"Lepszy" ON – a wtryskiwacze

Postprzez bartesek » 29 wrz 2014, 22:41

Witajcie.

Odkąd mam diesla (10 miesięcy) ciągle od mechaników słyszę (jeśli poruszymy ten temat), żeby nie tankować tzw. "lepszej" ropy, bo jest ona bardziej "sucha" od tej normalnej (a to ponoć źle dla wtrysków), zawiera szkodliwe dla silników substancje i ogólnie jest to wymysł marketingowo-unijny.
Po kilku miesiącach jeżdżenia na "normalnej" ropie, którą zawsze tankuje na jednej z popularnych stacji-sieciówek, coś mnie ostatnio podkusiło, żeby wlać tej lepszej... i muszę przyznać, że auto (silnik) pracuje ciszej, klekotania praktycznie nie ma, jest takie jakby bardziej zwinne – cała reszta taka sama, auto pali tyle ile paliło, ale jednego czego jestem pewien na 200% to, że kultura pracy silnika jest mocno wyczuwalna na plus – i teraz pytanie czy warto tankować tą "lepszą" ropę ...choćby dla mniejszego klekotania :) czy to naprawdę w dłuższej perspektywie może zaszkodzić jakiemuś podzespołowi?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez digidy » 30 wrz 2014, 14:34

nie słuchaj takich bredni :| tankuj co tobie bardziej pasuje albo twojemu portwelowi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez kropek101 » 30 wrz 2014, 19:05

Ze względu na ceny tankuje zwykłą ON ale co do tankowania lepszego paliwa to racja silnik lepiej pracuje.
Szkoda tylko że wyższa cena nie przekłada się na mniejsze spalanie aby to się jakoś rekompensowało.

Dopisano 30 wrz 2014, 19:09:

Też słyszałem to o suchym paliwie że te lepsze wpływają na szybsze zużycie podzespołów na układzie paliwowym. Wątpię aby to miało aż taki wpływ ale jak się obawiasz o wtryski to możesz dolać na bak paliwa trochę oleju żeby ropa była bardziej tłusta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 30 wrz 2014, 22:44

głownie za smarowanie w paliwie odpowiada siarka i jej związki, nawet jeśli w paliwie premium jest jej mniej, to na pewno są inne środki i uszlachetniacze, które pełnią tą samą rolę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Bolo124 » 1 paź 2014, 00:14

ja leje verve
Różnica między zwykłym ON a Verva przynajmniej na mojej stacji to 15gr czyli na zbiorniku ok.6 zł
Wiec bez przesady Panowie ,żeby portfel zabolało to musiałbym dziennie jeden zbiornik wypalać .
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez bartesek » 1 paź 2014, 10:31

Bolo124 : dla mnie różnica w cenie również nie jest wielka, głównie chodzi mi o te rzekome szybsze zużywanie się osprzętu silnika przez droższe paliwo. Być może dotyczy to starszych diesli? Czyli można to wsadzić między bajki?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323