kodowanie pilota
1, 2
Witam
Brak odpowiedzi
Przyłączam się do pytania
Mazda 3 BK 2,0 2004 rok
autko kupione 2 piloty w komplecie ale jest problem
podczas próby kodowania chyba za 5 razem komputer odp zamykaniem i otwieraniem centralki nacisnąłem 2 razy przycisk na pilocie -centralka zareagowała zamknięciem i otwarciem zamka po wyjęciu kluczyka pilot nie działał
próbowałem z 30 razy i nic bezpieczniki sprawdzone baterie w pilotach wymienione i nadal nic...może ktoś coś doradzi
nr pilotów Visteon 41835
a metoda którą kodowałem to
Porada:
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte.
Krok 2: Naciśnij przycisk zamknięcia i potem odblokowania drzwi w drzwiach, nie pilocie.
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: W ciągu 10 sekund przekręć 3x kluczyk na pozycję 2 stacyjki – włączone, ale nie zapłon. Zostaw kluczyk w stacyjce na pozycji 1 wyłączony.
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi 3x, pozostaw otwarte.
Krok 6: Komputer powinien zareagować zamykając i otwierając rygiel drzwi.
Krok 7: Naciśnij przycisk zamykania pierwszym pilocie 2x – Komputer powinien już reagować na kluczyk.
Krok 8: Jeżeli chcesz zaprogramować drugi kluczyk, naciśnij przycisk zamykania na drugim pilocie 2x.
Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki – auto powinno znowu zareagować zamykając i otwierając rygiel.
Brak odpowiedzi
Przyłączam się do pytania
Mazda 3 BK 2,0 2004 rok
autko kupione 2 piloty w komplecie ale jest problem
podczas próby kodowania chyba za 5 razem komputer odp zamykaniem i otwieraniem centralki nacisnąłem 2 razy przycisk na pilocie -centralka zareagowała zamknięciem i otwarciem zamka po wyjęciu kluczyka pilot nie działał
próbowałem z 30 razy i nic bezpieczniki sprawdzone baterie w pilotach wymienione i nadal nic...może ktoś coś doradzi
nr pilotów Visteon 41835
a metoda którą kodowałem to
Porada:
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte.
Krok 2: Naciśnij przycisk zamknięcia i potem odblokowania drzwi w drzwiach, nie pilocie.
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: W ciągu 10 sekund przekręć 3x kluczyk na pozycję 2 stacyjki – włączone, ale nie zapłon. Zostaw kluczyk w stacyjce na pozycji 1 wyłączony.
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi 3x, pozostaw otwarte.
Krok 6: Komputer powinien zareagować zamykając i otwierając rygiel drzwi.
Krok 7: Naciśnij przycisk zamykania pierwszym pilocie 2x – Komputer powinien już reagować na kluczyk.
Krok 8: Jeżeli chcesz zaprogramować drugi kluczyk, naciśnij przycisk zamykania na drugim pilocie 2x.
Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki – auto powinno znowu zareagować zamykając i otwierając rygiel.
- Od: 4 maja 2008, 17:39
- Posty: 46
- Skąd: Suwałki / Oss-NL
- Auto: Xedos 6 2,0 -EX,Mazda 6S 3.0 V6 -EX. Mazda 3 2.0 BK -EX teraz Mazda3 BK L3-VDT 2007 MPS
Ja kodowałem, wszystko było ok, ale procedura była (w stosunku do tego co napisałeś) bez kroku 2 i w kroku 4 kluczyk przekręcałem na zapłon. Kodowałem jeden pilot i wszystko śmiga po dziś dzień.
Mazda 3 1.6 Z6 BK z lutego 2005 roku
Mazda 3 1.6 Z6 BK z lutego 2005 roku
- Od: 9 lip 2013, 18:22
- Posty: 31
- Skąd: Podkarpackie
- Auto: M3 BK 1.6 Z6 2005
No dobra powiedzmy udało się
wieczorem za chyba 15tym razem
ALE pilot działa tylko i wyłącznie jak jest kluczyk w stacyjce hehehe
Ktoś ma pomysł co i jak bo z tego co mi się wydaje to coś nie masuje gdzie szykac przyczyny ?
wieczorem za chyba 15tym razem
ALE pilot działa tylko i wyłącznie jak jest kluczyk w stacyjce hehehe
Ktoś ma pomysł co i jak bo z tego co mi się wydaje to coś nie masuje gdzie szykac przyczyny ?
