Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny
akostarek napisał(a):Nie słyszałem wcześniej o tym dławiku, ale jego rolą jest pewnie po prostu wymuszenie zbliżonego przepływu spalin jak w przypadku obecności filtra.
Dopytałbym się tylko czy modyfikacja softu załatwi też sprawę z całym układem dozującym, czy np trzeba będzie dolewać ropy zamiast eolysu.
Uzyskalem taka odpowiedz:
"Mało kto słyszał o dławiku z rurą, bo większość usuwa i zostawia pustą puszkę, a to może powodować overboosty, czyli przeładowania turbiny
nic nie trzeba dolewać do zamiast Eolysu, system zostaje wyłączony"
Przeladowania turbiny to dosc niebiezpieczna sprawa i jesli moga sie one pojawiac to według mnie facet wie co robi.
Pytanko (zadane też tu: viewtopic.php?p=2850960#p2850960 )
Po zaswieceniu sie kontrolki silnika i dolaniu czynnika Eolys... podobno trzeba resetnąć liczbę tankowań/stan czynnika – robił to ktoś? Jeśli tak to czy wystarczy np. Torque na Androida i ELM327?
Moze wystarczy wywalic blad o braku czynnika i juz nie wroci? Szukam kogoc co był już w takiej sytuacji.
Po zaswieceniu sie kontrolki silnika i dolaniu czynnika Eolys... podobno trzeba resetnąć liczbę tankowań/stan czynnika – robił to ktoś? Jeśli tak to czy wystarczy np. Torque na Androida i ELM327?
Moze wystarczy wywalic blad o braku czynnika i juz nie wroci? Szukam kogoc co był już w takiej sytuacji.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Moze wystarczy wywalic blad o braku czynnika i juz nie wroci?
Wróci, a resetować mozesz tylko IDS-em
Podjąłem decyzję o usunięciu FAP-a. Za kilka dni jadę pozbyć się tego ustrojstwa. Wizyta już umówiona.
FAP będzie usunięty ze sterownika (żadne emulatory) oraz fizycznie będzie usunięty zapychający się wkład. Z tego co się dowiedziałem, w puszcze zostaje katalizator, a w miejsce wkładu filtra cząstek, spece wstawiają "coś" co jest również nazwane wkładem. Ma to służyć ograniczeniu hałasu w pustej puszce. Pozostałe części czyli czujniki itp. zostają na swoim miejscu, gdyż nie ma potrzeby demontażu.
Instalacja będzie wyglądała jak fabryczna...
Usuwam, gdyż mam dosyć bardzo częstego wypalania (co 100km), poza tym ostatnio odczuwam, że silnik jest zamulony, głośniejszy, podczas wypalania słychać jego nierównomierną pracę (jakieś dziwne wycie) i syczenie powietrza przy około 2000obr. Objawy te występują tylko podczas wypalania.
Płynu katalitycznego mam bardzo mało i nie zamierzam uzupełniać ze względu na jego koszt.
FAP będzie usunięty ze sterownika (żadne emulatory) oraz fizycznie będzie usunięty zapychający się wkład. Z tego co się dowiedziałem, w puszcze zostaje katalizator, a w miejsce wkładu filtra cząstek, spece wstawiają "coś" co jest również nazwane wkładem. Ma to służyć ograniczeniu hałasu w pustej puszce. Pozostałe części czyli czujniki itp. zostają na swoim miejscu, gdyż nie ma potrzeby demontażu.
Instalacja będzie wyglądała jak fabryczna...
Usuwam, gdyż mam dosyć bardzo częstego wypalania (co 100km), poza tym ostatnio odczuwam, że silnik jest zamulony, głośniejszy, podczas wypalania słychać jego nierównomierną pracę (jakieś dziwne wycie) i syczenie powietrza przy około 2000obr. Objawy te występują tylko podczas wypalania.
Płynu katalitycznego mam bardzo mało i nie zamierzam uzupełniać ze względu na jego koszt.
Dominooo napisał(a):Płynu katalitycznego mam bardzo mało i nie zamierzam uzupełniać ze względu na jego koszt
Nie kwestionuję twojej dycyzji o wywaleniu całkowicie filtra, ale co do demonizowania kosztu płynu to przesadzasz. Nie mniej jednak trzymam kciuki, abyś nie żałował decyzji, którą podjąłeś.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
A dlaczego miałbym żałować lub czego miałbym żałować? Wypalania co 100 km i dziwnego zachowania auta? Od dłuższego czasu jeżdżę tylko po zakorkowanym mieście codziennie wykonując kilkanaście km w obie strony. Pech jest taki że za każdym razem podjeżdżam pod dom lub pod firmę i w tym momencie włącza się wypalanie. O ile spod domu mogę sobie pozwolić na przejażdżkę to spod firmy już niestety nie.
Kiedyś powiedziałem, że co to za problem przejechać się, ale zmieniłem zdanie ponieważ stało się to uciążliwe. Do tego dochodzą jeszcze inne objawy, o których napisałem w poprzednim poście.
Jeśli będę miał jakieś negatywne skutki usunięcia filtra to na pewno poinformuję tutaj o tym.
Kiedyś powiedziałem, że co to za problem przejechać się, ale zmieniłem zdanie ponieważ stało się to uciążliwe. Do tego dochodzą jeszcze inne objawy, o których napisałem w poprzednim poście.
Jeśli będę miał jakieś negatywne skutki usunięcia filtra to na pewno poinformuję tutaj o tym.
Chodziło mi o to, że na forum trafiały się osoby, które po usunięciu FAPa nadal miały dziwne zachowania silnika. Zapewne większość problemów to efekt błedów "specjalistów" od usuwania FAPa i dlatego trzymam kciuki, aby w przypadku Twojego auta obeszło się bez problemów.
Mój komentarz miał na celu nie tyle zachęcenie Ciebie do ratowania posiadanego FAPa co zwrócenie uwagi, że część osób zbyt szybko podejmują decyzje o usunięciu FAPa, często na podstawie błędnej diagnozy mechaników. Moje zdanie na chwilę obecną jest takie, że jeśli są szanse, aby filtr został to należy z nich korzystać (dolewki). Fakt, wypalania szybciej niż co 100km to w niedługim czasie może Twoje auto wpaść w tryb serwisowy a wtedy raczej nie ma odwrotu.
Mój komentarz miał na celu nie tyle zachęcenie Ciebie do ratowania posiadanego FAPa co zwrócenie uwagi, że część osób zbyt szybko podejmują decyzje o usunięciu FAPa, często na podstawie błędnej diagnozy mechaników. Moje zdanie na chwilę obecną jest takie, że jeśli są szanse, aby filtr został to należy z nich korzystać (dolewki). Fakt, wypalania szybciej niż co 100km to w niedługim czasie może Twoje auto wpaść w tryb serwisowy a wtedy raczej nie ma odwrotu.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Rozumiem Twoje intencje
Byłem i również jestem zdania, że jeśli jest wszystko OK to nie ma co kombinować na siłę i usuwać FAP-a.
Problem w tym, że problemy u mnie już się pojawiły.
Turbosprężarka też mi padła podczas wypalania...
Dokładnie jak napisałeś, większość problemów po usunięciu to błędy "specjalistów".
Byłem i również jestem zdania, że jeśli jest wszystko OK to nie ma co kombinować na siłę i usuwać FAP-a.
Problem w tym, że problemy u mnie już się pojawiły.
Turbosprężarka też mi padła podczas wypalania...
Dokładnie jak napisałeś, większość problemów po usunięciu to błędy "specjalistów".
Witajcie, mam pytanko do was, mianowicie mam M3 z silnikiem Y6 oraz FAP'em.
Zresetowałem sobie ilość dodatku do paliwa... (nie wiem ile jest fizycznie dodatku). Od paru tankowań (zawsze do pełna) obserwuje dane jakie podaje moduł sterowania dodatkiem do paliwa i ciągle jest 100%, dolano 0kg. Korek działa prawidłowo. Jakieś pomysły?
W ECU mam błąd z statusem "nieciągły" Proces regeneracji filtra przekroczony czas – czy jakoś tak.
Niedawno jakieś 1kkm temu wyczyściłem FAPa co poskutkowało dużo rzadszym wypalaniem i spadkiem średniego zużycia paliwa o ok. 1-1,5l ! ( teraz wypala sie co 150-200km – a wcześniej nawet po ok 5km jak się tylko dogrzał silnik do 90' włączało się wypalanie...) Martwi mnie jedynie to że nie pobiera tego dodatku... Podczas procesu "dolewania płynu" słychać jakąś tam pompkę w okolicy zbiornika paliwa... błędów w sterowniku do dodatku brak, adaptacje przechodzi bez błędów itd. Auto smiga normalnie...
Przy okazji gdzie kupić dodatek ?
Pozdrawiam, i dziękuje za wszystkie sugestie
Zresetowałem sobie ilość dodatku do paliwa... (nie wiem ile jest fizycznie dodatku). Od paru tankowań (zawsze do pełna) obserwuje dane jakie podaje moduł sterowania dodatkiem do paliwa i ciągle jest 100%, dolano 0kg. Korek działa prawidłowo. Jakieś pomysły?
W ECU mam błąd z statusem "nieciągły" Proces regeneracji filtra przekroczony czas – czy jakoś tak.
Niedawno jakieś 1kkm temu wyczyściłem FAPa co poskutkowało dużo rzadszym wypalaniem i spadkiem średniego zużycia paliwa o ok. 1-1,5l ! ( teraz wypala sie co 150-200km – a wcześniej nawet po ok 5km jak się tylko dogrzał silnik do 90' włączało się wypalanie...) Martwi mnie jedynie to że nie pobiera tego dodatku... Podczas procesu "dolewania płynu" słychać jakąś tam pompkę w okolicy zbiornika paliwa... błędów w sterowniku do dodatku brak, adaptacje przechodzi bez błędów itd. Auto smiga normalnie...
Przy okazji gdzie kupić dodatek ?
Pozdrawiam, i dziękuje za wszystkie sugestie
Jakby kogoś interesowało: tak wygląda wypalanie filtra. Moj ma juz ponad 200kkm, bede go albo wymienial na nowy albo wycinal, tego jeszcze nie wiem 
Na wykresie widac ze przed wypalaniem wartosc DP_DPF (roznicowy czujnik cisnienia) pokazuje wartosci okolo 3 na jalowym do okolo 30 przy 2000 rpm. Po rozgrzaniu silnika nastepuje wypalanie (wzrost temp spalin do prawie 600 st C). Po wypaleniu (zeruje sie przebieg od wypalenia: DIST_REGEN) DP_DPF pokazuje 1 na jalowym i okolo 10 przy 2000.
Pozdr
Piotrek
Na wykresie widac ze przed wypalaniem wartosc DP_DPF (roznicowy czujnik cisnienia) pokazuje wartosci okolo 3 na jalowym do okolo 30 przy 2000 rpm. Po rozgrzaniu silnika nastepuje wypalanie (wzrost temp spalin do prawie 600 st C). Po wypaleniu (zeruje sie przebieg od wypalenia: DIST_REGEN) DP_DPF pokazuje 1 na jalowym i okolo 10 przy 2000.
Pozdr
Piotrek
U mnie na chwile obecna sytuacja wyglada tak ze praktycznie za kazdym razem rozpoczyna sie wypalanie gdy zblize sie obrotami do 3 tys. i powiem Wam ze juz zaczyna mnie to coraz bardziej draznic
. Staram sie nie przekraczac tej magicznej dla mnie granicy ale z drugiej strony chcialbym zeby chociaz raz/dwa razy w tygodniu turbina sie zalaczyla zeby mogla odzyc. Oczywiscie da sie tak jezdzic ale chyba nie tak to powinno wygladac. Dalej sie zastanawiam jak sprawdzic zapchanie filtra czestek stalych bo do najblizszego ASO mam okolo 300 km w obydwie strony a w moich rejonach nikt nie slyszal o IDSie.
hm no wartowało by sprawdzić co tam słychać w tej Twojej Madzi czy fapa można jeszcze odratować czy lepiej wymienić/dezaktywować... zapraszam do siebie jak nie ma Ci kto pod komputerek podłączyć:)
Dalej sie zastanawiam jak sprawdzic zapchanie filtra czestek stalych bo do najblizszego ASO mam okolo 300 km w obydwie strony a w moich rejonach nikt nie slyszal o IDSie.
Najprostszy interfejs elm327 z allegro na bluetooth i program FORscan i mozna sie bawic w diagnostyke. Masz pare parametrow ktore okreslaja stan DPFa: DIS_ASHFULL (obliczony dystans kiedy filtr bedzie zapchany popiolem), DP_DPF (roznica cisnienia przed i po filtrze, na nowym filtrze jest do 5, u mnie jak widac momentami ponad 40, mam filtr do wymiany
Pozdr
Piotrek
DIS_ASHFULL 0.0 km? Tą wartość można wyzerować wtedy będzie 10000km dobrze mówię?
u siebie mam tak (wszystkie odczyty na postoju):
jakieś 200km po wypalaniu
na jałowym różnica ciśnień wynosi = 0,19kPa
2tyś = 0,79kPa
3tyś = 3,5Kpa
----------------------
11km po wypalaniu:
na jałowym = 0kPa
2tyś = 0.69kPa
u siebie mam tak (wszystkie odczyty na postoju):
jakieś 200km po wypalaniu
na jałowym różnica ciśnień wynosi = 0,19kPa
2tyś = 0,79kPa
3tyś = 3,5Kpa
----------------------
11km po wypalaniu:
na jałowym = 0kPa
2tyś = 0.69kPa
To IDSem sprawdzasz? Bo FORscan pokazuje DP z dokladnoscia do 1 kPa czyli u Ciebie by bylo po wypalaniu caly czas 0 
Ano DIS_ASHFULL mam zero bo ten DPF ma 200 kkm a powinien byc wymieniony przy 120
Resetuje sie ta wartosc podczas procedury DPF reset, ale ona nie jest na sztywno tylko jest przeliczana przez PCM: http://forscan.org/forum/viewtopic.php? ... d730d024aa
Ano DIS_ASHFULL mam zero bo ten DPF ma 200 kkm a powinien byc wymieniony przy 120
Nie IDSem, nie żadnym ELM'em.
Mam możliwość wymuszonej regeneracji, adaptacji nowego DPF'a/FAP'a itd.
Adaptacji silniczka od EGR, przepustnic itd. gdyby ktoś potrzebował służę pomocą.
U mnie po wyzerowaniu FAPa w którymś tam bloku pomiarowym mam 100000km (w poście wyżej mi jedno zero brakło
) , i odlicza do 0km – gdy dojdzie do 0km prawdopodobnie auto wpada w tryb awaryjny i serwis – ZEROWANIE i auto dalej smiga – jazda po autostradach itd. nic tu nie pomoże – testowane na mazdzie6 z silnikiem 2.0 
Mam możliwość wymuszonej regeneracji, adaptacji nowego DPF'a/FAP'a itd.
Adaptacji silniczka od EGR, przepustnic itd. gdyby ktoś potrzebował służę pomocą.
U mnie po wyzerowaniu FAPa w którymś tam bloku pomiarowym mam 100000km (w poście wyżej mi jedno zero brakło
Po rozmowach z jednym z forumowiczow dowiedzialem sie ze jednak jest mozliwe wyplukanie FAPa pod odpowiednim cisnieniem bez zadnego rozbierania i zabieg jest skuteczny. Tak wiec albo nie pamietam albo nikt tego tutaj wczesniej tego nie praktykowal. Na pewno byla mowa o rozbieranej obudowie filtra i czyszczeniu go w Pugach.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości