wymiana świec i kabli, jak?...

Postprzez daro0305 » 18 sty 2014, 18:24

witam,

posiadam Mazda 323f bj, silnik 1,6 benzyna 72kw, rok 2001,
moje pytania:
chcę wymienić świece i przewody, nie wiem jak się do tego zabrać, w sensie jakie świece kupić, jak ich szukać, jakiś numer, rozmiar..., chcę dobre świece, słyszałem, że NGK są polecane i Denso... jakie kable kupić, jak je dobrać żeby pasowały i gdzie tego wszystkiego szukać, aha potrzebny będzie też klucz do świec więc jaki rozmiar? jak dokręcać świece, czy do oporu czy z jakąś siłą, jaka przerwa powinna być na świecy?
proszę o pomoc bo nie wiem jak się do tego zabrać, nie mam ochoty jeździć po mechanikach a chcę to zrobić sam:–))))
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 00:51
Posty: 25
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
Auto: Mazda 323F bj, 1,6 benzyna, 2001r.

Postprzez xedos1972 » 19 sty 2014, 12:32

po pierwsze zaczynamy od szukania na forum np. tutaj : viewtopic.php?f=463&t=138294

po drugie- świece możesz kupić to nie ma problemu i musi być to twój wybór czy zwykła czy np. irydowa ale wymianę zleć mechanikowi jak nie masz pojęcia choć trochę o mechanice ,bo możesz zerwać gwint w głowicy i narobisz sobie kosztów .
jak tak bardzo chcesz spróbować swoich sił to klucz z tego co pamiętam 16mm najlepiej w kształcie litery T i dokręcamy jedną ręka ,i stąd ten klucz bo ciężko przekręcić a przedłużek ramienia nie rób .przerwa jest ustawiona fabrycznie i nie ruszamy nic . Kable dobre jakościowo i szybko dostepne to NGK lub BOSCH (NGK -RC-ZE53 lub BOSCH – 0 986 357 266 cena około 110 zł) a całość możesz kupić np. tutaj http://4cars.pl/
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez daro0305 » 19 sty 2014, 14:46

ok, dzięki za info, kupię świece denso irydowe i kabelki, zlecę wymianę mechanikowi bo rzeczywiście można przekręcić lub nie dokręcić, ma może ktoś namiar na dobrego mechanika który zrobi taką wymianę i czegoś nie spartaczy... w Poznaniu lub okolicy???

dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 00:51
Posty: 25
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
Auto: Mazda 323F bj, 1,6 benzyna, 2001r.

Postprzez xedos1972 » 19 sty 2014, 21:02

nie chcę cię zniechęcić ale przestrzec ,jak masz ochotę to spróbuj ,odkręcając świecę będziesz czuł z jaką siłą jest dokręcona i stąd proponuje ci taki nie inny klucz.jeśli będziesz bał się bardziej dokręcić to po krótkim czasie dociągniesz świece ( wymiana tylko na zimnym silniku !!!)
zbyt słabe dokręcenie może spowodować nieszczelność komory spalania.
zbyt silne dokręcenie może uszkodzić głowicę – szczególnie w przypadku głowic aluminiowych .
wymiana świec to prosta czynność ale miałem kiedyś taki przypadek w hondzie że z jedną miałem problem żeby ją wykręcić i po paru mechanikach jeździłem ale mieli słabe klucze i była lipa ale udało się w końcu, ważne aby nie zniszczyć ścianek śruby bo dalej to by była totalna lipa .
Załączniki
klucz-do-swiec-16-mm.jpg
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez jan5 » 5 lip 2014, 07:01

chce wymienić świece w mazdzie 323f z 2002 roku ale kupuje tylko oryginale części. Czy świece irydowe denso dedykowane do tego modelu to oryginał?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 16:38
Posty: 7
Auto: Mazda 323f bj 2002 1,6 16v

Postprzez gik » 11 lip 2014, 12:42

Świece najlepiej kluczem dynamometrycznym dokręcać, dla głowic alu i rozmiaru naszych świec to bylo jak dobrze namiętam tylko 25nm a to naprawdę lekko, aż się zdziwiłem, całe życie dużo za mocno je dokręcałem :P

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez xedos1972 » 11 lip 2014, 13:01

według mnie moment dokręcania świec powinien się mieścić w przedziale 15 -22 Nm ,i stąd proponowałem taki nie inny klucz jak ktoś nie ma doświadczenia ,świece tak jak piszesz najlepiej jest dokręcać kluczem dynamometrycznym ,tylko nie u każdego jest on w posiadaniu jak się jest zwykłym kierowcą i od czasu do czasu się coś zrobi przy samochodzie.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez jan5 » 11 lip 2014, 22:10

nie wiem czy ten temat to jakieś nabijanie postów w z serii zrób to sam, zaparz herbatę ale nieważne. Jeśli chodzi o świece to do modeli z silnikiem zm czyli modele 1,6 po 2000 roku mają chyba świece denso irydowo-platynowe. Świece na pierwszy montaż nie miały loga denso i znalazłem je w necie za 75zł/szt. Wytrzymują 100tys. Za 50zł denso irydowo platynowe ale nie oryginałki, 25zł denso irydowe (na około 30tys). Do jakich świec dołożyć to już kwestia indywidualna.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 16:38
Posty: 7
Auto: Mazda 323f bj 2002 1,6 16v

Postprzez EPA » 26 mar 2017, 21:43

Uwaga na podruby z all.. ja kupiłem niby orginał ale srednica juz mniejsz oszustwo ngk 120zł i spokój
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2014, 22:10
Posty: 39 (2/0)
Auto: mazda 323f BJ POLIFT
ROK 2000 POJ.1.6BENZYNA SILNIK ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323