Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez Fred.X » 3 wrz 2014, 13:28

Zmiana oliwy na Valvo Maxlife FE 5W30 , zobaczymy co będzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez dobrzyn22 » 3 wrz 2014, 14:17

posty dot. korka miski olejowej wydzieliłem i połączyłem z istniejącym wątkiem:
viewtopic.php?f=412&t=66758
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez berrrcik29 » 3 wrz 2014, 19:38

Witam,
to i ja opiszę swoje spostrzeżenia na temat zużycia oleju w mojej Mazdzie 6 1.8 + LPG 2003r. Obecnie ma przejechane 135500km. Jak kupiłem ją na początku lipca tego roku, czyli około 2 miesiąc temu miała przejechane nieco ponad 132000km. Niby przebieg potwierdzony TUV-em który był robiony w maju tego roku, ale diabli wiedzą jak to było naprawdę ;) Przejechałem 1000km od zakupu i wymieniłem olej, po wymianie przez te dwa tysiące kilometrów spalił mniej więcej 1 miarke od min do max, czyli około 750ml, średnio około 350-400ml na 1000km. Jeżdżę bardzo spokojnie, obroty maks 2500-3000obr/min. Z tego co widzę po wypowiedziach to jest mało, ale uważam i tak jest to za duża ilość. Jeżdże na oleju Dexelia Ultra 5W30, wcześniej nie wiem jaki był. Zastanawiam się, czy by nie zmienić na 10W40 np. z Valvoline-a MaxLife 10W40 + ewentualnie dolać jakiś dodatek – Ceramizer lub coś podobnego. Z góry dzięki za opinie i porady.

Pozdrawiam
Robert
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez brodaM6 » 3 wrz 2014, 21:07

400ml/1000km,i max 3tys rpm , to dlamnie on żłopie ten olej ,tyle to ja Dolałem na 5000tys frajdy z 160hp :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez berrrcik29 » 4 wrz 2014, 10:27

Witam,
Moze troche zle zrobiłem, ze jak wymieniłalem olej po zakupie to wlalem dexelie 5w30 niewiedząc co było wczesniej... Wleje tego valvoline i zobaczymy. Jak bedzie brał olej to moze jakis motodoktor...? Raczej nie powinien wypłukać nagaru przez 2000 km czyli tego co sie zbierało przez tyle lat i 130000km?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez kot_kot » 4 wrz 2014, 14:56

Bedac dzisiaj w pracy zapytalem 3 znajomych mechanikow o moj ostatni przypadek z ubytkiem oleju. Ku mojemu zdziwieniu od wszystkich 3 dostalem ta sama odpowiedz. Wedlug kazdego nich... to ze wczesniej (juz po remoncie mojego L3) na Valvoline 5W40 nie palila oleju nic a ze po zmianie na Mobil 5W30 lyknela go sobie troszeczke to zupelnie normalny i jaknajbardziej mozliwy przypadek. Tak jak juz matthies napisal 5W30 jest rzadszy i z tego wzgledu go sobie lyknela. No coz... Przy nastepnej wymianie wleje spowrotem Valvoline 5W40 i bede dogladal czy sytuacja sie zmieni czy pozostanie.

Takie jeszcze pytanie... wedlug instrukcji producenta powinienem lac 5W30 10W40 lub 5W20 i nie ma nic wspomniane o 5W40. Wobec tego jak to mozliwe ze W30 pije sobie a W40 nie? Czy zle robie ze wlewam 5W40?
kot_kot
 

Postprzez brodaM6 » 4 wrz 2014, 16:59

Ja teraz pomykam na 5w40 i łyka tez ,no ale ja używam tego co jest pod maską :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez berrrcik29 » 6 wrz 2014, 11:26

Witam,
olej wymieniony na Valvoline 10W40 i zobaczymy jak się będzie zachowywał dalej :) Jak dalej będzie brał olej no to czeka mnie wymiana uszczelniaczy zaworów. Jak czytałem tutaj, silniki Mazdy pożerają ogromne ilości oleju. Dzisiaj mechanik przy wymianie mówił, że wczoraj miał Mazde 6 tylko z silnikiem 2.0, przebieg 274000km, w tym połowę na gazie i od wymiany do wymiany (co ok. 10000km bierze około 200-300ml), oleje pełen syntetyk 5W30. Nigdy żadnego remontu, regeneracji, nic. Właściciel ma auto od nowości. Też kwestia jak jeździ... Z tego wynika niestety, że większość aut jest poprostu zajeżdżonych przez naszych zachodznich sąsiadów, sprowadzonych na lawetkach, a do sprzedaży jest lany motodoktorek i silniczek pięknie pracuje... do wymiany oleju, jak to się zawsze robi po kupnie auta, czyli wymienia płyny. Chyba nie ma co mówić, że ten typ tak, no chyba, że dodamy "te typy zza zachodniej granicy tak mają" ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez kot_kot » 6 wrz 2014, 12:30

berrrcik29 napisał(a):"te typy zza zachodniej granicy tak mają" ;)


mam dokladnie to samo wrazenie czytajac to forum. Wszyscy badz prawie wszyscy co sprowadzili samochod maja problem z olejem. Dzis z ciekawosci sprawdzilem sobie ksiazke pojazdu od pierwszego wlasciciela. Wymiana oleju podpisana co druga pieczatka. Patrzac na przebieg wynika ze samochod lekko ponad 20 000 jezdzil na tym samym oleju przez ponad 2 lata. Niby w instrukcji obslugi pisze o wymianie co 20 000 ALE jest wzmianka by wymieniac olej co 10 000 lub nawet czesciej(!) jezeli samochod uzywany jest do jazdy na krutkich odcinkach = jazda do pracy i spowrotem. Widac malo kto tego przestrzega gdy mechanik smialym tonem mowi "na tym oleju wymiana co 30 000"(bo tak niby producent oleju mowi) a prawda taka ze nasz silnik w duzo szybszym tempie zuzyje ten olej co pozniej przeklada sie na zuzycie uszczelniaczy
kot_kot
 

Postprzez berrrcik29 » 6 wrz 2014, 13:40

No właśnie i tak to wygląda jak wygląda... ale niestety, prawda jest jedna: nikt dobrego auta nie sprzedaje i nie ma co się łudzić, że w 100% dobre i pewne auto kupimy z drugiej ręki. Musimy się jednak, do tego przyzwyczaić chcąc mieć jakotakie auto za jakotakie pieniądze.
Olej wymieniony na półsyntetyk i zobaczymy. Po zakupie wlałem dexelie 5W30, taka rzadzizna... przejechałem na tym 2500km, wyplukwało mi ewentualny syf i zobaczymy na tym 10W40. Jak będzie dalej ssał no to uszczelniacze. Miejmy nadzieje, że jednak będzie ok ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez dobrzyn22 » 7 wrz 2014, 19:23

berrrcik29 napisał(a):niestety, prawda jest jedna: nikt dobrego auta nie sprzedaje i nie ma co się łudzić, że w 100% dobre i pewne auto kupimy z drugiej ręki.

a ja się z tym nie zgodzę :>

Co powiesz na ludzi, którzy po prostu mają zamiar zmienić auto na nowsze, choć o swoje bardzo dbali ??
Oczywiście – należy podkreślić, że jest to może ze 20% rynku, ale jest...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Danmazda » 7 wrz 2014, 19:30

Dokładnie, zgadzam się z tą wypowiedzią. Ja sprzedałem Mazdę 626 która była w bardzo dobrym stanie, silnik jeździł na Mobil 1, do dnia sprzedaży nie brała a ni kropli oleju, i tylko dla tego postanowiłem sprzedać ponieważ uzbierała się pewna kwota na nowsze auto :)
Ostatnio edytowano 7 wrz 2014, 19:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez berrrcik29 » 7 wrz 2014, 21:22

No ok, znajdują się igły w stogu siana, ale wśród tylu aut na rynku wtórnym robi się z tego naprawdę igła w stogu siana. Wydaje mi się, że tendencja i chęć do sprzedaży aut, które właściciele znają na wylot będzie malała. Osoby sprzedające takie auto noszą się zamiarem kupna auta również w bardzo dobrym stanie, a o takie coraz trudniej więc albo zostaną przy swoim dotychczasowym aucie, alby wyskrobią na nowe. Przykra sprawa, ale niestety tak jest... Pozostaje cierpliwość i szczęście w poszukiwaniu właściwego egzemplarza :)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez Wojcio » 9 wrz 2014, 13:02

Witam.
Moja M6 wciąga jakieś 1l na 3tyś.
Czy można wymienić uszczelniacze bez demontowania głowicy ?
Nie ukrywam, że mój ojciec ma warsztat samochodowy, ale mechanik nie jest pewny czy można, "musiałby pokrywę zdjąć i zobaczyć".
Poza tym pokazuje mi się co jakiś czas check engine P0301, wypadający zapłon na 1cylindrze.
Nowa oryginalna cewka 276zł (cena dla mnie ;) ).
Ale jeszcze podmienię cewkę z inną i zobaczę czy błąd pokaże na innym cylindrze, bo może się okazać że to świeca pada.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez flywin » 10 wrz 2014, 07:42

co do wypadającego zappłonu a lpg czy Pb?
jak na lpg źle wyregulowana Instalacja


co do wymiany jest to możliwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Wojcio » 10 wrz 2014, 09:01

Niestety cewka.
Zamieniłem z 3 cylindrem i pokazało błąd P0303.
Oryginał cewka 278zł <płacze>

Ciągle zastanawiam się jeszcze nad świecami, bo to też stówkę trzeba liczyć.
Czekać aż coś się zacznie, czy po jakimś przebiegu wymienić ?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez zbychu40 » 10 wrz 2014, 09:56

witam. czasookres wymiany świec to ok 140 tys. km. Sugeruje sprawdzenie ich stanu przed wymianą. cena świec to 150 – 200PLN/kpl (platynowo – irydowe NGK, denso). Przed wymianą proponuję sprawdzić połączenia styki wtryskiwaczy czy nie są zaśniedziałe i połączenie cewki ze świecą. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 cze 2014, 11:58
Posty: 5 (1/0)
Auto: mazda 6 GG 147km lift eksklusive benzyna 2005

Postprzez Wojcio » 10 wrz 2014, 13:38

Czyli moje jeszcze powinny pochodzić.
Czy do LPG zastosować jakieś special edition ? Np. http://www.e-ngk.pl/advanced_search_res ... ywords=lpg

??????????????
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez Danmazda » 10 wrz 2014, 14:46

Wojcio napisał(a):Czy do LPG zastosować jakieś special edition

Ktoś mi kiedyś powiedział że nie ma sensu zakładać jakiś specjalnych świec do LPG, tylko częściej je zmieniać. Czyli dla Mazdy 6 jest to 100 tyś. na LPG zmieniać co 50 tyś.
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez matthies » 11 wrz 2014, 20:08

a ja kiedyś czytałem, że do LPG lepsze są z mniejszą (większą) przerwą? nie pamiętam w którą stronę, ale wielu to potwierdzało. Musiałbyś doszukać bo mnie tematyka LPG interesuje mniej niż zeszłoroczny piasek w sandałach nad morzem egejskim.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6