Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez maniek123 » 14 maja 2014, 07:11

Biorąc pod uwage fakt ze po wymianie filtra paliwa było lepiej skorzystałem z bardzo latwego dostepu do pompki paliwa. Bak okazal sie w miare czysty oczywiscie byl niewielki brud na dnie baku ale to normalne wykrecilem pompke rzucilem o ziemie przeplukalem ten pseudo filterek ktory sie przy niej znajduje skrecilem spowrotem i jak reka odjal znowu poprawa... auto nie szarpie bez problemu wchodzi na 6tys obrotow ciekawe tylko na jak dlugo skoro nie byla bardzo zabrudzona moze sama w sobie zaczyna sie psuc ale z tego co widzialem nie sa to drogie rzeczy w przeciwienstwie chociazby do aparatu zaplonowego.
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 16:28
Posty: 30
Auto: mazda 323f BA 1.5

Postprzez rafał88 » 14 maja 2014, 08:23

Ten "pseudo filterek" jak go nazwales, robi mega duzą robote, a skoro miales syf na dnie zbiornika, to pompa go wciagneła, po to jest tak klapka plasatikowa, od jej strony ciagnie paliwo i jesli tam miales syf to masz i odp na zmulenie, chyba,ze pompa mowi papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez czejenek » 16 lip 2014, 11:58

witam mam taki problem na malych obrotACH SILNIKA MAZDE BARDZO SZARPIE I ZACZYNA DLAWIC , GDY PRZYGAZUJE I WCHODZI NA WSZYSTKIE OBROTY JEDZIE PRAWIE BEZ SZARPNIECIA
Początkujący
 
Od: 3 paź 2011, 19:28
Posty: 9
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 323f 1.5

Postprzez rafał88 » 16 lip 2014, 14:28

Zaplon. Zmien swiece , jesli nie przejdzie to kopulka i palec. Jeszcze moze byc wina sondy ale wtedy jaralaby Ci ja smok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez krzysek71 » 16 lip 2014, 15:53

Zwiastuję koniec aparatu zapłonowego ale zrób jak pisze arafal21 i zobacz wieczorkiem czy kable wn nie mają przebicia najlepiej spryskaj je wodą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez lechuk » 17 lip 2014, 14:14

czejenek napisał(a):witam mam taki problem na malych obrotACH SILNIKA MAZDE BARDZO SZARPIE I ZACZYNA DLAWIC , GDY PRZYGAZUJE I WCHODZI NA WSZYSTKIE OBROTY JEDZIE PRAWIE BEZ SZARPNIECIA


Mam podobny problem z tym, że mniej odczuwalny. Szczególnie przy ruszaniu i do 2000obr. szarpie. Na wyższych obrotach zapie.... jak dziki rex :) no i trochę dużo pali – ok 11l/100km fakt, że czasami zdarza mi sie pociągnąć do odcięcia, ale przy spokojniejszej jeździe poniżej 10l i tak nie mogę zejść. Elma nie mogę podłączyć bo auto jest z 1995r.
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez krzysek71 » 17 lip 2014, 14:51

Wybłyskaj se błędy a jak ci dużo pali sprawdz sondę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez rafał88 » 17 lip 2014, 21:38

lechuk napisał(a):
czejenek napisał(a):witam mam taki problem na malych obrotACH SILNIKA MAZDE BARDZO SZARPIE I ZACZYNA DLAWIC , GDY PRZYGAZUJE I WCHODZI NA WSZYSTKIE OBROTY JEDZIE PRAWIE BEZ SZARPNIECIA


Mam podobny problem z tym, że mniej odczuwalny. Szczególnie przy ruszaniu i do 2000obr. szarpie. Na wyższych obrotach zapie.... jak dziki rex :) no i trochę dużo pali – ok 11l/100km fakt, że czasami zdarza mi sie pociągnąć do odcięcia, ale przy spokojniejszej jeździe poniżej 10l i tak nie mogę zejść. Elma nie mogę podłączyć bo auto jest z 1995r.


Tu bardziej kolo sondy cos mi sie wydaje, ze bedzie problem :P WYpnij ją i sie wtedy garnij .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lechuk » 23 lip 2014, 08:40

Bez sondy jeździłem – to samo. Chyba, że po wypięciu sondy zresetować kompa <co?>
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez rafał88 » 23 lip 2014, 19:28

To cos innego ja boli, sprawdzales bledy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 24 lip 2014, 07:04

lechuk napisał(a):Bez sondy jeździłem – to samo. Chyba, że po wypięciu sondy zresetować kompa <co?>


Miernik w rękę i zobacz czy sonda w ogóle "żyje".
Ew. spróbuj sprawdzić pracę sondy za pomocą pinu MEN (info o tym jest na Forum).
A błędy próbowałeś wybłyskać?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radziu_rudy » 10 sie 2014, 16:25

Witam forumowicze. Potrzebuje pomocy: posiadam od dwóch lat mazde 323F z 94roku z silnikiem 1.5 na początku auto sprawowoało się rewelacyjnie, ale po roku czasu zaczęło delikatnie szarpać gdy obroty były poniżej 2tys, ale zdarzało się tylko gdy jest gorąco na dworze albo silnik się nagrzeje, od trzech miesięcy się to nasiliło, auto coraz bardziej się dusi, niekiedy jak ruszam z pod świateł potrafi zgasnąć i ta dolegliwość występuje do 3 tys obrotów, wyczytałem na forum, że mogą być to kable, sprawdziłem i dolegliwość nadal występuje, wyczyściłem kopułkę i wczoraj wykręciłem przepustnicę i była naprawdę czarna w środku, więc ją dokładnie wyczyściłem skręciłem ale dolegliwość nadal występuje. Pomóżcie bo już nerwowo nie wytrzymuje jak mam gdzieś jechać.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 17:55
Posty: 19
Skąd: Biała/Prudnik
Auto: Mazda 323F 1.5 1997r

Postprzez rafał88 » 11 sie 2014, 07:14

Jak spradziles kable? Z zewnatrz ze nie bija? Jesli tak to na bank sa do wymiany bo moga w otworze glowicy miec przebicia, wymien wlasnie przewody swiece i ma hulac. Typowe szarpanie po rozgarzniu silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 11 sie 2014, 10:19

Swiece, kable, aparat.
Przemek323c
 

Postprzez Raphael89 » 29 wrz 2014, 22:38

Witam, mam problem z zawieszającymi się obrotami. Na pewno krokowiec jest dobry bo zakładałem już 3 i
przy każdym obroty zachowują się tak samo. Mam wyregulowane wolne obroty na 750, może jakiś inny czujnik działa nieprawidłowo co steruje obrotami :) zna się ktoś na tym ? :) Pozdrawiam serdecznie.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:52
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F Z5 1995r

Postprzez Garbage1989 » 29 wrz 2014, 22:48

sprawdź czujnik temperatury dolotu albo odczytaj jego wskazani może to coś pomoże bo czytałem w jakimś wątku że po jego wymianie całkiem przypadkiem problem się rozwiązał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Marek 161BD081 » 29 wrz 2014, 23:22

Nie odczyta on wskazań bo ma za stare autko (mam ten sam problem).
Ale można zmierzyć i porównać z danymi katalogowych (bądź innym autem). Zmierz też czujnik temperatury silnika.
Warto także sprawdzić ew. błędy silnika.

Poza tym uzupełnij proszę Raphel89 profil o lokalizację bo bywa to przydatne.

PS. Czy jest przepływ cieczy chłodzące przez obudowę przepustnicy ?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Raphael89 » 30 wrz 2014, 15:13

Dzięki za zainteresowanie :)
Więc tak, jest przepływ płynu chłodniczego przez przepustnice.
Jakiś czas temu podłączyłem madzie pod komputer i właśnie wykazało błąd czujnika temperatury powietrza zasysanego, ale mechanik powiedział ze to raczej nie ma wpływu :/
Jak mam zmierzyć ten czujnik ? Nie chciałbym kupować kolejnej części i wywalać pieniądze w błoto :(
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:52
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F Z5 1995r

Postprzez Marek 161BD081 » 30 wrz 2014, 19:05

Miernik w rękę i zmierz rezystancję czujnika – nic więcej ;)
Ale ten błąd masz na stałe czy tylko raz się pojawił?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Raphael89 » 2 paź 2014, 15:21

jak powinna być rezystancja ?
nie wiem czy na stałe bo sprawdzałem błędy tylko raz.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:52
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F Z5 1995r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323