Problem z odpaleniem

Postprzez suvi1 » 30 sie 2014, 14:58

Witam
Od kilku dni mam problem z odpalaniem mazdy raz odpala po czym po krótkim postoju już nie, rozrusznik kręci na desce wszystko ok, samochód oddałem do warsztatu niestety IDS mechanika nie chce gadać z autem, działa tylko Carman. Nie ma żadnych błędów jedyne co widać to coś się dzieje z 3 wtryskiem, ale mechanik nie ma pewności czy to wtrysk. Zrobiłem sprawdzanie wtrysków FORScan-em i pokazuje przy trzech wtryskach około 90 a na tym trzecim 33 po kalibracji 43. Nie wiem co robić do najbliższego serwisu ma prawie 200 km, Proszę o opinię?
Ostatnio edytowano 1 wrz 2014, 11:44 przez suvi1, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 08:28
Posty: 23
Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM

Postprzez Wojtek » 30 sie 2014, 17:06

suvi1 napisał(a):raz odpala po czym po krótkim postoju już nie rozrusznik kręci

Czy jak odpali, to pracuje bez problemów?
Z powyższego cytatu rozumiem, że nie chce odpalić, bo rozrusznik nie kręci?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez drG » 30 sie 2014, 17:48

Po 1 to musisz gdzieś zrobić odpowiednią diagnostykę komputerem... wątpię żeby od 1 wtrysku nie chciał palić ale kto go tam wie... :P miałem podobne akcje w bmw e36 winny był czujnik położenia wału...
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 15:45
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GG 2.3V16

Postprzez suvi1 » 30 sie 2014, 18:14

Wojtek napisał(a):
Czy jak odpali, to pracuje bez problemów?

Tak silnik pracuje równo nic się nie dzieje

Wojtek napisał(a):
Z powyższego cytatu rozumiem, że nie chce odpalić, bo rozrusznik nie kręci?

Rozrusznik kręci ale nie odpala, trzy razy zdarzyło się też ze odpalił i zgasł po sekundzie.

Dopisano 30 sie 2014, 18:18:

drG napisał(a):
miałem podobne akcje w bmw e36 winny był czujnik położenia wału...

to jest ponoć ok
paliwo też dostaję itp. podstawowe rzeczy zostały sprawdzone
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 08:28
Posty: 23
Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM

Postprzez drG » 31 sie 2014, 16:47

skłaniał bym się w kierunku problemu z elektryką... albo może zawór na listwie wtryskowej nie trzyma ciśnienia... w dieslu musi być odpowiednio duże żeby zapalił :>
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 15:45
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GG 2.3V16

Postprzez suvi1 » 31 sie 2014, 17:31

ciśnienie jet ok,też skłaniam się w kierunku elektryki czeka mnie wyjazd do serwisu mam nadzieje ze tam znajdą przyczynę
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 08:28
Posty: 23
Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM

Postprzez mario-k » 31 sie 2014, 18:49

Kolego a weź druki kluczyk i zapal samochod.Ja miałem taka przygodę ze kluczyk się rozprogramowal i tez zapalil i zgasł.POWODZENIA :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez suvi1 » 31 sie 2014, 19:15

mario-k napisał(a):Kolego a weź druki kluczyk i zapal samochod.Ja miałem taka przygodę ze kluczyk się rozprogramowal i tez zapalil i zgasł.POWODZENIA :)


od tego zacząłem nic to nie pomogło
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 08:28
Posty: 23
Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM

Postprzez drG » 31 sie 2014, 19:22

a jeszcze jedno... nie masz gdzieś powietrza w przewodach paliwowych, nie wymieniałeś ostatni filtra paliwa itp
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 15:45
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GG 2.3V16

Postprzez suvi1 » 31 sie 2014, 19:41

drG napisał(a):a jeszcze jedno... nie masz gdzieś powietrza w przewodach paliwowych, nie wymieniałeś ostatni filtra paliwa itp


filtry wymieniałem 5 miesięcy temu

Dopisano 1 wrz 2014, 10:48:

pojawił się błąd P1378 wygląda że jednak coś z wtryskami lub napięciem zasilania znalazłem opis błędu https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 49300.html
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 08:28
Posty: 23
Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM

Postprzez artur.ka » 19 wrz 2014, 21:40

suvi1 usunąłeś usterkę? Jak skończyła się sprawa?
Mam podobne objawy, auto odpala jak chce lub nie ...
Kilka dni nie ma problemów, żeby niespodziewanie nie odpalić w najbardziej nieodpowiednim momencie.
Rozrusznik kręci samochód nie odpala, po jakimś czasie i wielu próbach odpala. Strasznie mnie meczy ta usterka. Sąsiedzi mają ubaw z mojego nowego nabytku już dwa razy wracałem do domu na holu,co śmieszniejsze pod bramą silnik odpalił jakby nic się nie działo. Dwa razy stanął mi na drodze podczas wolnej jazdy na pierwszym biegu, po prostu zgasł. raz tylko po takim zdarzeniu zapaliła się kontrolka od silnika, mechanik odczytał błędy: niskie napięcie na listwie wtryskowej, wysokie napięcie na listwie wtryskowej(chyba dobrze zapamiętałem),wymienił filtr paliwa przejrzał elektrykę, zrobił diagnostykę wtrysków niby jest ok. W poniedziałek odbieram mazdę z warsztatu ciekawe jak daleko od domu tym razem odmówi współpracy, mam złe przeczucia... :(
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:00
Posty: 8
Skąd: Rózyny k. Pruszcza Gd.
Auto: GH, R2, 2011

Postprzez CudownyBocianek » 20 wrz 2014, 02:12

Panowie a pierwsze i najważniejsze pytanie: Czy wasze auta posiadają Keyless entry – system bezkluczykowy? Jeżeli tak to to może być problemem. Ja u siebie posiadam to ustrojstwo i już 3 razy nie pozwolił mi odpalić auta...
Na ostatnim przeglądzie serwisant uświadomił mnie, że prędzej czy później zgłoszę się do nich z usterką w/w dziadostwa :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez artur.ka » 21 wrz 2014, 10:12

Owszem mam keyless ale nie zauważyłem, żeby coś bzikował po wciśnięciu sprzegła pali się zielony kluczyk, a i tak czasem nie odpala.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:00
Posty: 8
Skąd: Rózyny k. Pruszcza Gd.
Auto: GH, R2, 2011

Postprzez suvi1 » 21 wrz 2014, 11:13

U mnie problem ustał nie wiadomo do końca co było, auto stało u mechanika 4 dni i nie odpalało komputer nie zgłaszał żadnych błędów, aż odpaliło i wyskoczył błąd P1378: 00 przesłałem mechanikowi opis błędu wszystko posprawdzał ale według niego wszystko było ok. Już umawiałem się do serwisu mazdy mieli do mnie się odezwać ale nie zrobili tego, mazda zaczęła odpalać normalnie leci 3 tydzień i jest ok.
Odnośnie systemu bez-kluczykowego to też o tym myślałem, ale na desce kluczyk był cały czas zielony, jak by to był ten system to według mnie rozrusznik by nie kręcił.
Podejrzewam że u mnie przyczyną problemu mogły być Ledy do jazdy dziennej, kazałem je odłączyć. Na razie pali bez problemu, i oby tak zostało.
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 08:28
Posty: 23
Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM

Postprzez artur.ka » 26 wrz 2014, 17:56

u mnie ciąg dalszy problemów z odpalaniem....
Madzia stała tydzień czasu u mechanika, wymieniony filtr paliwa, powietrza, przejrzane styki ogólnie elektryka, trzech rożnych majstrów się nad nią pochylało miało być ok, a tu na drugi dzień błąd wyskoczył taki jak u suvi1 1378– moduł sterowania wtryskiem paliwa, niskie napięcie, wtryski niby są ok, tak mówi mechanik. Dalej pojawiają się okresowe problemy z odpalaniem i nie ma reguły, czy auto odpalam po nocy, czy tylko po krótkim postoju, czasem kręcę go 30 sekund i nic wracam rano na drugi dzień i odpala od pierwszego obrotu rozrusznika, po skasowaniu błędu tez odpalił od razu.
Na chwile obecna wlałem STP na 3/4 zbiornika jak to nie pomorze chyba umowie się do salonu, ktoś musi być w końcu pierwszy..
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:00
Posty: 8
Skąd: Rózyny k. Pruszcza Gd.
Auto: GH, R2, 2011

Postprzez suvi1 » 3 paź 2014, 16:35

proszę dać znać jak problem zostanie rozwiązany, u mnie nadal ok ale inf. może się przydać!!!
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 08:28
Posty: 23
Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM

Postprzez smile » 4 paź 2014, 23:06

Ciekawy przypadek, jeszcze z takim się nie spotkałem :)
Udało się coś zaradzić na problem?
Wygląda na powtarzający się okresowo problem. Co auto ma dodatkowo podłączone do elektryki? Jakieś LED, audio, power-box?!
Druga kwestia, trzeba podłączyć IDS-a i zacząć testować... Uruchomić auto i poruszać, potrząsać wskazanymi wiązkami aż się coś zdarzy. Można także sprawdzić poprawność konfiguracji PCM.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez artur.ka » 5 paź 2014, 16:04

"Ciekawy"? bujam się z tym już prawie miesiąc i mam dość.
Od ubiegłego piątku M6 w ogóle nie odpala jest u innego fachowca już 4 dni ( techcar24.pl), dwóch poprzednich skapitulowało. Na tę chwile auto kręci czasem pojawia się błąd o niskim napięciu modułu wtrysku tak jak wyżej w postach pisałem, tylko nie wiem, czy ten błąd nie jest efektem długiego kręcenia rozrusznikiem. Jeśli do środy sytuacja się nie wyjaśni umówię się na diagnozę do Zdanowicza.
Ogólnie wszystko działa jest ciśnienie na pompie/wtryskach odpowiednie do rozruchu, ropa w listwie,zawór trzyma itd. tylko wtryski się nie otwierają.
Auto seria nic nie jest podłączone dodatkowo, wiem tyle, że alarm nie działa, bo nie wyje, nie mryga kierunkami po zamknięciu drzwi, ani sygnałów z zewnętrznego głośnika keyless go nie ma. Samochód kupiłem w lipcu przejechałem nim 3500 km byłem dwa razy na południu Polski nic się nie działo aż zaczęło....
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:00
Posty: 8
Skąd: Rózyny k. Pruszcza Gd.
Auto: GH, R2, 2011

Postprzez Wojtek » 5 paź 2014, 18:53

artur.ka napisał(a):czy ten błąd nie jest efektem długiego kręcenia rozrusznikiem.

raczej tak...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez Bartosz_ 21 paź 2014, 06:26.
Powód: spam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6