Witam
W zeszłym roku domontowałęm u siebie auto klimę razem ze wszystkimi czujnikami temperatury, nasłonecznienia itd. Zastanawia mnie tylko czy oby na pewno wszystko u mnie z nią okej, bo dziwnie chodzi.
Najdziwniejsze jest to że w trybie pełnego auto sprężarka załączana jest cały czas, niezależnie od tego jaka jest zadana temperatura i temperatra zewnętrzna. Logicznym jest dla mnie że jeśli na zewnątrz jest 15* a ja ustawie klime na 22* to sprężarka nie powinna chodzić, a jednak chodzi i generuje zuzycie paliwa.
Tak samo ustawiam nawiew na max temperature, leci z nawiewów ciepłe powietrze a sprężarka i tak chodzi. Troche to bez sensu.
Zastanawiam sie czy wszystko u mniej okej z tymi czujnikami temp itd.
Pozdrawiam!
Sposób działania automatycznej klimatyzacji w Xedosie 6
Strona 1 z 1
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Sprężarka w zasadzie działa tylko wtedy kiedy musi, czyli na dobrą sprawę jak chcesz w upał ustawić 25stopni to najpierw chodzi dopóki nie osiągnie tej temperatury, a potem załącza się tylko w momencie kiedy musi trochę dochłodzić, ale nie pracuje cały czas. Coś nie śmiga u Ciebie jak powinno, tylko co...
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
jedrzej07 napisał(a):ale nie pracuje cały czas
Nie nie, nie pracuje cały czas. Sprężarka nigdy nie pracuje cały czas tylko do momentu aż nabije do układu odpowiednie ciśnienie.
Zawór rozprężny uwalnia czynnik, rozprężony czynnik chłodzi powietrze, a sprężarka załączy się w momencie kiedy ciśnienie spadnie za bardzo i znowu naładuje na max. A temperatura wewnątrz jest regulowana już nie pracą sprężarki a intensywnością nawiewu.
Chodzi mi o to że sprężarka w ogóle nie powinna pracować gdy w trybie pełnego auto ustawie temp na max

- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
No az mi sie wierzyc nie chce ze to normalne, byłem przekonany ze mam walnięty któryś czujnik temperatury 
Oznaczałoby to ze auto klima w xedosie jest mega prymitywna, nie sztuką jest cały czas walić sprężarą. Sztuką jest wykorzystać panujące warunki do otrzymania efektu
A ja odnosze czasem wrażenie że jedyne co ta klima robi to regulacja siły nawiewu. Z wywietrzników zawsze leci lodowate powietrze. Tylko raz jest go wiecej raz mniej.
I w sumie nijak ma sie to do temperatury odczuwalnej przez pasażerów, zawsze mam ustawione 22* i rzadko czuje sie komfortowo, raz jest za gorąco i skręcam na 20, raz jest za zimno i daje na 24, nawet 26.
Do d. z taką klimą

Oznaczałoby to ze auto klima w xedosie jest mega prymitywna, nie sztuką jest cały czas walić sprężarą. Sztuką jest wykorzystać panujące warunki do otrzymania efektu
A ja odnosze czasem wrażenie że jedyne co ta klima robi to regulacja siły nawiewu. Z wywietrzników zawsze leci lodowate powietrze. Tylko raz jest go wiecej raz mniej.
I w sumie nijak ma sie to do temperatury odczuwalnej przez pasażerów, zawsze mam ustawione 22* i rzadko czuje sie komfortowo, raz jest za gorąco i skręcam na 20, raz jest za zimno i daje na 24, nawet 26.
Do d. z taką klimą


- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Setritus napisał(a):A ja odnosze czasem wrażenie że jedyne co ta klima robi to regulacja siły nawiewu. Z wywietrzników zawsze leci lodowate powietrze. Tylko raz jest go wiecej raz mniej.
I w sumie nijak ma sie to do temperatury odczuwalnej przez pasażerów, zawsze mam ustawione 22* i rzadko czuje sie komfortowo, raz jest za gorąco i skręcam na 20, raz jest za zimno i daje na 24, nawet 26.
Do d. z taką klimą![]()
a kierunki nawiewu Ci zmienia (kontrolki kierunku) czy tylko jak mówisz siłe nawiewu?
Nie no zmienia też czasem z twarzy na nogi, z obiegu zamkniętego na otwarty, ale tak czy owak działą ubogo 
W sumie może porobie sobie testy obu czujników temperatury.
Wewnętrzny podgrzeje suszarką i zobacze czy klima zacznie mocniej chłodzić.
A w jakiś chłodny dzień odpale auto i zobacze skąd będzie czerpało powietrze (powinna z zewnątrz), a potem podgrzeje czujnik temperatury zewnętrznej i odpale auto jeszcze raz, powietrze powinno byc wtedy czerpane z wewnątrz auta, bo chłodniej.
Tak dla świętego spokoju to posprawdzam bo mnie męczy
W sumie może porobie sobie testy obu czujników temperatury.
Wewnętrzny podgrzeje suszarką i zobacze czy klima zacznie mocniej chłodzić.
A w jakiś chłodny dzień odpale auto i zobacze skąd będzie czerpało powietrze (powinna z zewnątrz), a potem podgrzeje czujnik temperatury zewnętrznej i odpale auto jeszcze raz, powietrze powinno byc wtedy czerpane z wewnątrz auta, bo chłodniej.
Tak dla świętego spokoju to posprawdzam bo mnie męczy

- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6