- Od: 4 maja 2008, 17:39
- Posty: 46
- Skąd: Suwałki / Oss-NL
- Auto: Xedos 6 2,0 -EX,Mazda 6S 3.0 V6 -EX. Mazda 3 2.0 BK -EX teraz Mazda3 BK L3-VDT 2007 MPS
Hmm
Ja u siebie kodowałem pilot kupiony na allegro bo z moim stała się taka dziwna sprawa, że nagle przestał działać. Nie pomogła zmiana baterii, w warsztacie go sprawdzali i powiedzieli, że wysyła sygnał, że jest sprawny itp. Próbowałem zakodować pilot od nowa, ale nic z tego, auto na niego nie reagowało) Myślałem, że coś nie tak z modułem centralnego (samą częścią odpowiadającą za działanie z pilota – anteną lub czymś podobnym). Myślałem nad oddaniem auta do serwisu w celu sprawdzenia modułu centralnego zamka. Sprawdziłem jednak piloty na alledrogo i kupiłem za chyba 100 zł tak na ryzyko jeden (i tak miałem jeden więc sobie myślę, że jakby to nie było to, to po naprawie modułu zamka będę miał i tak 2 piloty). Okazało się, że zakodował się on bez problemu (to było chyba w maju tego roku) i działa do dzisiaj.
Moja teoria (tylko teoria) jest taka, że w moim przypadku uszkodzeniu uległ pilot i wysyłał on sygnał, ale był to sygnał niekompletny/nieprawidłowy itp (był na forum kiedyś temat opowiadający o uszkodzonych stykach przycisków pilota).
Nie wiem czy u ciebie będzie to samo, bo z tego co piszesz problem występuje przy obu pilotach. Proponowałbym ci więc, albo sprawdzenie sygnału pilotów i sprawności centrali zamka, albo ryzykowanie jak ja i zakupienie (albo jak masz możliwość pożyczenie) dodatkowego pilota i sprawdzenie czy on przypadkiem nie działa.
PS. Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli pilot działa ci tylko będąc w stacyjce może to oznaczać, że jego sygnał jest bardzo słaby (mimo nowej baterii). Nie pamiętam, w którym miejscu znajduje się antena centrali zamka, ale może być tak, że pilot działa tylko z niewielkiej odległości. Dla sprawdzenia zrób tak: Podłóż pilot/kluczyk pod samą stacyjkę, ale nie wkładaj kluczyka do stacyjki. Zobacz czy w tym przypadku działa. Jak działa to jest kwestia odległości, jak nie to kwestia włożenia kluczyka do stacyjki.
Ja u siebie kodowałem pilot kupiony na allegro bo z moim stała się taka dziwna sprawa, że nagle przestał działać. Nie pomogła zmiana baterii, w warsztacie go sprawdzali i powiedzieli, że wysyła sygnał, że jest sprawny itp. Próbowałem zakodować pilot od nowa, ale nic z tego, auto na niego nie reagowało) Myślałem, że coś nie tak z modułem centralnego (samą częścią odpowiadającą za działanie z pilota – anteną lub czymś podobnym). Myślałem nad oddaniem auta do serwisu w celu sprawdzenia modułu centralnego zamka. Sprawdziłem jednak piloty na alledrogo i kupiłem za chyba 100 zł tak na ryzyko jeden (i tak miałem jeden więc sobie myślę, że jakby to nie było to, to po naprawie modułu zamka będę miał i tak 2 piloty). Okazało się, że zakodował się on bez problemu (to było chyba w maju tego roku) i działa do dzisiaj.
Moja teoria (tylko teoria) jest taka, że w moim przypadku uszkodzeniu uległ pilot i wysyłał on sygnał, ale był to sygnał niekompletny/nieprawidłowy itp (był na forum kiedyś temat opowiadający o uszkodzonych stykach przycisków pilota).
Nie wiem czy u ciebie będzie to samo, bo z tego co piszesz problem występuje przy obu pilotach. Proponowałbym ci więc, albo sprawdzenie sygnału pilotów i sprawności centrali zamka, albo ryzykowanie jak ja i zakupienie (albo jak masz możliwość pożyczenie) dodatkowego pilota i sprawdzenie czy on przypadkiem nie działa.
PS. Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli pilot działa ci tylko będąc w stacyjce może to oznaczać, że jego sygnał jest bardzo słaby (mimo nowej baterii). Nie pamiętam, w którym miejscu znajduje się antena centrali zamka, ale może być tak, że pilot działa tylko z niewielkiej odległości. Dla sprawdzenia zrób tak: Podłóż pilot/kluczyk pod samą stacyjkę, ale nie wkładaj kluczyka do stacyjki. Zobacz czy w tym przypadku działa. Jak działa to jest kwestia odległości, jak nie to kwestia włożenia kluczyka do stacyjki.
- Od: 9 lip 2013, 18:22
- Posty: 31
- Skąd: Podkarpackie
- Auto: M3 BK 1.6 Z6 2005
Fajnie że u Ciebie działa.
U mnie sprawdzone
Jednak to kwestia włożenia kluczyka do stacyjki.jak kluczyk w stacyjce to działa normalnie z kilku metrów.
Czy brak jakiegoś plusa minusa czy immo coś komplikuje.....nie wiem....
Jakieś pomysły?
U mnie sprawdzone
Jednak to kwestia włożenia kluczyka do stacyjki.jak kluczyk w stacyjce to działa normalnie z kilku metrów.
Czy brak jakiegoś plusa minusa czy immo coś komplikuje.....nie wiem....
Jakieś pomysły?
- Od: 4 maja 2008, 17:39
- Posty: 46
- Skąd: Suwałki / Oss-NL
- Auto: Xedos 6 2,0 -EX,Mazda 6S 3.0 V6 -EX. Mazda 3 2.0 BK -EX teraz Mazda3 BK L3-VDT 2007 MPS
Witam Wszystkich,
Zwracam sie do forumowiczów z prośba odnośnie poprawnego działania pilota CZ.
Od jakiegoś dłuższego czasu mam problem z pilotami, mianowicie nie zawsze CZ reaguje na działanie pilota i muszę zamykać samochód przy użyciu kluczyka.
Przeprowadzałem procedurę kodowania pilotów dziesiątki razy i wszystko przebiegł prawidłowo, jednakże po odpaleniu i zgaszeniu silnika – wyciągnięciu kluczyka – nie zawsze pilot działa, natomiast następnego dnia wszystko jest ok.
Jedna chyba dość ważna rzeczą która zauważyłem jest to, iż nie zawsze zaświeca sie oświetlenie wewnętrze po wyciągnięciu kluczyka, wówczas już wiem ze nie ma szans aby mógł zamknąć z pilota. Gdy wyciągam bardzo powoli kluczyk z stacyjki oświetlenie wewnętrzne reaguje ale wówczas nie zawsze zareaguje pilot – loteria
Pytanie, czy w stacyjce jest jakiś czujnik, przewód masowy który może nie działać prawidłowo ?
Czy ktoś miał podobny przypadek ?
Od czego zależy ze oświetlenie wnętrza nie zawsze reaguje na wyciągnięcie kluczyka z stacyjki ?
Zwracam sie do forumowiczów z prośba odnośnie poprawnego działania pilota CZ.
Od jakiegoś dłuższego czasu mam problem z pilotami, mianowicie nie zawsze CZ reaguje na działanie pilota i muszę zamykać samochód przy użyciu kluczyka.
Przeprowadzałem procedurę kodowania pilotów dziesiątki razy i wszystko przebiegł prawidłowo, jednakże po odpaleniu i zgaszeniu silnika – wyciągnięciu kluczyka – nie zawsze pilot działa, natomiast następnego dnia wszystko jest ok.
Jedna chyba dość ważna rzeczą która zauważyłem jest to, iż nie zawsze zaświeca sie oświetlenie wewnętrze po wyciągnięciu kluczyka, wówczas już wiem ze nie ma szans aby mógł zamknąć z pilota. Gdy wyciągam bardzo powoli kluczyk z stacyjki oświetlenie wewnętrzne reaguje ale wówczas nie zawsze zareaguje pilot – loteria

Pytanie, czy w stacyjce jest jakiś czujnik, przewód masowy który może nie działać prawidłowo ?
Czy ktoś miał podobny przypadek ?
Od czego zależy ze oświetlenie wnętrza nie zawsze reaguje na wyciągnięcie kluczyka z stacyjki ?
- Od: 21 maja 2015, 16:56
- Posty: 41
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.
Witam,
W dalszym ciagu nie mogę rozwiązać problemu z pilotem raz działa raz nie. W pewnym momencie myślałem ze działanie pilota zależy od sposobu wyciągania kluczyka z stacyjki jednakże wczoraj za nic na świecie nie mogłem zamknąć samochodu pilotem. W pewnym momencie chciałem zaprogramować pilot ale samochód nie reagował (patrz pkt 6 instrukcji powyżej). Dzisiaj otworzyłem samochód z kluczyka, odpaliłem, przejechałem i działa pilot bez problemu – bez programowania i jakiś dziwnych metod wyjmowania pilota z stacyjki.
Od czego może to zależeć
??
W dalszym ciagu nie mogę rozwiązać problemu z pilotem raz działa raz nie. W pewnym momencie myślałem ze działanie pilota zależy od sposobu wyciągania kluczyka z stacyjki jednakże wczoraj za nic na świecie nie mogłem zamknąć samochodu pilotem. W pewnym momencie chciałem zaprogramować pilot ale samochód nie reagował (patrz pkt 6 instrukcji powyżej). Dzisiaj otworzyłem samochód z kluczyka, odpaliłem, przejechałem i działa pilot bez problemu – bez programowania i jakiś dziwnych metod wyjmowania pilota z stacyjki.
Od czego może to zależeć

- Od: 21 maja 2015, 16:56
- Posty: 41
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.
mlody-mat napisał(a):wczoraj za nic na świecie nie mogłem zamknąć samochodu pilotem.
i jak nie będziesz mógł znów tego zrobić to sprawdź czy w kabinie świeci się światełko na suficie.
a resztę doszukaj na forum bo było już parę razy pisane o tym
Światełko świeciło sie. Zauważyłem pewna zależność jak powoli wyciągam kluczyk z stacyjki wówczas światełko sie zapala jeżeli szybko go wyciągnę to bardzo często sie nie zapala.
Odnośnie tego światełka, wszystkie żarówki w kokpicie mam wymienione na takie jak powinny być i wszystkie są sprawne.
Obstawiam stacyjkę, tylko co tam może być nie tak
?
Odnośnie tego światełka, wszystkie żarówki w kokpicie mam wymienione na takie jak powinny być i wszystkie są sprawne.
Obstawiam stacyjkę, tylko co tam może być nie tak
- Od: 21 maja 2015, 16:56
- Posty: 41
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.
Witam Mam problem z działaniem kluczyka ( otwieranie / zamykanie z pilota ) przestał działać prawdopodobnie po przyciśnięciu nie świadomie pilota w momencie przekręcenia na zapłon. Początkowo alarm wył po otworzeniu drzwi kierowcy w mechaniczny sposób z kluczyka , później po uruchomieniu zapłonu , a teraz w ogóle nie wyje – co może świadczyć o uszkodzeniu alarmu . Na pilot nie działa , uruchamianie silnika normalnie działa .
Od strony transmitowania sygnału radiowego pilot jest w 100% sprawny – nadaje transmisję cyfrową na 433.900 MHz ( sprawdzone na analizatorze widma )
Udało mi się opanować technikę wprowadzania kluczyka do komputera w samochodzie ale nie przyjmuje mojego pilota .
Objawy są takie :
po przekręceniu kluczyka w stacyjce drugi raz jest sygnał 3 pikniecie jak przy zamykaniu drzwi , po kolejnym przekręceniu ( łącznie 3 razy ) i zamknięciu i otworzeniu drzwi kierowcy mam potwierdzenie o gotowości przyjęcia kluczyka przez jednorazowe pociągnięcie dźwigni mechanizmu za pomocą siłownika, jednak pilot kluczy po wciśnięciu dolnego przycisku otwórz nie reaguje, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki znowu komputer pociąga dźwignię zamykania drzwi ( chyba 3 razy ) i nic dalej się nie dzieje .
Czy ma ktoś jakiś namiar na fachowca znającego ten temat w mieście Łodzi.
Bardzo dziękuję za odpowiedz .
Od strony transmitowania sygnału radiowego pilot jest w 100% sprawny – nadaje transmisję cyfrową na 433.900 MHz ( sprawdzone na analizatorze widma )
Udało mi się opanować technikę wprowadzania kluczyka do komputera w samochodzie ale nie przyjmuje mojego pilota .
Objawy są takie :
po przekręceniu kluczyka w stacyjce drugi raz jest sygnał 3 pikniecie jak przy zamykaniu drzwi , po kolejnym przekręceniu ( łącznie 3 razy ) i zamknięciu i otworzeniu drzwi kierowcy mam potwierdzenie o gotowości przyjęcia kluczyka przez jednorazowe pociągnięcie dźwigni mechanizmu za pomocą siłownika, jednak pilot kluczy po wciśnięciu dolnego przycisku otwórz nie reaguje, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki znowu komputer pociąga dźwignię zamykania drzwi ( chyba 3 razy ) i nic dalej się nie dzieje .
Czy ma ktoś jakiś namiar na fachowca znającego ten temat w mieście Łodzi.
Bardzo dziękuję za odpowiedz .
- Od: 7 mar 2016, 01:00
- Posty: 3
- Auto: mazda 3 benzyna 2010
Szkoda czasu na pisanie postów na tym forum, nikt kolejny raz nie raczył odpowiedzieć na moje zapytanie . Zamek centralny został naprawiony w serwisie SIS auto ul. Szparagowa 4 w Łodzi pomógł Pan Zbyszek – elektryk, któremu bardzo dziękuję.
Uszkodzony był jak wcześniej sam diagnozowałem moduł firmy Mitsubishi BDB3 675DZA MR5021 – pasują również inne od Mazdy 6 ( odbiornik radiowy ) umieszczony pod kierownicą. Moduł wygląda jak na zdjęciach poniżej , ma w sobie antenę odbiorczą na 438 MHz zwiniętą na białym tworzywie .
Uszkodzony był jak wcześniej sam diagnozowałem moduł firmy Mitsubishi BDB3 675DZA MR5021 – pasują również inne od Mazdy 6 ( odbiornik radiowy ) umieszczony pod kierownicą. Moduł wygląda jak na zdjęciach poniżej , ma w sobie antenę odbiorczą na 438 MHz zwiniętą na białym tworzywie .
- Od: 7 mar 2016, 01:00
- Posty: 3
- Auto: mazda 3 benzyna 2010
Mam problem z tym kodowaniem pilota, mazda 3 bk 1.6 2003 r. robię według instrukcji co prawda nie mam przełącznika w drzwiach zamknięcia i otwarcia drzwi, problem polega na tym, że jak robię otwarcie drzwi 3x to komputer reaguje ale przy zamkniętych drzwiach a nie otwartych próbowałem wielokrotnie powtarzać procedurę zawsze wychodzi tak samo.
Macie pomysły czego to przyczyna? walczę z tym już bardzo długo i już naprawdę nie mam pomysłów
Macie pomysły czego to przyczyna? walczę z tym już bardzo długo i już naprawdę nie mam pomysłów
- Od: 3 gru 2019, 22:01
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 bk 1.6 2003 r.
Ktoś mi powie albo zdjęcie zrobi gdzie jest ten moduł od centralki bo powiem wam, że pół auta rozebrałem ale modułu nie znalazłem 
- Od: 3 gru 2019, 22:01
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 bk 1.6 2003 r.
Mam taki problem , że mazda 3 2006 rok po lifcie kluczyk scyzoryk nie wchodzi w tryb programowania próbowałem z 10 razy i nic już nie raz kodowałem piloty w mazdach i robię wszystko dobrze w drugiej takiej samej maździe córki bez problemu wchodzi w tryb i można kodować piloty a w tej nie co może być przyczyną włącznik w drzwiach działa bo zapala lampkę na suficie i kontrolka od drzwi na desce działa prawidłowo dodam, że stacyjka coś dziwnie się przekręca i nie słychać tego cyknięcia po wyjęciu kluczyka czy to może być to ?
Panowie męczyłem sie z programowaniem pilota a sprawa jest prosta. Przekręcanie kluczyka nie lock/on ale acc/on. Dalsza instrukcja standardowa otwarte drzwi , 3x acc/ on zostaje na acc 3x drzwi = reakcja samochodu zamknięciem i otworzeniem + 2x przycisk na pilocie. pozdrawiam.
witam
dorobił mi facet dodatkowy kluczyk bo miałem tylko jeden (mazda 3 bk) odpalanie działa ,otwieranie i zamykanie działa ,ale nie działa opuszczanie i domykanie szyb z pilota ,facet nie wie dlaczego ,pilot dodatkowy to taki ala VW
czy na dorobionym kluczu domykanie będzie działać ?
dorobił mi facet dodatkowy kluczyk bo miałem tylko jeden (mazda 3 bk) odpalanie działa ,otwieranie i zamykanie działa ,ale nie działa opuszczanie i domykanie szyb z pilota ,facet nie wie dlaczego ,pilot dodatkowy to taki ala VW
czy na dorobionym kluczu domykanie będzie działać ?
- Od: 20 lip 2024, 23:36
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6i 2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości