Mazda6 (GH) vs Skoda Octavia II FL – porównanie wyciszenia
1, 2
Witam.
Czy może ktoś porównać wyciszenie tej szóstki GH do tego, jak jest wyciszona Skoda Octavia II FL? Gdzie jest lepiej wyciszone i co (silnik, szum drogi i kół, wyciszenie tyłu samochodu, wyciszenie drzwi, wyciszenie szyb i dachu).
Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Czy może ktoś porównać wyciszenie tej szóstki GH do tego, jak jest wyciszona Skoda Octavia II FL? Gdzie jest lepiej wyciszone i co (silnik, szum drogi i kół, wyciszenie tyłu samochodu, wyciszenie drzwi, wyciszenie szyb i dachu).
Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 15 sie 2014, 17:52 przez Zibi85, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Wiadomo, że GH w benzynie ma przewagę nad skodą w dieslu 
Ale za to diesel skody ma przewagę nad dieslem mazdy
Szum opon zależy od danych opon.
Wszelkie porównywanie ogólne nie będzie obiektywne, należało by zestawić ze sobą skodę i mazdę z podobnymi silnikami, oponami itp...
Ale za to diesel skody ma przewagę nad dieslem mazdy
Szum opon zależy od danych opon.
Wszelkie porównywanie ogólne nie będzie obiektywne, należało by zestawić ze sobą skodę i mazdę z podobnymi silnikami, oponami itp...
Wiem że Mazda powinna być lepiej wyciszona. Ale to nie znaczy że tak jest. Zatem jak jest?
Mowa o porównaniu Octavii benzynowej – taką jeżdżę służbowo (2011r, 1.4 turbo 122 hp) i to jest mój punkt odniesienia. Czy ktoś może jeździł podobną Octavią i może porównać wyciszenie Mazdy 6 GH do tego niemiecko-czeskiego wytworu motoryzacyjnego?
Mowa o porównaniu Octavii benzynowej – taką jeżdżę służbowo (2011r, 1.4 turbo 122 hp) i to jest mój punkt odniesienia. Czy ktoś może jeździł podobną Octavią i może porównać wyciszenie Mazdy 6 GH do tego niemiecko-czeskiego wytworu motoryzacyjnego?
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Ja w M6 na głośność nie narzekam do 100 km/h potem zaczyna szumieć powietrze ale do 120km/h daje rade
Silnik i zawieszenie pracują bardzo cicho.
Mogę sprawdzić miernikiem dźwięku w telefonie jak jest w M6 a potem porównasz u siebie w Skodzie.
Mogę sprawdzić miernikiem dźwięku w telefonie jak jest w M6 a potem porównasz u siebie w Skodzie.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Octavią 2 nie jeździłem ale za to jeździłem Oplem Insygnią (diesel) i jest w nim o niebo ciszej (mam 6 GH w dieslu 2.2) .
Jak kupisz 6 GH z przed liftem z dieslem pod maską to zapomnij o ciszy – trzeba się liczyć z hałaśliwym wtryskiem common-rail, stukającą maglownicą, zbyt twardym zawieszeniem a co za tym idzie stukami z niego (szczególnie na 18" felgach), skrzypiących fotelach. Jak już koniecznie szukasz ciszy w maździe to tylko 6-ka GH po liftingu i w benzynie – choć maglownice chyba stukały we wszystkich odmianach jak również fotele skrzypiały niezależnie od wersji....
Jak kupisz 6 GH z przed liftem z dieslem pod maską to zapomnij o ciszy – trzeba się liczyć z hałaśliwym wtryskiem common-rail, stukającą maglownicą, zbyt twardym zawieszeniem a co za tym idzie stukami z niego (szczególnie na 18" felgach), skrzypiących fotelach. Jak już koniecznie szukasz ciszy w maździe to tylko 6-ka GH po liftingu i w benzynie – choć maglownice chyba stukały we wszystkich odmianach jak również fotele skrzypiały niezależnie od wersji....
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Tu panowie się nie zgodzę 2.0 w benzynie i 2.0 w dieslu dużo lepiej wychodzi dla diesla.
Każde naciśniecie pedału gazu w 2.0 powoduje dużo większy hałas niż 2.0 w dieslu.
Jeżdżę swoja 2.0 często powyżej 160km/h a i często 180 i nie narzekam na żaden hałas, radia nie zglasniam jakoś specjalnie. Z insygnia jest podobnie, jeździłem nią przed kupnem swojej i mogę powiedzieć ze niektóre wersje podobają mi sie bardziej niż GH zwłaszcza Cosmo w brązowej osłonie wnętrza. Niestety miejsca w niej tyle co w kompakcie, jest ciasno i niewygodnie jak na auto tej klasy, od Vektry sie oddaliła sporo. Większa gama silnikowa w Oplu jest jego plusem.
Oktavie ciężko porównywać z GH bo ta auta rożnej klasy, wielkość, cena, zalety itd.
Każde naciśniecie pedału gazu w 2.0 powoduje dużo większy hałas niż 2.0 w dieslu.
Jeżdżę swoja 2.0 często powyżej 160km/h a i często 180 i nie narzekam na żaden hałas, radia nie zglasniam jakoś specjalnie. Z insygnia jest podobnie, jeździłem nią przed kupnem swojej i mogę powiedzieć ze niektóre wersje podobają mi sie bardziej niż GH zwłaszcza Cosmo w brązowej osłonie wnętrza. Niestety miejsca w niej tyle co w kompakcie, jest ciasno i niewygodnie jak na auto tej klasy, od Vektry sie oddaliła sporo. Większa gama silnikowa w Oplu jest jego plusem.
Oktavie ciężko porównywać z GH bo ta auta rożnej klasy, wielkość, cena, zalety itd.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Zibi85 napisał(a):Czyli, w GH głośniej niż w Octavii II ?
Tak do ok.110km/h w Octavii jest ciszej, po powyżej tej prędkości oba motory hałasują. Do tego w Octavii motor 1.4 TSI sprawia wrażenie jakby się "męczył" (mowa o silnikach 2.0 benzyna M6 GH vs 1.4 TSI Octavia II FL)
PS.: Niestety Octavia ma ogromne problemy z nastawnikami rozrządu w silnikach 1.4 TSI.
Ale to już tak na marginesie
Ja jeździłem GH z 2.0 PB i 2.2 diesel (weekendowe testy z salonu) i chyba miałem inne samochody niż piszecie, bo ten diesel pracował bardzo cicho. Od tego czasu chciałem posiadać diesla. Benzyny natomiast słuchać się nie dało, pomijam, że te 2.0 nie chciało jechać... Fakt nie bardzo mam porównanie do innych samochód segmentu D. Obecnie jeżdżę Laguną III więc auto z okresu GH, ale niestety zbyt długo już minęło od testów GH by porównać wyciszenie. Zaskakujące jest to co piszecie, że Octavia jest lepiej wyciszona. Wierzę na słowo, ale mam nadzieję, że będzie mi to dane jeszcze sprawdzić 
Co ciekawe, właściciele Octavii II narzekają na wyciszenie, wyciszenie tego auta jest tez nisko oceniane na autocentrum: http://www.autocentrum.pl/oceny/skoda/o ... hatchback/
Dla mnie to dość dobry poziom wyciszenia. W swojej mocno wyciszonej 626 GF (kolosalna różnica na plus względem seryjnej 626 GF i 6 GG) i tak mam trochę głośniej, niż w tej służbowej Octavii. W Octavii tył jest głośniejszy, ale w GF dużo hałasu przenika przez przednią szybę (jakby była znacznie cieńsza niż w Octavii). Silnik w GF też głośniejszy, pomimo że gródź wykleiłem STP Silver oraz GMS-022 od strony silnika i GMS-011 od nóg do przednich foteli.
Naczytałem sie, że w GH wyciszenie wreszcie jest dobre, więc szukam potwierdzenia bądź zaprzeczenia.
Dla mnie to dość dobry poziom wyciszenia. W swojej mocno wyciszonej 626 GF (kolosalna różnica na plus względem seryjnej 626 GF i 6 GG) i tak mam trochę głośniej, niż w tej służbowej Octavii. W Octavii tył jest głośniejszy, ale w GF dużo hałasu przenika przez przednią szybę (jakby była znacznie cieńsza niż w Octavii). Silnik w GF też głośniejszy, pomimo że gródź wykleiłem STP Silver oraz GMS-022 od strony silnika i GMS-011 od nóg do przednich foteli.
Naczytałem sie, że w GH wyciszenie wreszcie jest dobre, więc szukam potwierdzenia bądź zaprzeczenia.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Zibi85 napisał(a):Naczytałem sie, że w GH wyciszenie wreszcie jest dobre, więc szukam potwierdzenia bądź zaprzeczenia.
A gdzie jest tak napisane?? Koledzy biorący udział w tej dyskusji dają Ci delikatnie do zrozumienia, że wyciszenie w GH pozostawia wiele do życzenia a chyba jeszcze więcej, jeżeli porówna się ceny obydwu egzemplarzy, tych które Cię interesują (nie wspominając już o cenach części zamiennych). Walory estetyczne i praktyczne zostawmy z boku z wiadomego powodu....
W temacie. Wreszcie miałem dziś okazję jechać Mazdą 6 GH. Było to kombi 2.0 diesel z 2008 roku. Siedziałem z przodu jako pasażer.
Co do wyciszenia – jest chyba lepsze niż się o nim pisze. Na moje ucho wyciszenie GH nie ustępuje Octavii II, jest co porównywalne, z naciskiem na lekki + dla Mazdy. Tył samochodu, podłoga, dach, drzwi, bagażnik, czyli wszystkie elementy przez które może przepływać hałas inny niż od silnika są bardzo dobrze wyciszone.
Jest również ciszej niż w mojej bardzo mocno wyciszonej 626 GF. To akurat było do przewidzenia, choć czytając opinie miałem już wątpliwości, że w GH nie będzie ciszej. Ogólnie od seryjnej 626 GFki to w GH będzie ze 3-4 razy ciszej, przepaść.
Jedynie co do silnika mogłoby być trochę lepiej – jest porównywalnie wyciszony jak TDI w Golfie 4 i Passacie B5. W Pugu 407 izolacja akustyczna grodzi jest jednak trochę lepsza. Ogólnie jednak różnica między 407 a GH jest bardzo niewielka. Tył samochodu, podłoga, drzwi, nie ustępują pod względem wyciszenia Pugowi i Octavi II.
Co do wyciszenia – jest chyba lepsze niż się o nim pisze. Na moje ucho wyciszenie GH nie ustępuje Octavii II, jest co porównywalne, z naciskiem na lekki + dla Mazdy. Tył samochodu, podłoga, dach, drzwi, bagażnik, czyli wszystkie elementy przez które może przepływać hałas inny niż od silnika są bardzo dobrze wyciszone.
Jest również ciszej niż w mojej bardzo mocno wyciszonej 626 GF. To akurat było do przewidzenia, choć czytając opinie miałem już wątpliwości, że w GH nie będzie ciszej. Ogólnie od seryjnej 626 GFki to w GH będzie ze 3-4 razy ciszej, przepaść.
Jedynie co do silnika mogłoby być trochę lepiej – jest porównywalnie wyciszony jak TDI w Golfie 4 i Passacie B5. W Pugu 407 izolacja akustyczna grodzi jest jednak trochę lepsza. Ogólnie jednak różnica między 407 a GH jest bardzo niewielka. Tył samochodu, podłoga, drzwi, nie ustępują pod względem wyciszenia Pugowi i Octavi II.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Ja od zawsze żyję w przekonaniu, że GH to dobrze wyciszone auto, ale może wciąż nie mam porównania
To dobrze świadczy o Pugu. Weź pod uwagę, że 407ka jest produkowana od 2004r więc jeszcze w czasach gdzie Mazda produkowała przedliftową GG/GY.
Zibi85 napisał(a):Ogólnie jednak różnica między 407 a GH jest bardzo niewielka.
To dobrze świadczy o Pugu. Weź pod uwagę, że 407ka jest produkowana od 2004r więc jeszcze w czasach gdzie Mazda produkowała przedliftową GG/GY.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości