Ciężko zapala na zimnym 626 DiTd,na ciepłym OK

Postprzez pioczel » 6 sie 2014, 21:22

witam

mam problem z zapalaniem mojej 626 na zimnym silniku,na ciepłym jest OK
to co dziś doszłem :
kontrolka świeć świeci 4 sek,ale przekażnik odbija po 0,5 sek i tyle czasu podaje prąd na świece
wyjąłem nawet przekażnik świeć ten koło chłodnicy ale on jest nierozbieralny
podejrzewam że może padł przekażnik świec???
pamiętam że jak jest zimno to cyknie jakoś po 30 sek(zima)a latem co 0,5 sek?
odłączyłem też czujnik temp silnika ten w bloku ale nic to nie zmieniło :(
jak to ma być z tym przekażnikiem latem?


nigdy na to uwagi nie zwracałem
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez dzul » 9 sie 2014, 20:23

W lato normalne jest, że świece krócej grzeją. Próbowałeś kilka razy je nagrzewać? Jeśli tak, to rezultat jest inny? Świece przy tej temp. nawet nie muszą działać, żeby auto odpaliło. Poszukaj odpowiedzi na forum, bo już był o tym wątek.
Brałbym pod uwagę nieszczelność w układzie paliwowym. Kiedyś odkręciłem zaworek na pompie wtryskowej, przy wkręcaniu zgniotłem podkładkę i za cholerę nie chciał odpalać. Musiałem, za każdym razem go odpowietrzać. Od tamtej pory przestał odpalać od strzała i musi raz zakręcić wałem.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez pioczel » 9 sie 2014, 22:04

to jak byś sprawdził jaki masz teraz czas grzania świec na zimym..tak jak pisałem u mnie przekażnik cyka od razu i podaje na świece prąd ułamek sekundy ,a nie pamiętam jak to było kiedyś,,,,nawet odłączyłem kabel od czujnika temp w bloku i bez zmian czas grzania ...więc może mam jednak uszkodzony przekażnik????
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez dzul » 10 sie 2014, 00:59

Jutro sprawdzę jak znajdę kogoś do pomocy. Jak to się sprawdza? plus multimetra do listwy świec, a minus do masy jak wiadomo?
Jak długo kręcisz na zimnym?

Jeżeli przekaźnik masz walnięty, to by znaczyło, że masz słabą kompresje. Ale w końcu mają już swoje lata nasze autka:)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez pioczel » 10 sie 2014, 09:44

do sprawdzenia świec wystarczy zwykły próbnik 12v z żaróweczką,wiadomo żabka lub kabel do minusa a dalej listwę....jak długo kręcę kilka sek 2-3 sek a powinna madzia dygać na dotyk tak jak zawsze,dlatego najpierw chcę wykluczyć przekażnik,jeśli on ma podać prąd np przez 5-10 sek to wszystko jasne i poszukam se innego :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Neonixos666 » 10 sie 2014, 11:28

Nie zajmował bym się świecami tylko szukał zapowietrzenia układu paliwowego, guzik na filtrze twardy czy miękki przed odpalaniem?

To diesel z bezpośrednim wtryskiem a nie stary wolnossak z komorą wstępną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 10 sie 2014, 13:09

Mam tylko multimetr. Ktoś musi mi przekręcić stacyjkę, żebym zdążył pomierzyć.
Poza tym jak pisałem wcześniej ja i Neo. Szukaj nieszczelności. Bo świece, to tylko zimowa przypadłość. Bez świec powinien ci normalnie odpalać, chyba że kompresja <dupa>
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 11 sie 2014, 19:51

najczęstsze do zapowietrzenia dochodzi przy filtrze paliwa (mocowanie filtra), oraz na podkładkach przelewowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 11 sie 2014, 20:53

pioczel napisał(a):mam problem z zapalaniem mojej 626 na zimnym silniku

od kiedy się z tym dusisz ? nagle ją dopadło czy co ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pioczel » 11 sie 2014, 21:24

tadziol napisał(a):od kiedy się z tym dusisz ? nagle ją dopadło czy co ?

tak w zasadzie dopadło madzie nagle od kilku tygodni
dziś sprawdziłem świece(grzeją super),podałem nawet paliwo prosto z butelki z pominięciem filtra ,i dalej <dupa> jak tylko postoi kilka minut to trzeba kręcić -jakby brakowało paliwa,a jak zapalam co chwila to łapie OK,odpięcie czujnika dalej nic nie zmienia ,ani podanie prądu prosto na świece też,oleju też nie przybywa-podkładki pod wtryski i przelewy zmienione jakieś 10 tyś temu
a może to słynny B5B4 tylko ze w 626 go nie ma
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez tadziol » 11 sie 2014, 22:03

pioczel napisał(a):dopadło madzie nagle

a może jej "nagle" rozrząd przeskoczył o ząb ??
sprawdź sobie,bo jak będzie opóźniony wtrysk,to zawsze jaja z zapalaniem na zimno są.
a B5B4,to niestety tylko BJ/CP....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pioczel » 11 sie 2014, 22:15

tadziol napisał(a):
pioczel napisał(a):dopadło madzie nagle

a może jej "nagle" rozrząd przeskoczył o ząb ??
sprawdź sobie,bo jak będzie opóźniony wtrysk,to zawsze jaja z zapalaniem na zimno są.
a B5B4,to niestety tylko BJ/CP....


o to już grubsza sprawa :D ,gdzieś w jakimś poście ktoś sugerował wymianę węża zasilającego gumowego że może gdzieś łapać ,,lewe powietrze''bo ja te zasilanie z butelki to dałem przy filtrze
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Neonixos666 » 12 sie 2014, 21:28

a ja mając już taki problem zdjął bym dekiel i dmuchnął w przelewy patrząc na której podkładce lub śrubie którą trzyma przelewy powstają pęcherzyki powietrza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pioczel » 12 sie 2014, 22:02

Neonixos666 napisał(a):a ja mając już taki problem zdjął bym dekiel i dmuchnął w przelewy patrząc na której podkładce lub śrubie którą trzyma przelewy powstają pęcherzyki powietrza :)

Neo na pewno zastosuję się do Twojej porady w następnej kolejności,tymczasem dziś zmieniłem wężyk paliwa ten od filtra do rurki met.oraz zlikwidowałem tymczasowo stanadyne,silnik odpalał dobrze ale był ciepły,natomiast pojawiły się błędy który zniknęły po przejechaniu 1 km,a nie potrafię ich zczytać
https://www.youtube.com/watch?v=dehivw4SQqk
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez tadziol » 13 sie 2014, 13:54

P 1649 –> brak komunikacji PCM-EPROM pompy wtryskowej
nie mający wielkiego znaczenia w odpalaniu błąd,jak się powtórzy należy sprawdzić konektory i wiązki pompa-pcm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pioczel » 14 sie 2014, 13:30

tadziol-bardzo dziękuję za pomoc,ten sam bład pojawił się wczoraj kilka razy ale jakoś sam znika,a wymieniłem tylko wężyk :D ,a na zimnym dalej dłużej zapala ,dziś chyba zdejmę pokrywę i zajrzę do przelewów....4 lata z madzią i już mi robi na złość :D
dziś dokręciłem przelewy,baniek nie widziałem ale chyba przepuszczały jak dmuchałem w wężyk ,wydaje mi się że zapala lepiej ,mam nadzieję że to już koniec walki z odpalaniem na zimnym :D bo jak nie to sprzedam i :D se kupie PB
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez pioczel » 22 sie 2014, 20:08

ciąg dalszy-wczoraj założyłem zaworek zwrotny zaraz za filtrem i wygląda że to koniec problemów :D
jeszcze raz dziękuję wszystkim za porady...madzia dalej zostaje w moim użytkowaniu,chociaż korci mnie zakup 6-tylko ile można dostać za 99 rok? pewnie za mało żeby się pozbywać,starsze auta mocno tanieją :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez tadziol » 22 sie 2014, 21:02

pioczel napisał(a): korci mnie zakup 6

i wtedy nie zadowolisz jej zaworkiem zwrotnym....
koło 2M :|
wtryski lejące :|
IC pęknięty :|
korozja nadkoli :|
stuki kolumny kierowniczej :|
klima rozszczelnia się gdzie może :|
SCV nie domaga :|
zostań przy GF-ce,a będziesz spokojnie spał <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pioczel » 24 sie 2014, 16:54

ah ,problemów ciąg dalszy ,dopiero dziś zauważyłem że mam ropkę na kompresorze klimy i troszkę na osłonie,po dokładnym obejrzeniu stwierdziłem że to z zasilania pompy ,okazało się że popuściła się ta śruba co jest wkręcona w pompę i lała ropa ,udało mi się ją wykręcić i okazało się iż nie mam tam żadnego sitka ,pewnie kiedyś ktoś je usunął :( .Poskręcałem wsio do kupy i teraz pytanko gdzie takie siteczko kupić ,a może nie kupować? a jak tak to jaki koszt? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez tadziol » 25 sie 2014, 21:03

pioczel napisał(a):mam problem z zapalaniem mojej 626 na zimnym silniku
Neonixos666 napisał(a):Nie zajmował bym się świecami tylko szukał zapowietrzenia układu paliwowego
pioczel napisał(a):stwierdziłem że to z zasilania pompy ,okazało się że popuściła się ta śruba co jest wkręcona w pompę

a widzisz....Neo miał rację....
sitka nie zobaczysz,jest za głęboko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6