auto gaśnie podczas wyprzedzania poprzedzone wybuchem czarnego dymu

Postprzez bziku » 7 wrz 2014, 15:21

Odkąd posiadam Madzie 3 bl 2006 diesel czyli od 2 lat występują takie sytuacje
1. podczas przyśpieszania dymi na czarno szczególnie na biegach 3 i 4.
2. podczas dłuższej jazdy autostradą po opuszczeniu pedału gazu i zwalnianiu do niższej prędkości ulatnia się gęsty biały dym (gdy dodaje się gazu dym ustępuje). Do tej pory mówiono, że ten typ tak ma jednak...

Teraz jednak zdarzyła się sytuacja już kilkukrotnie na autostradzie, że podczas wyprzedzania dym mówiąc trochę przesadnie "wybuchł" na czarno lekko odrzucając do przodu i auto nagle słabło, pedał gazu nie reagował i w konsekwencji gasło. Po szybkim odpaleniu można było jechać dalej. Podczas jazdy żadne kontrolki nie świecą. Olej był regularnie wymieniany wraz z filtrami.

Sytuacja nie występuje za każdym razem ale jednak jest to niebezpieczne kiedy wyprzedza się tira, którego jednak nie wyprzedzisz a za Tobą sznur aut i nie ma jak zjechać.

Czy miał ktoś podobną sytuacje? Co może być przyczyną. Do serwisu na pewno się wybiorę, ale najpierw chciałbym się trochę rozeznać aby nie zostać nabitym w butelkę.
bziku
 

Postprzez akostarek » 7 wrz 2014, 20:01

biały dym + kopcenie na czarno == pewnie coś w filtrem cząstek stałych było kombinowane ?
Pewnie jakiś macher coś pokręcił i teraz masz z tym problem.
To nie są normalne objawy, a ich skutki mogą być kiedyś tragiczne <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bziku » 8 wrz 2014, 02:02

Dzięki za odpowiedź dodam, że auto przed moim kupnem miało stłuczony prawy bok więc może rzeczywiście coś było kombinowane.
Chętnie zapoznam się jeszcze z innymi wypowiedziami

Dopisano 8 wrz 2014, 17:35:

Właśnie wróciłem z serwisu z mam nadzieje naprawionym problemem

po 1. przeczyszczono zawór EGR – czarny smolisty dym ustał
po 2. wymieniono filtr paliwa – auto przestało gasnąć
po 3. powiedziano mi, żeby w najbliższym czasie zregenerować turbinę ponieważ to może być przyczyną jak to powiedzieli "bielucha" czyli białego dymu

poza tym wymieniono mi olej oraz dwa pozostałe filtry – za wszystko zapłaciłem 480 zł

Jutro jazda przez autostradę i obserwacje
bziku
 

Postprzez Ralf2107 » 11 wrz 2014, 17:29

Podczas awarii turbiny przeważnie kopci na czarno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez uszol90 » 12 wrz 2014, 20:40

Auto z fapem?, sprawdź różnice ciśnień na fapie, może jest tak przytkany, że spaliny nie moga się wydostać stąd jakieś chmury czarnego dymu (sadzy) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez bziku » 16 wrz 2014, 12:10

Do tego czasu jeszcze nic nie dymiło więc wychodzi na to, że to był zawór EGR.
bziku
 

Postprzez akostarek » 16 wrz 2014, 19:46

Jeśli masz auto z filtrem cząstek stałych nie powinno kopcić na czarno – rolą tego filtra jest wyłapywanie i wypalanie sadzy.
Biały dym to zapewne pozostałość po filtrze cząstek stałych, który jest cyklicznie wypalany (niezależnie od wskazań czujników) – w suwie wydechu wtryskiwana jest niewielka ilość paliwa, które powinno się dopalić dopiero na filtrze, jeśli go nie ma kopci na biało.
Moja teoria – była fap, wywalili go, wsadzili emulator, żeby komp nie sypał błędami.
Oby to jednak był EGR ;)

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323