Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Tak się zastanawiam, czy w moim przypadku sens ma próbowanie płukania silnika ze 2 razy, czy od razu jechać do mechanika na remont silnika.
Spalanie mierzę od prawie miesiąca – wychodzi 2 litry / 1000km...
Miarkę na bagnecie spala mi od full do min w 350 km.
A tak poza tym to zauważyłem, że w kabinie często śmierdzi spalonym olejem przy włączonej dmuchawie i mam wrażenie, że czasem mi dymi spod maski jak stanę na światłach.
Spalanie mierzę od prawie miesiąca – wychodzi 2 litry / 1000km...
Miarkę na bagnecie spala mi od full do min w 350 km.
A tak poza tym to zauważyłem, że w kabinie często śmierdzi spalonym olejem przy włączonej dmuchawie i mam wrażenie, że czasem mi dymi spod maski jak stanę na światłach.
wyrafinowany napisał(a):A tak poza tym to zauważyłem, że w kabinie często śmierdzi spalonym olejem przy włączonej dmuchawie i mam wrażenie, że czasem mi dymi spod maski jak stanę na światłach.
kup sobie nowy silnik ten ma oznaki trupa nieremontowalnego. ale jedz do speca i nie płucz tego nie ma sensu.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
wyrafinowany napisał(a):i mam wrażenie, że czasem mi dymi spod maski jak stanę na światłach.
Przegoni samochód , otwórz maskę i zniknie wrażenie a bedą fakty .
bula6595 napisał(a):kup sobie nowy silnik
A jak kupi kota w worku i plus dodatkowy remont ,to lepiej stary wyremontować
bula6595 napisał(a):ten ma oznaki trupa nieremontowalnego.
Wróżysz ,czy potrafisz na odległość to stwierdzić
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Wystarczy, że ma wycieki z jakiegoś uszczelniacza lub padniętą uszczelkę od kolektora wydechowego – serio bula65 zastanow sie zanim cos napiszesz albo idz i kup mu silnik i wez za to odpowiedzialnosc.
Mnie też niestety dotknęło spalanie oleju w Magdalenie
Bierze 1 litra gdzieś n okolo 2000km
Zmierzyłem ciśnienie sprężania i na kazdym cylindrze jest grubo ponad norme bo okolo 17 bar
Jak myslicie czy to mogą być pierścienie?uszczelniacze a może zapchana odma skoro takie ciśnienie?
Boję sie remontu bo niby fajne autko i mialo byc wporządku a tu zonk na samym początku
Bierze 1 litra gdzieś n okolo 2000km
Zmierzyłem ciśnienie sprężania i na kazdym cylindrze jest grubo ponad norme bo okolo 17 bar
Jak myslicie czy to mogą być pierścienie?uszczelniacze a może zapchana odma skoro takie ciśnienie?
Boję sie remontu bo niby fajne autko i mialo byc wporządku a tu zonk na samym początku
- Od: 6 paź 2013, 12:48
- Posty: 9
- Skąd: Okolice Bełchatowa
- Auto: M6 2002r 2.0 PB 141km
Stag 300 ISA 2 Reduktor:AC R01
Listwa:Hana
duRin90 napisał(a):zamiast wypisanie kilku nazw, jest nieco ignorancją.
gdybyś musiał to samo wypisywać tyle razy co ja (i inni z resztą też) to byś zrozumiał moją niechęć do pisania po milion razy tego samego. Nie jest to moja złośliwość, tylko reakcja na lenistwo innych. Ja na początku katowałem cały temat, który mnie interesował, od deski do deski i nie musiałem zadawać tylu pytań, wystarczyło mi, jak ktoś polecił odpowiedni temat do lektury.
Czasem nie rozumiem tej niechęci do czytania...
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
wróże Z fusów
czasem z dłoni ale przeważnie ze smrodu spalonego oleju 
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Bamboleo napisał(a):Zmierzyłem ciśnienie sprężania i na kazdym cylindrze jest grubo ponad norme bo okolo 17 bar
Jak myslicie czy to mogą być pierścienie?uszczelniacze a może zapchana odma skoro takie ciśnienie
Jesteś pewien, że dobrze zmierzyłeś? Sam mierzyłeś? Może manometr uszkodzony?
Ani odma, ani uszczelniacze zaworowe nie mają wpływu na ciśnienie sprężania bo znajdują się poza komorą spalania, ale przez uszczelniacze może ubywać oleju. Jak pierścienie przepuszczają to zazwyczaj ciśnienie nie jest równe na wszystkich cylindrach. Wypadałoby pomierzyć jeszcze luzy zaworowe.
Uzupełnij profil o lokalizację. Jak jesteś gdzieś z okolic Bydgoszczy to mogę ci zrobić pomiar ciśnienia sprężania za browarka
- Od: 13 lut 2014, 12:36
- Posty: 63
- Skąd: Bydoszcz
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03
Przed remontem robilem pomiar kompresji to bylo cisnienie kolo 18 bar na kazdym cylindrze czyli troszke za duzo i podobno za wysoka kompresja plus apetyt na olej to jus bardzo prawdopodobne ze pierścienie.Gdybym inne metody znał to zarówno pomiar kompresji i jak i innymi metodami napewno bym sprawdzil madzie przed zakupem:–/a tak to sie mozna wpakowac w remont od razu po zakupie:–/Ale zrobie sobie wszystko na tip top i napewno bede dbal o madzie nie tak jak wczesniejsi właściciele bo bardzo mnie kręci ten samochód;–)
- Od: 6 paź 2013, 12:48
- Posty: 9
- Skąd: Okolice Bełchatowa
- Auto: M6 2002r 2.0 PB 141km
Stag 300 ISA 2 Reduktor:AC R01
Listwa:Hana
Jeżeli auto faktycznie bierze olej to moim zdanie warto pomyśleć nad jakimś dodatkiem do Oleju który uratuje silnik w razie gdyby było za mało oleju. Czytałem na forum że Ceramizerem się do tego dobrze nadaje. Wiem że są jeszcze inne ale ten miał najwięcej opinii.
"Kiedy jade, czuje ulge. Nie czuje zadnych ograniczen..."
Z tym się nie zgodzę. Właśnie tutaj jest bolączka (przynajmniej w L3), że nawet pomimo stanu oleju poniżej minimum, kontrolka CIŚNIENIA oleju się nie zapala, bo niby ciśnienie jest spoko, a stan zerowy. Dlatego właśnie dużo silników L3 jest trupkami niestety.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Ale to już kwestia bagnetu, jak ciśnienie jest za małe zgodnie ze specyfikacją to wtedy się zaświeci. Zdejmij miskę olejową kiedy masz taki stan na bagnecie i zobacz, że jest olej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6