Polerowanie, malowanie i renowacja felg
Nie wiem, nie znam się na tym. Nie mam ciśnienia aby męczyć tego gościa o szczególy. I tak to nie jest raczej dostepne w zwykłym sklepie tylko na zamówienie z zakładów chemicznych.
Pomysł jest słaby tak czy siak, ale jak się upierasz to możesz spolerowac alu i go nie zabezpieczać – aluminium się pokrywa samo od razu warstwą tlenku glinu przy kontakcie z powietrzem, która jest sama w sobie powłoką zabezpieczającą. Jeżeli będziesz dbał i czyścił felgi płynami bez chlorków, które nie są kwaśne lub mocno zasadowe to alu nie powinno skorodowac.
Pomysł jest słaby tak czy siak, ale jak się upierasz to możesz spolerowac alu i go nie zabezpieczać – aluminium się pokrywa samo od razu warstwą tlenku glinu przy kontakcie z powietrzem, która jest sama w sobie powłoką zabezpieczającą. Jeżeli będziesz dbał i czyścił felgi płynami bez chlorków, które nie są kwaśne lub mocno zasadowe to alu nie powinno skorodowac.
W tym roku na wiosnę przygotowywałem nowe felgi. Rant został zmatowiony do papieru 2000, potem polerka filcem na wiertarce no i całość w lakier bezbarwny. Wyglądało to tak, że po polerowaniu porządnie odtłuściłem ranty benzyną ekstrakcyjną i cała felga poszła w klar.
Foto (przepraszam za jakość, jeśli byś potrzebował to mogę lepsze fotki zrobić):
download/file.php?id=31500&mode=view
download/file.php?id=31499&mode=view
A tu taką samą metodą jak felgi zrobiona stalowa końcówka tłumika:
download/file.php?id=30864&mode=view
Co do połysku to muszę przyznać, że lakier bezbarwny lekko tłumi ten blask, ale tragedii nie ma
Lakier to zwykły klar firmy NOVOL. Już nie pierwszy raz malowałem nim felgi, także mam pewność, że nic nie będzie odpadać
Foto (przepraszam za jakość, jeśli byś potrzebował to mogę lepsze fotki zrobić):
download/file.php?id=31500&mode=view
download/file.php?id=31499&mode=view
A tu taką samą metodą jak felgi zrobiona stalowa końcówka tłumika:
download/file.php?id=30864&mode=view
Co do połysku to muszę przyznać, że lakier bezbarwny lekko tłumi ten blask, ale tragedii nie ma
Lakier to zwykły klar firmy NOVOL. Już nie pierwszy raz malowałem nim felgi, także mam pewność, że nic nie będzie odpadać
Prędzej czy później lakier będzie odpadał ,po prostu nie ma przyczepności po polerce aby trzymał się tak jak na elemencie zmatowionym ,czy mniej dokładna polerka (mniejsze lustro) tym przyczepność lakieru lepsza . Jakiś czas po winno wytrzymać ale trzeba uważać z myjką ciśnieniową aby sobie nie zedrzeć lakieru ...
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Witam. Niedługo zabieram się z odnowienie felg. Na zdjęciu tego nie widać, ale felgi są porysowane, mają kilka uszkodzeń. Chcę je wyczyścić i pomalować na czarny mat. Mam do tego kilka pytań:
1. Jak wyczyścić alufelgi ? Wystarczy je to zrobić papierem ściernym, zmatowić ?
2. Czy pod farbe będzie konieczny podkład ?
3. Czy na kolor matowy daje się jakiś lakier bezbarwny ? Czy są takie lakiery dla kolorów matowych ?

Nie mogę znaleźć w necie zdjęcia jak wygląda podobna BJ na czarnych matowych felgach. Proszę też o opinie co do koloru
1. Jak wyczyścić alufelgi ? Wystarczy je to zrobić papierem ściernym, zmatowić ?
2. Czy pod farbe będzie konieczny podkład ?
3. Czy na kolor matowy daje się jakiś lakier bezbarwny ? Czy są takie lakiery dla kolorów matowych ?

Nie mogę znaleźć w necie zdjęcia jak wygląda podobna BJ na czarnych matowych felgach. Proszę też o opinie co do koloru
1. Wystarczy zmatowić lakier na feldze. Jeśli są uszkodzenia, to musisz je zaszpachlować szpachlą do felg aluminiowych.
2. Jeśli wyrównałeś powierzchnie po szpachlowaniu to musisz położyć warstwą podkładową.
3. Moim zdanie nie ale nie jestem pewien. Są lakiery bezbarwne matowe ale nie wiem jak to wygląda po malowaniu.
Pisze z góry że nie jestem lakiernikiem ale malowanie też nie jest mi obce
2. Jeśli wyrównałeś powierzchnie po szpachlowaniu to musisz położyć warstwą podkładową.
3. Moim zdanie nie ale nie jestem pewien. Są lakiery bezbarwne matowe ale nie wiem jak to wygląda po malowaniu.
Pisze z góry że nie jestem lakiernikiem ale malowanie też nie jest mi obce

pawelc napisał(a):Prędzej czy później lakier będzie odpadał ,po prostu nie ma przyczepności po polerce aby trzymał się tak jak na elemencie zmatowionym ,czy mniej dokładna polerka (mniejsze lustro) tym przyczepność lakieru lepsza . Jakiś czas po winno wytrzymać ale trzeba uważać z myjką ciśnieniową aby sobie nie zedrzeć lakieru ...
Zgodzę się z tym, ale wątpię aby aż tak słabo trzymał się lakier jak mówisz. Zobacz, że jak malujesz dany element to już bazy nie matujesz, a klar trzyma się bardzo dobrze.
Ja na razie nie narzekam. Było już parę testów myjki wysokociśnieniowej i jest ok. Także i potem nie powinno odlecieć
A jeszcze co do polerowanego rantu dodam, że oryginalnie przez producenta również były one pokryte lakierem bezbarwnym. Ale jakich dokładnie lakierów używają producenci felg – tego nie wiem
a wiesz co to jest aktywność chemiczna ? -większość baz możesz pokryć bezbarwnym po odparowaniu rozcieńczalnika (sucha w dotyku) ,ale baza wcale nie jest wyschnięta -pokrywać bazy można nawet do 12h po położeniu ,po tym czasie może już schodzić klar bo nie dochodzi do połączenia bazy z lakierem .rrrobson napisał(a):Zobacz, że jak malujesz dany element to już bazy nie matujesz, a klar trzyma się bardzo dobrze
Problemy ze schodzeniem klaru rzadko zdarzają się od razu – mija czas ,nie raz jest to pół roku ,a nieraz i 2-3lata i takie historię wychodzą .. ,Widziałem fabrycznie pokryte lakierem polerowane ranty i też lakier nie trzymał się tam jak powinien ,zaczynał schodzić .
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Kamil91 napisał(a):1. Wystarczy zmatowić lakier na feldze. Jeśli są uszkodzenia, to musisz je zaszpachlować szpachlą do felg aluminiowych.
2. Jeśli wyrównałeś powierzchnie po szpachlowaniu to musisz położyć warstwą podkładową.
3. Moim zdanie nie ale nie jestem pewien. Są lakiery bezbarwne matowe ale nie wiem jak to wygląda po malowaniu.
Pisze z góry że nie jestem lakiernikiem ale malowanie też nie jest mi obce
Wielkie dzięki, na takie odpowiedzi czekałem
pawelc napisał(a):a wiesz co to jest aktywność chemiczna ? -większość baz możesz pokryć bezbarwnym po odparowaniu rozcieńczalnika (sucha w dotyku) ,ale baza wcale nie jest wyschnięta -pokrywać bazy można nawet do 12h po położeniu ,po tym czasie może już schodzić klar bo nie dochodzi do połączenia bazy z lakierem .rrrobson napisał(a):Zobacz, że jak malujesz dany element to już bazy nie matujesz, a klar trzyma się bardzo dobrze
Problemy ze schodzeniem klaru rzadko zdarzają się od razu – mija czas ,nie raz jest to pół roku ,a nieraz i 2-3lata i takie historię wychodzą .. ,Widziałem fabrycznie pokryte lakierem polerowane ranty i też lakier nie trzymał się tam jak powinien ,zaczynał schodzić .
Przyznam szczerze, że nigdy nie słyszałem o tej aktywności
Witam.
Z racji tego że w weekend majowy miałem trochę wolnego czasu skorzystałem z dobrej pogody i zabrałem się za odnowienie swoich alufelg w BJ
Nie jestem żadnym specjalistą jeśli chodzi o malowanie ale myślę że każdy da rade to zrobić 
Felgi wcześniej wyglądały tak (na zdjęciu nie widać wielu rys i otarć) :

Dla swojej BJ dobrałem czarny kolor alufelg. Rzeczy jakie potrzebowałem to:
– 3/4 puszki czarnego matu,
– 3/4 puszki podkładu (do koloru czarnego najlepiej dobrać ciemny podkład jest łatwiejszy do pokrycia),
– benzyna ekstrakcyjna
– papier ścierny P400
Za puszkę farby płaciłem 14 zł, puszka podkładu 10 zł. Całość to około 80 -90 zł

Zabieramy się za zdemontowanie kół, później spuszczamy powietrze. Gdy już to zrobiliśmy warto poszukać kawałków starego węża ogrodowego. Naginamy opone i między rant felgi a opone wkładamy wąż, będziemy mogli pomalować dokładnie ranty.
Jeśli ktoś ma możliwość łatwiej będzie ściągnąć opony na czas malowania
Zabieramy się za czyszczenie papierem P 400, wymaga to trochę czasu i cierpliwości. Czyścimy do momentu zmatowienia całej felgi. Ważne aby zrobić to dokładnie, a podkład będzie dobrze trzymał.

Gdy już skończyliśmy czyszczenie czas na oklejenie opony i przemycie felgi benzyna ekstrakcyjna

Kiedy już tak przygotowaliśmy swoje alufelgi możemy zabierać się za malowanie podkładem. W moim przypadku to były 2-3 cienkie warstwy podkładu
Zakrywa on pozostałe nierówności i rysy, felga po malowaniu podkładem musi być idealnie gładka

Po nałożeniu podkładu, czekamy około godziny i można zabierać się za nałożenie farby. W razie jakiś nierówności podkład można szlifować, lecz pełną twardość ma po 15 – 18 godzinach.
Podobnie jak podkład nakładamy 2-3 cienkie warstwy lakieru.


Po wyschnięciu wygląda to tak
:


P.S. Nie wiem czy wrzuciłem ten temat do dobrego działu
Z góry proszę o przeniesienie, tam gdzie trzeba
Z racji tego że w weekend majowy miałem trochę wolnego czasu skorzystałem z dobrej pogody i zabrałem się za odnowienie swoich alufelg w BJ
Felgi wcześniej wyglądały tak (na zdjęciu nie widać wielu rys i otarć) :

Dla swojej BJ dobrałem czarny kolor alufelg. Rzeczy jakie potrzebowałem to:
– 3/4 puszki czarnego matu,
– 3/4 puszki podkładu (do koloru czarnego najlepiej dobrać ciemny podkład jest łatwiejszy do pokrycia),
– benzyna ekstrakcyjna
– papier ścierny P400
Za puszkę farby płaciłem 14 zł, puszka podkładu 10 zł. Całość to około 80 -90 zł

Zabieramy się za zdemontowanie kół, później spuszczamy powietrze. Gdy już to zrobiliśmy warto poszukać kawałków starego węża ogrodowego. Naginamy opone i między rant felgi a opone wkładamy wąż, będziemy mogli pomalować dokładnie ranty.
Jeśli ktoś ma możliwość łatwiej będzie ściągnąć opony na czas malowania
Zabieramy się za czyszczenie papierem P 400, wymaga to trochę czasu i cierpliwości. Czyścimy do momentu zmatowienia całej felgi. Ważne aby zrobić to dokładnie, a podkład będzie dobrze trzymał.

Gdy już skończyliśmy czyszczenie czas na oklejenie opony i przemycie felgi benzyna ekstrakcyjna

Kiedy już tak przygotowaliśmy swoje alufelgi możemy zabierać się za malowanie podkładem. W moim przypadku to były 2-3 cienkie warstwy podkładu

Po nałożeniu podkładu, czekamy około godziny i można zabierać się za nałożenie farby. W razie jakiś nierówności podkład można szlifować, lecz pełną twardość ma po 15 – 18 godzinach.
Podobnie jak podkład nakładamy 2-3 cienkie warstwy lakieru.


Po wyschnięciu wygląda to tak


P.S. Nie wiem czy wrzuciłem ten temat do dobrego działu
Mam ori `16 z mazdy 6
niestety na felgach porobiły się małe burchle ...
zacząłem przygotowania do polerki, lecz w sprzedaży nie ma czerwonego Scansola
Czy jest coś skutecznego? (w jakim sklepie / cena)
btw. doczytałem, że zielony scansol nie już nie radzi sobie tak dobrze z lakierem.
niestety na felgach porobiły się małe burchle ...
zacząłem przygotowania do polerki, lecz w sprzedaży nie ma czerwonego Scansola

Czy jest coś skutecznego? (w jakim sklepie / cena)
btw. doczytałem, że zielony scansol nie już nie radzi sobie tak dobrze z lakierem.
sprzedam filtr paliwa znajdujacy się w zbirniku do BJ 1.3 16V
- Od: 30 mar 2008, 10:43
- Posty: 41
- Skąd: Pasłęk
- Auto: 323 (BJ) 1,3 16V 1998r.
PREMaCY 1,8 +lpg 2002r.
Witam,jako że przymierzam się do renowacji felg w mojej madzi,mam do was pytanie jaki jaki kolor felgi by był odpowiedni do tego lakieru nadwozia? oczywiście rant zamierzam polerować na lustro.Z góry dziękuje za sugestie 
-
Dejv323
Witam
W zwiazku z tym ze 6stki maja tragiczna powloke na felgach, u mnie wlasnie ona zaczyna cos lekko odchodzic I pojawiaja sie pechyrzyki postanowilem cos z nimi zrobic. W poprzednim aucie mialem wypolerowane felgi na tzw lustro, I mysle zorbic cos takiego tutaj.
Moj problem polega na tym ze nie jestem pewien jak madzia by wygladala przy takich felgach I chcialbym zapytac o wasze opinie. znalazlem tylko 2 zdjecia z takimi felgami w necie, nie stety nie sa na samchodze takze trzeba sobie to wyobrazic, Mam takie same felgi, o tym samym rozmiarze, bardzo mi sie podobaja jak wygladaja tutaj na zdjeciu, ale ciagle sie waham czy bedzie to pasowac do mojego Avanta;–]
Tutaj foto, co o tym myslicie?
W zwiazku z tym ze 6stki maja tragiczna powloke na felgach, u mnie wlasnie ona zaczyna cos lekko odchodzic I pojawiaja sie pechyrzyki postanowilem cos z nimi zrobic. W poprzednim aucie mialem wypolerowane felgi na tzw lustro, I mysle zorbic cos takiego tutaj.
Moj problem polega na tym ze nie jestem pewien jak madzia by wygladala przy takich felgach I chcialbym zapytac o wasze opinie. znalazlem tylko 2 zdjecia z takimi felgami w necie, nie stety nie sa na samchodze takze trzeba sobie to wyobrazic, Mam takie same felgi, o tym samym rozmiarze, bardzo mi sie podobaja jak wygladaja tutaj na zdjeciu, ale ciagle sie waham czy bedzie to pasowac do mojego Avanta;–]
Tutaj foto, co o tym myslicie?
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
- Od: 10 kwi 2014, 18:00
- Posty: 14
- Skąd: United Kingdom
- Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant
Jak masz ciemnego woza to jak najbardziej 
Buuu... Mazdy już nie ma...
Istnieje temat o polerowaniu zatem łączę.
Dziekuje za podlaczenie postu do odpowiedniego tematu i przepraszam za nieumiejetne umieszczenie
mysle ze zabral bym sie za to samodzielnie, po prostu musze dokupic pare rzeczy do takiej polerki, robilem juz raz cos takiego, ale duzo prosciejszy wzor, no mazda jest ciemno niebiska, zastanawiam sie tylko jak czesto sie to bedzie utlenialo bez lakieru...
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
- Od: 10 kwi 2014, 18:00
- Posty: 14
- Skąd: United Kingdom
- Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant
Witam,
Chcialbym odrestaurowac moje alumy w cx 7 2.2 Pelno pechcerzykow od wewnatrz i przy wentylu. Mam tez pare ubytkow.
Chcialbym zachowac oryginalny kolor.
Czy ktos moglby polecic sprawdzony zestaw w sprayu (podklad, lakier, szpachla etc)
Moja mazda to stormy blue mica
Bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Chcialbym odrestaurowac moje alumy w cx 7 2.2 Pelno pechcerzykow od wewnatrz i przy wentylu. Mam tez pare ubytkow.
Chcialbym zachowac oryginalny kolor.
Czy ktos moglby polecic sprawdzony zestaw w sprayu (podklad, lakier, szpachla etc)
Moja mazda to stormy blue mica
Bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam
- Od: 12 maja 2008, 22:20
- Posty: 48
- Skąd: Tamworth UK
- Auto: Mazda cx7 2.2 2010
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje