Planowanie głowicy 2.0 FS

Postprzez mordraq » 13 lip 2014, 20:28

Witam, przy okazji wymiany pierścieni, uszczelniaczy, ogólnie małego remontu silnika (300tys przebiegu i litr oleju co 3 tys km) będę planować głowicę i zastanawiam się czy nie zebrać więcej w celu lekkiego zwiększenia mocy. Tu pojawia się pytanie jaka jest bezpieczna dla silnika granica planowania i żeby nie trzeba było wpuszczać zaworów. Czy ktoś z forumowiczów robił taki zabieg, ile obniżył, jakie były efekty?

Planuję także dopasowanie kolektorów do głowicy, wygładzenie kanałów dolotowych, zaślepkę egra, czyszczenie przepustnicy, założenie rury zamiast mojej pustej puszki katalizatora (zaczeło mnie denerwować jej brzęczenie) i założenie stożkowego filtra ale ostatnie już tylko w celu uzyskania fajnego brzmienia.

Dodam, że jeżdżę na gazie i wszystko robię sam (jestem mechanikiem samochodowym z własnym warsztatem) ale nie znam się po prostu na tuningu. A może ktoś z was poradzi mi jak mogę jeszcze zwiększyć moc przy okazji rozebranego silnika i przy niewielkich kosztach.

Pozdrawiam Paweł :)
mordraq
 

Postprzez szumki44 » 14 lip 2014, 16:59

zaślepki EGR nie ma co robić wystarczy odłączyć na podciśnieniu 1 wężyk i EGR nie działa :) jak by Cię to interesowało to mogę pokazać który. Ogólnie bezkolizyjny silnik więc możesz zebrać wiecej ale z rozsądkiem żeby nie stał się kolizyjny :) . Kolektor dolotowy rzecz jasna ? To najlepiej dla Ciebie by było zrobienie dłuższych szerszych kanałów dolotowych , dzieki temu zyskasz moment obrotowy z dołu (sądzę że nie kręcisz silnika powyżej 4500? do 6200 ? ) Jeżeli jeździsz w zakresie 2100-3500 to wstawienie przelotu w miejscu katalizatora zaślepienie EGR nie da Ci nic pożytecznego oraz stożek NIE E E ! bo zamuli tobie dół jedynie odczujesz górę co wiąże się z ekonomią.

w 2.0 Fs jeżeli chcesz mieć moc i moment do wyprzedzania na trasie i jazdę w zakresie 4500-6200 rpm to polecam :
Stożek(krótki dolot !)
Kolektor 4-2-1 –>(70mm układ)Strumiennica->tlumik środkowy-> tlumik przelot końcowy.
Skrócenie kanałów dolotowych.
Egr zaślepiony.
Wtedy nasze auto przy 4500-6200 Ciągnie jak szalone !! Mega różnica aż wgniata w fotel :)
WADA ? jazda przepisowa 50, 90 km wiąże się z tym że auto wg nie jedzie ! zmulony totalnie dół auto ma "dziury w moc" jest zmuł do 1800 obrotow pozniej 1800-2000 idzie i znow 2000-3500 zmulony więc jazda przepisowa zamienia się jak byśmy jechali 50 konnym Dieslem .

w 2.0 FS jeśli jeździsz na trasie i po mieście normalnie, do 120 trasa miasto przepis. To polecam rozwiązanie typu :
-Wkładka KnN np do obudowy filtra powietrza ( zostawić seryjne rezonatory) Długi dolot !
-Kolektor 4-1-> Katalizator (ew tłumik ala katalizator) tłumik śr tlumik końcowy wszystko na seryjen średnicy wydechu.
Dłuższe kanały dolotowe w kolektorze dolotowym (polerka)
Egr działający !!!
Skrzynie biegów od 1.8 FP
Takie rozwiązanie pozwala nam na maxymalny moment obrotowy w dolnych zakresach i moc !
czyli na mieście mamy płynną jazdę w dolnym zakresie obrotów jak i na trasie możemy śmigać na 5tym biegu przy 80 km w górę bez paplipacji silnika. czuć że auto che jechać ale przy wyprzedzaniu jest różnica taka że do 4500 ciągnie pożniej jest zawachanie do 5000 ; Powyżej 5000 obrotów silnik nie chcę pchać auta :D po prostu hałasuje .

Wybór należy do ciebie :)

Ja osobiście mam wariant 1 :) który na trasie sprawuje się rewelacyjnie bo śmigam średnio 120-140 i jest Ekonomicznie(7-7.5 l 100/km) ale jak jechalem 200 km trasę za tirami itp td.. 70-90 to spalanie wyniosło 7.5-9 l !! ponieważ nie mogłem wbić 5tki :) bo bym mial średnie obroty w zakresie 1700-1900 (70-90km) wiec na 4rce jechalem .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez zadra » 16 lip 2014, 13:23

jak byśmy jechali 50 konnym Dieslem

A chcesz dostać "w klamota"??? :>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3328 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szumki44 » 17 lip 2014, 10:14

muunek napisał(a):A chcesz dostać "w klamota"???
<lol> hahaha no tak ;p widze ze masz 2.0 D :D Mianowicie chodzi o zamulenie FS-a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez zadra » 17 lip 2014, 14:27

chodzi o zamulenie FS-a

wiem,wiem, spoko – zażartowałem sobie

zawsze można w FS-ie zmniejszyć moc do 50koni... <lol>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3328 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6