Autotest – tryb serwisowy zegarów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez KyRy » 9 lip 2014, 13:35

Ktoś może opisać prawidłową procedurę autotestu i o czym informują kolejne jego pozycje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Wojtek » 9 lip 2014, 13:48

wrzuć jego przebieg, to dopiszę co pamiętam...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez KyRy » 9 lip 2014, 13:55

204560

Znalazłem film autotestu Mazdy3. U Nas pewnie będzie to samo.
http://www.youtube.com/watch?v=YRUMvFHNHbY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Wojtek » 9 lip 2014, 13:56

nagraj swój filmik...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez KyRy » 9 lip 2014, 14:05

Ok. Ale jak naładuję aparat ;)

A tutaj jeszcze opis znaleziony na autocentrum:

Nie wszyscy pewnie wiedzą, ale Japończycy zostawili miłą niespodziankę użytkownikom Mazd 6 GG z komputerem pokładowym. Spacjalna kombinacja przycisku resetu/zmiany przebiegu (trip A, B) i pozycji kluczyka w stacyjce pozwala na wejście w menu serwisowe, w którym możemy:

– testować działanie wskaźników (obrotomierza, prędkościomierza, wskaźnika poziomu paliwa itp)
– prezycyjnie sprawdzić poziom paliwa
– skalibrować funkcję pokazującą zużycie paliwa w komputerze pokładowym
– wyłączyć sygnał przypominający o niezapiętych pasach
– oraz kilka innych mniej lub bardziej ważnych funkcji

Chcielibyście wiedzieć jak wejść w owe memu? Oto metoda:

1) Ponieważ może się zdarzyć, że dopóki nie opanujecie tej metody dostatecznie dobrze, będziecie niechcący kasowali sobie przebiegi (trip), polecam wybrać mniej ważny dla Was trip (A lub B), oczywiście należy w tym celu najpierw przekręcić kluczykiem stacyjkę w pozycie ON.
2) Wyłączyć stacyjkę.
3) Włączyć w pozycję LOCK
4) I teraz sprawnie: lewy palec kładziemy na guzik resetowania przebeigu trip, prawym trzymamy kluczyk, a następnie wciskamy i trzymamy przycisk kasowania tripa oraz zaraz po tym przekręcamy stacyjkę w pozycję ON (żeby zapaliły się zegary).
5) Trzymamy wciśnięty przycisk kasowania/zmiany tripa do momentu, gdy na wyświetlaczu przebiegu nie pojawi się napis ESSE.
6) Teraz przyciskiem kasowania/zmiany tripa wybieramy jedną spośród kilkunastu opcji (wymienionych poniżej).
7) Jeśli dana opcja pozwala na edycję parametrów, używamy do tego przycisku DISPLAY
8) Po zakończeniu testów / konfiguracji przekręcamy stacyjkę w pozycje OFF.

A oto lista rozpoznanych dotąd opcji ukrytego menu:

01 – on/off – alarm pasa kierowcy (on=aktywny czyli po przekroczeniu granicznej predkosci wlaczy sie)
04 – on/off – alarm drzwi kierowcy (on=aktywny)
08 – on/off – alarm swiatel (on=aktywny)
12 – Test prędkościomierza (od 0 do konca i ani milimetr poza oraz polowka)
13 – Test obrotomierza (od zero powyzej skali gdzies miedzy kontrolka engine a akumulatora chyba, oraz polowka tego co bylo poza czyli nieco wiecej niz polowa normalnego zakresu)
14 – Test alarmu
16 – Test kontrolki rezerwy paliwa
22 – 94 – ?? (podobno rosnie z kilometrami)
23 – Test wskaźnika paliwa (zero do max i na polowke)
25 – Test wskaźnika temperatury (zero do max i na polowke)
88888 – test kontrolek: tempomat (cruise/main), key, pas, olej, reczny, akumulator, engine, swiece, dsc (poslizg i off), abs – brak testu dla: spryskiwacza, poduszki powietrznej, samochodziku oraz DPF!
31 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK) – ??
33 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK i kliknieciu trip resetu) – ??
50 d15 – Korekcja spalania od -15 przez 0 do +15 – modyfikowalne
51 d15 – Ilość paliwa w baku

Opcje te różnią się nieznacznie w zależności od wersji silnikowej. Te są zgodne z Dieslem 136 KM (121 KM pewnie również). Warto poeksperymentować, Mazdy 3 chyba też mają podobne menu, podobnie jak nowe mazdy GH.

Oczywiście za Wasze poczynania nie ponoszę odpowiedzialności, a wiedza którą przekazuję jest kompilacją wniosków z wątku:
viewtopic.php?f=60&t= forum Mazdaspeed.pl

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki ... z36yJs4QWK


dodam, że 31 to czujnik obecności kluczyka w stacyjce
a 33 to dźwięk kierunkowskazów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Wojtek » 9 lip 2014, 15:44

KyRy napisał(a):Oczywiście za Wasze poczynania nie ponoszę odpowiedzialności, a wiedza którą przekazuję jest kompilacją wniosków z wątku:
viewtopic.php?f=60&t= forum Mazdaspeed.pl

dokładnie to dział:
viewforum.php?f=60
przedruk z działu GG/GY <głaszcze>

Ja już nie mam Mazdy5, więc nie podejdę do niej i nie nagram filmiku... Ty natomiast ją masz... Wejdź do ukrytych opcji tak samo jak w innych działach i prześledź opcje... resztę dopiszę, bo moja pamięc już nie taka dobra :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez czah666 » 1 wrz 2014, 00:23

dodam ,że nie musi być auto z z komputerem pokładowym – u mnie kompa brak a opcje dzialają ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Fred.X » 1 sty 2015, 14:50

Wszystko ładnie pięknie działa, tylko jak aktywować/dezaktywować dostępne funkcje, tzn , którym przyciskiem , lub w jaki sposób <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Fred.X » 3 sty 2015, 21:36

Już doszedłem , postaram sie zrobic film
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Pawelsem » 28 sty 2015, 22:49

Fred.X napisał(a):Już doszedłem , postaram sie zrobic film

Witam. No i co z tym filmem? Czekam z zainteresowaniem jak zmienić te parametry :D
Pawelsem
 

Postprzez iwi » 29 sty 2015, 13:23

nie spodziewaj się wiele – z tego co pamiętam tylko sposób naliczania średniego spalania można zmienić.
Sygnalizacji zapiętych pasów itp raczej nie zmienisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Fred.X » 29 sty 2015, 14:43

iwi napisał(a): tylko sposób naliczania średniego spalania można zmienić.
dokładnie

a film nagrałem, tylko zapomniałem go zrzucić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy