Zalecane rozmiary opon i felg
H lub V to są indeksy prędkości. Czyli ile według producenta można bezpiecznie jechać. Wszystkie parametry są przystępnie opisane np. na oponeo.
Podrzuć na PW ofertę gdybyś postanowiła sprzedawać.
Za literufki odpowiada Tapatalk.
Podrzuć na PW ofertę gdybyś postanowiła sprzedawać.
Za literufki odpowiada Tapatalk.
Dzięki, własnie chyba będę kupować Nokiany na oponeo z oznacznikiem 92 H.
Co do oferty sprzedaży, to skontaktuję się z Tobą na PW. Postaram się w przeciągu tego weekendu, najdalej do poniedziałku.
Co do oferty sprzedaży, to skontaktuję się z Tobą na PW. Postaram się w przeciągu tego weekendu, najdalej do poniedziałku.
Wg mnie jak na zimówki indeks H spokojnie wystarczy, testowanie maksa jest o wiele bezpieczniejsze na letnich a nawet sporadyczne rozpędzenie auta powyżej 200 na krótki czas w zimie nie spowoduje uszkodzenia opony "H".
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Rozglądałem się przed zakupem za 18 calowymi felgami do BM. Mój wybór padł na felgi borbetLV5, w cenie ok 600PLN za sztukę. Niestety aktualnie nie produkują tytanowych, jedynie czarne. Innych rozsądnych felg 7J/18 ET50 niesposób znaleźć. Borbet w Niemczech homologuje dla mazdy 3 felgi 8J ET40. Opony 215/45/18 to najmniejsze z mozliwych do założenia, choć lepsze by były 225.
W rozmowie ze znawcą ubezpieczeń samochodowych dowiedziałem się, że wyposażenie samochodu w niehomologowane felgi i opony moze byc podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania. W PL mazda 3 ENERGY 120KM ma homologacje opcjonalną jedynie na 7J ET50 i 215/45/18
Zdecydowałem się na oryginalne mazdowskie i uzyskałem spory upust, nawet poniżej ceny promocyjnej.
W rozmowie ze znawcą ubezpieczeń samochodowych dowiedziałem się, że wyposażenie samochodu w niehomologowane felgi i opony moze byc podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania. W PL mazda 3 ENERGY 120KM ma homologacje opcjonalną jedynie na 7J ET50 i 215/45/18

Hej!
Piszę w sprawie moich rozterek dotyczących zimówek, które wypadało by już kupić.
Jak radzicie sobie w zimówkach z czujnikami ciśnienia w oponach? Z tego co wyczytałem na sąsiednich wątkach dot. m.in 6 i CX-5, jest kilka rozwiązań tego problemu:
– zaklejenie kontrolki ostrzegawczej o niskim ciśnieniu taśmą
– ignorowanie kontrolki,
– przekładanie czujników z letnich na zimówki (niebezpieczeństwo uszkodzenia czujników)
– dokupienie czujników do kompletu zimowych kół.
Czy ktoś z Was wybrał ostatnią opcję i dokupił sobie komplet czujników? Jeśli były to oryginały, to w jakiej cenie, jeśli "podróby", to można prosić o namiar?
A może jest ktoś z Was kto w ASO kupował cały komplet typu opony+felgi+czujniki? Jeśli tak to byłbym wdzięczny za info dotyczące rodzaju opon i felg oraz sumaryczną cenę takiego zestawu.
Będę w sumie wdzięczny za każdą podpowiedź jak rozwiązaliście temat zimówek w BM.
Piszę w sprawie moich rozterek dotyczących zimówek, które wypadało by już kupić.
Jak radzicie sobie w zimówkach z czujnikami ciśnienia w oponach? Z tego co wyczytałem na sąsiednich wątkach dot. m.in 6 i CX-5, jest kilka rozwiązań tego problemu:
– zaklejenie kontrolki ostrzegawczej o niskim ciśnieniu taśmą
– ignorowanie kontrolki,
– przekładanie czujników z letnich na zimówki (niebezpieczeństwo uszkodzenia czujników)
– dokupienie czujników do kompletu zimowych kół.
Czy ktoś z Was wybrał ostatnią opcję i dokupił sobie komplet czujników? Jeśli były to oryginały, to w jakiej cenie, jeśli "podróby", to można prosić o namiar?
A może jest ktoś z Was kto w ASO kupował cały komplet typu opony+felgi+czujniki? Jeśli tak to byłbym wdzięczny za info dotyczące rodzaju opon i felg oraz sumaryczną cenę takiego zestawu.
Będę w sumie wdzięczny za każdą podpowiedź jak rozwiązaliście temat zimówek w BM.
BM nie ma czujników przy felgach. Z tego, co pamiętam, TPMS działa w oparciu o ABS i pomiar prędkości obracania się kół. Czyli nie musisz się niczym przejmować – po zmianie opon wystarczy TPMS raz zresetować i będzie działał.
Paweł napisał(a):215/45R18
18x7J
offset ET50
rozstaw śrub 5 x 114.3 mm
otwór centrujący 67.1 mm
biejat napisał(a):Innych rozsądnych felg 7J/18 ET50 niesposób znaleźć. Borbet w Niemczech homologuje dla mazdy 3 felgi 8J ET40.
Skąd czerpiecie informację, jaka wartość ET jest optymalna dla Mazdy 3 BM? I czy kupując dowolne inne felgi niż fabryczne Mazdy najlepiej szukać takich o ET równym 50?
Raziel napisał(a):I czy kupując dowolne inne felgi niż fabryczne Mazdy najlepiej szukać takich o ET równym 50?
Podaję stronkę...
http://www.wheelfitment.eu/car/Mazda/3% ... 20-%20%29/
tam są zbliżone felgi od innych marek samochodów, które można założyć
Skąd czerpiecie informację, jaka wartość ET jest optymalna dla Mazdy 3 BM? I czy kupując dowolne inne felgi niż fabryczne Mazdy najlepiej szukać takich o ET równym 50?
Zobacz tutaj: http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi
Wpisz najpierw rozmiar rozmiar 18/ET50/szerokość 7, a niżej rozmiar felg które Cię interesują. Ja tak zrobiłem dla swoich, które wybrałem na zimę i były w rozmiarze 16/ET45/szerokość 6.5. Dla mojego kompletu pozostaje 1mm marginesu, a więc widać że koła nie będą wystawać szerzej niż fabryczne felgi a tym samym nic nie będzie obcierać. Chociaż podobno nawet jak koło jest odsadzone dalej o kilka % to też jest ok i jest to dopuszczalne przez producentów, ale najlepiej aby było tak samo albo bardzo podobnie. Także samo ET nic nie mówi bo ważna też jest szerokość felgi. Pobaw się konfiguratorem i zobaczysz co i jak
ggrzesiek napisał(a):Zobacz tutaj: http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi
Dzięki, świetne narzędzie.
Felga jaką sobie upatrzyłem:
http://b2c-pl.ronal-wheels.com/article/ ... 5114714000
jest minimalnie szersza (ok. 6 mm po każdej ze stron).
Czy w związku z tym lepiej wziąć wersję z ET45 – wtedy po wewnętrznej stronie będzie szersza od fabrycznej tylko o 1 mm, jednak po zewnętrznej aż o 11 mm?
A może zostać przy ET50 – felga będzie szersza po każdej ze stron o 6 mm, ale punktem potencjalnych otarć może być przecież raczej opona, a ta będzie fabrycznej szerokości 215.
Jeśli już to ja bym szedł w 6mm po każdej stronie bo 11mm z jednej to już sporo, ale nie traktuj mojej wypowiedzi jako wskazówkę profesjonalisty bo nim nie jestem
sam raczej starałem się zawsze wybierać felgi o podobnych rozmiarach do fabrycznych i nie jestem w stanie powiedzieć czy będzie coś obcierać czy nie – mimo, że 6mm to nie jest dużo. Podpytaj może w sklepach z felgami bo na pomoc ASO raczej nie ma co liczyć w tej kwesti
No i jeszcze kwestia otworu środkowego. Felga, którą chciałbym kupić ma 82 mm, a felgi seryjne mają 67.1 mm. Jestem po lekturze długiego wątku na temat używania felg o większych otworach środkowych niż średnica piasty i dalej do końca nie wiem, czy jest to bezpieczne. A chyba większość pierścieni centrujących wykonana jest z plastiku.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości