Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez zulek » 4 kwi 2006, 20:22

Mam jeszcze pytanie z innej beczki bo to mnie gryzie: Czy zamiast 185/65 założyłem 195/60 to będzie wielka różnica w wysokości (jakieś milimetry niżej zdaje się?)? I w jaki sposób – mniej czy więcej będzie pokazywał prędkościomierz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez zenith839 » 4 kwi 2006, 20:23

Avon – produkują je w Polsce na tych samych mieszankach identyczne opony tylko inna nazwa Profil i tak:
Avon ZZ3 – Profil Tornado F1
Avon CR322 – Profil Eco Touring
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez stefan » 8 kwi 2006, 02:22

Pokręciłem się trochę po internecie i zamierzam kupić do swojej madzi opony NOKIAN NRHI 185/65/14 opinie i testy są bardzo pozytywne, :) ale może ktoś z mazdowiczów miał takie i coś powie? :P
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez Gajnek » 8 kwi 2006, 08:59

stefan napisał(a):Pokręciłem się trochę po internecie i zamierzam kupić do swojej madzi opony NOKIAN NRHI 185/65/14 opinie i testy są bardzo pozytywne, :) ale może ktoś z mazdowiczów miał takie i coś powie? :P


Bardzo dobre oponki ładnie sie trzymaja drogi przy deszczu.
Ale rozmiar to powinien byc chyba 195/65/14 a nie 185
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez stefan » 9 kwi 2006, 23:09

Gajnek napisał(a):"Ale rozmiar to powinien byc chyba 195/65/14 a nie 185
"
Właśnie nie jestem pewien bo odpowiedzi na forum są różne. Jedni mówią o rozmiarze 195 inni o 185 i nie wiem co o tym myśleć <klotnia> Często widzę że różnice w opiniach ujawniają się pomiędzy posiadaczami 323, 626, cronosa, oraz między rocznikami. :| Rozmiar 185 wyczytałem w opisie modelu na stronie mazdaspeed. Nie mam instrukcji do swojej madzi, więc muszę korzystać z porad ale niech ktoś wreszcie autorytatywnie coś powie <killer> . W zasadzie jest mi wszystko jedno :) no chyba że wezmę pod uwagę cenę, bo 185 są tańsze :P . Czhociaż jest jeszcze coś. Opony 185 są bardziej typowe, dostępne.
A więc co wy na to? :]
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez Paweł » 9 kwi 2006, 23:46

stefan napisał(a):Właśnie nie jestem pewien bo odpowiedzi na forum są różne. Jedni mówią o rozmiarze 195 inni o 185 i nie wiem co o tym myśleć

Ogolnie bylo tak, ze 195/65R14 byly do egzemplarzy z silnikami FS (626 i Cronos), a 185/65R14 do FP. Jesli nie chcesz byc chorobliwie zgodny z instrukcja i wezsze opony przyjmujesz jaka sensowna opcje, to osobiscie nie widze przeciwskazan – szczegolnie po uwzglednieniu roznicy w cenie i mocno ograniczonej dostepnosci, o ktorych mowisz. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Gajnek » 10 kwi 2006, 00:02

Cronos miał 195/65r14(na 99%) i oponki Nokian NRHi sciagałem na zamówienie bo to nie typowy romiar
Europejka chyba miała 195/65r15 ale tego nie jestem pewien.
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez Paweł » 10 kwi 2006, 00:27

Gajnek napisał(a):Europejka chyba miała 195/65r15 ale tego nie jestem pewien.

15" bylo tylko z KL na aluminowych felgach i 205/55. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez sołtys » 10 kwi 2006, 06:30

Gajnek napisał(a):Europejka chyba miała 195/65r15 ale tego nie jestem pewien.


stronę wczesniej spisałem wszystko dokładnie z niemieckiej instrukcji z niej wynika że wszystkie KL schodziły na 15", natomiast FP i FS tylko na 14", a moja jeżdzi na stalówkach od proba 15"
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez stefan » 10 kwi 2006, 15:36

Gajnek napisał(a):
Bardzo dobre oponki ładnie sie trzymaja drogi przy deszczu.

Właśnie rzeczywiście jest trudność z NOKIANAMI w rozmiarze 195/65/14. :( Jeżeli decydowałbym sie na 185 to znowu mam pytanie czy np. pozostać przy tych Nokianach czy np. spróbować KLEBER HP 2. Te KLEBERY zaoferowano mi w rozmiarze 185 za 175 zł z założeniem, lub MICHELIN ENERGY za 220 zł z założeniem a gdybym sprowadzał NOKIANY to po 230 zł i jeszcze cena założenia. Co radzicie wybrać?
Jestem zielony bo na żadnych nie jeździłem <jelen>
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez sołtys » 10 kwi 2006, 20:27

Co do Klebera HP2 to jaestem bardzo zadowolony zwłaszcza w deszczu są bardzo ok.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Marcino » 16 kwi 2006, 17:02

Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego jest taka różnica cenowa w poszczególnych rozmiarach:
205/50 R15 – 210zł
205/55 R15 – 260zł
205/60 R15 – 200zł

są to ceny opony Barum Bravuris tylko dlaczego te w środku najdroższe?
Chciałem je kupić ale chyba zdecyduję się na te ostatnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez nemi » 16 kwi 2006, 18:17

stefan napisał(a):spróbować KLEBER HP 2.

sołtys napisał(a):Co do Klebera HP2 to jaestem bardzo zadowolony zwłaszcza w deszczu są bardzo ok.

Posiadam takowe i już mniej jestem zadowolony...
Obrazek Obrazek

W deszczu rzeczywiście auto prowadzi się bardzo dobrze i pewnie, ale hamowanie zupełnie nie spełnia moich oczekiwań w czasie deszczu. Taka opona, choć stara i dość zużyta:
Obrazek
(Fulda Attiro Carat) w deszczu hamuje lepiej – miałem je z przodu, zanim nie wywaliłem GoodYearów.
Kleber Dynaxer HP2 ma dwie wady – jedną gigantyczną – jest głośniejszy od opon zimowych Dębica Frigo (sic!), a druga wada jest taka, że jak jest ciepło (>20*C) przy mocnym hamowaniu piszczy jak zażynana świnia w przedziale 160-100 km/h :|.
Ze względu na hałaśliwość na pewno już takich opon nie kupię, mimo że kilka stron temu je chwaliłem. Chyba bym się zdecydował na Fuldę Attiro Carat tak jak mam z tyłu – opona świetna, dobrze się trzyma, nie hałasuje tak mocno jak Kleber, świetnie hamuje w deszczu, chociaż z drugiej strony na mokrym buksuje przy ruszaniu.

Marcino napisał(a):są to ceny opony Barum Bravuris tylko dlaczego te w środku najdroższe?

Ładnie wyglądają, ale słyszałem bardzo negatywne opinie o tych oponach. Do sportowego samochodu bym ich nie kupił...
Natrafiłem na taki post kilka stron wcześniej:
Misio napisał(a):Uwaga na BARUM BRAVURA killer Polecam dla samobójców, miłośników aquaplaningu, huczących opon a la
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Marcino » 16 kwi 2006, 18:49

nemi napisał(a):Ładnie wyglądają, ale słysałem bardzo negatywne opinie o tych oponach


Również czytałem różne opinie na temat tych opon i były bardzo zróżnicowane. natomiast mój styl jazdy nie jest szybki i agresywny a raczej umiarkowany i spokojny. Miałem okazję sprawdzić jak się zachowują i nie wyszło to tragicznie. A poza tym za tą kwotę niczego lepszego w tym rozmiarze nie kupię
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez Marcin L » 16 kwi 2006, 21:08

a ja wlasnie zalozylem Debice Passio – węższe i o wyższym profilu niz dotychczas (nie powiem jakie bo bedziecie sie smiac ;) pierwsze wrażenie miałęm okazję sprawdzic na dziurawych drogach – Madzia zamiast wpadac z hukiem w kazdy dołek elegancko po nich przejezdza :D drugie wrażenie to będzie trasa i to przetestuję jutro i oczywiscie dam znac.
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Waluś » 17 kwi 2006, 10:23

Marcin L napisał(a):Debice Passio

jak nie masz ABS to ostrożnie hamuj. Bardzo łatwo je shamować. Są miękkie
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez zulek » 17 kwi 2006, 12:31

Próba: Opony Firestone firehawk 690 – była dłuższa trasa, był deszcz, grad, ostrego hamowania nie było, jechałem średnio 90-130 km/h.

Wrażenia: auto stabilnie się zachowywało w czasie deszczu, w czasie gradu też chociaż jechałem dużo wolniej.
Ale jest wielkie "ALE" hałas... nie do zniesienia. Przy pewnej prędkości (ok. 20km/h) auto wpada w rezonans(!) – wrażenie dosć nieprzyjemne. Bieżnik jest twardy, przy ruszaniu buksuje ciekawe jak przy hamowaniu awaryjnym? No i jeszcze coś. Po zmianie na te opony odczułem, że auto gorzej "ciągnie" być może to kwestia rozmiaru 195 zamiast 185, a może opory toczenia?

Opinia (bardzo subiektywna): – nie kupiłbym więcej ze względu na brak komfortu i hałas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez Piotrek » 17 kwi 2006, 21:41

Piotrek napisał(a):ja dzis kupilem 2 nowe uniroyale 550, zobaczymy ile warte, bo opinie maja dobra.


Pierwszy test za mna. Oponki zalozylem na przod, a na tyle jakies Semperity, ale jeszcze w bdb stanie. Przejechalem na tym zestawie 3000km i moge powiedziec tyle:
– wydaje mi sie, ze te Uniroyale sa dosc glosne,
– w koleinach w deszczu do 150km/h – rewelacja, auto idzie jak po szynach – poczatkowo specjalnie wjezdzalem w koleiny, bo nie moglem sie nadziwic <lol>
– hamowanie jak najbardziej OK, nawet ze 180km/h w deszczu,
– nie buksuja nawet na mokrym bruku przy starcie.

Jakies 2000km z tych 3000 przejechalem po niemieckiej autostradzie w sporym deszczu. Ogolnie jestem bardzo zadowolony. Mialem tylko 1 niezbyt mila sytuacje...Przy ok 90km/h – dosc ostry zakret, ale na szczescie szeroki...deszcze i do tego jakies blooto na samym zakrecie...efekt taki, ze urzadzilem sobie maly drift u Niemcow :| Na szczescie przod ladnie sie trzymal i udalo sie wyjsc bez wiekszego stresu...te semperity na tyle o kant pupy rozbic...dodam, ze rozmiar to 185/65/14
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez sołtys » 18 kwi 2006, 06:22

nemi napisał(a):jedną gigantyczną – jest głośniejszy od opon zimowych Dębica Frigo (sic!),


nemi a nie wyząbkowało ci ich przypadkiem?? W porównaniu do zimówek to moge powiedzieć że nastała u mnie błoga cisza. A zimówki mam goodyear na tyle i BFGoodrych na przodzie i naprawdę w porównaniu do nich to jest bardzo cicho.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez nemi » 18 kwi 2006, 08:34

sołtys napisał(a):nemi a nie wyząbkowało ci ich przypadkiem??

100% nie. Tak było od początku, ale po wyrzuceniu wyząbkowanych GoodYearów nie wydawało mi się to aż tak głośne. Mają dopiero 10.000 przebiegu. Cóż – Frigo są wyjątkowo ciche jak na zimówki...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki