Samochód na TAXI – luźna dyskusja

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez l3mur91 » 15 sie 2014, 09:48

JohnnyB napisał(a):Citroen C5 kombi 2.0 PB + LPG. Będzie wygodnie zarówno dla Ciebie jak i pasażera, bardzo duży kufer, nie bedzie problemu z klientami z dużym bagażnikiem. Wyrobisz się w cenie 20 tyś, starczy na dobry serwis i porządną instalację LPG.


Propozycja poliftowego C5 nie jest głupia, i cały czas biorę pod uwagę, ale czy 2.0 to nie było HPi (bezpośredni wtrysk)? Ciągle nie nastawiam się na komfort dla pasażerów, tylko na "rzutliwość taksówki w oczy" o ile można to tak nazwać, i nie mam tutaj na myśli wymalowaniem jej w ufoludki.

Bo_Lo napisał(a):Subaru bym sobie odpuscil.
Gc za stare ,a to jedyny sensowny wolnossak(ze względu na masę)
Nowsze są juz cięższe 2.0 sporo palą a kompletnie nie jadą,2.5 n/a maja problemy z UPG a turbo to chyba wiadomo że sie nadaje na taxi jak swinia na rumaka;)
Diesle to konstrukcyjnie pomyłka podobno.


Dzięki za konstruktywną opinie.
A takie GD 2.0 125km? Waży teoretycznie 1250kg więc chyba nie ma dramatu...

macvas napisał(a):Omegę z końca produkcji lub docelowo lepiej poliftową Vectrę C w kombiaku
miejsca w uj dużo, konstrukcja silników prosta, zamienników sporo
zmieścisz się bez problemu z budżetem, zagazować i można działać
odpuść sobie wszelkiej maści eksperymenty i myśl i działaj jak reszta w tej branży – lepsze to co sprawdzone.


Omega C FL, brałem pod uwagę ale nie ma tam żadnego interesujące mnie silnika. 2.2 ma wystarczającą listę irytujących usterek, a wszystko większe jest za duże.
Vectra C FL... baaaardzo chciałem w OPC Line, i startować pod Extra VIP'a, ale to już się przestaje opłacać, bo taka Vectra kosztuje pod 30k. Z tą prostą konstrukcją silników bym nie przesadzał, wcale takie bezawaryjne nie są.
Jakbym myślał, jak reszta tej branży w Łodzi to jeździłbym Pastuchem B5....a tego akurat staram się uniknąć. Trzeba się wyróżnić, żeby zjechać ze słupa przed nimi.

macvas napisał(a):Wiadomo, że siłę marki w dużej mierze tworzy opinia społeczeństwa lub danej grupy docelowej. Nie prowadziłem badań empirycznych etc., ale po okolicy widzę że Opel ma większe wzięcie na taryfie niż IS.


A wiesz dlaczego? Bo ciągle znaczna część ludzi nie zna marki Lexus, a jak zna to o tym, że jest to przebrana Toyota nie ma zielonego pojęcia i wymyślają sobie historie w głowach o trudnym serwisie bla bla bla. A łopel to łopel, szwagra kuzyna brata siostra miała Corse, Astre, Vectre, Heniek ma Zafire i wszyscy szczęśliwi. Wiem co się dzieje na wsi u moich dziadków, najgorsze co możesz zrobić to poruszyć temat motoryzacji bo i tak wszystko sprowadzi się do tego, że Corsa B jest motocudem.

macvas napisał(a):Z drugiej strony, z przywiązania do kraju pochodzenia aut w których gustujemy nie mam sumienia polecać Japońca – może oprócz Camry, która do niczego innego się nie nada.


Sugerujesz, że Camry nie nadaje się do niczego innego poza byciem taksówką? Dobrze rozumiem? Rozwiń proszę bo chciałbym uwierzyć w to co czytam.

Empori napisał(a):Jesli chodzi o auto na taksowke z kraju kwitnacej wisni to polecam Toyote Avensis drugiej generacji (2003-2009) z silnikiem benzynowym + Lpg bo o tym mowa. Diesla odradzam bez wzgledu na marke.


Z tymi silnikami benzynowymi też jest różnie, tematów o pożeraniu oleju mnóstwo. W motogazetach też sporo informacji o wadach fabrycznych silników w Avensisach 2gen. czego efektem jest nadmierne zużycie oleju... Instalacje z lubryfikacją, delikatne gniazda zaworowe... auto mega nudne ale twarde.
Też jeździłem trochę Avensisem 2gen 1.6 i po prostu mi sie nie podoba.

Empori napisał(a):Z calym szacunkiem dla marki Mazda ktore sa pieknymi autami to na taksowke nie pasuja. Wzledy estetyczne – brzydko wygladają.


W sensie, że Mazda źle wygląda na taksówce czy co, bo nie rozumiem?
Bo_Lo napisał(a):Ja bym rozważył Premacy sportiva z ostatnich roczników .Jeszcze kasa zostanie.
Ale na I miejscu IS


IS200 dopisuję do listy :D
Premacy mi się raczej nie podoba.

Ale... zaczyna mi się strasznie podobać Mazda 5 mimo tego, że jest Vanem.... <oczy> Chyba mógłbym nią jeździć. :D

Mateusz L napisał(a):Może BMW 3 E90? fotele z tyłu wyrzucić i będzie mieeeejsca.

Co Wy z tym miejscem. Fotele z tyłu są? Są. Miejsce na nogi z tyłu nei jest atrybutem taksówki w korporacji. Nie przesadzajmy, że klient jadący 10km potrzebuje 7er w Longu.
Wracając do 3er to raczej nie E90 a E91, i tak była brana pod uwagę jako samochód na Extra Vipa. Teraz już raczej nie.

Z Francuzów jak pisałem wcześniej interesuje mnie tylko 607 i 407.

Zaraz będę musiał ulepić jakąś listę samochodów których propozycje tutaj padły. <spoko>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez marwol » 15 sie 2014, 09:59

To bierz e90,a później załaduj komplet osób :) z tyłu jest ciasno, pasażerom ma być wygodnie,bo jak się mordować będą to więcej do Ciebie nie wsiądą.

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Bo_Lo » 15 sie 2014, 10:18

Citroen c6? Ten sie będzie wyróżnial na pewno:)
Impreza GD 125km będzie palic ok.14l Lpg w mieście,mi w sporo lzejszej Gc bierze 12,5.
No i w Gd to będzie muł.Ale na pewno będzie to jedyna subaryna na taxi w rejonu i kilka osób z ciekawości wsiądzie
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez l3mur91 » 15 sie 2014, 10:44

marwol napisał(a):To bierz e90,a później załaduj komplet osób :) z tyłu jest ciasno, pasażerom ma być wygodnie,bo jak się mordować będą to więcej do Ciebie nie wsiądą.

Tapatalk


E90 odpada z racji finansów, jak pisałem wcześniej.
Nie wiem jak wypada e46 vs e9x, ale e46 jest sporo.

Bo_Lo napisał(a):Citroen c6? Ten sie będzie wyróżnial na pewno:)
Impreza GD 125km będzie palic ok.14l Lpg w mieście,mi w sporo lzejszej Gc bierze 12,5.
No i w Gd to będzie muł.Ale na pewno będzie to jedyna subaryna na taxi w rejonu i kilka osób z ciekawości wsiądzie


Tym to akurat chciałbym jeździć na co dzień ale dla siebie. <serduszka>
Niestety jedna benzyna 3.0 V6, ze sporym apetytem na paliwo a diesle 2.2 i 2.7 podobno mocno średnie. Poza tym znacznie wykracza ponad budżet, ale wiem że to padło tylko jako ciekawostka.

Nie będzie jedyna niestety. Jeżdżą przynajmniej dwie, bo o tylu wiem. Jedno GC i jedno GD.
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez loockas » 15 sie 2014, 11:21

C5 to wg mnie najciekawsza propozycja tutaj wymieniona. Nie znam benzyn, ale z dieslem też większych problemów nie powinieneś mieć. 2.0 HDI są świetnymi klekotami.

IS, Impreza – to dla mnie jakieś nieporozumienie w przypadku taksówki :)

Nie wiem w jakich klientów celujesz, ale w przypadku LPG dochodzi Ci jeszcze problem miejsca w bagażniku, no chyba, że nie masz zamiaru wozić koła? W pustym bagażniku w C5 będziesz mógł śmiało rowery wozić :)

Ewentualnie 407 jak Ci się bardziej podoba, ale miejsca chyba w środku jest nieco mniej niż w C5, zwłaszcza w bagażniku.

Jeżeli chcesz koniecznie jak najmłodsze auto to chyba tylko francuska motoryzacja Ci pozostaje.

Ja bym jeszcze jedno auto zaproponował i czasami żałuje, że w momencie jak szukałem auta dla siebie, to o nim zapomniałem:

http://allegro.pl/vel-satis-2-0t-170km- ... 53793.html

Może nie koniecznie taki silnik i ten egzemplarz :) Auto kontrowersyjne, ale na pewno byś się wyróżniał :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 15 sie 2014, 11:43

Niezły pomysł, wygodnie zarówno dla kierowcy jak i pasażera.
Jeśli spędzać kilkanaście godzin dziennie w aucie, to musi być wygodnie i miękko.
Koniecznie ciemna tapicerka, łatwiej utrzymać w czystości.

Jeśli chodzi o e91 to jak dla mnie z tyłu jest mocno niewygodnie, mam okazję jeździć co jakiś czas takim autem. Tylna kanapa to pomylka, jest twarda, mało miejsca nad głową i zawias e91 jak dla mnie za twardy.

Do tego nie ma szans aby kupić coś sprawnego w zakładanym budżecie.

Zawsze zostaje w210 :–), ładnie utrzymanego można kupić za przyzwoitą kasę, jeśli oczywiscie jeszcze nie przegnił ;–).

Jesli ma być najmłodszy to tylko francuska motoryzacja – C5 ;).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez l3mur91 » 15 sie 2014, 11:59

A tak z ciekawości miał ktoś do czynienia z Mazdą 5?
Silniki 2.0 są ba bezpośrednim wtrysku paliwa?
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Krzemol » 15 sie 2014, 12:04

My mamy, tyle że Diesla już cztery lata. Benzyny nie mają bezpośredniego wtrysku i całkiem nieźle znoszą LPG (proponowałem PB + LPG ojcu ale nie wiem czemu się tak na Diesla upierał <co?> ). Nie rdzewieją też tak jak szóstki IMO... W naszej ośmioletniej nic nie wychodzi, zaraz po zakupie w 2010r zakonserwowaliśmy podwozie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Mateusz L » 15 sie 2014, 14:21

Przede wszystkim, szukając auta na TAXI ustaliłbym priorytety:

1. Ma przyciągać klientów i być dla nich wygodny. Moim zdaniem auto maksymalnie młode, a jeśli starsze, to znanej i powszechnie szanowanej marki. Młode- wszelkie francuskie i włoskie, Ople itd. Szanowane marki- niemiecka "trójca", Volvo, Toyota (ale Camry). Lexus jest świetny, ale ani on znany powszechnie, ani rzucający na kolana. Linia ładna, klasyczna , długowieczna...jak Mercedes, tylko, że nie wywołuje jednoznacznych skojarzeń. Nikt nie mówi np. "ooo ten rower to Lexus wśród crossów" Z drugiej strony klasa D premium, czy jak ją nazwać, to poza Mercem C (jemu też brakuje centymetrów) ciasnota. Nawet jeśli się pomieszczą, to i tak będziesz się zastanawiał, czy Ci przy wysiadaniu ktoś haczykiem od sznurówki zimowego buta, fotela nie rozwali.

2. Koszt eksploatacji. Moim zdaniem- benzyna+ LPG, PROSTY Diesel (niby i skomplikowane jeżdżą, ale w przyszłym tygodniu moja wypłata w dużej części idzie na dwumasę i sprzęgło- potrzebne Ci to?). A może hybryda? Ja osobiście ABSOLUTNIE, chcąc z tego żyć, unikałbym aut mogących sprawiać jakiekolwiek problemy serwisowe. Subaru- ok, zimą piękna sprawa, ale śniegu może będzie 3 tygodnie. Ktoś się zakopie, nie będziesz kolega? Nie wyciągniesz, mając takie auto? Raz, drugi...trzydziesty, a później sprzęgło. No chyba, że automat. Tylko, czy opłaca Ci się przez 11 miesięcy utrzymywać 4x4 zupełnie z niego nie korzystając? I silniki (poza 2.0)– jazda z zaworami, lepsza niż w Lexusie- z wyciąganiem motoru co 30 tys. włącznie (3.0 H6) . Większa masa, spalanie, a do tego automat i znów, większa masa, spalanie...na to chcesz pracować? Twoja sprawa rzecz jasna. PS. Zawieszenie 407 jest dość delikatne z tego, co słyszałem. W Mercedesie zapominasz o rozrządzie, ale znów rdza może się pojawić.

3. Komfort i wygoda użytkowania. Masz spędzać w aucie dużo czasu- lato, zima, dzień, noc, miasto, z rzadka trasa, śnieg, deszcz, słońce... Czego bym szukał. Dobra widoczność ( wsiądź np. do 307 kombi), dobre światła (nowsze auto- łatwiej o xenony), ZWROTNOŚĆ- i tu król jest jeden (nie wiem jak Lexus), a na imię mu MERCEDES. Po użytkowaniu Mercedesa, każde auto w tym temacie, wydaje się upośledzone. I nie ważne ile długości ma Mercedes ,i tak zawróci łatwiej niż Punto. Zawieszenie, fotele- to też ważne sprawy. Jeśli idzie o to pierwsze, to wspomniane C5 rządzi i dzieli. Tyle, że zwrotność mizerna. 607, podejrzewam także.

Generalnie JA osobiście wychodzę z założenia, że jeśli auto mam kupić "prywatnie" do jazdy- ma mi się podobać, ma mieć coś co zawsze chciałem (kiedyś sobie kupię Subaru :) ) itd. ALE jak auto ma zarabiać, to powinno też samo być jak najmniejszą skarbonką. Takie jest moje zdanie, nie każdy musi się zgadzać.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Bo_Lo » 15 sie 2014, 14:36

Moje typy:
IS200
Vel Satis 2.0T
C5
Mazda5
Impreza GD /ew legacy N/a jeśli nie zależy Ci na osiągach <oczko>
BTW Znajomy ma już kilka lat Fiata Lineę 1.4T 120hp zagazowaną na taxi (przedtem merc okular kombi diesel) ,auto jeżdzi praktycznie 24h(on nocki,żona dniówki) i twierdzą że to najlepszy wóż jaki do tej pory mieli,również jeśli chodzi o taxi.W tym kolorze co mają nawet to wygląda jakoś(taki bardzo ciemny grafit z tego co pamiętam)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Dominator » 15 sie 2014, 14:39

Jak juz ktos wspomniał: Octavia, Superb, C5.. Cos z tego bym wybrał.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Bo_Lo » 15 sie 2014, 15:02

A taki JAG xtype alias mondeo/
pierwszy lepszy z ogłoszenia

http://allegro.pl/jaguar-x-type-navi-sk ... 28144.html
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez marwol » 15 sie 2014, 15:04

Panowie !

Is200 – jest ciasny, napęd na tył – wał idzie na nogach pasażera z tyłu po środku czyli niewygodnie

Velsatis w turbo – kto i za jakie pieniądze bedzie to serwisował?

Ja bym stawiał – octavia, superb, c5 – lpg plus automat :)

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Marianek » 15 sie 2014, 15:13

Mazdy 5 w zakładanym budżecie w dobrym stanie nie znajdziesz, będziesz musiał trochę dołożyć ale jak to mówią "będzie pan zadowolony" jak będziesz jeździł po mieście to i 1.8 starczy, 2.0 mocno cena w gore idzie. Chociaż jak każdy z nieznanych mi przyczyn w Polsce nawet na miasto potrzebuje kucy i momentu <diabełek> .
Z wyróżniających się i w miarę wygodnych wziął bym pod uwagę Mitsubishi Lancer VII lub VIII z początku produkcji ale będziesz znowu musiał trochę dołożyć.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Seraf » 15 sie 2014, 15:22

Superb <spoko>
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez matthies » 15 sie 2014, 15:25

u mnie we wsi jest Mazda6 GY na taryfie i muszę przyznać, ze jakoś szału nie robi. Może dlatego że jest zupełnie stockowa :P
X-Type uważam genialna propozycja, nie każdy wie że to mondeo, ale już jaguara każdy kojarzy raczej z ekskluzywną marką.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez loockas » 15 sie 2014, 15:30

Już któraś osoba z kolei zachwala Lineę. Nawet nie wygląda źle :)

marwol napisał(a):Velsatis w turbo – kto i za jakie pieniądze bedzie to serwisował?


Konstrukcja i tak prostsza niż dowolny diesel z tego okresu. Z resztą gdybym ja miał brac Velsatisa, to raczej z wolnossącym V6, ale to chyba kiepska propozycja na taxi :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez l3mur91 » 15 sie 2014, 16:12

loockas napisał(a):Już któraś osoba z kolei zachwala Lineę. Nawet nie wygląda źle


Też brałem pod uwagę. Młode i tanie, ale paskudne w środku jak noc. A jednak jak mam spędzać sporo czasu w aucie to niech chociaż troszkę cieszy oko :P
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez loockas » 15 sie 2014, 16:20

No to W210 :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Bo_Lo » 15 sie 2014, 19:00

W tym budżecie kupisz wypasioną Crome jtd.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto