Problem z odpalaniem

Postprzez mephisto » 27 lip 2014, 12:40

O tuż problem pojawił się znikąd, auto w ogolę nie trzyma wolnych obrotów dławi się i kopci na czarno, pod filtrem węglowym znalazłem rurkę gumowa jest podłączona na trójniku do filtra i 2 innych, ale nie mogę znaleźć gdzie ona powinna być podłączona na wyłączonym silniku i zapłonie od czasu do czasu leci paliwo nią, ktoś może wie gdzie to podłączyć
Załączniki
20140726_211007.jpg
20140726_210335.jpg
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 12:33
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.5 88km rok 2000

Postprzez xedos1972 » 27 lip 2014, 13:08

ta rurka tak ma być ,od trójnika schodzi w dół i tyle.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez mephisto » 27 lip 2014, 13:23

A to ze nagle ni z tad ni z owat nie trzyma wolnych i obrotów i gasnie chwile wczesniej bylo git i nagle przestal dzialac, a to ze paliwo nia leci?
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 12:33
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.5 88km rok 2000

Postprzez xedos1972 » 28 lip 2014, 09:32

przyczyn może być sporo a przez internet ciężko się naprawia samochód .
To że dymi na czarno to z powodu złego składu mieszanki ,przyczyną może być przepływomierz lub źle działa zawór EGR np. zaciął się w pozycji otwartej i stąd czarne spaliny i źle chodzi na wolnych obrotach ,zakładam że układ zapłonowy jest sprawny ( świece i cewki sprawne) .
Sprawdź błędy silnika może jakieś zostały zapisane przez ECU ,jest na forum i będziemy radzić dalej ,choć z tym może być ciężko bo są wakacje.
Dziwi mnie że tą rurką leci ci paliwo jak u siebie nie zaobserwowałem takiego zjawiska ,nie masz klimy bo może to z niej leci woda bo ma takie zadanie .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez mephisto » 30 lip 2014, 20:18

Chlopaki paliwo mi zniknelo nagle ciekawe czy nie przez ten wezyk czy jezeli go odepne i zaslepie to cos zlego sie bedzie dziac i w ogule po co on jest
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 12:33
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.5 88km rok 2000

Postprzez mephisto » 3 sie 2014, 06:34

To nie jest rurka od klimy tylko od filtra weglowego mnie tez dziwi ze tedy paliwo leci. Moze mi ktos fotki swojego podesłać chodzi o ten filtr weglowy i wezyki przy przepustnicy czy tez jest na trójniku ten ktory idzie do regulatora po lewej stronie co dostaje podcisnienie z kolektora
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 12:33
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.5 88km rok 2000

Postprzez xedos1972 » 3 sie 2014, 11:41

wiem do czego jest ta rurka ,pomyślałem jak coś leci to może pochodzi to z klimy . odepnij wtyczkę od sterowania filtrem węglowym jest zamocowany na gumie od dolotu przy przepustnicy .układ służy do odzyskiwania oparów paliwa.foto jak nie zapomnę to później bo teraz nie mogę.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez mephisto » 8 sie 2014, 08:48

Filtr weglowy jest zalewany paliwem bo po odpieciu wężyk od zaworu przy przepustnicy bylo slychac jak wylewalo sie paliwo z wezyka z tego na zdjeciu. Dodam ze jak auto odpali po dluzszym staniu to pochodzi xhwilke dobrze a pozniej gaśnie jak by byl brak paliwa chidz pompa podaje paliwo moze to wina tego wezyka z trojnika co jest podpiety pod wezyk idacy do filtra weglowego. Już nie mam pomysłu.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 12:33
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.5 88km rok 2000

Postprzez xedos1972 » 8 sie 2014, 10:22

a sprawdź przelew paliwa czy działa, nadmiar wraca do zbiornika ,koniec listwy wtryskowej sterowanie z kolektora podciśnieniem. odepnij przelew ten na górze listwy i nałóż jakiś wężyk i zrób odprowadzenie do jakiegoś pojemnika . skąd u ciebie tam paliwo ?. wężyk dolny z filtra węglowego idzie w trójnik i jeden na dół a drugi koniec do góry na filtr i tam jest zaworek .góra cienki to podciśnienie z kolektora a grubszy idzie w stronę zbiornika gdzie wchodzi tego nie zlokalizowałem czy dochodzi do wlewu czy do zbiornika ,trzeba by się pod samochód położyć .w miejscu gdzie jest pompa na pewno idą dwa przewody zasilanie listwy i powrót.

tu masz schemat ale to jest z protege

spadam do pracy.
Załączniki
Bez tytułu.png
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323