Stuki podczas pracy silnika [Mitsubishi].

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Mandey » 29 cze 2014, 23:12

Chciałbym WaS poprosić o pomoc, której niestety nie otrzymałem na forum Mitsubishi.
Mianowicie, chodzi o stuki dochodzące z okolic silnika. Niestety nie pamiętam, czy tak ten silnik pracuje, czy coś zaczyna się dziać... Macie może jakieś pomysły? :(

Samochód: Mitsubishi Colt CJ0, 1.3 benzyna, 2002 r.

Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez matthies » 29 cze 2014, 23:55

mi jak podobnie cykało w corolli to mówili że zawory. Temat olałem.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 30 cze 2014, 10:14

Ale to w takim razie co z zaworami? Nieszczelności, regulacja, czy jeszcze coś innego?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Pioteq25 » 30 cze 2014, 21:15

Zacznij od zdjęcia pokrywy zaworów i zmierz szczelinomierzem luzy zaworowe. Druga kwestia, to w jaki sposób jest rozwiązana regulacja – "na śrubę", płytki czy też hydraulika.
Po regulacji nie zaszkodzi zmierzyć kompresję silnika.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Mandey » 1 lip 2014, 09:55

Pioteq25 napisał(a):w jaki sposób jest rozwiązana regulacja – "na śrubę", płytki czy też hydraulika.

Chodzi Ci o sposób regulacji luzów zaworowych, czy obrotów?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez nemi » 1 lip 2014, 10:17

Mandey napisał(a):Chodzi Ci o sposób regulacji luzów zaworowych

Luzów.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Mandey » 1 lip 2014, 13:44

Na śrubę.
Mam nawet wartości.

Na ciepłym silniku:
    Wlot – 0.20
    Wylot – 0.25

Na zimnym:
    Wlot – 0.09
    Wylot – 0.17
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto