SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA
Też, wywali Ci pewnie tylko brak egru. W klze nawet lepiej niż w klde bo była ta sama przepływka co w k8. Ogólnie to lepiej zrobic w kompie k8 wsad do klze i będzie latać
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Witam, jaki silnik wchodzi do mazdy mx-3 1.6 DOHC bez większych przeróbek ?. Najlepiej żeby miał koło 150KM.
Ostatnio edytowano 26 mar 2015, 20:25 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu - wątek zbiorczy
Powód: Korekta tematu - wątek zbiorczy
- Od: 16 wrz 2014, 05:06
- Posty: 28
- Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC
Posiadam mazdę mx-3 z silnikiem k8.
Niestety silnik zaczął niedomagać. Zakupiłem już inny silnik, tym razem KL, a dokładniej KL31 z millenii w automacie.
Silnik juz stoi u mnie w garażu i czeka na przeszczep. Postanowiłem jednak, że nie będę wydawał w taki sposób na mechanika. Tutaj pierwsze pytanie – nigdy nie zmieniałem silnika, jest to realne żebym to zrobił nie mając doświadczenia? Czy raczej koniecznym będzie zrobić to z kimś kto ma jakieś obeznanie?
Silnik na podmiankę mam razem z wtryskami denso, kolektorem dolotowym, kompletną elektryką, rozrządem i sprzęgłem.
Wiem, że sprzęgło będę musiał wymienić na inne. Co sądzicie o sprzęgłach exedy? Bo raczej jak już się zwali wszystko to warto sprzęgło wymienić? czy jest sens zostawić z k8?
Czy reszta dolotu – filtr i przepływka podpasują z k8?
Zapewne jeszcze będę musiał wymienić komputer?
Cała reszta podejdzie z k8?
Samochód z 95', polift.
Niestety silnik zaczął niedomagać. Zakupiłem już inny silnik, tym razem KL, a dokładniej KL31 z millenii w automacie.
Silnik juz stoi u mnie w garażu i czeka na przeszczep. Postanowiłem jednak, że nie będę wydawał w taki sposób na mechanika. Tutaj pierwsze pytanie – nigdy nie zmieniałem silnika, jest to realne żebym to zrobił nie mając doświadczenia? Czy raczej koniecznym będzie zrobić to z kimś kto ma jakieś obeznanie?
Silnik na podmiankę mam razem z wtryskami denso, kolektorem dolotowym, kompletną elektryką, rozrządem i sprzęgłem.
Wiem, że sprzęgło będę musiał wymienić na inne. Co sądzicie o sprzęgłach exedy? Bo raczej jak już się zwali wszystko to warto sprzęgło wymienić? czy jest sens zostawić z k8?
Czy reszta dolotu – filtr i przepływka podpasują z k8?
Zapewne jeszcze będę musiał wymienić komputer?
Cała reszta podejdzie z k8?
Samochód z 95', polift.
-
magik2208
Ehh... A wystarczy poszukac na forum... Silnik nie kl31 tylko glowice takie bo jak z millenii to reszta silnika jest kl-01 z ktorego roku silnik? Tak w skrocie to przeplywomierz kl-02 jakis komp od kla ale to zalezy który rok silnika, kolo zamachowe k8, sprzeglo kl exedy 225mm, instalacje silnika zostawiasz w spokoju od k8 jedynie moze jeden czujnik dodasz jak masz starszy silnik, skrzynia od i polosie od k8, wydexh i dolot tez moze zostac.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Czyli komputer obojetnie jaki od kl? (Poza klze), poduchy dzialaja wtedy? Bo slyszalem, ze podyszki sa dezaktywowane.
Polosie – tu spotkalem sie z wersja, ze wersje przedlifty mialy 3 otwory, a polifty 2 otwory i mam tu wybor – albk wymiana polosi, albo dowiercanie jednego otworu. Ile w tym prawdy?
Millenia była z 96', mx-3 moja z 95'.
Ale moge zostawic instalacje elekt z tej milleni? Bo mam silnik juz z instalacja, takze bez sensu wtedy przekładac. Przepustnica bez problemu zostaje?
Mam co walczyc z tym tematem czy raczej nie ma sensu sie za to zabierac bez ogarnietej osoby w temacie jako pomoc?
Polosie – tu spotkalem sie z wersja, ze wersje przedlifty mialy 3 otwory, a polifty 2 otwory i mam tu wybor – albk wymiana polosi, albo dowiercanie jednego otworu. Ile w tym prawdy?
Millenia była z 96', mx-3 moja z 95'.
Ale moge zostawic instalacje elekt z tej milleni? Bo mam silnik juz z instalacja, takze bez sensu wtedy przekładac. Przepustnica bez problemu zostaje?
Mam co walczyc z tym tematem czy raczej nie ma sensu sie za to zabierac bez ogarnietej osoby w temacie jako pomoc?
-
magik2208
Ale jaką instalacje? Wkładasz silnik do budy a cała instalacja silnika pasuję od tej co masz k8. Instalacji się nie wyciąga z budy Nie potrzebnie sobie tylko życie chcesz utrudnić.
A czemu nie założysz swoich półosi od mx-3? do tej skrzyni co miałeś w mx-3?
I o jakich poduchach mówisz? Chodzi o vrisy? będą działać z tym nie ma problemu jak wszystko podłaczysz tak jak trzeba.
Skąd jestes? mogę ogarnąć Ci ten swap bo mieszasz troche nie potrzebnie
A czemu nie założysz swoich półosi od mx-3? do tej skrzyni co miałeś w mx-3?
I o jakich poduchach mówisz? Chodzi o vrisy? będą działać z tym nie ma problemu jak wszystko podłaczysz tak jak trzeba.
Skąd jestes? mogę ogarnąć Ci ten swap bo mieszasz troche nie potrzebnie
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Kolo bydgoszczy – czyli jadac od Włocławka przed Bydgoszcza, jakies 80-90km od Ciebie, wiec wcale by to nie było głupie
-
magik2208
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość