Wtryski – zbieranie się oleju

Postprzez Janik » 22 wrz 2014, 19:58

Witam,

Jestem posiadaczem mazdy 3 1.6 diesel z 2005 roku 109 KM od niespełna 2 miesięcy. niestety od samego początku jak się okazało były problemy z wyciekiem oleju(ropy) w zasadzie nie stwierdzono dlaczego i skąd. Byłem u kilu mechaników każdy po drodze wymieniał różne rzeczy zaczynając od uszczelki pokrywy zaworów, poprzez oringi na wtryskach(stare były twarde i zużyte) a także czyszczony kolektor. Poniżej przedstawiam zdjęcia problemu z jakim się borykam:
DSC_0099.jpg

DSC_0104.jpg


Olej zbiera się w dołkach pomiędzy wtryskami( każdym poza 1szym od prawej strony. Ogólnie po wyczyszczeniu na błysk i przejechaniu około 15 km z powrotem zbiera się olej. Już sam nie wiem do jakiego mechanika iść żeby w końcu ustalili co się tam dzieje, bo jak na razie idzie dużo pieniędzy na kolejnych mechaników i ich teorie, które się nie sprawdzają.

Jeżeli ktoś spotkał się z takim problemem bardzo proszę o pomoc, lub kontakt do dobrego mechanika w okolicach Łodzi.

Powiem szczerze, że nie wiem co jeszcze mogło by być ważne aby o tym napisać więc w razie potrzeby służę większą ilością zdjęć oraz uzupełnieniem tematu.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 18:58
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005

Postprzez akostarek » 22 wrz 2014, 20:18

teoretycznie te sztywne przewody paliwowe (wysokiego ciśnienia), które idą z listwy do wtrysków, powinno się wymieniać po odkręceniu. Taką informację widziałem w materiałach serwisowych, tam jest chyba stożek i pewnie ktoś za mocno dokręcił... To jest tylko i wyłączenie teoretyczna opcja.

oprócz oringów wymienili Ci też miedziane podkładki ? W kabinie czuć spaliny na postoju czy paliwo ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tadziol » 22 wrz 2014, 20:28

Janik napisał(a): poprzez oringi na wtryskach(stare były twarde i zużyte)

możesz sprecyzować te oringi ?
miejsce gdzie są,albo choć przybliżone wymiary/wygląd ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janik » 22 wrz 2014, 21:39

Z tego co mówił mechanik to wymienił wszystkie na każdym wtrysku, z tym że teraz sobie coś uświadomiłem, gdyż okazało się że wymieniając olej pierwszy mechanik wlał go za dużo, potem 2 mechanik wymienił oringi ale po wymianie dopiero my zorientowaliśmy się ze jest go za dużo.
fbiegdcf.png
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 18:58
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005

Postprzez tadziol » 22 wrz 2014, 22:09

jeżeli wymieniał te 13-6512 (no.2) to tam jest trochę gimnastyki,żeby je poprawnie włożyć.
muszą być "wywinięte" w dół na tej tuleji w której siedzi wtrysk.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janik » 22 wrz 2014, 22:29

Dopisano 23 wrz 2014, 17:35:

akostarek napisał(a):teoretycznie te sztywne przewody paliwowe (wysokiego ciśnienia), które idą z listwy do wtrysków, powinno się wymieniać po odkręceniu. Taką informację widziałem w materiałach serwisowych, tam jest chyba stożek i pewnie ktoś za mocno dokręcił... To jest tylko i wyłączenie teoretyczna opcja.

oprócz oringów wymienili Ci też miedziane podkładki ? W kabinie czuć spaliny na postoju czy paliwo ?


Powiem szczerze, że na pewno te przewody nie były ruszane(wymieniane) więc jest to teoria warta sprawdzenia , a jeśli chodzi o drugą rzecz czyli czy czuć spaliny to nie czuje nic niepokojącego. Miedziane podkładki z tego co twierdzi mechanik to tak.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 18:58
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005

Postprzez uszol90 » 24 wrz 2014, 14:08

a może uszkodzona jest plastikowa pokrywa wałka rozrządu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Bolo124 » 26 wrz 2014, 09:49

mam to samo od 60 tysi już mnie to nie irytuje , nie zauważyłem żadnych zmian w dynamice itd.Nawet juz nie wycieram .W/g speców napierdziela ropą z mufy na łączeniu przewodu ciśnieniowego i wtrysku .
Jestem ciekawy rozwiazania problemu .
Ja jezeli nie to dobra rada na spokojne życie – nie zaglądaj tam to nie będzie cie drażnić.
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez digidy » 28 wrz 2014, 14:19

Janik napisał(a):Dopisano 23 wrz 2014, 17:35:

akostarek napisał(a):teoretycznie te sztywne przewody paliwowe (wysokiego ciśnienia), które idą z listwy do wtrysków, powinno się wymieniać po odkręceniu. Taką informację widziałem w materiałach serwisowych, tam jest chyba stożek i pewnie ktoś za mocno dokręcił... To jest tylko i wyłączenie teoretyczna opcja.

oprócz oringów wymienili Ci też miedziane podkładki ? W kabinie czuć spaliny na postoju czy paliwo ?


Powiem szczerze, że na pewno te przewody nie były ruszane(wymieniane) więc jest to teoria warta sprawdzenia , a jeśli chodzi o drugą rzecz czyli czy czuć spaliny to nie czuje nic niepokojącego. Miedziane podkładki z tego co twierdzi mechanik to tak.


napisałeś że czyszczony był kolektor więc musieli odkręcać przewody aby wyciągnąć kolektor, po prostu lekarstwo to nowy przewód WC od listwy do wtrysku ewentualnie wszystkie 4, na fotce ewidentnie widać skąd cieknie :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez Bolo124 » 28 wrz 2014, 18:02

napisz skąd cieknie ,bo ja nie dowidzę .Mam to samo ,jeżeli tam coś widzisz to napisz , twoje spostrzeżenie może byc pomocne.
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez digidy » 28 wrz 2014, 18:31

napisałem ze na łączeniu przewodu wysokiego ciśnienia i wtrysku i na pierwszej fotce widać jak jest zapocone, dodam ze mam to samo ;) bo odkręcałem te przewody u siebie i jakos mi schodzi aby kupić nowy i poci sie tak jak koledze na pierwszym wtrysku od rozrządu, wiecej można się dowiedzieć na forum forda o tego typu przypadkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez Bolo124 » 28 wrz 2014, 21:03

No to mamy odpowiedz skąd bierze sie gnój przy wtryskach .
Mi tez sie poci na pierwszym od rozrządu ,wtrysk był dwa razy wyciągany i pewnie o jedn za dużo :(
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez akostarek » 28 wrz 2014, 21:28

nie potrafię doszperać się źródła informacji o konieczności wymiany tych przewodów po demontażu, w każdym bądź razie nie tylko ja to obstawiam <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Janik » 28 wrz 2014, 21:29

Biorąc wszystkie wasze wypowiedzi do siebie dziś wyczyściłem wszystko do sucha, auto chodziło przez 40 minut ( na wolnych obrotach + co jakiś czas przyciskałem gaz) i jedyne co zauważyłem to to, że poci się przy kolektorze właśnie tam na dole( przy łączeniu plastiku z metalem). przynajmniej tak mi się wydaje bo tylko tam przy tym plastiku widać coś świecącego. Ogólnie to ten olej widać nie tylko przy 1szym wtrysku tylko zbiera się przy każdym niestety ;/. Nie zauważyłem nic od strony wtrysków, chociaż mogę się mylić. Fakt faktem jeden z mechaników wyjmował kolektor i go czyścił więc może uszczelki nie trzymają jak powinny? bo jest ich 8 jeśli dobrze myślę?

Ps. jeśli byłyby to przewody wysokiego ciśnienia to czy nie powinno z nich kapać tam gdzie się je dokręca do wtrysku?
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 18:58
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005

Postprzez akostarek » 28 wrz 2014, 21:37

jeśli puszczają to pewnie dopiero przy większym ciśnieniu, bez jazdy raczej tego nie sprawdzisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez uszol90 » 28 wrz 2014, 21:44

ale kolor tego co się zbiera bardziej chyba odpowiada hm olejowi z kolektora ssącego ?
ropa nie była by idealnie czarna....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Janik » 28 wrz 2014, 21:48

Ale to tylko tutaj z łączenia wtrysku z przewodami WC jeśli tak ?

No właśnie tak też myślałem bo jeśli tak to masz może jakąś dobrą metodę jak to sprawdzić po jeździe że to akurat( bo niestety po jeździe znów będzie zawalone tam na dole i ciężko będzie stwierdzić czy to na pewno to łączenie)? nie wiem owinąć to czymś czy jakiś innym pomysł z twojego doświadczenia?


No właśnie ja skłaniam się do oleju bo czyszcząc jest idealnie czarne (jak smoła)
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 18:58
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005

Postprzez kropek101 » 28 wrz 2014, 22:25

Nie możliwe żeby to była ropa jeśli masz wyczyszczone do sucha, czysta a ty raz przejedziesz i już masz syf. Góra silnika się rozgrzewa gorąca ropa by śmierdziała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Bolo124 » 29 wrz 2014, 08:56

kropek101 napisał(a):Nie możliwe żeby to była ropa jeśli masz wyczyszczone do sucha, czysta a ty raz przejedziesz i już masz syf. Góra silnika się rozgrzewa gorąca ropa by śmierdziała.


Racja kurde waliło by ropa.Nie raz wąchałem i ropy nie czułem .
Skłaniam się do nieszczelności kolektora,ale nie bede ruszał bo ubytek oleju jest zbyt mały .
Na 10 tys dolewam no może 100ml .jedyne co mnie drażni czasami to syf przy wtryskach i zapocony silnik na tylnej ściance bo tamtędy ten olej spływa .
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez digidy » 29 wrz 2014, 10:04

dlatego te wycieki które opisują koledzy to też może być nieszczelność szpilek trzymających wtrysk na forum forda jest to opisane te szpilki wkręca sie na jakąś pastę(nie mylić z klejem do gwintów) w dobrym aso ford sobie z tym poradzą, sporo osób to robiło i maja suchutko koło wtrysków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323