Stuki w przednim zawieszeniu.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yard » 27 kwi 2013, 23:18

Bez problemu. Są lepsze od oryginalnych. Oryginalne są plastikowe.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 28 kwi 2013, 20:24

Zaraz...czyli te od 323 pasują? Przod 26 cm tył 16 cm? Yardzie kochany podajże :–) nr katalodowe Ramechu dla 100% pewności. Jutro zamawiam hehe.

Tapnięte z N7000
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 28 kwi 2013, 21:00

Zaraz zaraz. Zrobiło się nieporozumienie. Ja pisałem do Barniego w związku z jego 323, a nie naszą Premacy.
Dla jasności
przód Z2660 323 BJ, MPV, Premacy – 30 zł
tył C1630 323 BJ, Premacy – 35 zł
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Mibay » 9 cze 2013, 16:43

Witam,

Od pewnego czasu zastanawiam się na pewnym niepokojącym mnie dźwiękiem. Podczas gdy, mocno, krótkim ruchem telepnę kierownicą, wydobywa się stuk... Robię to kilka razy, dynamicznie – dźwięk się nasila aż czuć jak bym uderzał mocno jakimś narzędziem, Jak by maglownica ?? Zaniepokoiło mnie też, że po zimie moje przednie koła były rozbieżne, nie trzymały odpowiednich parametrów. Zauważyłem to mocno po opoonach zimowych, które nadają się do wyrzucenia. Panowie, co mogę z tym fantem dalej robić? Mieliście do czynienia z podobnym problemem?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Yard » 9 cze 2013, 18:05

Sprawdź tuleje i sworznie wahacza.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kabe » 9 cze 2013, 21:05

I ja mam takie stuki , w czasie jazdy tego nie słychać . Przy przeglądzie mechanik stwierdził że to maglownica. Trzeba się będzie temu kiedyś bliżej przyjrzeć . Sworznie w porządku , tuleje nowe , łączniki stabilizatora nowe , końcówki drążków też ok. Pozostaje maglownica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez Mitar » 10 cze 2013, 11:41

U mnie ostatnio słychać z przodu i czuć na kierownicy takie jakby ocieranie/przeskakiwanie jakby guma ocierała , co dziwne najbardziej słychać to podczas postoju jak lekko kręcę w lewo i w prawo . Jak jadę prosto i robię mikro ruchy kierownica to tez słychać , i lekko czuć na kierownicy, bardzo wkurzające uczucie.

Jakiś tydzień temu tego nie miałem, zauważyłem, że czym cieplej tym gorzej.

Co może być?
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2013, 11:36
Posty: 40
Auto: Mazda 6 GY 2003r. 1.8 Kombik
Tigra
Matiz

Postprzez Yard » 19 cze 2013, 20:43

Gumy na stabilizatorze. Mam to samo. Wczoraj sprawdzałem. Kup oryginały, kosztują kilka złotych.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Jonaszek » 23 sie 2013, 12:13

Witam Kolegów.
U mnie tez ostatnio cos zaczęło stukac w przednim lewym kole.
Waliło jak by sie cos urwało ale tylko przy wolnej jezdzie i na małych nierównościach.
Poczytałem, popatrzyłem i okasało się że odkręcił się jeden drążek od amortyzatora..jedna mała srubeczka ..powstał lus i sobie pukało.
Po dokreceniu cisza.
Początkujący
 
Od: 23 sie 2013, 11:53
Posty: 13
Skąd: Łódź
Auto: Premacy 1.8 BP+LPG 2001r

Postprzez daniello001 » 21 lut 2014, 15:47

Witam. Odkopuję temat ponieważ nie znalazłem rozwiązania stukania mojego zawieszenia.
Wymieniłem parami łączniki stabilizatorów, gumy na stabilizatorze, wszystkie gumy wahacza, drążki kierownicze, górne mocowania amortyzatorów wraz z łożyskami.
Co jeszcze mam wymienić żeby nie stukało? Podczas skręcania w lewo lub prawo oczywiście dość ostro, slychac jakby ktoś młotkiem stuknął w podwozie gdzieś w okolicach kół.
Czego nie wiem: wymieniłem opony z 195/55R15 na 185/60R15 czy to powód? I nie mam pojęcia gdzie mają być gumy(ograniczniki) na stabilizatorze. Może się on obijać o wahacz przy dużym odchyleniu. Zauważyłem też że guma/zawieszenie silnika od strony rozrządu jest naderwana z góry. Choc drgania silnika nie przechodzą na kierownicę czy deskę rozdzielczą... co dalej... mam ochote sprzedac ten samochód z powodu tych problemów choć nie ukrywam że włożyłem w niego jeszcze raz tyle co za niego dałem i nie bardzo mi się to opłaca.
Mazda premacy 2002 1.8
Miał ktoś już taki problem?
daniello001
 

Postprzez damibyd » 2 mar 2014, 00:09

Podczas skręcania w lewo lub prawo oczywiście dość ostro, slychac jakby ktoś młotkiem stuknął w podwozie gdzieś w okolicach kół.

A dokładniej? opisz dokładniej
Myślę tu o przegubie napędowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 10:55
Posty: 36 (0/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy CP Sportive 2.0 16V 2003r
LPG STAG 4+

Postprzez Yard » 2 mar 2014, 00:39

Gumy na stabilizatorze lub trzymające układ kierowniczy są nie ułożone. Też tak miałem po wymianie. Popsikałem preparatem do smarowania łańcuchów – nie WD 40 bo wysusza – i przeszło.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez maestro81 » 2 mar 2014, 13:00

Proponuje wymienic zewnetrzne przeguby. Wlasnie jestem po takim zabiegu. Na pierwszy rzut oka tzn zamontowane na aucie, nie widac bylo problemu, a wygladaly strasznie... w jednym nawet nie bylo juz smarowania a metal od temperatury tarcia sie rozhartowal ... teraz cisza i spokoj :D

Wysłane z mojego GT-N8010 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1303 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Yard » 2 mar 2014, 14:28

Przy przegubie nie ma pojedynczego stuknięcia tylko są stałe podczas szybkiej jeździe przy skręconej kierownicy. Zwłaszcza przy ruszaniu ze skręconą kierownicą.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez gik » 3 mar 2014, 11:14

Daniello a stuka też na lekkich nierównościach?

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez maestro81 » 3 mar 2014, 12:42

Yard napisał(a):Przy przegubie nie ma pojedynczego stuknięcia tylko są stałe podczas szybkiej jeździe przy skręconej kierownicy. Zwłaszcza przy ruszaniu ze skręconą kierownicą.


zawsze pro forma mozna zsunac gumy i sprawdzic jak sprawa sie ma <spoko>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1303 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez WysoL » 6 mar 2014, 16:16

U mnie stukanie tez sie pojawilo. Wjazda na kanal – dokladne sprawdzenie wszystkich czesci i sie okazalo ze maglownica.
Koszt regeneracji samej maglownicy to kolo 500zl z demontazem i montazem 800 zl.
Troche boli

Wysłane z mojego GT-I9505
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 10:53
Posty: 798 (62/11)

Postprzez daniello001 » 11 kwi 2014, 08:00

Przepraszam wszystkich że dopiero teraz odpisuję.
Więc... Rozwiązałem problem.
Rozkręciłem całe zawieszenie. Przy okazji znalazłem fuszerkę zrobioną przez mechaników. Już nigdy nie oddam mojej Premacy mechanikowi. Wolę sam wszystko naprawiać i robić to 2 razy dłużej i drożej ale porządnie.
Pod obejmą gumy stabilizatora wsadził połowę podkładki, bo śruba nie chciała się chyba dokręcić do końca... (zepsuł gwint?) ale ja wyciągnąłem podkładkę i dokręciłem tak jak powinno być. Zawaliłem bo mogłem zrobić zdjęcie i wszyscy byśmy się pośmiali hahaha To dalej nie było to...
Sprawdziłem wszystkie gumy zawieszenia silnika. Od strony rozrządu była trochę zerwana. Wymieniłem sam wkład za 130zł. Błoga cisza :) nareszcie z uśmiechem na twarzy prowadzę swój samochód ale... Po tej naprawie przy skręcie czuć przegub przyspieszając przy skręcaniu w prawo. A swoją drogą to jeszcze chyba mam coś z dociskiem sprzęgła bo nie potrafię tym samochodem płynnie ruszać i zmieniać biegi. Ale to już zostawmy na inny temat ;)
Dziękuję wszystkim za porady i podpowiedzi.
PS. Co do łączników stabilizatora to kupiłem firmy Ramech tak jak pisaliście bo metalowe, tyle że ukręciłem śrubę przykręcając go kolejny raz. Zamówiłem w osiedlowym sklepie TRW. Może droższe o parę złotych, ale też są metalowe i wydaje mi się że stop gwintu jest twardszy przez co tego z TRW nie udało mi się ukręcić :P
daniello001
 

Postprzez paradox2604 » 1 lip 2014, 18:40

Witam mam taki problem, chodzi o "stukanie " z przodu, tylko nie moge zlokalizować miejsca, napewno nie są to gumy na drążkach bo je wymienilem:) ,myślałem że jes to lewy przegub ale wydaje mi sie on dobry, stuki jak by dochodziły gdzieś w miejscu drażka kierownicy? czy to możliwe ze to maglownica?lub coś w tym stylu? i drugie pytanko lub bardziej prośba czy ktoś z was ma schemat tylniego zawieszenia bo ze starości i przerdzewienia poszło mi mocowanie amortyzatora tylniego prawego i mam zamiar to wymienic już zamówiłem mocowanie ale przydał by sie jakis schemacik :)
Ostatnio edytowano 2 lip 2014, 20:52 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: literówka
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2009, 10:21
Posty: 107 (0/1)
Auto: Premacy 00r
2.0 DITD
90KM

Postprzez Yard » 1 lip 2014, 18:53

Schematy są w EPC.
Przegub wydający się dobry przeważnie nadaje się do wymiany :). Sprawdź jeszcze tuleje wahacza. Najlepszym narzędziem sprawdzającym jest konkretnej wielkości łom.
Ja wymieniłem profilaktycznie wszystkie z przodu i ucichło stukanie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy