Jakie jest zalecane ciśnienie w oponach?
1, 2
Zalecane ciśnienie w moich oponach to 2,5 bara przód i tył -205/60 R16 jak dla mnie autko jest nieco za twarde, czy ktoś z was obniżał poziom ciśnienia??? macie jakieś propozycje?
Ostatnio edytowano 25 cze 2014, 17:01 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tematu
Powód: Poprawienie tematu
- Od: 25 cze 2014, 14:53
- Posty: 17
- Auto: Mazda 3 120 KM Sedan 2014r.
Bo to japończyk a nie francuz... obniżenie ciśnienia w oponach nic nie da poza szybszym ich zużywaniem i zwiększeniem spalania
przód 2,5 bara – 2,8 bara przy "full load"
tył 2,5 bara – 3,2 bara przy "full load"
I tego się należy trzymać. Auto jest twardsze, sztywniejsze, bo ma sportowe korzenie i ma dawać frajdę z jazdy
przód 2,5 bara – 2,8 bara przy "full load"
tył 2,5 bara – 3,2 bara przy "full load"
I tego się należy trzymać. Auto jest twardsze, sztywniejsze, bo ma sportowe korzenie i ma dawać frajdę z jazdy
tomsson82 napisał(a):macie jakieś propozycje?
Przejedź się wersją na 18 calowych felgach

tomsson82 napisał(a):Jednego nie rozumiem, nowa Skoda Octavia jest większa i cięższa a przy oponach ma zalecane ciśnienie 2,1
Nie ma prostej zależności między masą auta a zalecanym przez producenta ciśnieniem powietrza w oponach. Z jakiego powodu dla 3BM ta wartość jest relatywnie wysoka – to już pytaj Mazdę. Tak na marginesie…Octavia nie jest cięższa od 3BM.
Gdy z układem jezdnym auta oraz felgami/ogumieniem wszystko jest ok to nie powinno być odczuwalnych żadnych drgań, wibracji czy ściągania i takie doważanie na aucie jest zbędne.
Apx, jeżeli masz problemy tylko na letnich gumach (przy założeniu, że felgi na zimę pozostają te same) to przyczyną są właśnie te opony. Jeżeli również na zimówkach to przyczyn należy szukać w felgach ewentualnie samochodzie.

Panowie pytanie o ciśnienie 
Jako że wyjeżdżam na dłuższą trasę (ok. 3000 km) to zacząłem się trochę interesować Mazdą
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie? W instrukcji znalazłem 2.5 na wszystkie koło (chyba że źle popatrzyłem) i tak obecnie jest. W tym wątku widziałem że ktoś pisał przód 2.5 tył 3.2. Jak to właściwie z tym jest?
Proszę o wariant przy założeniu 2 osoby + bagażnik (tak załadowany w 70-80%) i 4 osoby + bagażnik (na full).
Proszę też o wyrozumiałość... Mazda jest zemną dopiero od 2 miesięcy i przez ten okres nie miałem zbyt wiele czasu żeby zagłębiać się w kwestie techniczne.
Jako że wyjeżdżam na dłuższą trasę (ok. 3000 km) to zacząłem się trochę interesować Mazdą
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie? W instrukcji znalazłem 2.5 na wszystkie koło (chyba że źle popatrzyłem) i tak obecnie jest. W tym wątku widziałem że ktoś pisał przód 2.5 tył 3.2. Jak to właściwie z tym jest?
Proszę o wariant przy założeniu 2 osoby + bagażnik (tak załadowany w 70-80%) i 4 osoby + bagażnik (na full).
Proszę też o wyrozumiałość... Mazda jest zemną dopiero od 2 miesięcy i przez ten okres nie miałem zbyt wiele czasu żeby zagłębiać się w kwestie techniczne.
Nie mam słupka ale chciałbym kupić koła 18" z BM 215/45 jakie tam jest zalecane ciśnienie ?
Odświeżę temat, a w szczególności chodzi mi o opony 215/45R18.
Jakie macie przemyślenia jeśli chodzi o zalecenia producenta, komfort jazdy oraz własne doświadczenia w tym temacie. Jednym słowem jak wysokie ciśnienie macie w oponach swoich M3BM
Jakie macie przemyślenia jeśli chodzi o zalecenia producenta, komfort jazdy oraz własne doświadczenia w tym temacie. Jednym słowem jak wysokie ciśnienie macie w oponach swoich M3BM

odpowiedź już padła 
ZOOMik napisał(a):marcin255,marcin255 napisał(a):Nie mam słupka ale chciałbym kupić koła 18" z BM 215/45 jakie tam jest zalecane ciśnienie ?
Przód: 2,4/2,8 (pełne obciążenie)
Tył: 2,3/3 (pełne obciążenie)
Ja wiem jakie powinno być ciśnienie w oponach zgodnie z załączoną przez producenta auta instrukcją. Chodziło mi o to, jakie ciśnienie preferują/praktykują użytkownicy M3 BM, bo z tym bywa różnie (troszkę wyższe, niższe), jednym słowem zalecane przez użytkowników tych Mazd.
Trasy i bez trasy, z pasażerami i bez stosuje producenta. Nie widzę śladu nadmiernego zużycia a przy wysokich prędkościach auto prowadzi mi się stabilnie. Na spalanie nie patrze, nie mam eko żyłki i czy spale litr w tą czy w tą, liczy się dla mnie czas podroży i komfort.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Od nowości utrzymuję ciśnienie w granicach 2,5-2,6 bara/dotyczy kół 18" Dunlop/a komfort jazdy bez zarzutu. Przeważnie 2 osoby na pokładzie + trochę bagażu, dlatego ciśnienie raczej w dolnym zakresie zaleceń producenta. Drugim autem które równolegle używam jest znane z niezłego komfortu zawieszenia Renault, dlatego jest do czego porównywać choćby pod tym względem. Mazda lepiej niweluje nierówności na drodze, może wpływają na to niemałe 18-ki. Dźwięki w czasie jazdy autostradowej dochodzące do uszu w kokpicie absolutnie nie przeszkadzają w odbiorze muzyki. Oczywiście o żadnych stukach dochodzących z okolic podwozia nie ma mowy. Reasumując; oby tak dalej!
- Od: 17 lis 2013, 13:04
- Posty: 10
- Skąd: Okolice Iławy
- Auto: Mazda 3,165 KM, HB, SkyPassion, Soul Red
Koła 18" z oponami, których podstawowe ciśnienie utrzymuję w okolicach:
– przód – 2,4 do 2,5 bara
– tył – 2,3 do 2,4 bara,
a więc zalecone przez producenta pojazdu.
Z zasady nabijam o 0,1bara więcej aniżeli chcę uzyskać efekt końcowy, gdyż w mojej opinii podjeżdżając pod kompresor, wynik odczytu jest trochę zafałszowany (po jakimś czasie od nabicia ciśnienie troszkę spada). Dzieje się tak szczególnie po pokonaniu dłuższych tras, a jeszcze bardziej w upalne dni (sprawdzone organoleptycznie). Pewnie to nic odkrywczego i większości jest to znane. Jeśli za bardzo odbiegam od założonego wątku, to może wyodrębnić nowy
– przód – 2,4 do 2,5 bara
– tył – 2,3 do 2,4 bara,
a więc zalecone przez producenta pojazdu.
Z zasady nabijam o 0,1bara więcej aniżeli chcę uzyskać efekt końcowy, gdyż w mojej opinii podjeżdżając pod kompresor, wynik odczytu jest trochę zafałszowany (po jakimś czasie od nabicia ciśnienie troszkę spada). Dzieje się tak szczególnie po pokonaniu dłuższych tras, a jeszcze bardziej w upalne dni (sprawdzone organoleptycznie). Pewnie to nic odkrywczego i większości jest to znane. Jeśli za bardzo odbiegam od założonego wątku, to może wyodrębnić nowy

Witam. Mam pytanie. Jakie powinno byc cisnienie w oponach zimowych NOKIAN 225/45 R18
?
Zamontowane w Mazda 3 sedan.
Zamontowane w Mazda 3 sedan.
spiderjaro napisał(a):Witam. Mam pytanie. Jakie powinno byc cisnienie w oponach zimowych NOKIAN 225/45 R18?
Zamontowane w Mazda 3 sedan.
To chyba nie ma znaczenia jakie opony wartości masz podane na naklejkach na słupku obok kierowcy. Opony masz 225 czy 215 ? Bo mazda podaje 215/45/r18 Pytam bo zastanawiam sie nad zalozeniem 225 ale nie wiem czy bedzie to dobrze dzialalo
- Od: 16 lip 2017, 16:21
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości