Nadchodzi zima. Czy warto posiadać dwa komplety kół?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez milestones » 28 wrz 2014, 10:52

Witam.
Okres zmiany opon zbliża się wielkimi krokami.. Do swojej Mazdy zakupiłem właśnie felgi 16", mam do nich opony zimowe i letnie, posiadam również felgi stalowe 15" z oryginalnymi kapslami.. Niestety sprzedając poprzedni samochód podpaliłem się i oddałem zimowe opony 15" zostawiając sobie te większe z myślą jazdy na felgach cały rok.. Oglądając wasze samochody na forum zauważyłem, że większość z was ma osobny komplet kół i ruszyło mnie sumienie :( zastanawiam sie teraz czy jest sens odkręcać to i zamieniać te opony zimowe z kupcem mojego starego samochodu czy może jednak jeździć na tych felgach cały rok..
Jeśli podobny temat juz był ma forum to z góry przepraszam.
Pozdrawiam :)
Ostatnio edytowano 28 wrz 2014, 13:41 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tematu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 18:22
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Diesel 2006 sedan

Postprzez Wojtek » 28 wrz 2014, 13:38

hejka,
Możesz jeździć na jednych felgach i zamieniać tylko opony, ale praktyczniej jest posiadać dwa komplety kół... i zmieniać tylko całe koła...

Plusy posiadania dwóch kompletów kół:
– odchodzi dwa razy w roku wyważanie kół...
– brak wyjazdu do zakładu wulkanizacyjnego na zmianę opon
– całość operacji możesz wykonać sam
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 28 wrz 2014, 18:50

Stanowczo się opłaca :) Na zimę możesz kupić jakieś używane felgi, stan ich nie musi być idealny oby proste były i cena fajna. Jak wizualnie nie będą pasować , plast dip i masz spokój.
Wygoda przy wymianie, robisz to sam :) Niespodziewana zima, szybka wiosna, długie lato Ciebie nie zaskoczy.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Ven » 28 wrz 2014, 19:01

Marianek napisał(a):Stanowczo się opłaca :)


Sam posiadam dwa komplety i uważam że to jedyne słuszne rozwiązanie <spoko>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez child » 28 wrz 2014, 20:47

Wojtek napisał(a):hejka,
Plusy posiadania dwóch kompletów kół:
– odchodzi dwa razy w roku wyważanie kół...


No właśnie w temacie wyważania – ale czy kół nie trzeba i tak raz na jakiś czas wyważyć? I ten "raz na jakiś czas" nie wypada akurat 2 razy do roku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez sheller80 » 28 wrz 2014, 20:52

Ja tez kompletuje do siebie koła na zime felgi stalowe juz mam jeszcze tylko opony :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Kapi_the_real » 28 wrz 2014, 20:52

Generalnie, z mojego doświadczenia, wiem że opony zimowe znacznie lepiej się sprawują niż uniwersalne czy też letnie gdy jest dużo śniegu i przymrozek. Należy pamiętać, że one radzą sobie na śniegu, a nie na lodzie i lepiej znoszą ujemne temperatury. Nie wrócę już do całorocznych.

Co do wyważania, to ja jeżdżę i czasem przychodzi jakiś nowy ciężarek.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2014, 17:46
Posty: 42
Auto: Obecnie: Punto II, Astra II.
Czekam: Mazda 3 2.0 120KM 6MT 2014 SkyEnergy, 5DR HTB, Soul Red

Postprzez sheller80 » 28 wrz 2014, 20:57

Rozumie ze rozmawiamy o stalówkach które zawsze łatwiej sie wyważa cieżarek jest nabijany na rant felgi a w alu musimy je odrywac i czyscic pozostałosci tasmy dwustronnej co nie jest takie proste ..
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Wojtek » 28 wrz 2014, 21:35

child napisał(a):I ten "raz na jakiś czas" nie wypada akurat 2 razy do roku?

nie, a przynajmniej nie w moim wypadku :P
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marcin255 » 28 wrz 2014, 21:37

Mam dwa komplety i przed wymianą są sprawdzane i wyważane , czyli letnie w kwietniu zimowe w październiku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Maniekvip » 28 wrz 2014, 22:10

