje różne samochody i nigdy się nie zawiodłem. Ich dodatkową rekomendacją jest szeroki udział w sportach motorowych.
W przypadku 3 BM ze silnikiem 2.0 skyactive Miom zdaniem najodpowiedniejszy byłby Motul 8100 Eco-clean 5W30.
Co do pierwszej wymiany oleju, według producentów współczesne silniki nie wymagają docierania, i dlatego w książce jest normalny interwał wymiany. Jednak niemalże wszyscy praktycy uważają że jednak warto coś takiego zrobić. Silnik później lepiej pracuje, lepiej wchodzi na obroty, jest ekonomiczniejszy, no i jego trwałość będzie większa. Wygląda to następująco, przez pierwsze 1,5-2,5 tys. km należy jeździć na ok. ¾ „mocy”, unikać maksymalnego obciążenia, ale też unikać zbyt „delikatnej” jazdy, gazu dodawać zdecydowanie, to tak w uproszczeniu by wyglądało. Po tym dystansie należy wymienić olej, a później już jeździć „normalnie”.
W przypadku wyboru oleju nie specjalnie należy kierować się marką jaka jest zalewana w ASO. Oni czasami zalewają olej, z którego importerem mają podpisaną umowę, a przyczyny dla których podpisali akurat z tym, a nie innym często są różne, np. marketingowe. Jak jestem zwolennikiem Motula, zalewałem nim swoje różne samochody i nigdy się nie zawiodłem. Ich dodatkową rekomendacją jest szeroki udział w sportach motorowych.
W przypadku 3 BM ze silnikiem 2.0 skyactive Miom zdaniem najodpowiedniejszy byłby Motul 8100 Eco-clean 5W30.
-
Marko59
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości