Jak uruchomić funkcję podwójnego zamykania drzwi? (deadlock)
Strona 1 z 1
Cześć,
1) Wiecie może czy Mazda 3 posiada funkcje automatycznego ryglowania zamków drzwi podczas jazdy? Próbowałem znaleźć tę opcję, ale nie udało mi się.
2) Wiecie może czy istnieje możliwość włączenia funkcji automatycznego domykania wszystkich szyb po zablokowaniu drzwi pilotem/przyciskiem na klamce?
3) Wiecie czy wersja auta dostępna w Polsce posiada funkcję podwójnego ryglowania zamków (deadlock) lub czy istnieje możliwość aktywacji jej np. w serwisie ASO?
deadlock – podwójne ryglowanie zamków drzwi uniemożliwia otwarcie od wewnątrz klamką oraz "grzybkiem" drzwi po ich zamknięciu. Innymi słowy nawet wybicie szyby nie umożliwi otwarcia drzwi pojazdu.
1) Wiecie może czy Mazda 3 posiada funkcje automatycznego ryglowania zamków drzwi podczas jazdy? Próbowałem znaleźć tę opcję, ale nie udało mi się.
2) Wiecie może czy istnieje możliwość włączenia funkcji automatycznego domykania wszystkich szyb po zablokowaniu drzwi pilotem/przyciskiem na klamce?
3) Wiecie czy wersja auta dostępna w Polsce posiada funkcję podwójnego ryglowania zamków (deadlock) lub czy istnieje możliwość aktywacji jej np. w serwisie ASO?
deadlock – podwójne ryglowanie zamków drzwi uniemożliwia otwarcie od wewnątrz klamką oraz "grzybkiem" drzwi po ich zamknięciu. Innymi słowy nawet wybicie szyby nie umożliwi otwarcia drzwi pojazdu.
- Od: 12 sie 2014, 23:36
- Posty: 15
Ad1, 2) Pewnie Cię to zdziwi, ale... nie ma takiej "opcji" – nawet w SkyPassion 
Ad3) W świetle braku opcji o których piszesz w punktach 1 i 2, zdziwiłbym się gdyby był deadlock.
Wg mnie jest to ślepa oszczędność lub totalne niezrozumienie rynku polskiego (tudzież europejskiego).
Ad3) W świetle braku opcji o których piszesz w punktach 1 i 2, zdziwiłbym się gdyby był deadlock.
Wg mnie jest to ślepa oszczędność lub totalne niezrozumienie rynku polskiego (tudzież europejskiego).
Phidix,
Wszystkie te pytania już padały – najpierw szukamy na forum a dopiero później pytamy
Ad.1 Nie
Ad.2 Nie
Ad3.Tak Okazało się, że w PL tej funkcji również nie ma 
Wszystkie te pytania już padały – najpierw szukamy na forum a dopiero później pytamy
Ad.1 Nie
Ad.2 Nie
Ad3.

Ostatnio edytowano 18 sie 2014, 15:31 przez ZOOMik, łącznie edytowano 1 raz
Instrukcja obsługi, str 3-5
"(Z systemem podwójnego blokowania)
Dwukrotne naciśnięcie w ciągu 3 sekund przycisku blokowania uaktywni system podwójnego blokowania. Patrz "System podwójnego blokowania" na stronie 3-11"
Na stronie 3-11 mamy zaś:
"Jak uaktywnić system
1. Zamknij wszystkie okna i dach*
2. Wyjmij klucz z włącznika zapłonu i zabierz ze sobą.
3. Zamknij wszystkie drzwi i pokrywę bagażnika.
4. Włóż klucz do zamka drzwi kierowcy, obróć go w pozycję blokowania, a następnie z powrotem w środkową pozycję. Następnie obróć go ponownie w pozycję blokowania w ciągu 3 sekund."
"(Z systemem podwójnego blokowania)
Dwukrotne naciśnięcie w ciągu 3 sekund przycisku blokowania uaktywni system podwójnego blokowania. Patrz "System podwójnego blokowania" na stronie 3-11"
Na stronie 3-11 mamy zaś:
"Jak uaktywnić system
1. Zamknij wszystkie okna i dach*
2. Wyjmij klucz z włącznika zapłonu i zabierz ze sobą.
3. Zamknij wszystkie drzwi i pokrywę bagażnika.
4. Włóż klucz do zamka drzwi kierowcy, obróć go w pozycję blokowania, a następnie z powrotem w środkową pozycję. Następnie obróć go ponownie w pozycję blokowania w ciągu 3 sekund."
Wszystko się zgadza, pozwolę sobie jeszcze tylko wypowiedź Kolegi Imbeer uzupełnić 
W praktyce, metody zamykania polegającej na "gmeraniu" kluczem w zamku, którą zacytowałeś, nikt raczej używać nie będzie. Zamiast tego skorzysta z opisanych na kolejnych stronach instrukcji – z użyciem pilota, poprzez dwukrotne naciśnięcie przycisku blokowania drzwi w ciągu 3s lub analogicznie małego gumowego przycisku żądania na klamce, jeśli posiada wersję BM z tzw. zaawansowanym systemem zdalnego otwierania.
W praktyce, metody zamykania polegającej na "gmeraniu" kluczem w zamku, którą zacytowałeś, nikt raczej używać nie będzie. Zamiast tego skorzysta z opisanych na kolejnych stronach instrukcji – z użyciem pilota, poprzez dwukrotne naciśnięcie przycisku blokowania drzwi w ciągu 3s lub analogicznie małego gumowego przycisku żądania na klamce, jeśli posiada wersję BM z tzw. zaawansowanym systemem zdalnego otwierania.

Przeprowadziłem dziś test deadlock'a korzystając z przycisku na klamce (dwukrotnym jego wciśnięciu) i system podwójnego ryglowania zamków nie zadziałał – zrobiłem próby z otwartą szybą i możliwe było przesunięcie pstriczka do otwierania/zamykania drzwi od wewnątrz auta mimo "podwójnego" wciśnięcia przycisku na klamce zgodnie z instrukcją auta.
Czy może ktoś z Was potwierdzić czy u niego system ten działa?
Czy może ktoś z Was potwierdzić czy u niego system ten działa?
Ostatnio edytowano 13 sie 2014, 21:27 przez phidix, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 sie 2014, 23:36
- Posty: 15
phidix napisał(a):Przeprowadziłem dziś test deadlock'a korzystając z przycisku na klamce (dwukrotnym jego wciśnięciu) i system podwójnego ryglowania zamków nie zadziałał – zrobiłem próby z otwartą szybą i możliwe było przesunięcie pstriczka do otwierania/zamykania drzwi od wewnątrz auta mimo "podwójnego" wciśnięcia przycisku na klamce zgodnie z instrukcją auta.
W takim razie jednak nie masz „podwójnego blokowania” – być może to kwestia wersji wyposażenia albo Mazda znów zrobiła psikusa i dała tę funkcję tylko na wybranych rynkach – niech się jeszcze wypowiedzą inni użytkownicy, jak to u nich wygląda.
Imbeer napisał(a):Możliwe, że należy dokonać wcześniej "aktywacji" systemu z użyciem kluczyka chowanego w pilocie. Spróbuj wykonać czynności, które opisałem dwa posty wyżej (punkt 3-11 w instrukcji)
To nic nie da, bo te czynności, to tylko jeden z trzech sposobów uruchamiania (włączania) funkcji podwójnego blokowania (zadziała tylko, jeśli takowa jest) – dwa pozostałe ja wymieniłem, czyli z pilota i za pomocą przycisku żądania na klamce drzwi.

Czyli jednak się nie myliłem:) Europejski BM w kwestii opcji związanych z zamykaniem auta to wg mnie totalne dno na tle konkurencji. Brak automatycznego ryglowania drzwi, automatycznego domykania szyb, automatycznego składania lusterek... jakoś nie mogę przeboleć przede wszystkim automatycznego ryglowania drzwi, chyba dlatego, że jest to przydatny szczegół dostępny często w standardzie nawet w autach segmentu A.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 283 gości