Ja też zmieniam całe koła. Koszt przekładki 10 zł od koła więc 80 zł rocznie. Za felgi stalowe używane zapłaciłem 250 zł więc po 3 latach koszt się zwróci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez child » 28 wrz 2014, 23:09

Czyli w ogóle nie będziesz wyważał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez grabu122 » 29 wrz 2014, 07:17

Kapi_the_real napisał(a):Generalnie, z mojego doświadczenia, wiem że opony zimowe znacznie lepiej się sprawują niż uniwersalne czy też letnie gdy jest dużo śniegu i przymrozek. Należy pamiętać, że one radzą sobie na śniegu, a nie na lodzie i lepiej znoszą ujemne temperatury. Nie wrócę już do całorocznych.

Letnie to nie ma nawet dyskusji, ale całoroczne?
Tu można się zastanowić.....
Obecnie większość tych "uniwersalnych" jest bardziej 'zimowa', niż 'letnia'.
I na kopnym śniegu (przynajmniej jak są nowe) to idą jak 'dzik po kartoflisku'.
Potwierdzają to testy "siły uciągu" zamieszczane w jakiś "Motorach" i "Auto-Światach".
Zresztą, sam znam osoby, które które jesienią zmieniają z typowo letnich, ale nie na zimowe, ale właśnie całoroczne...... Bo wiadomo jakie teraz bywają te zimy (na zachodzie Polski), a szczególnie jeśli ktoś śmiga do zachodnich Niemiec/Holandii.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Maniekvip » 29 wrz 2014, 09:52

child napisał(a):Czyli w ogóle nie będziesz wyważał?


Wyważam tylko jeden raz podczas montażu opony na felgę. A potem to wiadomo jak odważnik spadnie, złapie kapcia, albo pojawiają się jakieś drgania stuki bicia aczkolwiek nie miałem jeszcze takiego przypadku.

Kompletnie nie widzę sensu co rocznego wyważania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Marianek » 29 wrz 2014, 10:49

Ja mam dwa komplety kół i żeby nie brudzić rak wymieniam u oponiarza za 20eur ;) Za każdym razem mi wyważa, tylko raz przez 2 sezony dołożył ciężarek do jednej opony. Moim zdaniem ważniejsze jest pilnowanie właściwego ciśnienia w oponach, zapewni nam to mniejsze zużycie opon i paliwa.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polokokt » 29 wrz 2014, 14:32

ja tez mając dwa komplety kół wywazałem właściwie tylko podczas składania kompletu do kupy i potem tylko jeśli zauważyłem jakieś niepokojące objawy (drgania, brak ciężarka...). Tak to przekładałem sobie koła sam i nie widziałem potrzeby jeździć i stac w tej kolejce w szczycie sezonu.

EDIT:
Dodam jezcze, że w jednym z poprzednich aut, które było w rodzinie przez 11 lat, taki zimowy zestaw kół był wyważony na początku i potem po kilku latach drugi raz. Także wychodziła średnia, jakieś jedno wyważenie na około 5-6 lat (i przebieg w tym czasie około 100 tyś km na oba komplety kół; lato/zima. Czyli jakieś 50 tys km na jednym wyważeniu każdy komplet kół jeździł).
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2014, 00:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez TOMBLA » 29 wrz 2014, 14:41

hmm... wyważam przed założeniem... zawsze
dodatkowo zakładając nowe opony zawsze wymieniam wentyle
ale to takie małe zboczenie wiem wtedy że nie zaczenie mi nagle schodzić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez slisman » 1 paź 2014, 10:31

Ja ostatnie 2 sezony zmieniam koła w wulkanizacji :P Wcześniej samemu zmieniałem –> lewarek i hop.
Ale już mi się nie chce, za taką zamianę dam 20-30 zł i mam z głowy, do tego jak trzeba to wyważą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Michu_M6 » 1 paź 2014, 11:31

Największy plus tego, że mamy dwa komplety kół to taki, że nie stoimy w kolejkach do wymiany :) lub nie czekamy na umówione spotkanie tydzień...
Wyważyć je możemy już we wrześniu i czekają sobie na właściwą pogodę. Zakładamy wyważone i wtedy kiedy właśnie nadejdzie potrzeba :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Maniekvip » 1 paź 2014, 11:45

Tylko ja się pytam po co wyważać co zmianę poproszę argumenty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto