Mazda 6 1.8 Pisk/świst Dwa serwisy mazdy nie wiedzą co to, może WY ?? :)

Postprzez rutex » 2 sie 2014, 15:09

WITAM

Mam problem: od jakiś 6 miesięcy w mojej mazdzie 6 1.8 benzyna 2007 pojakwił się i coraz bardziej nasila dziwny dzwięk – pisk/świst ala mini turbinka :) coś jak łożysko ale dość wysoki ton.
Pojawi się tylko podczas jazdy na biegu podczas utryzmywania stałej prędkości. Głównie na czwartym biegu przy obrotach 2000-2500. Po wciśnięciu sprzegła od razu zanika. Obecnie dzwięk jest też słyszalny na 5 biegu ale znacznie ciszej.
W jednym serwisie ASO powiedzieli mi abym słuchał muzy podczas jazdy ...... <glupek2>
W drugim ASO że to coś za przeniesieniem napędu i trzeba rozebrać skrzynię .... ale nie wiedzą co to moze być "może jekieś łożysko"– twierdzą że nie mieli takiego przypadku .....
Auto ma mały przebieg 110 000 km.
Dzwięk jest wyraźny – nawet moja żona go słyszy .... więc nie przesadzam.

Za miesiąc mam sporą trasę do zrobienia 1500 km (w krainie bardzo drogich napraw...) w jedną stronę i nie wiem czy faktycznie odpalić muzę i jechać czy coś działać

Dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 14:42
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 2007 benzyna 1.8

Postprzez bula6595 » 3 sie 2014, 10:54

Widzisz kolego mam coś podobnego powiedz mi czy na postoju jak wbijesz gaz dalejsłysysz ten świst czy muśisz poprostu jechać i faktycznie skrzynia musi pracować ? bo jak na postoju na wysokich obrotach to słychać to silnik jak przy obciązeniu podczas jazdy to sprzęgło/skrzynia sprubój temat taki jeszcze podjedz pod jakąś stromą górkę i na jedynke i przeciagnij silnik na wysokie obroty raz wyłącz klime raz włacz radio całkiem wyłacz i światła jeżeli usłyszysz ten sam dzwięk to obstawiam że to coś z silnikiem :) tylko musisz go jakoś dociązyć bo na 4 biegu masz przełozenie 1:1 na piątym jest nadbieg więc w tedy silnik ma największe obciązenie jak i skrzynia i sprzęgło.

u mnie ten dzwięk jest słyszalny na każdym biegu przy mocniejszym przycisnięciu gazu od około 3,5 tyś obrotów zaczołęm się zastanawiac czy to nie jest przypadkiem jeszcze inna bajka. że coś z elktryką lub jakimś modułem możliwe ze przy konkretnym obciązeniu. raz mi sie zdawało że dzwięk dochodzi z głosników i się zastanawiałęm czy czasem nie ma jakigoś przeładowania w układzie elektrycznym.


ale to tylko takie moje przemyśłenia posprawdzaj może u ciebie jest podobie.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez rutex » 6 sie 2014, 14:09

WITAM

dzięki
Dźwięk jest tylko przy obciążeniu podczas jazdy, dotykam sprzęgło i od razu niknie. Na postoju dźwięk silnika idealny :) równy bez zakłóceń niezelżenie od obrotów.

Też myślałem o elektryce ale przy zmianie obrotów (przyspieszanie zwalnienie) zmienia się też dźwięk im większe obroty tym dźwięk idzie do góry, elementy elektrycznie jak się "kończa" wydzielają dźwięk mniej zróżnicowany. Najlepiej porównać go do wysokiego dźwięku jak jedziesz koło tira/ciężarówki i wyje mu łożysko charakterystyka dźwięku jest podobna tylko zdecydowanie cichsza (nie buczy tylko piszczy/wyje). Jest podobne do głosu turbiny (turbinki) ale z daleka, która zmienia obroty.
Klima też nie – niezależnie od wyłączona czy wyłączona dźwięk się nie zmienia.
Jak ostro przyspieszam też go nie ma dźwięk/pisk jest najgłośniejszy podczas jazdy po równym terenie bez przyspieszania ani zwolnienia – utrzymywanie stałej prędkości (oczywiście w przedziale obrotów 2000-2500). Jak powyższe obroty i potem hamuję silnikiem też w tym przedziale go słychać ale zdecydowanie ciszej.
U mnie zaczęło się od 4 biegu teraz pojawia się na piątym (zdecydowanie ciszej) oraz trochę inny dźwięk na trzecim (na trzecim coś bardziej jakby rzęzi).

Ogólnie boję się aby coś nie "jebło" w skrzyni i mi jej nie rozchrzaniło.

Dzięki za zainteresowanie

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 14:42
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 2007 benzyna 1.8

Postprzez CLAU » 7 sie 2014, 10:26

Jeżeli naciskasz lekko sprzęgło, tak na 1cm i dźwięk ustaje to wina sprzęgła i łożyska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rutex » 7 sie 2014, 16:41

Dzięki

Tak wystarczy delikatnie wcisnąć sprzęgło i dźwięk znika.

wymieniać czy jeździć – łożysko może się rozsypać i zrobić poważniejsze szkody ??

Sprzęgło ogólnie działa ok może trochę wyżej bierze niż przy przebiegu 50 000 ale jest ok

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 14:42
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 2007 benzyna 1.8

Postprzez CLAU » 7 sie 2014, 17:34

Może zrobić poważniejsze szkody jak uszkodzenie koła zamachowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kristoferson1 » 9 sie 2014, 20:29

Sprawdź stan oleju w skrzyni biegów.
Ja dla spokoju wymieniłem w skrzynce olej na nowy Castrola (dokładne parametry w innym temacie na forum, musisz poszukać). Po zmanie oleju nadal mam to samo, ale dzwiek mi nie przeszkadza. W moim przypadku pojawia sie przy predkosci ok.120 na 5-tym biegu. Przejechałem już tak tysiące km., trasy po 1tys. km i nic sie nie dzieje. Nie przejmuj się tym tak bardzo :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez CLAU » 9 sie 2014, 20:31

A próbowałeś ruszać lewarkiem zmiany biegów przy wbitej 5tce ? Ruszanie lewarkiem w lewo, w prawo, w dół i w góre (ale tak aby nie wypiąć biegu) może dawać różne dźwięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rutex » 10 sie 2014, 00:38

WITAM

Olej w skrzyni wymieniłem efekt bez zmian. Dzwięk zmienia się w zalezności od obrotów i obciążenia silnika (lekko z lub pod górkę)

Wiecie może czy któryś z krążków przy pasku jest bardziej obciążony przy jeździe w stosunku do biegu jałowego ?? może to któryś z nich ?
Gość z serwisu powiedział mi że łożysko od sprzęgła daje inny dzwięk bardziej warkocze (jeśli można mu wierzyć)

pozdrawiam

RR
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 14:42
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 2007 benzyna 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6