Klimatyzacja – Różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez aryst » 15 lip 2014, 07:43

Hej
Mazda 323f 2.0 2002
nabiłem ostatnio klime ma maksa.
po tym nabiciu pojawiły się dziwne problemy. Po włączeniu klimy i obiegu zamknietego szarpie auto, po włączeniu klimy na obiegu otwartym wszystko ok.
Przy jednym i drugim klima chkłodzi oczywiście, ale chodzi o to szarpanie. jaki powód?
czy może to być przez za dużą ilość czynika czy to coś innego?
aryst
 

Postprzez ewemarkam » 15 lip 2014, 19:57

Co znaczy na maksa?
Obieg zamknięty nie ma nic wspólnego z klimą, w zasadzie to tylko przesuwasz klapę przy dmuchawie nic innego.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez aryst » 16 lip 2014, 07:57

na maksa, w sensie do końca, tam chyba 650g wchodzi, nie jestem pewien.
no to już nie wiem, ale jest to natychmiastowo zauważalne, przełączam na zamkniety, i zaczyna sie szarpanie. Szarpanie nie jest jakieś wielkie, ale odczuwalne, z częstotliwością mniej więcej co 30-60s.
aryst
 

Postprzez ewemarkam » 16 lip 2014, 11:32

To tak jak prawie załącza się sprzegło sprężarki. Ale co jedno z drugim ma wspólnego to nie mam pojęcia. Być może lekko przymarza parownik, Bo na obiegu wewnętrznym bierze powietrze ze środka które jest trochę chłodniejsze niż to na zewnątrz. Teraz pytanie dzieje Ci się tak od razu czy po jakimś czasie? Tzn wchodzisz do rozgrzanego samochodu i włączasz klimę na obiegu zamkniętym, szarpie Ci od razu silnikiem. Być może też miałeś wcześniej niedobór gazu i tym samym sprężarka chodziła lżej, teraz dobiłeś czynnika i jest tak jak powinno. Silnikiem szarpinie bo sprzęgło włącza się nagle i też nagle puszcza.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez greg9295943 » 18 lip 2014, 21:33

Witam


O ile mi dobrze wiadomo to w układzie chłodniczym BJ-otki ma być 600 gram czynnika chłodniczego. Uzupełnienie czynnika w ilości 650g może powodować uruchamianie czujnika wysokiego ciśnienia który wyłącza sprężarkę celem ochrony przed uszkodzeniem. Co do zamarzania parownika to jest to tylko możliwe jak czynnika będzie za mało w obiegu. Podobne sytuacje dzieją się w klimatyzatorach przemysłowych (klimatyzacja precyzyjna)
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 10:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ ZM 2002
Laguna III GT 2.0T F4RT 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323