Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez janek001 » 17 maja 2014, 22:44

ja w swoim muszę sprawdzić czy mam sito , po za tym warto wymienić smok pompy olejowej , muszę się koniecznie na to umówić do mojego cudotwórcy i napisze wszystko co i jak robili , możliwie ze zdjęciami <faja>
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez smile » 18 maja 2014, 10:18

Co za bzdury z tym usuwaniem sita?! Po co to chcecie robić?! Sito zatrzymuje brud z oleju, nie dopuszcza tego do turbo. Usuwając sito do turba będą docierały zanieczyszczenia, powoli się odkładać aż zakoksują się kanały w turbinie, smarowanie zniknie i trach... turbo będzie do regeneracji przy byle jakiej awarii silnika, a nawet jeszcze zanim do niej dojdzie! Bo pierwsze padnie turbo a dopiero będzie widać jakąkolwiek awarię! Usuwanie tego elementu to nic dobrego! No chyba, że dla zakładów regenerujących turbiny! :| :| :| :|
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez talk_about85 » 18 maja 2014, 10:45

Dlatego dobrze mi mowil gosc z ktorym rozmawialem ze nawet nie wspomnial o usunieciu sitka tylko o jego wyczyszczeniu co jakis czas. Nie wiem natomiast jaki to ma byc ten interwal. Jak ktos wie niech napisze. Ja tego jeszcze nie czyscilem bo tak jak pisalem wczesniej trzeba auto odstawic na pewno na jeden dzien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez smile » 18 maja 2014, 11:05

Generalnie jak w Y6 pada turbo, to należało by przynajmniej sprawdzić drożność przewodów olejowych zasilającego i powrotnego a najlepiej to wymienić je na nowe:) Zwęglone osady w środku ograniczają przepływ oleju, smarowania i chłodzenia mniej, turbo szybciej znów padnie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kropek101 » 18 maja 2014, 14:49

Każdy zrobi to co uzna za słuszne dla siebie są różne opinie na temat sitka. Ja go nie mam od prawie
70tyś km i mam spokój.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Dominooo » 19 maja 2014, 06:22

Jak w Y6 pada turbo to trzeba sprawdzić drożność przewodów olejowych do turbo, odkręcić miskę olejową, przeczyścić smoka, sprwdzić pompę oleju, przeczyścić, ewwntualnie pozbyć się sitka (każdy zrobi jak uważa). Do wymiany olej i filtry. Taka jest podstawowa procedura u mojego mechanika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Dominooo » 24 maja 2014, 22:26

Turbosprężarka wymieniona.
Kupiłem używaną. Udało mi się zdobyć w dobrym stanie z Mazdy 3 z niewielkim przebiegiem (około 90tyś).

Podczas oględzin całego układu mechanik stwierdził, że sławne sitko na przewodzie do turbosprężarki nie było zapchane podobnie jak przewody w każdym razie sitko usunął. Wyczyścił intercooler. Zdjął miskę olejową, była czysta, ale za to smok olejowy był zapchany. Nie całkowicie, ale dosyć sporo syfu.
Wygląda na to, że układ smarowania był w ogólnym dobrym stanie.

Wymienone zostały filtry (oleju i powietrza) oraz olej.

Co zdziwiło, to uszkodzone wnętrzności z rozebranej turbosprężarki.
Zniszczeniu uległy łopatki na wirniku turbiny oraz kierownice na pierścieniu. Ciężko powiedzieć co mogło się do tego przyczynić. Jeśli jakieś ciało obce miałoby dostać się do środka to musiałoby wlecieć od strony sprężarki, a tam łopatki są nienaruszone.
Nie było oznak przegrzania i zatarcia wałka.

Poniżej wrzucam kilka zdjęć.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez CezaR83 » 26 maja 2014, 11:49

Dominooo napisał(a):Co zdziwiło, to uszkodzone wnętrzności z rozebranej turbosprężarki. Zniszczeniu uległy łopatki na wirniku turbiny oraz kierownice na pierścieniu

Faktycznie , dziwne juz podejrzewałem ze ktos piłował i gasił bez chłodzenia, ale...
Dominooo napisał(a):Nie było oznak przegrzania i zatarcia wałka.

To co zniszczyło turbo? :|
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez kropek101 » 26 maja 2014, 12:16

Może któraś z łopatek nie wytrzymała temperatury odłamał się mały element resztę już zrobiły obroty.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Dominooo » 26 maja 2014, 22:56

Tak też z mechanikiem wywnioskowaliśmy, że prawdopodobnie albo łapatka z turbiny nie wytrzymała, odłamał się kawałek lub jedna z kierownic (co widać na zdjęciach) się odłamała i zniszczyła turbinę i kilka innych kierownic (pokrzywione).

CezaR83 napisał(a): Faktycznie , dziwne juz podejrzewałem ze ktos piłował i gasił bez chłodzenia, ale...

U mnie nie ma takiej opcji. Zawsze daję chwilę na schłodzenie nawet po krótkich odcinkach.

Wszystkie pozostałe podzespoły turbosprężarki były w dorbym stanie. Nie nosiły oznak ekstermalnej eksploatacji (czyt. katowania na wysokich obrotach).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 27 maja 2014, 17:32

mogło kiedyś coś zassać, przy tych obrotach jakie osiąga turbo wystarczyło niewielkie uszkodzenie, czas, temperatura i zmienne obciążenia zrobiły resztę.

Oby regenerowana dmuchała jak należy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 27 maja 2014, 18:09

akostarek napisał(a):mogło kiedyś coś zassać, przy tych obrotach jakie osiąga turbo wystarczyło niewielkie uszkodzenie, czas, temperatura i zmienne obciążenia zrobiły resztę.

Oby regenerowana dmuchała jak należy <spoko>

Nie regenerowałem. Kupiłem użwaną od Mazdy 3 ;)
Czas pokaże.
Na razie pojawił się kolejny problem podczas wypalania filtra FAP... :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez cygi89 » 1 cze 2014, 21:23

witam

dzisiaj, robiąc krótką trasę (120 km), po wizycie na Orlenie stwierdziłem niepokojący "syk" w środku auta, od strony pasażera. Jakoś bardzo się tym nie przejąłem, dopóki w lusterku nie zauważyłem większej ilości czarnych spalin przy dodawaniu gazu, powyżej 1800 obrotów. Dodam jeszcze, że turbina pracuje, bo auto nie straciło mocy. Mam szukać speca od turbin, czy może będzie to układ dolotowy powietrza?
Początkujący
 
Od: 18 lis 2012, 11:21
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 (2005) Y6

Postprzez kropek101 » 1 cze 2014, 22:09

Sprawdź dolot mogła ci paść harmonijka nie jedna osoba już ją wymieniała
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez cygi89 » 6 cze 2014, 11:13

Okazało się, że to harmonijka. Problem w tym, że mechanik zaśpiewał za naprawę 600 zł (520 części) na nowych elementach. Czy nie da się tej harmonijki jakoś zregenerować?
Początkujący
 
Od: 18 lis 2012, 11:21
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 (2005) Y6

Postprzez kropek101 » 6 cze 2014, 11:44

Zmień tego mechanika.

tu masz za 161zł
http://www.fox.rzeszow.pl/PRZEWOD-KOLEK ... 87%29.aspx

Są jeszcze na stronie po 221 i 259zł

A samą harmonijkę jak potrzebujesz auto na już zdemontuj zajmuje to około 20minut do odkręcenia osłona silnika i chyba 7 śrubek. Kup sobie szeroką taśmę izolacyjną może być szara zbrojona dobrze oklej i spokojnie wytrzyma.

Sam tak jeździłem aż kupiłem nową harmonijkę i zastanawiałem się czy ją wymieniać bo wszystko trzymało.

Ps. jak coś mam w domu jeszcze tą klejoną.

Dopisano 6 cze 2014, 12:04:

http://allegro.pl/przewod-kolektora-ssa ... 65895.html

Źle popatrzyłem akurat tej za 161zł fox nie ma tylko jest ta droga na allegro jest pełno tylko poszukać

Ps. Dobrze by było to przenieś do nowego postu o harmonijce.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez cygi89 » 6 cze 2014, 14:25

Wielkie dzięki za podpowiedź. Dzięki Tobie zaoszczędzę sporo pieniążka. Podaj adres wyśle Ci piwo! ;–)
Początkujący
 
Od: 18 lis 2012, 11:21
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 (2005) Y6

Postprzez kropek101 » 6 cze 2014, 20:07

Wystarczy zdjęcie mechanika jak mu pokazujesz rachunek za nową harmonijkę.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez janek001 » 7 cze 2014, 22:36

to zależy , bo jak z aso to cena nie dziwi <płacze>
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez novek » 15 lip 2014, 09:04

Dopadł mnie ten sam problem na początek poszedł klej dwu składnikowy (poksilina) i taśma izolacyjna zrobione na tym 200km i dalej ciągnie .w bagażniku leży już nowa harmonijka oryginał z forda za 180zł w mazda zaśpiewali 430zł .
Mam pytanie czy od strony wkrętów trzeba dać dodatkowe jakieś uszczelnienie??? czy przykręcić bez żadnych dodatkowych kombinacji
MAZDA- BO TAK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 19:24
Posty: 82
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323