Problem z odpaleniem
1, 2
Witam
Od kilku dni mam problem z odpalaniem mazdy raz odpala po czym po krótkim postoju już nie, rozrusznik kręci na desce wszystko ok, samochód oddałem do warsztatu niestety IDS mechanika nie chce gadać z autem, działa tylko Carman. Nie ma żadnych błędów jedyne co widać to coś się dzieje z 3 wtryskiem, ale mechanik nie ma pewności czy to wtrysk. Zrobiłem sprawdzanie wtrysków FORScan-em i pokazuje przy trzech wtryskach około 90 a na tym trzecim 33 po kalibracji 43. Nie wiem co robić do najbliższego serwisu ma prawie 200 km, Proszę o opinię?
Od kilku dni mam problem z odpalaniem mazdy raz odpala po czym po krótkim postoju już nie, rozrusznik kręci na desce wszystko ok, samochód oddałem do warsztatu niestety IDS mechanika nie chce gadać z autem, działa tylko Carman. Nie ma żadnych błędów jedyne co widać to coś się dzieje z 3 wtryskiem, ale mechanik nie ma pewności czy to wtrysk. Zrobiłem sprawdzanie wtrysków FORScan-em i pokazuje przy trzech wtryskach około 90 a na tym trzecim 33 po kalibracji 43. Nie wiem co robić do najbliższego serwisu ma prawie 200 km, Proszę o opinię?
Ostatnio edytowano 1 wrz 2014, 11:44 przez suvi1, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 3 sty 2014, 08:28
- Posty: 23
- Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM
suvi1 napisał(a):raz odpala po czym po krótkim postoju już nie rozrusznik kręci
Czy jak odpali, to pracuje bez problemów?
Z powyższego cytatu rozumiem, że nie chce odpalić, bo rozrusznik nie kręci?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):
Czy jak odpali, to pracuje bez problemów?
Tak silnik pracuje równo nic się nie dzieje
Wojtek napisał(a):
Z powyższego cytatu rozumiem, że nie chce odpalić, bo rozrusznik nie kręci?
Rozrusznik kręci ale nie odpala, trzy razy zdarzyło się też ze odpalił i zgasł po sekundzie.
Dopisano 30 sie 2014, 18:18:
drG napisał(a):
miałem podobne akcje w bmw e36 winny był czujnik położenia wału...
to jest ponoć ok
paliwo też dostaję itp. podstawowe rzeczy zostały sprawdzone
- Od: 3 sty 2014, 08:28
- Posty: 23
- Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM
drG napisał(a):a jeszcze jedno... nie masz gdzieś powietrza w przewodach paliwowych, nie wymieniałeś ostatni filtra paliwa itp
filtry wymieniałem 5 miesięcy temu
Dopisano 1 wrz 2014, 10:48:
pojawił się błąd P1378 wygląda że jednak coś z wtryskami lub napięciem zasilania znalazłem opis błędu https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 49300.html
- Od: 3 sty 2014, 08:28
- Posty: 23
- Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM
suvi1 usunąłeś usterkę? Jak skończyła się sprawa?
Mam podobne objawy, auto odpala jak chce lub nie ...
Kilka dni nie ma problemów, żeby niespodziewanie nie odpalić w najbardziej nieodpowiednim momencie.
Rozrusznik kręci samochód nie odpala, po jakimś czasie i wielu próbach odpala. Strasznie mnie meczy ta usterka. Sąsiedzi mają ubaw z mojego nowego nabytku już dwa razy wracałem do domu na holu,co śmieszniejsze pod bramą silnik odpalił jakby nic się nie działo. Dwa razy stanął mi na drodze podczas wolnej jazdy na pierwszym biegu, po prostu zgasł. raz tylko po takim zdarzeniu zapaliła się kontrolka od silnika, mechanik odczytał błędy: niskie napięcie na listwie wtryskowej, wysokie napięcie na listwie wtryskowej(chyba dobrze zapamiętałem),wymienił filtr paliwa przejrzał elektrykę, zrobił diagnostykę wtrysków niby jest ok. W poniedziałek odbieram mazdę z warsztatu ciekawe jak daleko od domu tym razem odmówi współpracy, mam złe przeczucia...
Mam podobne objawy, auto odpala jak chce lub nie ...
Kilka dni nie ma problemów, żeby niespodziewanie nie odpalić w najbardziej nieodpowiednim momencie.
Rozrusznik kręci samochód nie odpala, po jakimś czasie i wielu próbach odpala. Strasznie mnie meczy ta usterka. Sąsiedzi mają ubaw z mojego nowego nabytku już dwa razy wracałem do domu na holu,co śmieszniejsze pod bramą silnik odpalił jakby nic się nie działo. Dwa razy stanął mi na drodze podczas wolnej jazdy na pierwszym biegu, po prostu zgasł. raz tylko po takim zdarzeniu zapaliła się kontrolka od silnika, mechanik odczytał błędy: niskie napięcie na listwie wtryskowej, wysokie napięcie na listwie wtryskowej(chyba dobrze zapamiętałem),wymienił filtr paliwa przejrzał elektrykę, zrobił diagnostykę wtrysków niby jest ok. W poniedziałek odbieram mazdę z warsztatu ciekawe jak daleko od domu tym razem odmówi współpracy, mam złe przeczucia...
- Od: 19 wrz 2014, 21:00
- Posty: 8
- Skąd: Rózyny k. Pruszcza Gd.
- Auto: GH, R2, 2011
Panowie a pierwsze i najważniejsze pytanie: Czy wasze auta posiadają Keyless entry – system bezkluczykowy? Jeżeli tak to to może być problemem. Ja u siebie posiadam to ustrojstwo i już 3 razy nie pozwolił mi odpalić auta...
Na ostatnim przeglądzie serwisant uświadomił mnie, że prędzej czy później zgłoszę się do nich z usterką w/w dziadostwa
Na ostatnim przeglądzie serwisant uświadomił mnie, że prędzej czy później zgłoszę się do nich z usterką w/w dziadostwa
U mnie problem ustał nie wiadomo do końca co było, auto stało u mechanika 4 dni i nie odpalało komputer nie zgłaszał żadnych błędów, aż odpaliło i wyskoczył błąd P1378: 00 przesłałem mechanikowi opis błędu wszystko posprawdzał ale według niego wszystko było ok. Już umawiałem się do serwisu mazdy mieli do mnie się odezwać ale nie zrobili tego, mazda zaczęła odpalać normalnie leci 3 tydzień i jest ok.
Odnośnie systemu bez-kluczykowego to też o tym myślałem, ale na desce kluczyk był cały czas zielony, jak by to był ten system to według mnie rozrusznik by nie kręcił.
Podejrzewam że u mnie przyczyną problemu mogły być Ledy do jazdy dziennej, kazałem je odłączyć. Na razie pali bez problemu, i oby tak zostało.
Odnośnie systemu bez-kluczykowego to też o tym myślałem, ale na desce kluczyk był cały czas zielony, jak by to był ten system to według mnie rozrusznik by nie kręcił.
Podejrzewam że u mnie przyczyną problemu mogły być Ledy do jazdy dziennej, kazałem je odłączyć. Na razie pali bez problemu, i oby tak zostało.
- Od: 3 sty 2014, 08:28
- Posty: 23
- Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM
u mnie ciąg dalszy problemów z odpalaniem....
Madzia stała tydzień czasu u mechanika, wymieniony filtr paliwa, powietrza, przejrzane styki ogólnie elektryka, trzech rożnych majstrów się nad nią pochylało miało być ok, a tu na drugi dzień błąd wyskoczył taki jak u suvi1 1378– moduł sterowania wtryskiem paliwa, niskie napięcie, wtryski niby są ok, tak mówi mechanik. Dalej pojawiają się okresowe problemy z odpalaniem i nie ma reguły, czy auto odpalam po nocy, czy tylko po krótkim postoju, czasem kręcę go 30 sekund i nic wracam rano na drugi dzień i odpala od pierwszego obrotu rozrusznika, po skasowaniu błędu tez odpalił od razu.
Na chwile obecna wlałem STP na 3/4 zbiornika jak to nie pomorze chyba umowie się do salonu, ktoś musi być w końcu pierwszy..
Madzia stała tydzień czasu u mechanika, wymieniony filtr paliwa, powietrza, przejrzane styki ogólnie elektryka, trzech rożnych majstrów się nad nią pochylało miało być ok, a tu na drugi dzień błąd wyskoczył taki jak u suvi1 1378– moduł sterowania wtryskiem paliwa, niskie napięcie, wtryski niby są ok, tak mówi mechanik. Dalej pojawiają się okresowe problemy z odpalaniem i nie ma reguły, czy auto odpalam po nocy, czy tylko po krótkim postoju, czasem kręcę go 30 sekund i nic wracam rano na drugi dzień i odpala od pierwszego obrotu rozrusznika, po skasowaniu błędu tez odpalił od razu.
Na chwile obecna wlałem STP na 3/4 zbiornika jak to nie pomorze chyba umowie się do salonu, ktoś musi być w końcu pierwszy..
- Od: 19 wrz 2014, 21:00
- Posty: 8
- Skąd: Rózyny k. Pruszcza Gd.
- Auto: GH, R2, 2011
Ciekawy przypadek, jeszcze z takim się nie spotkałem
Udało się coś zaradzić na problem?
Wygląda na powtarzający się okresowo problem. Co auto ma dodatkowo podłączone do elektryki? Jakieś LED, audio, power-box?!
Druga kwestia, trzeba podłączyć IDS-a i zacząć testować... Uruchomić auto i poruszać, potrząsać wskazanymi wiązkami aż się coś zdarzy. Można także sprawdzić poprawność konfiguracji PCM.
Udało się coś zaradzić na problem?
Wygląda na powtarzający się okresowo problem. Co auto ma dodatkowo podłączone do elektryki? Jakieś LED, audio, power-box?!
Druga kwestia, trzeba podłączyć IDS-a i zacząć testować... Uruchomić auto i poruszać, potrząsać wskazanymi wiązkami aż się coś zdarzy. Można także sprawdzić poprawność konfiguracji PCM.
"Ciekawy"? bujam się z tym już prawie miesiąc i mam dość.
Od ubiegłego piątku M6 w ogóle nie odpala jest u innego fachowca już 4 dni ( techcar24.pl), dwóch poprzednich skapitulowało. Na tę chwile auto kręci czasem pojawia się błąd o niskim napięciu modułu wtrysku tak jak wyżej w postach pisałem, tylko nie wiem, czy ten błąd nie jest efektem długiego kręcenia rozrusznikiem. Jeśli do środy sytuacja się nie wyjaśni umówię się na diagnozę do Zdanowicza.
Ogólnie wszystko działa jest ciśnienie na pompie/wtryskach odpowiednie do rozruchu, ropa w listwie,zawór trzyma itd. tylko wtryski się nie otwierają.
Auto seria nic nie jest podłączone dodatkowo, wiem tyle, że alarm nie działa, bo nie wyje, nie mryga kierunkami po zamknięciu drzwi, ani sygnałów z zewnętrznego głośnika keyless go nie ma. Samochód kupiłem w lipcu przejechałem nim 3500 km byłem dwa razy na południu Polski nic się nie działo aż zaczęło....
Od ubiegłego piątku M6 w ogóle nie odpala jest u innego fachowca już 4 dni ( techcar24.pl), dwóch poprzednich skapitulowało. Na tę chwile auto kręci czasem pojawia się błąd o niskim napięciu modułu wtrysku tak jak wyżej w postach pisałem, tylko nie wiem, czy ten błąd nie jest efektem długiego kręcenia rozrusznikiem. Jeśli do środy sytuacja się nie wyjaśni umówię się na diagnozę do Zdanowicza.
Ogólnie wszystko działa jest ciśnienie na pompie/wtryskach odpowiednie do rozruchu, ropa w listwie,zawór trzyma itd. tylko wtryski się nie otwierają.
Auto seria nic nie jest podłączone dodatkowo, wiem tyle, że alarm nie działa, bo nie wyje, nie mryga kierunkami po zamknięciu drzwi, ani sygnałów z zewnętrznego głośnika keyless go nie ma. Samochód kupiłem w lipcu przejechałem nim 3500 km byłem dwa razy na południu Polski nic się nie działo aż zaczęło....
- Od: 19 wrz 2014, 21:00
- Posty: 8
- Skąd: Rózyny k. Pruszcza Gd.
- Auto: GH, R2, 2011
artur.ka napisał(a):czy ten błąd nie jest efektem długiego kręcenia rozrusznikiem.
raczej tak...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6