Mazda6 GG L3 '03 MT – SPORT GT
1, 2
będziesz w końcu robił halogeny w czarny? Jak będziesz przy aucie to mógłbyś, jeśli masz możliwość, zmierzyć rozmiar halogenów i co to ewentualnie jest? Ja kupiłem też z takimi dokładkami, ale dodatkowo z zaślepkami i chcę to zmienić, wkładając halogeny, więc rozmiar i typ/producent bardzo by mi pomogło.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
OK, opony to 215/45R17. Halogeny na czarno – jeszcze się zastanawiam
A halogeny to się pytasz o same soczewki? Bo do reszty to raczej średnio mam dostęp pod blokiem
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
tak, chodzi mi o same soczewki, ponieważ na dzień dzisiejszy ja mam takie coś:

wywalam tę okrągłą zaślepkę, więc w zasadzie sama soczewka jest mi potrzebna, tylko pytanie właśnie jaka
Ciekawi mnie też, jakie okablowanie masz tam, ale tego pod blokiem nie sprawdzisz, więc tutaj będę musiał pocisnąć wodze wyobraźni
Możesz mi tylko powiedzieć, czy miałeś to fabrycznie, czy ktoś dokładał?

wywalam tę okrągłą zaślepkę, więc w zasadzie sama soczewka jest mi potrzebna, tylko pytanie właśnie jaka
Ciekawi mnie też, jakie okablowanie masz tam, ale tego pod blokiem nie sprawdzisz, więc tutaj będę musiał pocisnąć wodze wyobraźni
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Dawno tu nie pisałem, warto coś uzupełnić,
Generalnie jeździ się dobrze, LPG sprawuje się idealnie.
Niestety zużycie oleju na poziomie masakra, ale jak ktoś napisał, taniej dolewać niż remontować. Chociaż się waham... ma ktoś jakieś pozytywne przygody z remontem 2.3?
Poza tym, rozwiązałem problem Xenonów. Lewy świecił jechowo i w ogóle nie chciał się zapalać (raz na 5 włączeń), a prawy świecił nieźle. Zacząłem od wymiany żarników, ori Philips, u Jaksy pół godziny roboty. Prawy świecił jaśniej, lewy przez chwilę się odpalał ale i tak jakoś dziwnie świecił (nie było prawie w ogole linii światło/cień). Jako, że zbliżał się przegląd, zadzwoniłem, pogadałem i pojechałem do takiego warsztatu na końcu Otwocka. Tam mega pozytywne zaskoczenie. Mały garaż, ale super czysto, goście mieli przygotowane odbłyśniki, zrobili pomiar światłomierzem:
Prawy: 23
Lewy: 0
Następnie w ok 1h 20min zdjęli zderzak, wyjęli lampy, rozkleili, wymienili odbłyśniki które wyglądały tak:

Jak widzicie, różnica kolosalna. Nasze odbłyśniki po 10 latach po prostu nie istnieją. Prócz tego soczewki mają 1mm kurzu na sobie i nie mogą po prostu świecić. Po złożeniu wszystkiego do kupy, zostały ustawione światła taką maszyną jak na przeglądzie, następnie podowny pomiar:
Prawy: 103
Lewy: 105
Teraz się czuję jak w dzień, no takie światła to chyba nawet nowe nie były. Aha, wymienili mi też zapłonnik przez który nie odpalała się lewa lampa – działa.
Koszt? 500 za renowację, 200 za zapłonnik. Robią na miejscu.
Generalnie jeździ się dobrze, LPG sprawuje się idealnie.
Niestety zużycie oleju na poziomie masakra, ale jak ktoś napisał, taniej dolewać niż remontować. Chociaż się waham... ma ktoś jakieś pozytywne przygody z remontem 2.3?
Poza tym, rozwiązałem problem Xenonów. Lewy świecił jechowo i w ogóle nie chciał się zapalać (raz na 5 włączeń), a prawy świecił nieźle. Zacząłem od wymiany żarników, ori Philips, u Jaksy pół godziny roboty. Prawy świecił jaśniej, lewy przez chwilę się odpalał ale i tak jakoś dziwnie świecił (nie było prawie w ogole linii światło/cień). Jako, że zbliżał się przegląd, zadzwoniłem, pogadałem i pojechałem do takiego warsztatu na końcu Otwocka. Tam mega pozytywne zaskoczenie. Mały garaż, ale super czysto, goście mieli przygotowane odbłyśniki, zrobili pomiar światłomierzem:
Prawy: 23
Lewy: 0
Następnie w ok 1h 20min zdjęli zderzak, wyjęli lampy, rozkleili, wymienili odbłyśniki które wyglądały tak:

Jak widzicie, różnica kolosalna. Nasze odbłyśniki po 10 latach po prostu nie istnieją. Prócz tego soczewki mają 1mm kurzu na sobie i nie mogą po prostu świecić. Po złożeniu wszystkiego do kupy, zostały ustawione światła taką maszyną jak na przeglądzie, następnie podowny pomiar:
Prawy: 103
Lewy: 105
Teraz się czuję jak w dzień, no takie światła to chyba nawet nowe nie były. Aha, wymienili mi też zapłonnik przez który nie odpalała się lewa lampa – działa.
Koszt? 500 za renowację, 200 za zapłonnik. Robią na miejscu.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
czyli obydwa odbłyśniki wymieniłeś... hmmm ciekawe. Nie wiesz ile sam odbłyśnik by kosztował? Bo u mnie też tragedia jest na lewym, ale jak spojrzałem teraz na twoją relację, to bez dwóch zdań chcę wymienić oba.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Tak to Ci nikt nie sprzeda osobno. Trzeba by rozebrac i oddac do metalizowania prozniowego. Najlepiej jakby gdzies w okolicy zrobic. Z tego co patrzylem w wawie koszt ok 100zl za reflektor. Ale jest tez gosc na allegro co za 80 zl sam rozkleja, myje w regeneruje odblysnik, minus, ze trzeba wyslac obie lampy
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
tylko w jakim stanie? Na początku chciałem tylko lewy wymienić, ale jak Xionc napisał jaka jest różnica w pomiarze światła nawet na tym co "wygląda ok" to zaczynam się zastanawiam na poważnie nad obydwoma.
26 września jadę na przegląd, czy oni mogą mi to jakoś porządnie zmierzyć?
26 września jadę na przegląd, czy oni mogą mi to jakoś porządnie zmierzyć?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
wyglądał na tyle nieźle że zamiast wywalić to zdemontowałem razem z resztą bebechów i położyłem na półeczce. zresztą jak się przyglądam to jak będę przerabiać lewą lampę z anglika na europejczyka to i tak chyba nie będzie mi potrzebny 
Witam pół roku temu też byłem u tych gości z otwocka w tym małym garażu chyba trochę innym urządzeniem pomiarowym mierzyli ale tat lewa 1500 , prawa 2300 po wymianie odbłyśników lewa 9800 prawa 9900 na prawdę warto
Tak, ten kolor to anoda. Niestety, nie wygląda na żywo jak anodowane aluminium, ale nie jest źle.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość