Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez wyrafinowany » 12 lip 2014, 18:49

Tak się zastanawiam, czy w moim przypadku sens ma próbowanie płukania silnika ze 2 razy, czy od razu jechać do mechanika na remont silnika.
Spalanie mierzę od prawie miesiąca – wychodzi 2 litry / 1000km...
Miarkę na bagnecie spala mi od full do min w 350 km.

A tak poza tym to zauważyłem, że w kabinie często śmierdzi spalonym olejem przy włączonej dmuchawie i mam wrażenie, że czasem mi dymi spod maski jak stanę na światłach.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 21:30
Posty: 38 (0/1)
Auto: Były:
Mazda 323F Pb 1.5 1998 r.
Mazda 6 Pb 1.8 2005 r.
Mitsubishi Lancer Pb 1.6 2006 r.
Mazda 6 Pb+LPG 2.0 147KM 2007 r.

Postprzez bula6595 » 12 lip 2014, 19:52

wyrafinowany napisał(a):A tak poza tym to zauważyłem, że w kabinie często śmierdzi spalonym olejem przy włączonej dmuchawie i mam wrażenie, że czasem mi dymi spod maski jak stanę na światłach.


kup sobie nowy silnik ten ma oznaki trupa nieremontowalnego. ale jedz do speca i nie płucz tego nie ma sensu.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez brodaM6 » 13 lip 2014, 10:54

wyrafinowany napisał(a):i mam wrażenie, że czasem mi dymi spod maski jak stanę na światłach.

Przegoni samochód , otwórz maskę i zniknie wrażenie a bedą fakty .
bula6595 napisał(a):kup sobie nowy silnik

A jak kupi kota w worku i plus dodatkowy remont ,to lepiej stary wyremontować
bula6595 napisał(a):ten ma oznaki trupa nieremontowalnego.

Wróżysz ,czy potrafisz na odległość to stwierdzić :>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 13 lip 2014, 12:41

Wystarczy, że ma wycieki z jakiegoś uszczelniacza lub padniętą uszczelkę od kolektora wydechowego – serio bula65 zastanow sie zanim cos napiszesz albo idz i kup mu silnik i wez za to odpowiedzialnosc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Bamboleo » 13 lip 2014, 19:04

Mnie też niestety dotknęło spalanie oleju w Magdalenie :(
Bierze 1 litra gdzieś n okolo 2000km
Zmierzyłem ciśnienie sprężania i na kazdym cylindrze jest grubo ponad norme bo okolo 17 bar
Jak myslicie czy to mogą być pierścienie?uszczelniacze a może zapchana odma skoro takie ciśnienie?
Boję sie remontu bo niby fajne autko i mialo byc wporządku a tu zonk na samym początku :(
Początkujący
 
Od: 6 paź 2013, 12:48
Posty: 9
Skąd: Okolice Bełchatowa
Auto: M6 2002r 2.0 PB 141km
Stag 300 ISA 2 Reduktor:AC R01
Listwa:Hana

Postprzez matthies » 14 lip 2014, 18:29

duRin90 napisał(a):zamiast wypisanie kilku nazw, jest nieco ignorancją.

gdybyś musiał to samo wypisywać tyle razy co ja (i inni z resztą też) to byś zrozumiał moją niechęć do pisania po milion razy tego samego. Nie jest to moja złośliwość, tylko reakcja na lenistwo innych. Ja na początku katowałem cały temat, który mnie interesował, od deski do deski i nie musiałem zadawać tylu pytań, wystarczyło mi, jak ktoś polecił odpowiedni temat do lektury.
Czasem nie rozumiem tej niechęci do czytania...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bula6595 » 15 lip 2014, 18:45

wróże Z fusów :D czasem z dłoni ale przeważnie ze smrodu spalonego oleju :D
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez brodaM6 » 16 lip 2014, 06:36

Gratuluje umiejetność ,masz nos :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez lechuk » 17 lip 2014, 12:44

Bamboleo napisał(a):Zmierzyłem ciśnienie sprężania i na kazdym cylindrze jest grubo ponad norme bo okolo 17 bar
Jak myslicie czy to mogą być pierścienie?uszczelniacze a może zapchana odma skoro takie ciśnienie


Jesteś pewien, że dobrze zmierzyłeś? Sam mierzyłeś? Może manometr uszkodzony?

Ani odma, ani uszczelniacze zaworowe nie mają wpływu na ciśnienie sprężania bo znajdują się poza komorą spalania, ale przez uszczelniacze może ubywać oleju. Jak pierścienie przepuszczają to zazwyczaj ciśnienie nie jest równe na wszystkich cylindrach. Wypadałoby pomierzyć jeszcze luzy zaworowe.

Uzupełnij profil o lokalizację. Jak jesteś gdzieś z okolic Bydgoszczy to mogę ci zrobić pomiar ciśnienia sprężania za browarka :D
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez Bamboleo » 19 lip 2014, 17:36

Do Bydgoszczy troszke daleko mam z łódzkiego ale dzięki za dobre chęci<oczko>
Silnik juz rozebrany do remontu
Początkujący
 
Od: 6 paź 2013, 12:48
Posty: 9
Skąd: Okolice Bełchatowa
Auto: M6 2002r 2.0 PB 141km
Stag 300 ISA 2 Reduktor:AC R01
Listwa:Hana

Postprzez misiek89 » 19 lip 2014, 18:13

I jak pierścienie zalepione?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Bamboleo » 20 lip 2014, 11:06

Tak.To bylo do przewidzenia ze pierścienie.Zapieczone i sporo nagaru na tlokach
Ostatnio edytowano 20 lip 2014, 12:20 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: dubel
Początkujący
 
Od: 6 paź 2013, 12:48
Posty: 9
Skąd: Okolice Bełchatowa
Auto: M6 2002r 2.0 PB 141km
Stag 300 ISA 2 Reduktor:AC R01
Listwa:Hana

Postprzez misiek89 » 20 lip 2014, 11:57

I 99% tak ma jak łyka oliwę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez matthies » 20 lip 2014, 12:20

a można ich stan sprawdzić jakoś bezinwazyjnie, czy trzeba motor pruć?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Bamboleo » 20 lip 2014, 13:00

Przed remontem robilem pomiar kompresji to bylo cisnienie kolo 18 bar na kazdym cylindrze czyli troszke za duzo i podobno za wysoka kompresja plus apetyt na olej to jus bardzo prawdopodobne ze pierścienie.Gdybym inne metody znał to zarówno pomiar kompresji i jak i innymi metodami napewno bym sprawdzil madzie przed zakupem:–/a tak to sie mozna wpakowac w remont od razu po zakupie:–/Ale zrobie sobie wszystko na tip top i napewno bede dbal o madzie nie tak jak wczesniejsi właściciele bo bardzo mnie kręci ten samochód;–)
Początkujący
 
Od: 6 paź 2013, 12:48
Posty: 9
Skąd: Okolice Bełchatowa
Auto: M6 2002r 2.0 PB 141km
Stag 300 ISA 2 Reduktor:AC R01
Listwa:Hana

Postprzez matthies » 20 lip 2014, 13:13

Niby kompresja była sprawdzana przed zakupem, ale cholera wie czy jakieś "ulepszacze" nie były zalane do silnika. Sprawdzę sobie kompresję jak pojadę na hamownię, dzięki.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez boczek » 23 lip 2014, 22:15

Jeżeli auto faktycznie bierze olej to moim zdanie warto pomyśleć nad jakimś dodatkiem do Oleju który uratuje silnik w razie gdyby było za mało oleju. Czytałem na forum że Ceramizerem się do tego dobrze nadaje. Wiem że są jeszcze inne ale ten miał najwięcej opinii.
"Kiedy jade, czuje ulge. Nie czuje zadnych ograniczen..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 01:19
Posty: 34 (0/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 323f 1,5 PB

Postprzez CLAU » 23 lip 2014, 22:18

Jak bedzie za malo oleju to czujnik cisnienia oleju sie zaswieci na desce. Albo ktos przerwie jazde, albo pojedzie dalej. Ceramizer tu w niczym nie pomoze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 23 lip 2014, 22:32

Z tym się nie zgodzę. Właśnie tutaj jest bolączka (przynajmniej w L3), że nawet pomimo stanu oleju poniżej minimum, kontrolka CIŚNIENIA oleju się nie zapala, bo niby ciśnienie jest spoko, a stan zerowy. Dlatego właśnie dużo silników L3 jest trupkami niestety.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 24 lip 2014, 08:27

Ale to już kwestia bagnetu, jak ciśnienie jest za małe zgodnie ze specyfikacją to wtedy się zaświeci. Zdejmij miskę olejową kiedy masz taki stan na bagnecie i zobacz, że jest olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6