Mam na imię Bartek – Trovao i przedstawiam moja pierwszą w karierze Mazdę 323F BJ Sportive.
Dane techniczne
Model – Mazda 323F BJ Sportive
Rok produkcji – 2001
Poj. silnika – 1991cm 16V
Moc – 96 KW/131 KM
Paliwo – benzyna i LPG
Wyposażenie
– 4 el. szyby
– el. lusterka (podgrzewane)
– klimatyzacja półautomatyczna
– podgrzewane fotele
– ABS
– TCS
– fotel pasażera składany w stolik
– wspomaganie kierownicy
– poduszki powietrzne x4
– centralny zamek z pilotem
– podświetlany schowek
– spryskiwacze reflektorów
Krótka historia auta
Nabyłem ją w listopadzie 2013 roku. Szukałem auta w pełni seryjnego, oczywiście w jak najlepszym stanie technicznym. Oferta modeli BJ FS nie jest zbyt bogata na rynku wtórnym, ale chyba miałem szczęście bo trafił mi się przyzwoity egzemplarz "bez przystanku w pakiecie". Auto z założenia miało nadawać się pod montaż instalacji eLpEge, toteż po kupnie udałem się do gazowników i wróciłem już z STAG 300 ISA2, wtryski Hana. Auto niestety miało problemy z zapłonem i w rezultacie skończyło się na jego wymianie – cały nowy układ zapłonowy NGK ( cewki, kable, świece ). Okazało się też że oryginalny łącznik z puszki filtra powietrza do kolektora jest uszkodzony wiec wstawiłem tam kawałek nierdzewki zastępując gumową "harmonijkę"
Ponadto auto dostało kompleny nowy rozrząd, olej Shell 5W30 oraz filtry.
Jak już tanio się jeździło to zachciało się też słuchać muzyki. To co grało w aucie wołało o pomstę do nieba. Wygłuszyłem drzwi, przy okazji zakonserwowałem profile zamknięte. Na przód poszedł odseparowany system PowerBass S-6C zasilany wzmacniaczem Axton C509. Sygnał pochodzi z radia Kenwood KDC-3057UR które świetnie komponuje się z czerwonym podświetleniem deski ( po zakupie wymieniłem wszystkie żarówki zegarów, konsoli). Dopełnieniem, choć przejściowym jest skrzynia zamknięta z GMS 825 również zasilana z Axtona.
Bardzo brakowało mi bardziej sportowego charakteru auta ( poprzednie hondy ), tak wiec szybko poczytałem i na pierwszy strzał poszedł drążek zmiany biegów – shortshifter (kulka 20mm w górę ).
Auto w momencie kupna posiadało uszkodzony odbłyśnik światła przeciwmgłowego który szpecił cały wygląd, wiec trzeba było sie tym również zająć. Regeneracja lampy u magików załatwiła sprawę. Doszedł też "yellowmod".
Zrobiło się wiosna – ciepło. Auto jeździło na zimówkach wiec szykowała się kolejna inwestycja.
Aluski koniecznie 16, wzór "JDM" no i nowe opony.
Wybór padł na opony Kumho KU31 i jak na razie nie żałuję decyzji. Felgi to 7" TFT Racing – z dalekiego wschodu ale myślę że dadzą radę to nabijania km po autostradach.
Jeśli ktoś dotrwał do tego miejsca moich wypocin to gratuluję.
Kilka słów planów na przyszłość. Na pewno pomaluję zaciski na czarno. Dojdą niebieskie nakrętki Vision ( muszę dokupić 4 szt ). Gałka zmiany biegów a'la Skunk2.
Modyfikacji mechanicznych w tym aucie raczej nie planuję. Tak wiec kolektory, wydechy , stożki itp nie wchodzą w grę. Pomyślę może o delikatnym obniżeniu, ale jeśli już to coś z regulacją twardości ( koni kit itp ). Dojdzie zapewne parę detali wizualnych i mam nadzieję że bezawaryjnie będę użytkował swoją czarną strzałę.
Zdjęcia:
W dniu zakupu


Już jako moja
Montaż audio – niestety w połowie drogi, nie mam zdjęcia z finalnego efektu.

Konserwacja

Fog po naprawie i oklejaniu

Już na aucie

Stan obecny


Przymiarka nakrętek
