Mazda 626 GD RF7 '91r 2.0D sedan

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Payorez » 10 sie 2014, 14:15

Znów problem z ładowaniem... 4tygodnie temu zepsuł się nowy regulator napięcia (wytrzymał miesiąc), raz było ładowanie raz nie, a raz nawet +15,5V.. Wymienili mi na gwarancji ( chociaż sklep gwarancje po 3tygodniach rozpatruje), dali nowy, który znów się spalił, tym razem na strzała... wytrzymał 2-3 tygodnie.
Co to może być? wadliwa partia w sklepie? jakiś silnik np. od dmuchawy albo wycieraczek, ciągnie za duzy prąd? help...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Pudzian84 » 10 sie 2014, 15:58

Obstawiał bym raczej na alternator tzn na jego wnętrze diody prostownicze lub cos innego
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Payorez » 10 sie 2014, 21:31

diody były wymieniane, bo też raz je szlag trafił... Więc to możliwe, że alternator robi jakieś zwarcie między zwojowe.. ehhh..

edit: rezystancja uzwojenia wzbudzenia była sprawdzana i jest dobra, wg. speca jakaś lewa partia tych regulatorów... ale jeszcze będą sprawdzać dzisiaj/jutro.

Powiedział mi, że lepiej, żebym sam znalazł tą część i mu ją przywiózł.

w ASO bym miał szanse dostać oryginał do mazdy?

edit 2: dzwoniłem do 2ch ASO, cena uwaga... 1400zł :D za sam regulator xD

A Taki sam mitsubishi, za 110zł :D

edid 3: gdzie znajdę numer alternatora? nie licząc alternatora.. Jeżeli ktoś ma jakiś katalog to prosił bym..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Payorez » 27 paź 2014, 19:02

No i powoli zaczęły się "remonty" :D
czekam aż blacharz wróci od rodziny i oddaje mu autko, mam nadzieję, że w 7 dniach się zamknie czas oczekiwania ;p
Póki co wyjąłem całe wnętrze, żeby przejrzeć podłogę, ogólnie jest spoko, przy kierowcy są dwie dziury i chyba trzeba będzie wstawić pokaźną łatkę, oraz przy progu jest też zabarwienie rudej. Progi i przedni błotnik z wiadereczkiem lakieru 1H już czekają :D.

Problemem dla mnie jest usunięcie masy bitumicznej, ale DARO już mi napisał parę porad :D. Na przerwszy ogień do prania poszła podłoga, jak inni pisali, nie obyło się bez cięcia przy "tunelu". Co do stanu technicznego. To motor klekocze bez zarzutów, spalanie na poziomie 6,8max miasto,
Na odcinku 660km wyszło 5,8 litra/100 w tym 3 osoby i 140km/h przez 200km. Zawieszenie w stanie złym :D jeden tylny amor 0%, po blacharce planuje zakup kompletu amorków, sprężyn, poduszek amora i odbojów (mam zniżki w jednym sklepie motoryzacyjnym ;P).
Na następny ogień kompletne hamulce przód, oraz sworznie i tuleje wahaczy, a może i cały wahacz..

ps. myślę, że po wymianie końcówek wtryskiwaczy oraz fitra paliwa, jeszcze zjadę ze spalaniem w dół z 0,3-0,5 litra/100

a tu jakieś fotki z prania :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez ArteK » 28 paź 2014, 19:57

Spróbuj poskrobać rankiem albo wieczorami jak robi się chłodno – masa jest wtedy twardsza i łatwiej można ją usunąć. Ja akurat korzystałem z pomocy suchego lodu :>.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 626 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Pudzian84 » 18 lis 2014, 13:28

Fotki poduchy ;D
Załączniki
20141116_230615.jpg
20141116_230623.jpg
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Payorez » 19 lis 2014, 19:18

Dzięki za foty poduchy!

Auto idzie w końcu do blacharza, wstawię fotki przed i po naprawach. A tym czasem korzystając z posiadania kamery termowizyjnej do pracy inżynierskiej zrobiłem parę fotek :D

wykryłem nią, że czasami chyba mi się hamulec lekko blokuje tylny, bo miał 26stopni więcej niż pozostałe trzy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez krz5yn » 19 lis 2014, 19:32

<spoko> Fajna sprawa, szkoda, że ja nie wpadłem na taka prace, jeszcze bym pół domu z tym obleciał hahaha <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez Payorez » 19 lis 2014, 19:34

Diagnostyka urządzeń elektrycznych za pomocą termowizji :D

Zdjęć koło i w domu to ponad 200 zrobiłem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Payorez » 16 gru 2014, 16:43

Witam wszystkich po przerwie! Auto w końcu siedzi u znajomego blacharza, z tego co mówił jest już na półmetku. Do wymiany progi, prawy błotnik, do zrobienia kielichy ( tył mega zjedzone, przód lekko rudawej) i do załatania wszystkie dziury łącznie z wycięciem rudej :)
po wszystkim zabezpieczenie podwozia.

Parę fotek (niestety nie zrobiłem fot wszystkich dziur)

Obrazek
najgorsza dziura, przegnite meeega

Obrazek

Obrazek
Tu już ktoś dłubał, lecz bardzo kiepsko... spawy zaszły rdzą, blacha dobrana jak by z jakieś puszki po farbie...

Obrazek


Obrazek
plastiki środka czekają na wyszorowanie


Obrazek
tapicerka kanapy zdjęta i wyprana

a to co dzisiaj odebrałem ze sklepu :D blacharz mi je od razu zamontuje ( jak naprawiał kielich to mu wypadała w częściach poduszka amorka), jutro mu zaworze te graty
Obrazek

2x amor tył
2x spring
2x poducha amora
2x odboje i osłony
( jak to dobrze mieć znajomego w sklepie, który daje zniżki )


Jak odbiorę madzię, na pierwszy ogień czyszczenie podłogi wewnątrz, malowanie podkładem, potem malowanie podkładem bitumicznym, a na koniec samoprzylepne maty wygłuszające 13mm zamiast filcu.
Podłoga już wyszorowana proszkiem i spłukana pod ciśnieniem czeka na strychu.

Do pełni szczęścia pozostało mi wymienić:
– całe heble przód ( póki co hamują b.dobrze) ale jedna tarcza bije przy +100km/h)
– tuleje + sworznie przód (luzy, lata kiera na dziurach)
– do tego wyżej pewnie dojdą jeszcze jakieś drążki kier. itd..
– w dieslu jest piasta na 4 śruby, przy wymianie hebli ponoć trzeba wymienić od razu łożyska, więc je też liczę w cenę
– no i możliwe ze jeden przegub ( osłona na pewno)
– filtra paliwa ( możliwe, że mam dobry, ale chce sprawdzić czy będzie różnica po wymianie na nowy)

powyższe plany "do szczęścia" będą realizowane styczeń/luty/marzec ofc z powodu funduszy :D

ps. w mega przyszłości pierścienie i przegląd silnika ( zawory, panewki itd)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Payorez » 12 lut 2015, 19:44

No i w końcu auto odebrane od blacharza. Jestem pozytywnie zaskoczony robotą którą zrobił. Fakt, że trwało to mega długo, ale powiedziałem mu, że się nie śpieszę, a w międzyczasie były święta, sylwek i jakieś tam jego rodzinne wyjazdy spadkowe za granice. Jedyny minus, że zapomniał zrobić jednej dziury, no ale to już trudno :D No i malowanie w "garażowych" warunkach też nie jest najwyższej klasy, ale cało kształt za te pieniądze jest naprawdę OK!

Obrazek
Rameczki klubowe :D ze spota od Ravo

Obrazek
Pomalowany nowy błotnik

Obrazek
Kolo zapasowe w bagażniku

Obrazek
lewa kieszeń

Obrazek
lewy kielich

Obrazek
prawy kielich

Obrazek
nadkole ( była wgięta blacha po nieuważnej naprawie blacharskiej poprzedniego właściciela)

Obrazek
podłoga

Obrazek

Obrazek
kielich przód

Obrazek

Obrazek

Obrazek
podłoga od kierowcy, foto przed parę linijek wyżej

+ parę innych dziurek + podstawki pod aku

do tego wymiana progów z malowaniem + malowanie błotnika, farbę kupiłem sam
+ konserwacja podwozia barankiem z pistoletu

Na ile byście wycenili taką robotę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez krz5yn » 12 lut 2015, 19:53

800-1000 dużo roboty nie było, tyle że może nie wygodnie. Chociaż te kielichy nie są za ładnie zrobione. Patrząc na rozmiar robót nawet to co powiedziałem to chyba trochę za dużo.A ile zaplaciles Jeżeli można wiedzieć <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez Payorez » 12 lut 2015, 21:13

1200 za całość. No roboty trochę było przy tym. Pisałem, że na fotach nie ma wszystkiego ( druga kieszeń bagażnika + inne dziury podłogi i w nadkolach oraz łączenia progów z podłogą). Roxygenium czy tam ktoś inny za jeden kielich płacił 400zł w takim stanie jak ja miałem tył. Więc uważam, że 1200 to b. tanio jak za całą tą robociznę + konserwacje podwozia + pomalowanie. Stawiam, że we Wrocławiu bym za to zapłacił co najmniej dwa razy tyle. Aaaa i jeszcze mi nowe amory, sprężyny i poduchy założył.
ps. to nie ma wyglądać tylko się trzymać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Szyna » 12 lut 2015, 22:29

Nie wygląda za ciekawie :P Ale tak jak mówisz to ma działać, a nie wyglądać ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 12 lut 2015, 22:53

Przecież na to są osłony :P Fakt przedni widać, ale zawsze da rade to w kolor malnąć.

Jeszcze dzisiaj byłem u znajomego zamówić: tarcze, klocki, łożyska ( na przód wszystko), sworznie wahaczy razem z tulejami, wysprzęglik, filtr paliwa, paski klinowe. I w czwartek do mechanika na wymianę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez MrShaleck » 15 lut 2015, 19:10

Payorez napisał(a):Roxygenium czy tam ktoś inny za jeden kielich płacił 400zł w takim stanie jak ja miałem tył.


Tak, tylko mój blacharz okazał się oszustem-naciągaczem :D:D:D
Ogólnie dość nieładnie masz zrobione te hefty, ale jak działa to niech działa, ważne zeby od strony zewnętrznej było dobrze zaizolowane a także dobrze pomalowane od środka (bo mi tam wyszła ruda po krótkim czasie)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez Payorez » 15 lut 2015, 19:25

No nie jest to szczyt estetyki, ale progi wyglądają jak fabryczne. Co do spawania to najpierw uszczelniacz do spawów, a potem inne taka masa na pędzel, a z drugiej strony podobnie + grubo barankiem. Ogólnie to chyba zaczęło mi wyć któreś łożysko od koła pasowego.. chyba, że to coś niżej(oby nie w silniku..). W środę i tak będę u mechanika to osłucha/sprawdzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez DamianoV6 » 15 lut 2015, 21:24

autko jest dla Ciebie więc Ty się masz czuć bezpiecznie :D tekst to ma jeździć a nie wyglądać w tym miejscu użyte jest odpowiednio :D
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Payorez » 15 lut 2015, 23:55

do szczytu bezpieczeństwa przydała by się klatka <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez MrShaleck » 16 lut 2015, 10:51

Payorez napisał(a):do szczytu bezpieczeństwa przydała by się klatka <glupek2>


Oj nie martw się, GD/GE to czołgi :)
Zwrócę Ci uwagę na ważną sprawę – obserwuj kieszenie w bagażniku (nadkole) czy nie zacznie Ci przeciekać na spawie po tej robociźnie. Jak się rozszczelni to będzie lipa, a może, bo jest tam ciągle piaskowanie i będzie wilgoć w bagażniku – wtedy ganiaj blacharza :D
Obyś nie miał takich przygód :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy