Nissan 200SX S13 SR20DET '89 2.0T BLACK SHEEP
Panewki to chyba najpopularniejsza usterka w tych motorach...
Kilku znajomych miało S13 i zawsze mi powtarzali, że panewki trzeba wliczyć w pakiet startowy obok rozrządu i oliwy z filtrami.
Wszystko ma swoją piętę achillesową. Zrobi się i dalej będzie latać
Kilku znajomych miało S13 i zawsze mi powtarzali, że panewki trzeba wliczyć w pakiet startowy obok rozrządu i oliwy z filtrami.

Wszystko ma swoją piętę achillesową. Zrobi się i dalej będzie latać

dzięki wszystkim za słowa pocieszenia. Mam nadzieję, że nerwy pozwolą mi nadal ładować pieniądze w to auto, ale pewien nie jestem, szczególnie, że padają podzespoły które rzekomo były wymieniane lub regenerowane, tak jak te panewki ACL, które to ponoć miały bez oleju dawać radę, gdyby były tak stare jak sam samochód to bym się nie dziwił, ale wcale takie nie są.
Oczywiście na tą chwilę się nie poddaję i pewnie panewy będą niedługo wymienione.
Oczywiście na tą chwilę się nie poddaję i pewnie panewy będą niedługo wymienione.

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Jeśli wał i panewka nie będą ze sobą dobrze "zgrane" to nowa panewka tylko pogorszy sprawę, choćby nawet z niewiadomo jak dobrego materiału była wykonana. Geometrii się nie oszuka 
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
nie bardzo zrozumiałem Marius, sugerujesz, żeby nie wymieniać panewek i nie robić szlifu wału? czy, że tamte panewki które padły, mimo, że były wymieniane to i tak mogą walnąć?

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
pytanie czy rpzez zalozeniem panewek acl wal byl szlifowany? wez nadwymairowe panewki i przeszlifuj wal na nadwymiarowe panewki i temat pewnie zniknie. poza tym warto sprawdzic czy wal nie jest krzywy.ale to przy przeszlifowaniu walu powinni ci sprawdzic.
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06


-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
gdzie Ty do takiego auta dostaniesz wał w nominale? Po dwudziestu latach od ustania produkcji, nie mowiąc, że przekręcanie panewek to norma w tych motorach. Powodzenia – ze świecą szukać.
ravo napisał(a):wał lepiej kupić w nominalne
To nie Subaru
z tymi panewkami to norma w tych silnikach (jak w każdych innych), gdy:
– dostają w pałe bez pojęcia – CA jak i SR, RB, JZ, K i inne pancerniki jest tak samo zniszczalny jak każdy silnik tylko wytrzymują dłużej – nawet zakuty super hiper ekstra kozak
– źle dobrany olej
– piętą achillesową tych silników jest pompa oleju, podobnie jak w rb26 a nie panewki (jak większość opowiada, nawet na forach ściśle związanych z danym modelem). Mnóstwo pomp to stare kapcie, które nie trzymają parametrów lub mają wytarty/uszkodzony napęd. Przy remoncie mało kto wymienia bo jest droga, a później jest płacz
– składanie i obróbka silników niby jest prosta a jakoś nie każdemu to wychodzi i same dobre graty to nie wszystko niestety (ekspertów mnóstwo jak Mirków handlarzy a jak się coś [tiiit] to odpowiedzialny jest klient). Druga strona medalu to narwani klienci, którzy mając super złożony silnik swoim traktowaniem i marzeniami o jego kuloodpornosci chłostają go jak debile ile wlezie. Skutki podejścia w obu przypadkach ogólnie są znane.
Moim zdaniem składaj tego CA i nie pchaj się w koszty na swapa RB. SR bierz tylko jak igła i znasz historię silnika, w przeciwnym razie remontuj to co masz. W tej zabawie wszystko jest fajne oprócz kosztów.
– dostają w pałe bez pojęcia – CA jak i SR, RB, JZ, K i inne pancerniki jest tak samo zniszczalny jak każdy silnik tylko wytrzymują dłużej – nawet zakuty super hiper ekstra kozak
– źle dobrany olej
– piętą achillesową tych silników jest pompa oleju, podobnie jak w rb26 a nie panewki (jak większość opowiada, nawet na forach ściśle związanych z danym modelem). Mnóstwo pomp to stare kapcie, które nie trzymają parametrów lub mają wytarty/uszkodzony napęd. Przy remoncie mało kto wymienia bo jest droga, a później jest płacz
– składanie i obróbka silników niby jest prosta a jakoś nie każdemu to wychodzi i same dobre graty to nie wszystko niestety (ekspertów mnóstwo jak Mirków handlarzy a jak się coś [tiiit] to odpowiedzialny jest klient). Druga strona medalu to narwani klienci, którzy mając super złożony silnik swoim traktowaniem i marzeniami o jego kuloodpornosci chłostają go jak debile ile wlezie. Skutki podejścia w obu przypadkach ogólnie są znane.
Moim zdaniem składaj tego CA i nie pchaj się w koszty na swapa RB. SR bierz tylko jak igła i znasz historię silnika, w przeciwnym razie remontuj to co masz. W tej zabawie wszystko jest fajne oprócz kosztów.
o widzę ze tu trafiło to auto. Niestety klątwa gruza trwa nadal. Powodzenie w doprowadzeniu tego sztrucla do stanu jezdnego 
Jak tam rpace ida
Cos do przodu sie rusza?

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
na razie nismo kwitnie w garażu
nie mogę wydawać siana, bo otwieram firmę 

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
o kurde, powaznie zabrzmialo Panie kolego. DAwaj na PW szczegoly
moze do Polski jeszcze wroce 
dlubales cos w nim w ogole ostatnio?
dlubales cos w nim w ogole ostatnio?

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości