Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady
Kup Denso ITV16 – i zmniejsz przerwę do 0.9. To są swiece dedykowane do tego silnika. Takie mam, tak mam i hula, u Ciebie tez musi.
Słuchajcie tego – złożyłem reklamację zakupionych świec NGK Laser Iridium ILTR5A-13G. Tak jak pisałem wcześniej auto nie chodziło na nich dobrze. Odpowiedź: reklamacja uwzględniona – zwrot gotówki. Przyczyna – brak. Nalegałem uprzejmie aby miła Pani dowiedziała się co było ze świecami nie tak. Okazało się że świecom niby nic nie dolegało, były tylko źle dobrane. Więc o co w ogóle tu chodzi. Jak źle skoro wszędzie czytam że dobrze
. No nic. Zakupiłem następne – w innym miejscu bo tam nie mieli – DENSO Iridium Power ITV16. Zmniejszyłem przerwę do 0,8. Wkręcam wkręcam. Została ostatnia świeca – coś mnie tknęło. Wykręcam myślę sobie porównam z mazdowską. Patrzę i nie wierzę. Gwint na oko o jakieś 4mm krótszy. Mało tego górna połowa świecy (nad śrubą) również krótsza o jakieś 4mm. WTF. Świeca jest krótsza o prawie centymetr od oryginalnej. No nic. Cewki weszły. Póki co odpala. Nie trzęsie się. Zobaczymy po paru km czy nie przerywa przy przyspieszaniu i czy nie wyskoczy check engine tak jak poprzednio. Reasumując z tymi świecami to jakaś żenada żeby było z tym tyle zachodu.
- Od: 6 cze 2014, 07:35
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6, station wagon, GY 2.0, 147km, 108kW, prod. 2006r + LPG V GEN. ICOM
jeżeli dobrze kojarzę to do wersji 147KM świece są "dłuższe". Było już opisane na forum. Te " krótsze" są do 141-przed FL. Wymień je na poprawne, bo do zapłonu mieszanki dochodzi w innym miejscu niż zaplanował to konstruktor.
Tez kupiłem świece Denso i w porównaniu z oryginalnymi (chyba?) Motorcraftami miały identyczną długość gwintu.
Przejechałem na tych świecach (do pracy) kilka km. Na postoju falowały mi obroty. Na jednym skrzyżowaniu spadały tak nisko że przygasały mi światła. Generalnie samochód drżał. Jak wracałem wszystko było już dobrze. Na drugi dzień też wszystko ok ale męczy mnie ta myśl że są krótsze od oryginalnych. NGK też były dłuższe od denso. Pytanie tylko czy skoro takie mi wydali to czy teraz mi je przyjmą z powrotem. Tym bardziej że zmniejszyłem przerwę.
- Od: 6 cze 2014, 07:35
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6, station wagon, GY 2.0, 147km, 108kW, prod. 2006r + LPG V GEN. ICOM
po zmniejszeniu przerwy mogą nie uznać gwarancji
Dopisano 28 cze 2014, 13:08:
ja kupiłem na allegro NGK ILTR6A -13G odstęp elektrod 1.3mm. jak przyjdą zobacze jak chodzą
zauważyłem że są tez NGK ILTR6A – 8G gdzie odstep elektrod jest 0.8mm.
Dopisano 28 cze 2014, 13:12:
Miałem kupic świece DENSO ale sprzedawca zrobił mi wode z muzgu mówiąc ze denso nie robi świec pod LPG.
dlamnie świeca robi iskre i nie jest wazne czy zapala mieszanke paliwa czy gazu.
Mam racje???
Dopisano 28 cze 2014, 13:08:
ja kupiłem na allegro NGK ILTR6A -13G odstęp elektrod 1.3mm. jak przyjdą zobacze jak chodzą
zauważyłem że są tez NGK ILTR6A – 8G gdzie odstep elektrod jest 0.8mm.
Dopisano 28 cze 2014, 13:12:
Miałem kupic świece DENSO ale sprzedawca zrobił mi wode z muzgu mówiąc ze denso nie robi świec pod LPG.
dlamnie świeca robi iskre i nie jest wazne czy zapala mieszanke paliwa czy gazu.
Mam racje???
- Od: 3 cze 2014, 16:48
- Posty: 27
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi
August23 napisał(a):dlamnie świeca robi iskre i nie jest wazne czy zapala mieszanke paliwa czy gazu.
Mam racje???
Masz połowiczną racje, gdyż mieszanka LPG i powietrza jest bardziej wymagająca w zapłonie i wytwarza do tego wyższego napięcia. Dłuższa przerwa dodatkowo utrudnia zapłon i jeszcze zwiększa napięcie.
A więc zmieniłem świece NGK ILTR5A 13G na NGK ILTR6A 13G samochud jakby lepiej zaczoł palić
pozatym nie zauważyłem zadnej poprawy tz. dalej po wyluzowaniu obroty spadają do 650~700 i podskakują do ponad 900 poczym normują sie na poziomie 720~750 dzieje sie tak na BP i LPG z tym ze na LPG jest słabszy i troche jakby przerywał do 3000 obrotów potem wydaje sie O.K.
Teraz sprubóje zmniejszyć przerwe z 1,3mm. do około 0.9mm. i zobacze co bedzie
pozatym nie zauważyłem zadnej poprawy tz. dalej po wyluzowaniu obroty spadają do 650~700 i podskakują do ponad 900 poczym normują sie na poziomie 720~750 dzieje sie tak na BP i LPG z tym ze na LPG jest słabszy i troche jakby przerywał do 3000 obrotów potem wydaje sie O.K.
Teraz sprubóje zmniejszyć przerwe z 1,3mm. do około 0.9mm. i zobacze co bedzie
- Od: 3 cze 2014, 16:48
- Posty: 27
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi
Po co bawić się z jakąś przerwą? Przepustnica czysta? kable zdrowe?
Ostatnio edytowano 15 sie 2014, 11:23 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
u kolegi August23 nie ma kabli, tylko cewki na każdym cylindrze.
Przeczyść, przepustnice, przepływomierz, egr i sprawdź szczelność.
Przeczyść, przepustnice, przepływomierz, egr i sprawdź szczelność.
- Od: 17 cze 2007, 23:11
- Posty: 396 (10/4)
- Skąd: Kraków
- Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)
Witam
Już wczesniej pisałem ze przepustnica czyszczona, EGR tez czysciłem i sprawdzałem jest O.K. dolot szczelny.
ale dzięki za podpowiedz.
Problem rozwiązany
okazało się ze Sonda Lambda padła ta pierwsza przed katem, po jej zdemontowaniu na sondzie był biały nalot dośc duzo sonda cała biała od gazu????? nowa to koszt w aso 2100zł
kupiłem od anglika
i smiga, nie faluje i autko mocniejsze z dołu
Dziękuje za pomoc
pozdrawiam
Dopisano 18 lip 2014, 18:21:
zastanawie mnie tylko to ze kontrolka na desce powinna sie zaswiecić jak sonda nie działa?
Już wczesniej pisałem ze przepustnica czyszczona, EGR tez czysciłem i sprawdzałem jest O.K. dolot szczelny.
ale dzięki za podpowiedz.
Problem rozwiązany
okazało się ze Sonda Lambda padła ta pierwsza przed katem, po jej zdemontowaniu na sondzie był biały nalot dośc duzo sonda cała biała od gazu????? nowa to koszt w aso 2100zł
kupiłem od anglika
Dziękuje za pomoc
pozdrawiam
Dopisano 18 lip 2014, 18:21:
zastanawie mnie tylko to ze kontrolka na desce powinna sie zaswiecić jak sonda nie działa?

- Od: 3 cze 2014, 16:48
- Posty: 27
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi
odswiezam kotleta
czytam ten temat i dalej nic nie wiem.poradzcie ktore swiece beda najlepsze do mojego auta bo widze ze zdania sa podzielone.posiadam mazde 6 02r z silnikiem 2.o 141 km z LPG.po zamontowaniu instalacji chcialbym wymienic swiece i kable ale nie wiem na jakie.pozdrawiam
czytam ten temat i dalej nic nie wiem.poradzcie ktore swiece beda najlepsze do mojego auta bo widze ze zdania sa podzielone.posiadam mazde 6 02r z silnikiem 2.o 141 km z LPG.po zamontowaniu instalacji chcialbym wymienic swiece i kable ale nie wiem na jakie.pozdrawiam
- Od: 11 kwi 2014, 18:23
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 02r GG 2.0 B+LPG 141KM
Kod produktu NGK : ILTR5A-13G
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
A do silnika L8 jakie powinny być. Bo wertuję ten wątek i nie mam jasności.
Jedni że Denso inni że NGK.
W książce mam że powinny być L341 18 110*
Poproszę konkretnie o namiar czego mam szukać.
Jedni że Denso inni że NGK.
W książce mam że powinny być L341 18 110*
Poproszę konkretnie o namiar czego mam szukać.
Wszystko jest jasno napisane. Szukasz świec do swojego typy silnika czyli L8. . Zależy tylko jakie świece chcesz kupić. Do naszych Mazd polecają świece firmy NGK lub DENSO (ja używam NGK) I najlepiej jak by były irydowe. W Inter Carsie występują pod nr. ITR6F-13 4477
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
A z serii Denso jakie parametry.
Dziękuję danmazda »
Dziękuję danmazda »
Denso ZT20EPR11 też irydowa.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
danmazda
- Załączniki
-
Wiem że temat wałkowany już milion razy, ale wciąż nie mogę się odnaleźć dlatego muszę poprosić Was o pomoc.
Mianowicie moja Madzia 6 2.0 02r. strasznie szarpie gdy się wciśnie szybko gaz na niskich obrotach. Znajomy mechanik dał mi namiary na swojego mechanika, ale powiedział żebym najpierw wymienił świece bo skoro rok temu kupiłem samochód to nie wiadomo kiedy poprzedni właściciel je wymieniał.
No i tu pojawia się problem, które? Na stronie NGK są dwa rodzaje: ITR6F13 i ILTR5A-13G. Z tego co wyczytałem na forum to do mnie będą pasowały te pierwsze ze względu na gwint, tak?
No i jeszcze kwestia LPG czy wkręcać świece takie jakie są czy kombinować z przerwą i ją zmniejszyć?
Mianowicie moja Madzia 6 2.0 02r. strasznie szarpie gdy się wciśnie szybko gaz na niskich obrotach. Znajomy mechanik dał mi namiary na swojego mechanika, ale powiedział żebym najpierw wymienił świece bo skoro rok temu kupiłem samochód to nie wiadomo kiedy poprzedni właściciel je wymieniał.
No i tu pojawia się problem, które? Na stronie NGK są dwa rodzaje: ITR6F13 i ILTR5A-13G. Z tego co wyczytałem na forum to do mnie będą pasowały te pierwsze ze względu na gwint, tak?
No i jeszcze kwestia LPG czy wkręcać świece takie jakie są czy kombinować z przerwą i ją zmniejszyć?
- Od: 20 mar 2007, 19:32
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-5 2.0 PB 2014r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6