Pękły półki na tłokach w FS turbo

Postprzez ralfi2000 » 25 lip 2014, 18:05

Pękły tłoki na półkach i teraz pytanie co mogło być tego przyczyną??

Auto MX6 2.0 FS,
Ecumaster DET 3 na Fuel implancie, wtryski 440cc,
AFR ustawiony na 11,3 i spada do nawet 10,7
Zapłon opóźniony dla bezpieczeństwa przy 0,3 bara o około 8 stopni, przy 0,6 bara o 15 stopni.
No i jeździłem tym juz ze 3 dni, stroiłem sobie łądnie, pięknie, wszystko chodziło jak należy ładnie pięknie i bach.
Czy tłoki w maździe są takie delikatne, czy też coś nie tak??

PS. od razu kupiłbym takie tłoki jakby ktoś miał, mogą być z korbami będzie mi łatwiej :)
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2011, 23:35
Posty: 40
Auto: 323F BA 1.8 BP

Postprzez zadra » 29 lip 2014, 09:47

stroiłem sobie łądnie, pięknie, wszystko chodziło jak należy


Czy to jest temat "informacyjny",że silnik wydał ostatnie tchnienie?
Moim zdaniem zalałeś benzyną o zbyt niskiej liczbie oktanowej co wraz ze źle dobraną gęstością oleju silnikowego spowodowało wektorowy przyrost naprężeń pod wpływem ciśnienia oleju oraz prędkości kątowej wprostproporcjonalny do mas wirujących.Zbyt duże przesilenia jednostkowe i dążenie do obrotu tłoka wokół własnej osi są przyczyną Twoich problemów.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3320 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tekkenfan » 30 lip 2014, 00:18

spalanie stukowe, za dużo boosta. nagłe skoki doładowania, za wysoka temperatura spalin, zmęczenie materiału itp itd ;)
Napisz dokładnie na jakim doładowaniu latałeś, jakie było EGT?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez People_Hate_Me » 30 lip 2014, 16:27

Doladowanie do 4k 0.3 powyzej 0.6. Egt nie znam:P
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez onyx » 1 sie 2014, 14:52

tekkenfan napisał(a):spalanie stukowe, za dużo boosta. nagłe skoki doładowania, za wysoka temperatura spalin, zmęczenie materiału itp itd ;)
Napisz dokładnie na jakim doładowaniu latałeś, jakie było EGT?


+ nie wiadomo w jakiej kondycji był motor i czy wcześniej nie został przyłupany zbyt ubogą mieszanką a większym boostem na EM3 fit tylko dokończone zostało dzieło ;)

P.S. PHM jeżeli robisz sekcję zwłok swojego silnika, to sam wiesz jak dobra mieszanka była na FMU i ile z tym jeździłeś...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez People_Hate_Me » 2 sie 2014, 01:46

motor mial cały nowy dół plus nowe tłoki. Góra sprawdzona i była ok.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez tekkenfan » 2 sie 2014, 10:04

Przez nowy masz na myśli części z ASO czy zamienniki z allegro?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez People_Hate_Me » 2 sie 2014, 13:36

tekkenfan napisał(a):Przez nowy masz na myśli części z ASO czy zamienniki z allegro?


w sensie używane, ale inne niż były. W dobrym stanie z silnika który przejechane miał 100k,
wszystko podobno było mierzone miernikiem i było ok.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez onyx » 3 sie 2014, 13:23

Czyli po reanimacji starego silnika, w drugim nastąpiła awaria?

Na tyle ile FS'ow miałem okazję rozbierać to występują małe różnice – nie mam na myśli FS-DE tylko FS ;) Mimo, że silnik z pozoru wygląda podobnie. Występują różnice w tłokach – te przed 94r są niższe od tych występujących później co ma wpływ na stopień sprężania. Druga sprawa, że sporo seryjnych tłoków, które były używane w seryjnych silnikach miało delikatne ryski na półkach – wyglądały jak mikropęknięcia.
Takie od razu odrzucałem i nie były brane pod uwagę przy składaniu.

Trzeba zainwestować w EGT. Zapłon w ECU FS'ow jest bardzo wrażliwy na regulacje. Małe zmiany ustawień powodują spore zmiany w pracy silnika. Nie słyszeliście stukowego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez People_Hate_Me » 3 sie 2014, 23:43

ok na to to już Ci ja nie odpowiem :)
dzięki za cenne info :)
czekamy zatem na ralfiego
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez onyx » 4 sie 2014, 15:03

Nie ma sprawy, powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez ralfi2000 » 24 sie 2014, 13:11

Niestety nie było słychać stukowego, ale faktycznie sprawdzę wszystko jeszce raz, a już na pewno stopień sprężania jaki mi wychodzi i podłączę czujnik stuków na czas strojenia. Bo jedyne co mi przychodzi do głowy to zbyt wysoki stopien sprezania i stukowe bo taki jest wykaz sekcji zwlok, znaczy tlokow. Bo ilosc mocy tu nie bedzie problemem, nie przy takim niskim doladowaniu, tak samo olej ma na to wplyw praktycznie zaden.
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2011, 23:35
Posty: 40
Auto: 323F BA 1.8 BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje