Hak holowniczy – pytania, problemy, porady
1, 2
podłączam się pod temat, bo również jestem na etapie zakupu haka.. czy ktoś się orientuje czy jest coś takiego jak oryginalny hak Mazdy ? Zależy mi by nie wycinać "dziury" w zderzaku.. a w przy hakach tego typu jak wyżej w linku żaden sprzedający nie jest wstanie udzielić mi odpowiedzi czy będę musiał wycinać zderzak... może użytkownicy 6tek z hakiem podpowiedzą jak to u nich jest ? 
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
oo to fajnie, bedziesz sam montowal? moze jaka foto relacja do zbioru juz istniejacych? bardzo by sie przydala na przyszlosc 
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
No i jestem po zamontowaniu ogólnie to MASAKRA. Trzeba było zdjąć zderzak, odkręcić tą belkę za zderzakiem, ciąć podłużnice, w bagażniku cały prawy boczek aby podłączyć elektrykę (nie ma żadnej kostki). Otwory są pod montaż haka które i tak trzeba było rozwiercać. W zderzaku trzeba było wyciąć mały otwór bo wisiał na haku. Ogólnie samemu nie polecam tego robić.
- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
Witam, jeśli ktoś chce założyć hak w okolicach Warszawy to polecam firmę Car-Mix z Raszyna: http://www.car-mix.pl/
Montowałem u nich hak firmy Bosal w mojej MPV. Jest to rzadki model samochodu więc znalezienie haka wcale nie jest takie proste. Jeśli nie znajdą haka do waszego auta to UWAGA
dorobią według rysunków technicznych któregoś z producentów!
Do mojej Madzi udało się jednak sprowadzić Bosala i zamontować, przy okazji Panowie zamontowali mi czujniki cofania które wcześniej kupiłem. Także jeśli ktoś szuka fachowego warsztatu to ich właśnie polecam. Robili już haki w VW T5 mojego znajomego i vectrze koleżanki – oni również są bardzo zadowoleni zarówno z ceny jak i całej usługi.
Montażu samodzielnego zdecydowanie nie polecam. Wiem wydaje się to proste ale bez odpowiedniego zaplecza technicznego i podnośnika ja bym się za to nie zabierał. Trzeba zdjąć zderzak i to praktycznie w każdym przypadku, zdjąć albo przerobić belkę wzmacniającą w odpowiedni sposób poprowadzić i zabezpieczyć okablowanie...
Dopisano 4 lis 2012, 15:16:
Przemek widzę, że założyłeś hak "Imioła" – Polski producent, podobno całkiem dobra jakość, ciekaw jestem jak się będzie sprawował. Często podpinasz przyczepkę? Ciekaw jestem bo też nad Imiołą się zastanawiałem, ale nie mieli z tego co pamiętam haka gotowego, musiałbym jechać do nich i dorabiać.
Montowałem u nich hak firmy Bosal w mojej MPV. Jest to rzadki model samochodu więc znalezienie haka wcale nie jest takie proste. Jeśli nie znajdą haka do waszego auta to UWAGA
Do mojej Madzi udało się jednak sprowadzić Bosala i zamontować, przy okazji Panowie zamontowali mi czujniki cofania które wcześniej kupiłem. Także jeśli ktoś szuka fachowego warsztatu to ich właśnie polecam. Robili już haki w VW T5 mojego znajomego i vectrze koleżanki – oni również są bardzo zadowoleni zarówno z ceny jak i całej usługi.
Montażu samodzielnego zdecydowanie nie polecam. Wiem wydaje się to proste ale bez odpowiedniego zaplecza technicznego i podnośnika ja bym się za to nie zabierał. Trzeba zdjąć zderzak i to praktycznie w każdym przypadku, zdjąć albo przerobić belkę wzmacniającą w odpowiedni sposób poprowadzić i zabezpieczyć okablowanie...
Dopisano 4 lis 2012, 15:16:
Przemek widzę, że założyłeś hak "Imioła" – Polski producent, podobno całkiem dobra jakość, ciekaw jestem jak się będzie sprawował. Często podpinasz przyczepkę? Ciekaw jestem bo też nad Imiołą się zastanawiałem, ale nie mieli z tego co pamiętam haka gotowego, musiałbym jechać do nich i dorabiać.
"To nie prędkość zabija, lecz gwałtowna jej utrata" – to takie motocyklove ;)
Kredyty dla firm! Finansowanie bieżącej działalności, inwestycje, leasingi – zapraszam :) Szeroka oferta! :)
Kredyty dla firm! Finansowanie bieżącej działalności, inwestycje, leasingi – zapraszam :) Szeroka oferta! :)
- Od: 8 sty 2012, 23:13
- Posty: 43
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2002r
witam – kupilem hak holowniczy uzywany na szrocie MVG 0580C oczywiscie z obcieta wiazka i teraz me pytanie czy moge zamontowac zwykla wiazke 7 – pinowa bez modulu czy mam zamontowac wiazka 7-pinowa z modulem a moze 13 pinowa z modulem/bez modulu? mam mazda 6 kombi 2003 rok bez parktronica... dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam forumowiczów!
- Od: 15 sie 2008, 09:17
- Posty: 15
- Skąd: Głogów
- Auto: mazda 6 GY 2.0 CITD 16v 136KM 2005r
laguna II 1.9dCi 120KM 2001r
mazda 6 GY 2.0 16V 141KM 2003 aut LPG LOVATO EASY FAST SMART
Ważna jest na pewno masa przyczepy do holowania, musimy uważać by linka wytrzymała. Jest poradnik, czym się kierować przy wyborze linki – http://www.motochemia.pl/holowanie-samochodu-8211-czym-sie-kierowac-przy-wyborze-linki-n-76.html. Przy holowaniu należy pamiętać, że mamy inne ograniczenia prędkości (w mieście 30 i poza 60 km/h).
-
madik11
Witam mam mazda 3 produkowana od 2009 r. auto posiada hak holowniczy ale nie mam samej kuli ktora jest wczepiana
Wie ktos ja ta kula wyglada?
-
JaKiki
Witam.Przerabiałem ten temat u siebie.Proponuje dokładnie rozejrzeć się od spodu i w okolicy haka powinna być naklejka producenta z podanym typem.W moim przypadku był to Oris.Mając te dane samą kulę kupisz na znanym popularnym portalu aukcyjnym
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki