Zaświeciła się kontrolka DPF, cheek out i ESP/ABS

Postprzez januszns » 11 lip 2014, 19:34

Witam
bardzo proszę o pomoc w temacie:
Mam Mazdę 5 disel 2.0 rok prod. 2008 110KM. Podczas wczorajszej jazdy do Chorwacji na wakacje po przejechaniu ponad połowy trasy zaświeciła się kontrolka DPF i po kilkunastu sekundach zaczęła migać w tym samym czasie (co miganie) zapaliły się kontrolki cheek out i kontroli trakcji ESP/ABS. Nie miałem za bardzo wyjścia i przejechałem kolejne 500km. Wydawało mi się, że w tym czasie samochód stracił ciut mocy i wolniej się rozpędzał ale mimo tego udawało mi się osiągać około 140km/h, by później mieć problemy z osiągnięciem 120 i tak dalej cykl przemienny (dodam, że samochód był obciążony min 300kg z załogą), Po wypakowaniu balastu kolejnego dnia udałe się na przejażdżkę po lokalnych drogach i wszystko w miarę ok. obroty osiągane 3000 na czwartym biegu prędkość 90km/h na piętce też ok niestety szybciej nie mogłem pojeździć bo nie było gdzie. Z moich skromnych przemyśleń doszedłem do wniosku, że może to być inspekcja olejowa, ponieważ olej wymieniałem nie w serwisie Mazdy, wcześniej był on wymieniany w serwisie ostani wpis był po 160 000 km i kolejna wymiana wpisana po 180 000 km, ja olej wymieniłem po 175000, akcja z kontrolkami rozpoczęła sie po 180 000 km/h. Byłem w lokalny serwisie "mechanik" odczytał błedy i powiedział, ze nic nie jest w stanie zrobić kody: P2463; P2458; 02023. Jutro wybieram się do ASO w Zadarze proszę o pomoc w temecie, żeby nie zostać naciągniętym na zbędne koszty, np przepalanie filtra wymian oleju itp, Z góry dziękuję i pozdrawiam wszytskich forumowiczów
Ostatnio edytowano 12 lip 2014, 21:51 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
januszns
 

Postprzez Wojtek » 11 lip 2014, 21:24

bez procedury wypalenia filtra DPF chyba się nie obejdzie...
Inaczej chyba nie skasujesz tego
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez januszns » 11 lip 2014, 21:41

Hej,

Dzięki za odpowiedź. Jeśli się orientujesz, to napisz czym się różni serwisowe wypalanie od czyszczenia filtra i jaka ewentualnie różnica jest w kosztach. Jest to w ogóle możliwe, żeby na zapchanym DPF przejechać 500km?
Z tego co wiem to na błędzie inpekcji olejowej można, ale nie jestem pewny co do zawalonego filtra.

Pozdrawiam
januszns
 

Postprzez Wojtek » 11 lip 2014, 21:55

jeżeli był zapchany, to mogłeś go stopić...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez januszns » 11 lip 2014, 22:39

Hej,

A myślisz, że auto wciąż by jechało na stopionym filtrze? Dziś jeszcze bez problemów jeździłem nim (już po przejechaniu tych 500km), dopóki się nie dowiedziałem, że to problem z DPF. Wtedy się lekko przestraszyłem już i póki co auto stoi (jeżdżę ile muszę, ale nie widzę różnicy).
januszns
 

Postprzez Wojtek » 11 lip 2014, 23:00

januszns napisał(a):Wtedy się lekko przestraszyłem już i póki co auto stoi (jeżdżę ile muszę, ale nie widzę różnicy).

czyli nie ma trybu serwisowego? (ograniczenia prędkości i mocy auta?)

ps. masz wiadomość
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Yard » 12 lip 2014, 21:44


Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego tematu.
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy w odpowiednim dziale, nadając mu tytuł, który określa problem.
5. Jeśli dobrze nazwiesz temat to na dole strony otrzymasz listę podobnych tematów.
-------------------------------------------------------------------
Regulamin
1.4. Tytuły wątków
Powinny być formułowane w precyzyjny i zrozumiały sposób. Staraj się zawrzeć w tytule wyrazy, które najlepiej oddadzą temat wypowiedzi i w późniejszym czasie ułatwią odszukanie wątku, zacznij go z wielkiej litery. Niedopuszczalne są nieprecyzyjne tematy w rodzaju: „Mam problem!”, „Co to może być?” lub nazwa elementu.
----------------------------------------------------------------------------
Proszę pisać w odpowiednich działach. Zgodnie z podziałem forum.
Moderator
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez xlord » 11 wrz 2014, 16:47

Ja miałem przypadek: Check engine + ABS, ale bez DPF. Padł czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Strata mocy – brak turbo i nic poz tym. W serwisie powiedzieli, że mogę jeździć, ale mogę w ten sposób zapchać DPF-a, bo nie mam kontroli ciśnienia doładowania, choć są hardcore'owcy, którzy temat olewają i jeżdżą dziesiątki tysięcy km. Zdecydowałem się na wymianę za 570,– pln. Na część jednak czekałem dobre 2 tygodnie, bo to ponoć nietypowa usterka i część sprowadzali z magazynu z Niemiec i bez uszczerbku dla DPF jeździłem jeszcze dobre 1 kkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez Yard » 11 wrz 2014, 21:40

Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy