Dolot załatany, IC wyczyszony.. czy to jednak uszkodzone turbo?

Postprzez Borys NoFuck » 14 lip 2014, 00:17

Cześć Wam wszystkim,

Tematów tego typu na pęczki, wiem.
niestety wszystkie porady, które tutaj znalazłem (aczkolwiek każda jedna, niezwykle przydatna <nauka> )
nie rozwiązały mojego problemu, którym jest totalnie zamulona Mazda.
Auto nie jeździ powyżej 120km\h (choć tu chyba trochę zależy od jej humoru), a i na drodze jestem zawalidrogą, nie wjeżdżam już na lewy pas.. :(
Robiliście testy przyśpieszenia na V biegu.. ja zamiast przyśpieszania czułem jak rośnie mi broda <spie>

Na początek wyczyściłem IC – zgodnie z fotorelacją – szlamu było sporo, ale nie dało to różnicy.
Rura od IC do kolektora dolotowego była przerwana po całej długości pod cybantem.
Wymieniona dzisiaj, jedyna różnica jest taka, że jak do tej pory z rury czasem leciał dymek, tak teraz chmura jak za Ikarusem jadącym pod górę.

Próbowałem rozruszać te cięgno między turbiną, a gruszką.
Chodzi, ale z dużym bardzo oporem. Któraś firma od turbin właśnie pisała mi, że jest to element niewymienialny i cała turbina do regeneracji.

Świstu turbiny żadnego nie słychać też oczywiście..
Wcześniej autem jeździł mój ojciec. Jak emeryt. Auto nie przekraczało wtedy raczej 4tys. obrotów,
ale wiem że studził turbinę – choć nie wiem czy wtedy jeszcze działała.

Od jakichs 10-15tys, km jeździ ze mną w trasy i staram się ją odmulić. Trochę pomogło odkąd ją wziałem w swoje ręce, ale droga jeszcze bardzo długa..
190tys na liczniku. Tankowane tylko BP lub Shell. Spalanie w normie. W między czasie Liqui Moly preparat do czyszczenia wtrysków wylądował w baku.
Filtr paliwa czeka na wymianę, a w tym tygodniu wyczyszczę i zaślepię pewnie egr-a.
Może co istotne, nie wiem jak inne Mazdy, ale ta jest niezwykle głośna.
Kojarzę to jednak z jakimiś wywalonymi poduszkami...
Chyba moment, żeby podjechać do Jaksy.
Daleko jakoś nie mam. Obstawiam jednak tą turbinę.
Jak Wam coś jeszcze przyjdzie do głowy to będzie genialnie ! <jupi>
Borys NoFuck
 

Postprzez dzul » 16 lip 2014, 00:48

chmura dymu? biała czy czarna?
jakieś wyskakujące błędy?
Zaślepienie egr można spróbować.
Skoro pękła ci rura dolotu, to obstawiam, że turbo ładnie dmuchało. Poszukaj dalej nieszczelności, a turbem raczej sie nie przejmuj.
Sprawdź wszystkie cienkie wężyki, czy nie mają dziur lub nie spadły.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Borys NoFuck » 25 lip 2014, 15:09

Po pobycie kilku tygodniowym na Mazurach rozebrałem całą Madzię :)

Dolot posiadał jeszcze jedną małą nieszczelność i po jej usunięciu turbo ruszyło z miejsca :)
egr wyczyszczony i zaślepiony. Na pół baku dolany STP do wtrysków i dobre paliwo. Póki co około 19s na V biegu 80-120km/h :) Będę starał się jeszcze to poprawić, choć już jestem zadowolony :)

Dzięki temu forum udało mi się samemu usunąć usterkę w postaci mułowatego auta.
Chociaż wszyscy mechanicy – i lepsi i Ci gorsi – od aut japońskich również, na zmianę tylko mówili albo turbo, albo pompa :P

Problem szybko rozwiązany i dość oklepany.
Dzięki <piwo>
Borys NoFuck
 

Postprzez dzul » 30 lip 2014, 21:56

gdzie znalazłeś nieszczelność? Może jakiś kolejny słaby punkt dolotu, dla wiedzy potomnych:)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez kongobongo » 19 sie 2014, 17:34

ja po takich wadach w mojej madzi miałem do wymiany pompę wtryskową
też mi muliła aż w końcu zgasła na środku skrzyżowania w godzinach szczytu... korek jak fiks...
laweta, wylądował u mechanika i 2tys poszło... ale warto było bo teraz bez problemu do 190 z górki leci :D
przyspieszenie też w normie ok 14-15s. zależy od obciążenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6