Problemy z wrzucaniem pierwszego biegu – wymagana regulacja cięgien
Dopóki się toczysz, 1 bieg jest zbędny. Jedynka służy do ruszania z miejsca, jeżeli się toczysz to zapinasz dwójkę i odjeżdżasz. Jedynkę wrzuca się na postoju, wynika to z tego, że pierwszy jak i wsteczny bieg nie mają synchronizatora.ssk napisał(a):auważyłem, że problem występuje gdy powoli dojeżdżam do skrzyżowania i mam wciśnięte równocześnie sprzęgło i hamulec a dźwignią zmiany biegów próbuję już znaleźć I bieg bo zaraz będę startował.
Oj tam oj tam. Czasami zdarza sie ze przy dojazdowce do skrzyzowania wrzucasz jeden podczas naprawde powolnego toczenia gdyz na dwójce by sie przydlawil. Bądź co bądź w takim przypadku nigdy nie miałem probelmu z wbiciem jedynki. Problem zawsze występował na postoju. Z reguły w takimm przypadku zawsze wrzucalem dwojke i nastepnie jedynka juz wchodziła choc wczoraj mialem sytuacje ze dwojka również nie chciala wejść wiec spróbowałem trójkę i dopiero po niej weszła jedynka. Trochę mnie to wpienilo... rzadko ta jedynka u mnie nawala ale jednak ma to miejsce.
-
maryousz
Ja chyba też mam problem przy wrzucaniu jedynki np. po zatrzymaniu auta na światłach. Zatrzymanie auta, załącza się i-stop, wciskamy sprzęgło – silnik się uruchamia i nie można wbić jedynki. Miałem już tak kilka razy i przyznam, że jest to trochę irytujące.
Czy są jakieś nowe informacje i czy komuś udało się problem rozwiązać np. w ASO? Mam przebieg 2 tys. km.
Twój przebieg oraz ilość zdarzeń przedmiotowego problemu pozwala mi stwierdzić, żem masz identycznie jak ja. Da się z tym żyć ale postanowiłem, że jak jeszcze raz powtórzy mi się ta sytuacja – jadę do ASO. Przyznam, że nie chciałbym aby oni "grzebali" mi w skrzyni biegów. 

Ostatnio edytowano 21 lis 2014, 15:25 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
u mnie wizyta w aso nie pomogła. jak zresztą można wyczytać innym też. miałem to w poprzednim samochodzie i pewnie w tym tez to pozostanie.
-
maryousz
U mnie czasami jest opór przy przesuwaniu dźwigni z luzu w lewo, w celu wrzucenia jedynki. Ponowna próba pomaga. Przy samym wrzucaniu jedynki (z pozycji lewo do pozycji góra) nie miałem chyba problemu.
@czarmi, @pyqpyq mam to samo tylko że mam przebieg 9tys km. Dodatkowo czuć opór (takie zgrzytnięcie pod ręką) przy wbijaniu biegów 1-3 na zimnej skrzyni. Oczywiście od samego początku zmieniam biegi z pełną atencją dotyczącą wciskania sprzęgła do podłogi. Przywykłem do tego, bo nie wierzę w poprawę przez grzebanie ASO w skrzyni. Nie zmienia to faktu, że osobiście całą markę Mazda od pewnego czasu postrzegam przez pryzmat tego bubla.
creet napisał(a):Oczywiście od samego początku zmieniam biegi z pełną atencją dotyczącą wciskania sprzęgła do podłogi.
Ja również tak mam.
Chyba jednak nawet jak mi się to przydarzy po raz kolejny, nie będę się udawał z tym problemem do ASO, choćby ze względu na Wasze doświadczenia w tym względzie. Wolę chyba jednak z tym jakoś żyć, tym bardziej, że to nie jest jakoś specjalnie uciążliwe.
Dostałem bardzo budującą odpowiedź:
"Informujemy, iż warunkiem koniecznym do podjęcia przez ASO Mazda działań jest potwierdzenie występowania usterki podczas wizyty w ASO. Po skonsultowaniu sprawy z ASO Mazda XXX otrzymaliśmy informację, iż ASO podczas Pana wizyty w styczniu 2015 roku nie stwierdziło występowania nieprawidłowości w pracy skrzyni biegów. Pomimo powyższej diagnozy, prewencyjnie wykonano konserwację linek wybierania biegów.
W przypadku ponownego wystąpienia opisywanych trudności w wybieraniem biegów, prosimy o niezwłoczne zgłoszenie się do ASO Mazda."
Problem obecnie występuje rzadko ale nie zniknął w 100%. Żałuję teraz, że nie wziąłem AT.
"Informujemy, iż warunkiem koniecznym do podjęcia przez ASO Mazda działań jest potwierdzenie występowania usterki podczas wizyty w ASO. Po skonsultowaniu sprawy z ASO Mazda XXX otrzymaliśmy informację, iż ASO podczas Pana wizyty w styczniu 2015 roku nie stwierdziło występowania nieprawidłowości w pracy skrzyni biegów. Pomimo powyższej diagnozy, prewencyjnie wykonano konserwację linek wybierania biegów.
W przypadku ponownego wystąpienia opisywanych trudności w wybieraniem biegów, prosimy o niezwłoczne zgłoszenie się do ASO Mazda."

Problem obecnie występuje rzadko ale nie zniknął w 100%. Żałuję teraz, że nie wziąłem AT.
ssk napisał(a):Informujemy, iż warunkiem koniecznym do podjęcia przez ASO Mazda działań jest potwierdzenie występowania usterki podczas wizyty w ASO
Ta odpowiedź, to mistrzostwo świata. Wiedząc o tym, że ta przypadłość występuje bardzo rzadko, mają nas po prostu w


ssk – dzięki za info.
Dostałem identyczną odpowiedź z MMPOL. Chyba mają taki szablon, który tylko wklejają. Z drugiej strony czym się mają przejmować skoro mało kto zawraca im z tego powodu głowę. 95% osób w ogóle nie reaguje na takie problemy, pozostałe 5% trochę ponarzeka na forum, z czego kilka sztuk w ogóle coś do MMPOL napisało. Gdyby było "pospolite ruszenie" to pewnie by coś to dało, a tak... Chyba że jakaś pojedyncza osoba, o odpowiednim poziomie desperacji, zacznie załatwiać sprawę przez TVN Turbo. Inaczej chyba tego nie widzę.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość