Mazda6 GG L3 '03 MT – SPORT GT

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez matthies » 2 cze 2013, 14:05

będziesz w końcu robił halogeny w czarny? Jak będziesz przy aucie to mógłbyś, jeśli masz możliwość, zmierzyć rozmiar halogenów i co to ewentualnie jest? Ja kupiłem też z takimi dokładkami, ale dodatkowo z zaślepkami i chcę to zmienić, wkładając halogeny, więc rozmiar i typ/producent bardzo by mi pomogło.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Xionc » 2 cze 2013, 21:48

OK, opony to 215/45R17. Halogeny na czarno – jeszcze się zastanawiam :) A halogeny to się pytasz o same soczewki? Bo do reszty to raczej średnio mam dostęp pod blokiem
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez matthies » 2 cze 2013, 22:45

tak, chodzi mi o same soczewki, ponieważ na dzień dzisiejszy ja mam takie coś:
Obrazek
wywalam tę okrągłą zaślepkę, więc w zasadzie sama soczewka jest mi potrzebna, tylko pytanie właśnie jaka ;)
Ciekawi mnie też, jakie okablowanie masz tam, ale tego pod blokiem nie sprawdzisz, więc tutaj będę musiał pocisnąć wodze wyobraźni ;) Możesz mi tylko powiedzieć, czy miałeś to fabrycznie, czy ktoś dokładał?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Xionc » 17 wrz 2014, 11:59

Dawno tu nie pisałem, warto coś uzupełnić,

Generalnie jeździ się dobrze, LPG sprawuje się idealnie.

Niestety zużycie oleju na poziomie masakra, ale jak ktoś napisał, taniej dolewać niż remontować. Chociaż się waham... ma ktoś jakieś pozytywne przygody z remontem 2.3?

Poza tym, rozwiązałem problem Xenonów. Lewy świecił jechowo i w ogóle nie chciał się zapalać (raz na 5 włączeń), a prawy świecił nieźle. Zacząłem od wymiany żarników, ori Philips, u Jaksy pół godziny roboty. Prawy świecił jaśniej, lewy przez chwilę się odpalał ale i tak jakoś dziwnie świecił (nie było prawie w ogole linii światło/cień). Jako, że zbliżał się przegląd, zadzwoniłem, pogadałem i pojechałem do takiego warsztatu na końcu Otwocka. Tam mega pozytywne zaskoczenie. Mały garaż, ale super czysto, goście mieli przygotowane odbłyśniki, zrobili pomiar światłomierzem:

Prawy: 23
Lewy: 0

Następnie w ok 1h 20min zdjęli zderzak, wyjęli lampy, rozkleili, wymienili odbłyśniki które wyglądały tak:

Obrazek

Jak widzicie, różnica kolosalna. Nasze odbłyśniki po 10 latach po prostu nie istnieją. Prócz tego soczewki mają 1mm kurzu na sobie i nie mogą po prostu świecić. Po złożeniu wszystkiego do kupy, zostały ustawione światła taką maszyną jak na przeglądzie, następnie podowny pomiar:

Prawy: 103
Lewy: 105

Teraz się czuję jak w dzień, no takie światła to chyba nawet nowe nie były. Aha, wymienili mi też zapłonnik przez który nie odpalała się lewa lampa – działa.

Koszt? 500 za renowację, 200 za zapłonnik. Robią na miejscu.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez matthies » 17 wrz 2014, 16:44

czyli obydwa odbłyśniki wymieniłeś... hmmm ciekawe. Nie wiesz ile sam odbłyśnik by kosztował? Bo u mnie też tragedia jest na lewym, ale jak spojrzałem teraz na twoją relację, to bez dwóch zdań chcę wymienić oba.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Xionc » 17 wrz 2014, 18:17

Tak to Ci nikt nie sprzeda osobno. Trzeba by rozebrac i oddac do metalizowania prozniowego. Najlepiej jakby gdzies w okolicy zrobic. Z tego co patrzylem w wawie koszt ok 100zl za reflektor. Ale jest tez gosc na allegro co za 80 zl sam rozkleja, myje w regeneruje odblysnik, minus, ze trzeba wyslac obie lampy
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez matthies » 17 wrz 2014, 19:28

kurde zwałka... dobrze gdyby ktoś miał na stock'u i by mógł mi przysłać a ja bym odesłał stare... Jak dokładnie wygląda to metalizowanie? Sam odbłyśnik jest plastikowy nie?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Quattro » 17 wrz 2014, 20:56

A ja mam chyba leżący luzem lewy odbłyśnik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 13:00
Posty: 264 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez matthies » 17 wrz 2014, 20:57

tylko w jakim stanie? Na początku chciałem tylko lewy wymienić, ale jak Xionc napisał jaka jest różnica w pomiarze światła nawet na tym co "wygląda ok" to zaczynam się zastanawiam na poważnie nad obydwoma.
26 września jadę na przegląd, czy oni mogą mi to jakoś porządnie zmierzyć?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Quattro » 17 wrz 2014, 21:03

wyglądał na tyle nieźle że zamiast wywalić to zdemontowałem razem z resztą bebechów i położyłem na półeczce. zresztą jak się przyglądam to jak będę przerabiać lewą lampę z anglika na europejczyka to i tak chyba nie będzie mi potrzebny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 13:00
Posty: 264 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez matthies » 17 wrz 2014, 21:35

najwyżej obejrzę go jak będziemy dobijac targu ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Quattro » 17 wrz 2014, 21:39

Zrobię jutro przy okazji po prostu fotkę i wrzucę do mojego wątku co by tutaj koledze nie zaśmiecać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 13:00
Posty: 264 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez mick » 14 wrz 2015, 15:18

Witam pół roku temu też byłem u tych gości z otwocka w tym małym garażu chyba trochę innym urządzeniem pomiarowym mierzyli ale tat lewa 1500 , prawa 2300 po wymianie odbłyśników lewa 9800 prawa 9900 na prawdę warto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez D@m$on » 17 wrz 2015, 19:01

Super te felgi pasją:)
Jeszcze zacisk na jakis neonowy:p
Jak dokładnie nazywa się ten kolor na felgach?
Tylko anoda? Jakieś oznaczenie?
Mazda 323F (BA) V6 GT !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:05
Posty: 836 (1/2)
Skąd: Radom
Auto: 323F (BA) GT 2.0 V6 KF!

Postprzez Xionc » 20 paź 2015, 12:57

Tak, ten kolor to anoda. Niestety, nie wygląda na żywo jak anodowane aluminium, ale nie jest źle.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy