Wykrywanie biegu dla skrzyni manualnej
Strona 1 z 1
Z racji, że nie siedzę w mechanice samochodowej, mam takie głupie pytanie: Czy w Madzi 323c (silnik 1.5) manualna skrzynia biegów posiada jakiś "czujnik" wykrywający który bieg aktualnie jest włączony? Chciałbym, aby komputer pokładowy (własna konstrukcja, na razie w fazie projektu) pokazywał aktualnie wrzucony bieg. Obawiam się, że pewnie nie ma takiego bajeru i będzie trzeba to zrobić jakoś po swojemu.
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
Przenoszę do modelowego.
Oczywiście że nie ma. W skrzyni jest tylko czujnik wstecznego i wyrzucenia na luz. Wrzucony bieg najłatwiej zrobić mając prędkość i obroty, wystarczy wyliczyć ich stosunek dla każdego biegu i później tylko go sprawdzać 
Wysłane z mojego C5303
Wysłane z mojego C5303
pociech napisał(a): Chyba łatwiej będzie zamontować przy lewarku jakieś cudo, które będzie sprawdzało jego położenie. Z pomiarem prędkości i obrotów może być ciężko uniknąć przekłamań.
To dopiero bedzie musiala byc rzezba. Pomiar predkosci i obrotow dobrze sie sprawdza w tym przypadku. Luz czy wsteczny mozesz wziac z czujnikow.
-
Przemek323c
A po co ci to kiedy samochod stoi ? Wystarczy zablokowac odpalanie na biegu innym niz N.
-
Przemek323c
Przemek323c napisał(a):A po co ci to kiedy samochod stoi ? Wystarczy zablokowac odpalanie na biegu innym niz N.
Może się to przydać podczas ruszania np. na światłach. Ruszanie np. z 2 czy 3 raczej nie jest przyjemne, a czasem człowiek się zapomni i to zrobi. Łatwiej jest szybko rzucić okiem w okolice deski rozdzielczej niż przyglądać się lewarkowi. Rozumiem, że ludzie mają gorsze problemy, ale wpadł mi do głowy pomysł na taką funkcjonalność i próbuję wymyślić jak to najlepiej zrobić.
Wychodzi na to, że mam 2 wyjścia: albo pogodzić się, że system nie działa podczas postoju, albo – jak to ująłeś – trochę porzeźbić
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
pociech napisał(a):Ruszanie np. z 2 czy 3 raczej nie jest przyjemne, a czasem człowiek się zapomni i to zrobi. Łatwiej jest szybko rzucić okiem w okolice deski rozdzielczej niż przyglądać się lewarkowi
Uwierz mi, ale jeśli zapomnisz się zmienić bieg do ruszenia, to tym bardziej nie zerkniesz na wyświetlacz umieszczony gdzieś w okolicach radia
Moim zdaniem pojeździsz trochę i nie będzie z tym problemów 
Na allegro dawno temu widziałem taki pomysł, że był zespół wyłączników krańcowych montowany na cięgnach i do tego wyświetlacz LED ale nie bardzo pamiętam czy to było jakieś uniwersalne czy pod kątem konkretnego auta.
Na allegro dawno temu widziałem taki pomysł, że był zespół wyłączników krańcowych montowany na cięgnach i do tego wyświetlacz LED ale nie bardzo pamiętam czy to było jakieś uniwersalne czy pod kątem konkretnego auta.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):zespół wyłączników krańcowych montowany na cięgnach i do tego wyświetlacz LED
Dokładnie o czymś takim pomyślałem. Lepsze byłyby czujniki Halla + magnesy (odporne na zabrudzenia i wilgoć).
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość