Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy
Co za bzdury z tym usuwaniem sita?! Po co to chcecie robić?! Sito zatrzymuje brud z oleju, nie dopuszcza tego do turbo. Usuwając sito do turba będą docierały zanieczyszczenia, powoli się odkładać aż zakoksują się kanały w turbinie, smarowanie zniknie i trach... turbo będzie do regeneracji przy byle jakiej awarii silnika, a nawet jeszcze zanim do niej dojdzie! Bo pierwsze padnie turbo a dopiero będzie widać jakąkolwiek awarię! Usuwanie tego elementu to nic dobrego! No chyba, że dla zakładów regenerujących turbiny!

Dlatego dobrze mi mowil gosc z ktorym rozmawialem ze nawet nie wspomnial o usunieciu sitka tylko o jego wyczyszczeniu co jakis czas. Nie wiem natomiast jaki to ma byc ten interwal. Jak ktos wie niech napisze. Ja tego jeszcze nie czyscilem bo tak jak pisalem wczesniej trzeba auto odstawic na pewno na jeden dzien.
Generalnie jak w Y6 pada turbo, to należało by przynajmniej sprawdzić drożność przewodów olejowych zasilającego i powrotnego a najlepiej to wymienić je na nowe:) Zwęglone osady w środku ograniczają przepływ oleju, smarowania i chłodzenia mniej, turbo szybciej znów padnie.
Każdy zrobi to co uzna za słuszne dla siebie są różne opinie na temat sitka. Ja go nie mam od prawie
70tyś km i mam spokój.
70tyś km i mam spokój.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Jak w Y6 pada turbo to trzeba sprawdzić drożność przewodów olejowych do turbo, odkręcić miskę olejową, przeczyścić smoka, sprwdzić pompę oleju, przeczyścić, ewwntualnie pozbyć się sitka (każdy zrobi jak uważa). Do wymiany olej i filtry. Taka jest podstawowa procedura u mojego mechanika.
Turbosprężarka wymieniona.
Kupiłem używaną. Udało mi się zdobyć w dobrym stanie z Mazdy 3 z niewielkim przebiegiem (około 90tyś).
Podczas oględzin całego układu mechanik stwierdził, że sławne sitko na przewodzie do turbosprężarki nie było zapchane podobnie jak przewody w każdym razie sitko usunął. Wyczyścił intercooler. Zdjął miskę olejową, była czysta, ale za to smok olejowy był zapchany. Nie całkowicie, ale dosyć sporo syfu.
Wygląda na to, że układ smarowania był w ogólnym dobrym stanie.
Wymienone zostały filtry (oleju i powietrza) oraz olej.
Co zdziwiło, to uszkodzone wnętrzności z rozebranej turbosprężarki.
Zniszczeniu uległy łopatki na wirniku turbiny oraz kierownice na pierścieniu. Ciężko powiedzieć co mogło się do tego przyczynić. Jeśli jakieś ciało obce miałoby dostać się do środka to musiałoby wlecieć od strony sprężarki, a tam łopatki są nienaruszone.
Nie było oznak przegrzania i zatarcia wałka.
Poniżej wrzucam kilka zdjęć.




Kupiłem używaną. Udało mi się zdobyć w dobrym stanie z Mazdy 3 z niewielkim przebiegiem (około 90tyś).
Podczas oględzin całego układu mechanik stwierdził, że sławne sitko na przewodzie do turbosprężarki nie było zapchane podobnie jak przewody w każdym razie sitko usunął. Wyczyścił intercooler. Zdjął miskę olejową, była czysta, ale za to smok olejowy był zapchany. Nie całkowicie, ale dosyć sporo syfu.
Wygląda na to, że układ smarowania był w ogólnym dobrym stanie.
Wymienone zostały filtry (oleju i powietrza) oraz olej.
Co zdziwiło, to uszkodzone wnętrzności z rozebranej turbosprężarki.
Zniszczeniu uległy łopatki na wirniku turbiny oraz kierownice na pierścieniu. Ciężko powiedzieć co mogło się do tego przyczynić. Jeśli jakieś ciało obce miałoby dostać się do środka to musiałoby wlecieć od strony sprężarki, a tam łopatki są nienaruszone.
Nie było oznak przegrzania i zatarcia wałka.
Poniżej wrzucam kilka zdjęć.




Dominooo napisał(a):Co zdziwiło, to uszkodzone wnętrzności z rozebranej turbosprężarki. Zniszczeniu uległy łopatki na wirniku turbiny oraz kierownice na pierścieniu
Faktycznie , dziwne juz podejrzewałem ze ktos piłował i gasił bez chłodzenia, ale...
Dominooo napisał(a):Nie było oznak przegrzania i zatarcia wałka.
To co zniszczyło turbo?
Może któraś z łopatek nie wytrzymała temperatury odłamał się mały element resztę już zrobiły obroty.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Tak też z mechanikiem wywnioskowaliśmy, że prawdopodobnie albo łapatka z turbiny nie wytrzymała, odłamał się kawałek lub jedna z kierownic (co widać na zdjęciach) się odłamała i zniszczyła turbinę i kilka innych kierownic (pokrzywione).
U mnie nie ma takiej opcji. Zawsze daję chwilę na schłodzenie nawet po krótkich odcinkach.
Wszystkie pozostałe podzespoły turbosprężarki były w dorbym stanie. Nie nosiły oznak ekstermalnej eksploatacji (czyt. katowania na wysokich obrotach).
CezaR83 napisał(a): Faktycznie , dziwne juz podejrzewałem ze ktos piłował i gasił bez chłodzenia, ale...
U mnie nie ma takiej opcji. Zawsze daję chwilę na schłodzenie nawet po krótkich odcinkach.
Wszystkie pozostałe podzespoły turbosprężarki były w dorbym stanie. Nie nosiły oznak ekstermalnej eksploatacji (czyt. katowania na wysokich obrotach).
mogło kiedyś coś zassać, przy tych obrotach jakie osiąga turbo wystarczyło niewielkie uszkodzenie, czas, temperatura i zmienne obciążenia zrobiły resztę.
Oby regenerowana dmuchała jak należy
Oby regenerowana dmuchała jak należy

akostarek napisał(a):mogło kiedyś coś zassać, przy tych obrotach jakie osiąga turbo wystarczyło niewielkie uszkodzenie, czas, temperatura i zmienne obciążenia zrobiły resztę.
Oby regenerowana dmuchała jak należy
Nie regenerowałem. Kupiłem użwaną od Mazdy 3
Czas pokaże.
Na razie pojawił się kolejny problem podczas wypalania filtra FAP...
witam
dzisiaj, robiąc krótką trasę (120 km), po wizycie na Orlenie stwierdziłem niepokojący "syk" w środku auta, od strony pasażera. Jakoś bardzo się tym nie przejąłem, dopóki w lusterku nie zauważyłem większej ilości czarnych spalin przy dodawaniu gazu, powyżej 1800 obrotów. Dodam jeszcze, że turbina pracuje, bo auto nie straciło mocy. Mam szukać speca od turbin, czy może będzie to układ dolotowy powietrza?
dzisiaj, robiąc krótką trasę (120 km), po wizycie na Orlenie stwierdziłem niepokojący "syk" w środku auta, od strony pasażera. Jakoś bardzo się tym nie przejąłem, dopóki w lusterku nie zauważyłem większej ilości czarnych spalin przy dodawaniu gazu, powyżej 1800 obrotów. Dodam jeszcze, że turbina pracuje, bo auto nie straciło mocy. Mam szukać speca od turbin, czy może będzie to układ dolotowy powietrza?
- Od: 18 lis 2012, 11:21
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 (2005) Y6
Sprawdź dolot mogła ci paść harmonijka nie jedna osoba już ją wymieniała
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Zmień tego mechanika.
tu masz za 161zł
http://www.fox.rzeszow.pl/PRZEWOD-KOLEK ... 87%29.aspx
Są jeszcze na stronie po 221 i 259zł
A samą harmonijkę jak potrzebujesz auto na już zdemontuj zajmuje to około 20minut do odkręcenia osłona silnika i chyba 7 śrubek. Kup sobie szeroką taśmę izolacyjną może być szara zbrojona dobrze oklej i spokojnie wytrzyma.
Sam tak jeździłem aż kupiłem nową harmonijkę i zastanawiałem się czy ją wymieniać bo wszystko trzymało.
Ps. jak coś mam w domu jeszcze tą klejoną.
Dopisano 6 cze 2014, 12:04:
http://allegro.pl/przewod-kolektora-ssa ... 65895.html
Źle popatrzyłem akurat tej za 161zł fox nie ma tylko jest ta droga na allegro jest pełno tylko poszukać
Ps. Dobrze by było to przenieś do nowego postu o harmonijce.
tu masz za 161zł
http://www.fox.rzeszow.pl/PRZEWOD-KOLEK ... 87%29.aspx
Są jeszcze na stronie po 221 i 259zł
A samą harmonijkę jak potrzebujesz auto na już zdemontuj zajmuje to około 20minut do odkręcenia osłona silnika i chyba 7 śrubek. Kup sobie szeroką taśmę izolacyjną może być szara zbrojona dobrze oklej i spokojnie wytrzyma.
Sam tak jeździłem aż kupiłem nową harmonijkę i zastanawiałem się czy ją wymieniać bo wszystko trzymało.
Ps. jak coś mam w domu jeszcze tą klejoną.
Dopisano 6 cze 2014, 12:04:

Źle popatrzyłem akurat tej za 161zł fox nie ma tylko jest ta droga na allegro jest pełno tylko poszukać
Ps. Dobrze by było to przenieś do nowego postu o harmonijce.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Wystarczy zdjęcie mechanika jak mu pokazujesz rachunek za nową harmonijkę.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Dopadł mnie ten sam problem na początek poszedł klej dwu składnikowy (poksilina) i taśma izolacyjna zrobione na tym 200km i dalej ciągnie .w bagażniku leży już nowa harmonijka oryginał z forda za 180zł w mazda zaśpiewali 430zł .
Mam pytanie czy od strony wkrętów trzeba dać dodatkowe jakieś uszczelnienie??? czy przykręcić bez żadnych dodatkowych kombinacji
Mam pytanie czy od strony wkrętów trzeba dać dodatkowe jakieś uszczelnienie??? czy przykręcić bez żadnych dodatkowych kombinacji
MAZDA- BO TAK
- Od: 16 lut 2011, 19:24
- Posty: 82
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości