Lampa z odblaskiem i bez.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez masterek13 » 18 kwi 2014, 19:49

Witam, ostatnio miałem małą stłuczkę z sarenką, na szczęscie padła na miejscu, aż ją rozerwało :| ale do rzeczy. Trzeba było zająć się kompletowaniem części do naprawy, kupiłem wszystko co trzeba czyli, lampę, kierunkowskaz, zderzak, grill... Dojechałem do domu, to nie dość że się okazało, że z mojej lampy dekielki osłaniające żarówki nie pasują, to jeszcze w lampie jest odbłyśnik (?), coś takiego co przykrywa zarówkę, aby odbić jej swiatło do tyłu po czym ma się odbić od tej lustrzanej powierzchni... Cieżko mi wytłumaczyć o co chodzi, ale na pewno wiecie. Za to w mojej tego nie ma... Ja mam lampę BOSCH, a lampa którą kupiłem w sumie nie ma jakiś szczególnych oznaczeń firmy... Bedzie to w czymś przeszkadzać? Będzie jakaś różnica? Dodam, że lewą lampe mam swoją, BOSCHa, bez tego ustrojstwa w środku...

edit; kupiona lampa to TYC (?)

Obrazek

W środku widać nie ostry element o którym mowa, w BOSCHu tego nie ma.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2014, 19:40
Posty: 14
Skąd: Kaszuby
Auto: Mazda 626 GF 2.0 LPG + PB 98r

Postprzez niedzwiadek833 » 18 kwi 2014, 21:11

Nic nie będzie przeszkadzać o ile lampa ma atest i nie jest z angola.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez PeKa » 31 maja 2014, 23:05

Czy reflektory w przedliftach są klejone? Czy da się je normalnie rozłożyć? I druga sprawa, chciałem je wyjąć z nadwozia, odkręciłem dwie śrubki od góry, ale dalej coś je trzyma. Co i gdzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez chudya » 9 cze 2014, 12:57

Podejrzewam, że są niemal identyczne, za wyjątkiem czarnych okularów. Po lifcie są klejone. Rozebrać się da. Ja robiłem to suszarką do włosów. Kumpel kombinował z grzaniem w wodzie – musiał kupić drugie :)
Oprócz dwóch śrub na górze reflektora, jest jeszcze PRZYNAJMNIEJ jedna na dole – nie pamiętam dokładnie. Niestety, trzeba odkręcić zderzak przynajmniej z jednej strony i trochę go odchylić (ryzyko, że pęknie na środku) lub zdjąć go całkowicie.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez PeKa » 10 cze 2014, 09:56

A jak to jest z reflektorami z angola? Czy samo szkło także jest inne niż w wersji EU?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez chudya » 10 cze 2014, 11:37

To PRZEDE WSZYSTKIM szkło jest inne. Reszta bebechów jest chyba identyczna. Właśnie szkło, a nie odbłyśnik, "zajmuje się" odpowiednim ukierunkowaniem światła.
Temat przerabiałem przy dwóch okazjach – kupiłem auto z reflektorami z wysp, a później padł mi jeden silniczek od regulacji wysokości.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez PeKa » 10 cze 2014, 11:39

Shit Happen! Wolałem podpytać, tyle cudów można w sieci znaleźć, że ogłupieć można. Raz, że szkła te same, innym razem, że szkła różne. Yhhh. No cóż. Czyli nici z mojego pomysłu. Dzieki za pomoc <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 29 sie 2014, 09:04

Koledzy, podpowiedzcie jak wygląda/gdzie znajdę silniczek od regulacji wysokosci świateł? podnosi/obniża mi się tylko jedno światełko. Muszę oblukac co tam się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 29 sie 2014, 09:37

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=108935

Wynika, że musisz wyjąć reflektor i go rozkleić niestety. Przy okazji możesz zrobić czarny wkład :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 29 sie 2014, 09:45

Hah, a ja znaleźć nie mogłem <spoko>
Wkład na czarno? W sensie odbłysnik? to będzie świeciło pozniej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 29 sie 2014, 09:52

Nie odbłyśnik a ramka dookoła. Tak jak ma roni – wygląda <spoko> Tym bardziej, jak jakieś czarne wstawki typu listwa grilla, felgi czy ciemne szyby. Wtedy będzie całkiem ładnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez dzul » 29 sie 2014, 20:06

Silniczek zobaczysz jak ściągniesz klosz. Klosz jest klejony, więc należy go podgrzać, Można na słabym biegu opalarką z daleka lub włożyć do rozgrzanego piekarnika na 2-5 min. Byle nie bardziej niż 140 stopni.
Kiedyś chciałem kupić taki silniczek do regulacji, ale nigdzie nie dało dostać.
Ten kapturek na żarówce, to nic dziwnego, w wielu modelach występuje. Odbija więcej światła.
Na lampach z angola nie można jeździc w Polsce, bo są ustawione do ruchu lewostronnego, więc oślepiają kierowców w ruchu prawostronnym. Można wymienić sam klosz na europejski.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez grzech_z » 1 wrz 2014, 09:52

Panowie, nie działa mi regulacja lewego reflektora – śrubkami. Co prawda diagnosta przepuścił ale wiem że świecę za bardzo w lewo i chciałbym to poprawić. Jak to tam jest skonstruowane – naprawialne czy only nowa lampa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez chudya » 1 wrz 2014, 10:13

Też przeżywałem jeden silniczek :) Kupiłem auto z lampami angielskimi, a po wymianie na nasze jedna lampa mi została. Mogę sprzedać za, powiedzmy, 50zł z wysyłką. Jeżeli ktoś jest zainteresowany, musiałbym podłączyć i sprawdzić, czy na 100% regulacja działa, ale wydaje mi się, że wszystko było ok. Silnik pasuje, reszta do wyrzucenia, bo klosz jest inny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6