Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
Mam podobny problem do styku 122. W niskich temperaturach zamek centralny działa bez zarzutu. W wyższych przy zamykaniu lub otwieraniu drzwi kierowcy lub pasażera, centralny nie działa. Z kolei otwieranie z centralnego zamka działa bez zarzutu, gdy otwieram zamkiem od bagażnika (nie wiem jak wy macie w swoich Mazdach, ale u mnie centralny działa z każdego zamka, tzn. kierowcy, pasażera i bagażnika).
Myślicie, że wymiana przekaźnika pomoże? Mam też zamiar podłączyć sterowanie centralnym zamkiem z pilota (o ile uporam się z problemem nie zawsze działającego centralnego zamka), podpięcie pod przekaźnik w drzwiach pasażera jest wg was najodpowiedniejsze?
Myślicie, że wymiana przekaźnika pomoże? Mam też zamiar podłączyć sterowanie centralnym zamkiem z pilota (o ile uporam się z problemem nie zawsze działającego centralnego zamka), podpięcie pod przekaźnik w drzwiach pasażera jest wg was najodpowiedniejsze?
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
C-Fan napisał(a):Mam też zamiar podłączyć sterowanie centralnym zamkiem z pilota ..... podpięcie pod przekaźnik w drzwiach pasażera jest wg was najodpowiedniejsze
A nie lepiej bezpośrednio wpiąć się na przekaźnik od centralnego jak to większość osób robi?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kupiłem sterownik na pilota do centralnego zamka. Podpiąłem go tak jak pokazano we wcześniejszej wiadomości <Tak to zrobiłem>.
Robiłem końcówki kabli na konektorach. Następnie wpinałem się w odpowiednie miejsca w kostce podpiętej do przekaźnika Mazdy. Coś poszło nie tak i działa mi tylko otwieranie drzwi. Nie działa mi zamykanie – nawet z kluczyka. Bezpiecznik 30A od centralnego jest OK. Z kolei bezpiecznik 10A, który jest przy nowym sterowniku od pilota od zamykania – jest przepalony. Po wymianie bezpiecznika 10A nadal nie działa.
Co może być przyczyną?
EDIT:
Z nerwów poszedłem i jeszcze raz podpiąłem sterowanie z pilota do przekaźnika. O dziwo teraz działa otwieranie i zamykanie z pilota. Natomiast nadal nie działa mi zamykanie z kluczyka. Co jest przyczyną tak dziwnych objawów.
EDIT 2:
Zauważyłem, że po poruszaniu kablami raz działa otwieranie i zamykanie z pilota. Innym razem działa zamykanie z pilota i otwieranie z drzwi. Dziwne te objawy. Dodam, że zakładam sterowanie z pilota bo wcześniej miałem problemy z centralnym zamkiem, tzn. czasami działało mi otwieranie tylko z zamka bagażnika. Raz działało z drzwi pasażera, a raz nie. Czyżby to przekaźnik do cetralnego był do wymiany?
Robiłem końcówki kabli na konektorach. Następnie wpinałem się w odpowiednie miejsca w kostce podpiętej do przekaźnika Mazdy. Coś poszło nie tak i działa mi tylko otwieranie drzwi. Nie działa mi zamykanie – nawet z kluczyka. Bezpiecznik 30A od centralnego jest OK. Z kolei bezpiecznik 10A, który jest przy nowym sterowniku od pilota od zamykania – jest przepalony. Po wymianie bezpiecznika 10A nadal nie działa.
Co może być przyczyną?
EDIT:
Z nerwów poszedłem i jeszcze raz podpiąłem sterowanie z pilota do przekaźnika. O dziwo teraz działa otwieranie i zamykanie z pilota. Natomiast nadal nie działa mi zamykanie z kluczyka. Co jest przyczyną tak dziwnych objawów.
EDIT 2:
Zauważyłem, że po poruszaniu kablami raz działa otwieranie i zamykanie z pilota. Innym razem działa zamykanie z pilota i otwieranie z drzwi. Dziwne te objawy. Dodam, że zakładam sterowanie z pilota bo wcześniej miałem problemy z centralnym zamkiem, tzn. czasami działało mi otwieranie tylko z zamka bagażnika. Raz działało z drzwi pasażera, a raz nie. Czyżby to przekaźnik do cetralnego był do wymiany?
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
Wygląda na to, że masz jakiś niekontakt.
Może nawet na samym przekaźniku.
Może nawet na samym przekaźniku.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Może nawet na samym przekaźniku.
Czyli sugerujesz zakup nowego przekaźnika? W sumie wyciągłem go z obudowy, gdy nic totalnie nie działało i po włożeniu spowrotem coś ruszyło.
A co sądzisz o podpięciu opornika 1 kOhm między przewodami masy od sterownika na pilota, a przekaźnikiem od centralki?
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
Auto (i zarazem sterownik) masz z przed liftu więc masz pełne sterowanie masą. Dlatego nie masz potrzeby używania dodatkowego opornika.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki za wszystkie rady w tym wątku. Pilot działa w mojej Mazdzi razem z migaczami. Nie działa mi zamykanie z kluczyka (tylko otwieranie), ale po co mi to skoro mam pilota? 
Ciekawi mnie tylko, czy nic się nie stanie jak będę miał włączone awaryjne i otworzę lub zamknę dzrzwi z pilota?
Ciekawi mnie tylko, czy nic się nie stanie jak będę miał włączone awaryjne i otworzę lub zamknę dzrzwi z pilota?
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
Awaryjne i centralny nie powinny się "gryźć".
Z żadnego zamka nie działa zamykanie centralnego?
Z żadnego zamka nie działa zamykanie centralnego?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wychodzi na to, że jest gdzieś problem z połączeniami lub samymi wył. w zamkach.
Przekręcając kluczem w zamku powinieneś zaobserwować na przekaźniku centralnego łączenie się tych przewodów sterujących z masą.
Przekręcając kluczem w zamku powinieneś zaobserwować na przekaźniku centralnego łączenie się tych przewodów sterujących z masą.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Podpiąłem się miernikiem do połączenia w kostce do przekaźnika (IMASEN). Kostka została odpięta od przekaźnika, po czym wykorzystałem miernik i napięcia w kostce są następujące:
Nr 1. Między (+) a (–) 12.5V – czyli OK.
Nr 2. Między (+) a (otwieranie) 0V
Nr 3. Między (+) a (zamykanie) 11.8V
Nr 4. Między (–) a (zamykanie) 0V
Przy otwieraniu na parze kabli nr 2 jest skok napięcia i drzwi otwierają się. Przy zamykaniu napięcie na zamykaniu zmienia się o około 0.3 – 0.4 V (o ile dobrze pamiętam, to spada o taką wartość na ułamek sekundy).
Jestem wpięty sterowaniem pilota właśnie w kostkę od przekaźnika za pomocą konektorów. Nie podoba mi się to napięcie 11.8V Odpinałem konektory od pilota, żeby sprawdzić, czy problem będzie nadal występował i ...występuje nadal. Ruszałem kablami z wpiętym miernikiem jak przy nr 3 i napięcie 11.8V utrzymuje się cały czas.
Na początku jak wpinałem się ze sterowaniem pilota, to spalił mi się bezpiecznik 10A, który jest na kablu zamykania od sterowania pilotem.
Nr 1. Między (+) a (–) 12.5V – czyli OK.
Nr 2. Między (+) a (otwieranie) 0V
Nr 3. Między (+) a (zamykanie) 11.8V
Nr 4. Między (–) a (zamykanie) 0V
Przy otwieraniu na parze kabli nr 2 jest skok napięcia i drzwi otwierają się. Przy zamykaniu napięcie na zamykaniu zmienia się o około 0.3 – 0.4 V (o ile dobrze pamiętam, to spada o taką wartość na ułamek sekundy).
Jestem wpięty sterowaniem pilota właśnie w kostkę od przekaźnika za pomocą konektorów. Nie podoba mi się to napięcie 11.8V Odpinałem konektory od pilota, żeby sprawdzić, czy problem będzie nadal występował i ...występuje nadal. Ruszałem kablami z wpiętym miernikiem jak przy nr 3 i napięcie 11.8V utrzymuje się cały czas.
Na początku jak wpinałem się ze sterowaniem pilota, to spalił mi się bezpiecznik 10A, który jest na kablu zamykania od sterowania pilotem.
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
Nie podoba mi się to:
Musi być tak samo jak na nr. 2
...
Nr 3. Między (+) a (zamykanie) 11.8V ...
Musi być tak samo jak na nr. 2
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Też mi się to nie podoba. Wychodzi na to, że na kabel do zamknięcia dochodzi masa. To by wyjaśniało dlaczego przed założeniem centralki miałem problemy z działaniem centralnego.
Jakimś sposobem z pilota zamykanie działa bez zarzutu, a z kluczyka nie. Pewnie musiałbym sprawdzić kable od zamykania w drzwiach. Na razie dam sobie może jednak spokój. Ważne, że póki co działa pilota, a on jest o wiele wygodniejszy.
Jakimś sposobem z pilota zamykanie działa bez zarzutu, a z kluczyka nie. Pewnie musiałbym sprawdzić kable od zamykania w drzwiach. Na razie dam sobie może jednak spokój. Ważne, że póki co działa pilota, a on jest o wiele wygodniejszy.
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
Witam, zna ktoś może lekarstwo na niezamykające się przednie drzwi po użyciu przycisku Door Lock? Drzwi z przodu zamykają się tylko te przy których zostaje użyty kluczyk, drugie przednie pozostają otwarte. Zaznaczam, że z tyłu jest wszystko ok.
Dopisano 31 lip 2014, 22:19:
Nikt nie wie gdzie jest przekaźnik lub sterownik od "centralnego zamka"?
Celowo nie edytowałem postu.
Dopisano 31 lip 2014, 22:19:
Nikt nie wie gdzie jest przekaźnik lub sterownik od "centralnego zamka"?
Celowo nie edytowałem postu.
- Od: 28 lip 2014, 07:40
- Posty: 23
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.
masterbajt – możesz mieć uszkodzony siłownik bądź kable do niego.
Bez zdjęcia boczku i pomierzenia miernikiem nic więcej nie da się wywróżyć.
Przekaźnik od centralnego jest przy słupku przednich drzwi pasażera – było o tym wspominane nie raz.
Temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę korzystać na przyszłość z wyszukiwarki.
Edycję postu za ciebie zrobił skrypt na Forum – po prostu nie da się dopisać drugiego postu do istniejącego w tak krótkim okresie czasu.
Bez zdjęcia boczku i pomierzenia miernikiem nic więcej nie da się wywróżyć.
Przekaźnik od centralnego jest przy słupku przednich drzwi pasażera – było o tym wspominane nie raz.
Temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę korzystać na przyszłość z wyszukiwarki.
masterbajt napisał(a):Celowo nie edytowałem postu.
Edycję postu za ciebie zrobił skrypt na Forum – po prostu nie da się dopisać drugiego postu do istniejącego w tak krótkim okresie czasu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam,
Chciałem zapytać czy da się przerobić centralny zamek, który działa na kluczyk (po otwarciu jednego zamka otwierają się wszystkie) tak aby był na pilot?
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/sterownik-zamka-centralnego-pilot-metal-migacze-i4538734623.html
Nie potrzebne mi podłączenie podnoszenia szyb, czy kierunków, ale jak by było to wiadomo że nie przeszkadza
Jak to zrobić? Czy uniwersalna centralka będzie pasowała?
Chciałem zapytać czy da się przerobić centralny zamek, który działa na kluczyk (po otwarciu jednego zamka otwierają się wszystkie) tak aby był na pilot?
Znalazłem coś takiego:

Nie potrzebne mi podłączenie podnoszenia szyb, czy kierunków, ale jak by było to wiadomo że nie przeszkadza
- Od: 11 wrz 2014, 10:26
- Posty: 1
- Auto: Mazda 323F BA Z5 11R 95'
kamil_sek – temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji.
Odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz podczas lektury tego tematu.
Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
PS. uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
Odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz podczas lektury tego tematu.
Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
PS. uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam.
Proszę o sugestię, gdzie szukać usterki. Mam oryginalny centralny zamek na pilota. Niestety od pewnego czasu rzadko kiedy działa. Nie reaguje na pilot, ani otwieranie kluczykiem, ani przełącznikiem w drzwiach. Tzn. otwierają się tylko te drzwi które otworzę kluczykiem lub przyciskiem. Kiedy centralny działa, działa też piszczenie ostrzegające o włączonych światłach. Kiedy Centralny nie działa – nie działa też piszczenie ostrzegające o włączonych światłach.
Proszę o sugestię, gdzie szukać usterki. Mam oryginalny centralny zamek na pilota. Niestety od pewnego czasu rzadko kiedy działa. Nie reaguje na pilot, ani otwieranie kluczykiem, ani przełącznikiem w drzwiach. Tzn. otwierają się tylko te drzwi które otworzę kluczykiem lub przyciskiem. Kiedy centralny działa, działa też piszczenie ostrzegające o włączonych światłach. Kiedy Centralny nie działa – nie działa też piszczenie ostrzegające o włączonych światłach.
- Od: 11 mar 2012, 13:24
- Posty: 5
- Skąd: Racibórz
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 '96
Z tym piszczeniem to może odpowiedzialną sprawą być wyłącznik oświetlania w drzwiach kierowcy.
Powodów dla którego nie chce działać centralny zamek to może być wiele.
Zamykanie/otwieranie działa tak samo na drzwiach przednich lewych i prawych?
Uzupełnij tez proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Powodów dla którego nie chce działać centralny zamek to może być wiele.
Zamykanie/otwieranie działa tak samo na drzwiach przednich lewych i prawych?
Uzupełnij tez proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek ma racje może to być krańcówka drzwi bo jeśli z niej nie ma właściwego sygnału to centralny nie zamknie drzwi to samo z piszczeniem które uaktywnia się własnie krańcówką drzwiową
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości