Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez thing » 6 sie 2014, 10:18

Napisałem tylko to co mi gość powiedział który w tym siedzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Przemek323c » 6 sie 2014, 10:20

Jasne tylko problem moze byc glownie od strony auta a od tej strony wszystkie elmy sa takie same niezaleznie od metody polaczenia.
Przemek323c
 

Postprzez Wojcio » 6 sie 2014, 10:28

A co miał powiedzieć ?
On za 30tyś kupił przede wszystkim oryginalną licencje na program, a sprzęt pewnie niewiele się różni.

btw. Jaki macie program do tego interfejsu na androida ?
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez thing » 6 sie 2014, 10:53

no w sumie ;)

ja mam Torque Pro, a na lapku forscan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Wojcio » 6 sie 2014, 11:00

A czy ktoś używa płatnego programu PCMSCAN ???

Torque PRO mierzy moc i moment silnika ?
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez CLAU » 6 sie 2014, 11:15

Jak chcesz zmierzyć moc i moment bez hamowni ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Przemek323c » 6 sie 2014, 11:52

Z tego co pamietam to jest tam cos w rodzaju hamowni drogowej.
Przemek323c
 

Postprzez Wojcio » 6 sie 2014, 11:53

CLAU napisał(a):Jak chcesz zmierzyć moc i moment bez hamowni ?


No właśnie nie wiem. W opisie interfejsu jest że mierzy moc kucyków :D
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez rdy » 6 sie 2014, 12:35

W Torque nigdy nie mogłem załączyć tego mierzenia, pewnie działa to bardzo wątpliwie o ile się da w ogóle włączyć
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez bodzio69 » 6 sie 2014, 21:39

dobrzyn22 napisał(a):
bodzio69 napisał(a):Czy da sie wogole takie rzeczy konfigurować?

jak już, to tylko IDS...

-zamykanie drzwi po przekroczeniu prędkości jakiejś tam, to chyba ktoś sam sobie dołożył...
-co do brzęczyka pasów – poszukaj istniejącego wątku na forum


PS. a z kluczyka co byś chciał innego otwierać/ zamykać niż drzwi (ew. okna) ??


No mam jeszcze szyberdach który chciałbym zamykać/otwierać z kluczyka albo np. ustawić aby przednie szyby sie otwierały a [jakie?] nie. Co do samozamykania podczas jazdy to nie powiedziałem ze mam taka opcje tylko raczej z gory założyłem ze cos takiego jest w standardzie. Miałem to w lagunie i bmw dlatego jakoś samo mi sie nasunęło ze bedzie i tu. Co do brzeczyka to poszukam. Dzieki
Początkujący
 
Od: 22 lip 2014, 16:31
Posty: 13
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2007

Postprzez dobrzyn22 » 6 sie 2014, 21:49

bodzio69 napisał(a):Co do samozamykania podczas jazdy to nie powiedziałem ze mam taka opcje tylko raczej z gory założyłem ze cos takiego jest w standardzie

w M6 nie ma <nie>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Przemek323c » 7 sie 2014, 08:14

rdy napisał(a):W Torque nigdy nie mogłem załączyć tego mierzenia, pewnie działa to bardzo wątpliwie o ile się da w ogóle włączyć


Czasem pokazuje blisko ale trzeba dokladnie zwazyc auto i robic pomiary w bezwietrzna pogode.
Przemek323c
 

Postprzez CLAU » 7 sie 2014, 08:52

Przemek323c napisał(a):Jak chcesz zmierzyć moc i moment bez hamowni ?


Ponawiam pytanie: Jak chcesz zmierzyć moc i moment bez hamowni ?

To pytanie retoryczne jakby co.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Przemek323c » 7 sie 2014, 10:36

Tak jak to robia hamownie drogowe (z pominieciem wiatromierza) ktorych uzywaja niektorzy tunerzy i wskazania czesto sa bliskie prawdy. Wiadomo ze nigdy nie bedzie to realny legazlizowany pomiar ale przeciez nie o to tu chodzi.
Przemek323c
 

Postprzez CLAU » 7 sie 2014, 11:35

Ale hamownia drogowa to osobne urządzenie, które mierzy pomiar a komputer tylko pokazuje adne więc dalej fizycznie nie ma możliwości pomiaru mocy i momentu przez OBD, nawet oryginalnym IDSem.
Musi być dołączone urządzenie mechaniczne, które zmierzy moment i moc i tak jest w przypadku hamowni drogowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez bieski » 7 sie 2014, 11:38

CLAU napisał(a):dalej fizycznie nie ma możliwości pomiaru mocy i momentu przez OBD

A dlaczego nie? Jakie dane są potrzebne do obliczenia mocy auta?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Przemek323c » 7 sie 2014, 11:59

Roznica jest w tym ze w hamowni drogowej "na kolo" jest kalibrowany zestaw a tu dziala to na zasadzie pomiaru przyspieszenia danej masy.
Przemek323c
 

Postprzez Janusz626 » 7 sie 2014, 12:51

.... i wpisaniu odpowiednich wartości do TORQUE.

Możesz wpisać takie dane jak masa i program pokaże ze posiadasz moc dwa razy większą lub mniejszą, ponadto mocowanie telefonu a dokladnie jego odczyt z GPS i zyroskopu nie będzie realny.
Ogólnie te wartości mocy w TORQUE są prawdziwe jak zawartość cukru w cukrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Przemek323c » 7 sie 2014, 14:20

Dlatego tez wyzej napisalem, ze:

Przemek323c napisał(a):Wiadomo ze nigdy nie bedzie to realny legazlizowany pomiar ale przeciez nie o to tu chodzi.


Jednak sam juz widzialem przypadki ze roznice pomiedzy torque a normalna hamownia inercyjna byly rzedu 5%.
Przemek323c
 

Postprzez CLAU » 7 sie 2014, 14:56

Na 100 przejazdow tramwajem kanar zlapie mnie tylko 5 razy. Nie oznacza to jednak, ze jest to poprawne.

Nie ma sensu sie rozwodzic nad pomiarem mocy urzadzeniem za 25zl. Od tego sa profi sprzety do pomiaru i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6